blog posts

Kanonik etiket nedir? SEO kullanımının basit bir dille anlatılması

“Kanonik Etiket” veya “Kanonik Etiket” , arama motoruna ana içeriğin web sitesinin hangi sayfalarında bulunduğunu bildirdiğiniz html’deki bir kısa kod parçasıdır . Basitçe açıklamak gerekirse kanonik etiketler, sayfa içeriğinin orijinal versiyonunun Google gibi arama motorlarına gösterilmesinden sorumludur. Böylece Google, sonuçlar sayfasında sayfanın hangi sürümünün kullanıcılara gösterilmesi gerektiğine daha iyi karar verebilir. Bu nedenle odak etiketlerini kullanarak, kopya veya benzer içeriğe sahip web sitesi sayfalarının taranmasını ve dizine eklenmesini engellersiniz. Canonical etiketi , SEO uzmanlarına ilk kez 2009 yılında tanıtıldı ve kullanımı, bir web sitesinin teknik SEO sıralamasını iyileştirmede çok yardımcı oldu . Bu dersimizde Faradars dergisinden kanonik etiketin ne olduğunu ve web sayfalarının html koduna eklenmesinin önemini ve faydalarını öğreneceksiniz. Daha sonra kanonik etiketin nasıl oluşturulacağını ve nerede kullanılacağını öğreneceksiniz. Yazının son bölümünde bu etiketi kullanırken önemli püf noktalarını ve sık yapılan hataları inceleyeceğiz.

Kanonik veya odak etiketi tanımı

Daha kesin bir tanımla  odaksal veya kanonik etiket şu şekildedir: rel = “kanonik”   Ayrıca,  bölüme eklenerek kullanılabilen HTML etiketlerinden biridir.<kafa>   Orijinal sayfa kodu (kopya veya orijinal içeriğe sahip sayfa), benzer içeriğe sahip sayfalar arasında her web sayfasının orijinal sürümünün adresini arama motorlarına belirtir . Daha doğrusu kanonik etiket, web sitesinde kopya veya benzer içeriğe sahip sayfalar olduğunda, “tarama”, “dizine ekleme”, sıralama ve kullanıcıya görüntüleme için orijinal ve istenen içeriği arama motoruna bildirir.Sonuç sayfası nedir?

Google, web sayfalarını kontrol ederken içeriklerinin benzerliğini veya kopyalarını anlar ve kullanıcılara, sonuçlar sayfasındaki birkaç benzer sayfa arasında diğerlerinden daha iyi ve daha eksiksiz içeriğe sahip sayfayı göstermeye çalışır. Canonical etiketini kullanmak aslında Google’a içeriğin en iyi versiyonunun bulunduğu web sayfasının adresini söylemenin bir yoludur.

 

Yinelenen içeriğe sahip bir sayfanın html kodunda kanonik etiketin kullanılması

Kanonik etiketler genellikle iki şekilde kullanılır. İlk durumda , etiketi, web sitesindeki başka bir sayfanın kopyası veya benzer içeriği olan bir web sitesi sayfasının html koduna yerleştiririz. Bununla sayfanın kopya içeriğini ve orijinal içeriğin bulunduğu sayfanın adresini Google’a bildiriyoruz. Yani yinelenen bir sayfanın kodunda bulunan canonical etiketinin ilk kullanımı, orijinal içeriğin bulunduğu sayfanın adresine atıfta bulunmaktır .

Örneğin aşağıdaki görselde, içeriği kopyalanan sayfanın AMP sürümünün html koduna canonical etiketi eklenmiştir:

Orijinal içerik adresini Google’a göstermek için sayfanın html kodunda kanonik etiketin kullanılmasına bir örnek. Bu etiket “rel=canonical” ile başlar ve orijinal içeriğin bulunduğu sayfanın URL’si ile biter. (Resmin üzerine tıklayarak daha büyük boyutta görebilirsiniz.)

Bu durumda kodunda kanonik etiketin yerleştirildiği sayfanın adresine “Alternatif Sayfa” adı verilir. İki farklı web sitesinin iki sayfası arasında kanonik etiketin kullanıldığı bu yöntem, alanlar arası kanonik etiket olarak da adlandırılabilir. Kanonik etiketin diğer kullanımının ne olduğunu sorarlarsa, kendine referans verme özelliğinden bahsetmelisiniz.

 

Ana içerik sayfasının html kodunda canonical etiketinin kullanılması

İkinci durumda ana içeriğin bulunduğu sayfanın html kodunda canonical etiketini kullanırız. Aslında bunu yaparak arama robotlarına sayfanın bu web sayfasının orijinal içeriğine sahip olduğunu vurgulamış oluyoruz. Bu kanonik etiketler, sayfanın kendisine atıfta bulundukları için SEO açısından “kendini referans alan kanonik etiketler” olarak adlandırılır .

Google’a göre, içeriğin orijinal versiyonunun yerleştirildiği ve sonuçlar sayfasında kullanıcılara gösterilmesini istediğimiz web sitesi sayfalarının her birinin, html kodunda kendine özgü bağlantı içeren bir kanonik etikete sahip olması daha iyidir.

Aşağıdaki resimde web sitesinde kanonik Kendine referans etiketinin kullanımına ilişkin bir örnek gösterilmektedir:

Ana sayfanın html kodunda kanonik kendine referans veren etiketin kullanımına bir örnek. Bunu yaparak sayfayı ve en üstteki içeriği Google’a daha iyi ve net gösterirsiniz. (Resmin üzerine tıklayarak daha büyük boyutta görebilirsiniz.)

Google, bu etiketleri kullanmanın gerekli olmadığını ancak bunların varlığının, arama botlarının orijinal sayfayı ve içeriği bulmasını çok daha kolaylaştırdığını söylüyor. Web sitenizin ana sürümünün şu adreste mevcut olduğunu varsayalım:

https://www.example.com

Şimdi aynı web sitesi için aşağıdaki adreste bir mobil sürüm oluşturduğunuzu varsayalım:

https://www.m.example.com

Google bu iki adresi ayrı ayrı ele alır ve ayrı ayrı dizine ekler, bu da web sitesinin SEO’suna zarar verir. Bu sorunu çözmek için yukarıdaki her iki adreste de canonical etiketinin aşağıdaki şekilde kullanılması gerekmektedir:

  • Web sitesinin ana sürümünün sayfa kodunda kendine referans veren kanonik etiket
  • Web sitesinin mobil sürümünün sayfa kodundaki normal kanonik etiket

Şu ana kadar kanonik etiketin ne olduğunu ve nasıl kullanılabileceğini biliyorsunuz. Aşağıda bu etiketin farklı kısımlarını inceleyeceğiz.

 

Kanonik etiketin bölümleri nelerdir?

Kanonik etiketin kavramını ve kullanımını daha iyi anlamak için öncelikle yapısını bilmek daha iyidir. Aşağıdaki kod parçacığında kanonik bir etiketin genel yapısını verdik:

<link rel="canonical" href="https://example.com/preferred-url-here/" />

Yukarıdaki kodda görebileceğiniz gibi her bir odak etiketi aşağıdaki iki ana bölümden oluşur:

  • rel = “kanonik”  : Bu bölüm, bu etikete yerleştirilen bağlantının bu web sayfasının ana (temel) sürümü olduğu anlamına gelir.
  • href=”https://example.cpm/preferred-url-burada/” : İkinci bölümde ana içeriğin yerleştirildiği sayfanın adresi girilir.

 

 

Çok basit bir dille, web sayfalarının kodlarına kanonik etiketi yerleştirerek, sonuçlar sayfasında kullanıcıya gösterilmesini istediğimiz sayfanın orijinal versiyonunun adresini çok açık ve net bir şekilde işaret ediyoruz. Google’ın sayfaların önemini belirlemesini kolaylaştırın .

 

Tek kanonik bağlantı nedir ve nasıl belirlenebilir?

Artık kanonik etiketin ne olduğunu ve parçalarının neler olduğunu bildiğinize göre, kanonik tek bağlantının ne olduğunu ve kanonik etiketten ne kadar farklı olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. “Canonical benzersiz bağlantı” (Canonical URL), Google’ın kopya veya benzer içeriğe sahip sayfalar arasında en orijinal ve geçerli sürüm olarak değerlendirdiği web sitesindeki bir sayfanın adresidir.

Bu kavramı daha iyi anlamak için her ikisi de tam olarak aynı içeriği içeren aşağıdaki iki benzersiz bağlantıyı göz önünde bulundurun:

https://example.com/blog

https://example.com/blog/?sayfa=1

Google’ın yukarıdaki iki benzersiz bağlantıdan birini standart URL olarak seçeceğini ve bunu sonuçlar sayfasında kullanıcılara göstereceğini varsayalım. Bunun için bu arama motorunun algoritmaları, bu sayfalarla ilgili çeşitli kriterlere dikkat etmektedir. Bunlardan en önemlileri arasında şunlar sayılabilir:

  • Her sayfanın dahili bağlantılarının ve geri bağlantılarının sayısı ve kalitesi : Google, yinelenen içeriğe sahip iki sayfa arasındaki adresi, kendisine daha yüksek kalitede dahili ve harici bağlantılara sahip benzersiz bir kanonik bağlantı olarak değerlendirir.
  • Her sayfanın ” Kanonik Kurulumu ” ( Kanonik Kurulum ) : Google, yinelenen içeriğe sahip iki sayfa arasında, orijinal içeriğin bulunduğu adresi tanımak için her sayfanın kanonik ayarlarına dikkat eder. Genel olarak SEO uzmanları kanonik benzersiz bir bağlantı göstermek için aşağıdaki yöntemlerden birini kullanır:
    • Bölüme kanonik etiketi ekleyerek <kafa>   Sayfa html kodu : Canonical tag tanımında da söylediğimiz gibi bu yöntemde SERP’de görüntülenmesini istediğiniz sayfanın benzersiz bağlantısını sayfanın html koduna yerleştirerek Google’ı bu konuda bilgilendiririz. Bu, standart bir URL belirtmenin en yaygın yoludur.
    • Kanonik URL’yi ekleyerek http yanıt başlığı: Bu yöntemde, arama robotlarının tarama ve indeksleme için hangi sürümü istediğimizi hızlı bir şekilde anlayabilmesi için istenen kanonik URL’yi sayfanın http yanıt başlığına ekliyoruz.
    • Site haritasına kanonik URL ekleyerek : Benzersiz bir kanonik bağlantı belirtmenin bir diğer önemli yolu, URL’sini web sitesinin XML haritasına eklemektir; çünkü arama botları, URL’leri site haritasına dahil edilen sayfaları her zaman varsayılan olarak kanonik olarak değerlendirir.
  • Her sayfanın HTTP mi yoksa HTTPS mi olduğu : Genel olarak Google, https içeren sayfaları http sayfalarından daha önemli kabul eder.

Söylediğimiz gibi Google, web sayfalarının orijinal versiyonunu belirlemek için farklı yöntemler kullanıyor ve eğer sayfaların kodlarında canonical etiketi kullanmışsak aslında arama robotlarının taranması ve indekslenmesi konusunda bir nevi işaret bırakmış oluyoruz. Onları daha iyi yönlendirmek için. Sonuç olarak, standart olarak tanıdığımız sayfalar standart olarak kabul edilecek ve kullanıcılara gösterilecektir.

Yazının bu kısmını iyi okuduysanız canonical etiketinin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını biliyorsunuz demektir. Aşağıda bu etiketleri kullanmanın faydalarını ve nedenlerini okuyacaksınız.

 

Web sayfalarında kanonik etiket kullanmanın avantajları

Kanonik etiketlerin kullanımını daha iyi anlamak için öncelikle web siteniz ve sayfalarınız için gerçekte ne yaptıklarını tam olarak anlamak en iyisidir. Kanonik etiketin temel amacı, arama robotlarına orijinal içerikli ve kopya içerikli sayfayı göstermektir, çünkü genel olarak çoğu web sitesinde yinelenen veya benzer içeriğe ve farklı URL’lere sahip birden fazla sayfa bulunur. Böyle bir durumda arama botlarının kanonik URL’yi bulmak için çok zaman ayırması gerekir. Buna göre kanonik etiket kullanmanın avantajlarını aşağıdaki listede sıralayabiliriz:

  • Arama motorunu orijinal ve kopya içerik konusunda bilgilendirme : Önceki bölümlerde de söylediğimiz gibi kanonik etiket kullanmanın asıl kullanım amacı ve nedeni, web sitesindeki kopya veya benzer içerik sorununu çözmektir. Web sitesi sayfalarında yinelenen içeriğin varlığı, arama motorlarının kafasını karıştırır çünkü orijinal içeriğin adresini tanımak için çok fazla zaman ve kaynak harcamak zorunda kalırlar. Kanonik etiketi sayfa koduna yerleştirerek Google’ın kopya içeriği daha kolay ve hızlı bir şekilde tanımlamasına yardımcı oluyoruz . Teknik SEO’nun temel kurallarından biri, web sayfalarının taranması ve dizine eklenmesi sürecini daha kolay ve hızlı hale getirmektir .
  • Toplu sayfa sıralaması : kanonik etiketler, yinelenen ve benzer içeriğe sahip sayfalar arasındaki “sayfa sıralamasını” (PageRank) veya “bağlantı değerini” dengelemeye ve birleştirmeye yardımcı olur. Bizim gibi sizin de şu soru ortaya çıkabilir: Bağlantının değerini istikrara kavuşturmak ve entegre etmek ne anlama gelir? Cevap kanonik etiketlerin nasıl çalıştığında yatmaktadır. Orijinal web sayfasının standart URL’sini yinelenen içeriğe sahip bir web sayfasına eklediğinizde Google, yalnızca standart sayfayı dizine eklemesi gerektiğini bilir. Arama botlarının bu davranışı, kopya sayfaların tüm bağlantı değerinin kanonik URL’ye aktarılmasına neden olur.
  • Sayfaların daha verimli ve etkili bir şekilde taranması ve dizine eklenmesi ve tarama kotasının boşa harcanmaması : kanonik etiketler kullanmanın başka bir avantajı vardır ve bu, web sitenizin “tarama bütçesini” boşa harcamamaktır. Tarama bütçesi, bir web sitesinde belirli bir süre içinde arama robotları tarafından okunan veya “taranan” sayfa sayısını ifade eder. Orijinal URL’leri arama botlarına canonical etiketi kullanarak gösterdiğimizde, onların artık web sitemizdeki aynı sayfanın birden fazla, alakasız sürümünü taramasına gerek kalmaz, bu da daha az tarama kotası tüketimi anlamına gelir.

Bu nedenle kanonik etiketler yardımıyla, arama robotlarının orijinal içeriğe sahip olduğunu düşündüğümüz sayfaların birebir aynılarını indekslemek ve kullanıcılara göstermek için seçmesini ve web sitesinin SEO çalışmalarının kopya içerik varlığı nedeniyle boşa gitmemesini sağlıyoruz. sayfalar. Artık kanonik etiketin ne olduğunu bildiğinize göre bu etiketlerin nasıl kullanılacağını öğretmeye geçelim.

 

Canonical etiketinin nasıl kullanılacağını öğrenme

Makalenin bu kısmına kadar kanonik etiketin ne olduğunu, web sitesi SEO’su için kullanım alanlarını ve önemini biliyorsunuz. Bu bölümde, web sitesi sayfalarında kanonik etiketleri kullanmanın pratik ipuçlarını tartışıyoruz.

Bu ipuçları aşağıda listelenmiştir:

  • Kurallı “Kendine referanslı” etiketini kullanma
  • Web sitesinin “Anasayfasında” kanonik etiketin kullanılması
  • Arama botlarına bozuk sinyaller göndermemek
  • Site haritasına kanonik URL ekleyin
  • Benzer içeriğe sahip sayfalar için canonical etiketini kullanın

Aşağıda yukarıdakilerin her birini açıklayacağız ve canonical etiketi kullanmanın en önemli noktalarını öğreneceksiniz.

 

1. Kendine referans veren kanonik etiketin kullanımı

Kanonik etiketleri kullanırken dikkat etmeniz gereken ilk ve en önemli nokta, tekli kanonik bağlantıların kodunda kendine referans veren kanonik etiketlerin kullanılmasıdır . Önceki bölümlerde de söylediğimiz gibi bu, orijinal içeriğin yerleştirildiği sayfaların taranmasına ve daha iyi dizine eklenmesine çok yardımcı olur. Daha basit bir ifadeyle, web sitenizde benzer içeriğe sahip üç sayfa X, Y ve Z varsa ve X sayfası tek kanonik bağlantınızsa, bu sayfaların kodunda aşağıdaki gibi kanonik etiketleri kullanmak daha iyidir:

  • Sayfa X kodunda kendi kendine referans veren kanonik etiket (sayfa X adresiyle birlikte)
  • Y ve Z sayfalarının kodundaki normal kanonik etiket (X sayfasının adresiyle birlikte)

Aslında web sitenizde yalnızca bir X sayfası olsa ve diğer sayfaların hiçbirinin içeriği buna benzemese bile Google’ın tavsiyesine göre bu sayfanın kodunda canonical Self-referencing etiketini kullanmak yine de daha iyidir. sayfa . Bunun nedeni size sorulacaksa burada şunu belirtmeliyiz ki, web sitenizde bu sayfalara benzersiz bağlantı parametreleri veya UTM etiketleri bulunan bağlantılar olabilir ve Google bu bağlantıları kanonik benzersiz bağlantılar olarak rastgele seçecektir. Bu nedenle web sitesi sayfalarının ana kodlarında kendine referans veren kanonik etiketlerin kullanılması bu konuda kafanızı rahatlatacaktır.

 

2. Web sitesinin ana sayfasında kanonik etiketin kullanılması

Birçok sürüm her zaman web sitesinin ana sayfasından oluşturulur. Örneğin, aşağıdaki URL’lerin tümü web sitesinin ana sayfasıyla aynı içeriğe sahiptir, ancak URL’leri farklı olduğundan Google bunları kopya içerik olarak değerlendirebilir:

  • http://www.website.com
  • https://website.com
  • www.website.com/index.php
  • www.website.com/index.html

Web sitesinin ana sayfası için canonical etiketini kullanmak tam olarak bu sorunun çözümüdür. Bunu yaparak arama robotlarına web sitesinin ana sayfasının kanonik URL’si olan ve diğer adresleri kanonik olarak değerlendirmemeleri gerektiğini söylemiş olursunuz.

Faradars dergisinin ana sayfasında kendine referans veren etiketi kullanma örneği (Resmi daha büyük boyutta görmek için üzerine tıklayın.)

3. Arama botlarına bozuk sinyaller göndermemek

İlk bakışta kanonik etiketleri kullanmak kolay gibi görünse de web sitesi sayfalarının sayısı ve bu sayfalardaki kopya içeriklerin artmasıyla birlikte bu etiketleri daha dikkatli kullanmalısınız çünkü biraz dikkatsizlik arama robotlarına yanlış sinyaller gönderebilir. Kanonik etiket kullanımında önemli olan bu etiketleri sayfaların kodunda “redirect” ile aynı anda kullanmamak ve iki sayfada birbirine göre iki yönlü kanonik etiketler oluşturmamaktır.

Standart URL’yi alternatif bir URL’ye yönlendirmeyin

Aşağıdaki örnek bunu anlamanızı kolaylaştıracaktır. Aşağıdaki adresi göz önünde bulundurun:

http://mywebsite.com/redshoes/

Diyelim ki bunu canonical etiketiyle aşağıdaki URL’ye bağladınız:

https://mywebsite.com/redshoes/

Böyle bir durumda kanonik URL’yi asla alternatif URL’ye yönlendirmemelisiniz. Bu adresi yönlendirin

https://mywebsite.com/redshoes/

aşağıdaki adrese

http://mywebsite.com/redshoes/

Hata.

Zincirlenmiş bir standart etiket oluşturmayın

Aşağıdaki örneği düşünün. Aşağıdaki adresi varsayalım

 http://mywebsite.com/redshoes/

Canonical etiketiyle aşağıdaki adrese bağlanır:

https://mywebsite.com/redshoes/

Böyle bir durumda kanonik URL’yi, kanonik etiketiyle başka bir kanonik URL ile ilişkilendirmemelisiniz. Yani kanonik etiketi adrese koyun

https://websitem/redshoes

Aşağıdaki adres yanlış:

http://mywebsite.com/kırmızı-ayakkabılar/

Yukarıdaki ipuçlarına uyulmaması, arama botlarının URL’yi ve orijinal içeriği bulmasını zorlaştıracaktır; bu da sonuçta yanlış sayfaların kanonik tek bağlantılarla karıştırılmasına ve kullanıcılara sonuçlar sayfasında görüntülenmesine neden olacaktır.

 

4. Site haritasına kanonik URL ekleyin

Kanonik URL tanımında arama robotlarını bu sayfalar hakkında bilgilendirmenin yollarından birinin de adreslerini site haritasına eklemek olduğundan bahsetmiştik. Şu ana kadar benzersiz odak bağlantıların adresini site haritasına eklemenin gerekli olduğunu biliyoruz. Bu konuda dikkat edilmesi gereken bir önemli nokta daha var: Site haritasına yalnızca kanonik URL’ler eklemelisiniz, site haritasına alternatif URL’ler eklememelisiniz.

Bunun basit bir açıklaması ve nedeni var. Google ve diğer arama motorları her zaman site haritasına eklenen URL’lerin web sitesinin kanonik URL’leri olduğunu varsayar.

 

5. Benzer içeriğe sahip sayfalar için canonical etiketini kullanın

Kopya içeriğe sahip sayfalar için canonical etiketini kullanmamız gerektiği düşüncesi tamamen doğrudur ancak buradaki “yinelenen içerik” tabiri, tam olarak kopya olan içerik anlamına gelmemektedir. Yani tam olarak kopyası olmayan ama çok benzer içeriğe sahip olan web sayfaları için canonical etiketinin kullanılması gerekmektedir. Elbette bu konuda SEO uzmanları arasında görüş ayrılığı var ancak bunu yapmak, yapmamaktan daha iyidir.

Bu nedenle web sitenizde içeriği birbirine çok benzeyen sayfalar varsa, örneğin ürün tanıtım sayfaları gibi tek farkı fiyatın para biriminde, konumunda veya ürün özelliklerindeki birkaç özel özellikte olan sayfalar varsa kanonik etikete sahip olmak daha iyidir. Ayrıca kanonik olmayan URL’lerin sıralanması ve sonuçlar sayfasında görüntülenmesi için gerekli koşullara sahip olmayabileceğini ve Google tarafından farklı şekilde tanınırlarsa arama motorlarının kanonik etiketleri görmezden geleceğini de bilin.

 

Kanonik etiket nasıl yapılır

Sayfaların HTML koduna kanonik etiketler oluşturmak ve eklemek için hem manuel yöntemleri hem de içerik yönetim sistemi eklentilerini kullanabilirsiniz. Burada kanonik etiketin yapısı nedir ve parçaları nelerdir gözden geçirmek fena olmaz.

<link rel="canonical" href="https://example.com/preferred-url-here/" />

Kurallı etiketi manuel olarak ekleme

Kanonik etiketi manuel olarak eklemek için, kanonik URL’yi yukarıdaki koda yapıştırmanız ve <kafa>   Sayfanın html kodunu ekleyin. Kanonik etiket oluşturmanın manuel yöntemini az önce öğrendiniz.

WordPress web sitesine kanonik etiket ekleme yöntemi nedir?

Manuel yöntemin yanı sıra içerik yönetim sistemi veya üzerine kurulu eklentiler yardımıyla kodlamaya gerek kalmadan web sitesine kanonik etiketleri kolayca ekleyebilirsiniz. Web siteniz WordPress ise, WordPress’e ” Yoast SEO” veya “Rank math” gibi SEO eklentilerini yükleyerek web sayfalarının koduna kolayca kanonik etiketler ekleyebilirsiniz . Aşağıda bu iki eklentiyle bunu nasıl yapacağınızı öğreneceksiniz.

Yost SEO ile Canonical etiketi ekleyin

WordPress web sitelerinde kanonik etiket oluşturmanın ana yöntemi nedir diye sorulursa Yoast SEO eklentisinden bahsetmelisiniz. Yoast SEO eklentisinin ilginç özelliklerinden birinin sayfalara kanonik etiketler eklemek olduğunu biliyor muydunuz?

Bu eklentiyi kullanıyorsanız istediğiniz yazı düzenleyicide eklenti penceresine gidin ve SEO sekmesine tıkladıktan sonra “Gelişmiş” seçeneğine tıklayın.

Yoast SEO eklentisinde SEO sekmesine ve gelişmiş menüsüne tıklayın (Resmi daha büyük boyutta görmek için üzerine tıklayın.)

Bu sizin için aşağıdaki gibi yeni bir menü açacaktır:

Yoast SEO eklentisindeki gelişmiş menü (Resmi daha büyük boyutta görmek için üzerine tıklayın.)

Daha sonra, ilgili yere benzersiz bağlantıyı veya kanonik sayfanın URL’sini aşağıdaki gibi girmeniz yeterlidir:

https://www.websiteniz.com/canonical-url/

Yoast SEO eklentisine benzersiz kanonik bağlantı ekleme (Daha büyük boyutlarda görmek için görselin üzerine tıklayın.)

Bitti ve kaydettikten sonra sayfanın ana kodunu kontrol ederseniz bölümde canonical etiketini göreceksiniz. <kafa>   Sayfayı görüyorsunuz.

Sıralamalı kanonik etiketi ekleyin, ör.

RankMath eklentisini kullanarak Canonical etiketini eklemek için yazı düzenleyicide eklentiyle ilgili kutuda “Gelişmiş” sekmesine tıklamanız yeterlidir:

Sıralama matematik eklentisindeki gelişmiş sekmesi (Resmi daha büyük boyutta görmek için üzerine tıklayın.)

Daha sonra, ilgili kutuya standart sayfanın adresini girin ve gönderiyi kaydedin:

Rank Math eklentisine kanonik adresin eklenmesi (Resmin üzerine tıklayarak büyük boyutta görebilirsiniz.)

Kurallı etiket mi kullanıyorsunuz yoksa 301’i mi yönlendiriyorsunuz?

Kanonik etiketlerin kullanımına ilişkin önemli nokta ve durumlardan biri de sayfaların yönlendirilmesi konusudur. SEO sürecindeki 301 yönlendirmesi, ziyaretçiyi silinmiş bir sayfaya başka bir URL’ye yönlendirdiğiniz bir işlemdir. 301 yönlendirmesi sayesinde bir adrese ait bağlantıların tüm değeri ve geçerliliği yeni adresine aktarılır ve kullanıcılar yalnızca yeni sayfanın içeriğini görebilir. Yani 301 yönlendirmesinin kullanılması, önceki adresin içeriğinin yeni adrese aktarıldığı anlamına gelir.

A sayfasını B sayfasına 301 yönlendirdiğinizde, web sitesi ziyaretçileri A sayfasını görmeden otomatik olarak B sayfasına yönlendirilir. B sayfasının kanonik etiketini A sayfasına koyduğunuzda, arama botları B sayfasının sizin içeriğiniz ve ana sayfanız olduğunu anlar, ancak kullanıcılar her iki sayfadaki içeriği de görebilir. Bu nedenle bu çözümlerin her birinin kullanımının hedefinizle tam bir uyum içinde olduğundan emin olun. Aşağıdaki tabloda kanonik etiketi ve 301 yönlendirmesini kullandık:

Canonical etiketi ne zaman kullanılır? 301 yönlendirmesi ne zaman kullanılır?
Birden fazla mağaza kategorisinde bulunan ürün sayfaları. Artık mağazada bulunmayan ürünlerin sayfası.
Farklı URL parametrelerine sahip ancak aynı içeriğe sahip sayfalar için. Güncellemeyi düşünmediğiniz eski web sitesi sayfaları.
Geçici olarak stokta bulunmayan ürünlerin sayfası. Web sitesinin içeriği başka bir sayfaya aktarılan sayfaları.
Mağazada farklı renk ve boyutlarda bulunan ürünlerin sayfaları. Kaldırılan web sitesi sayfaları.

Canonical etiketini kullanmaya ilişkin önemli ipuçları

Şu ana kadar kanonik etiketin ne olduğunu ve nasıl kullanılacağını biliyorsunuz. Bu bölümde kanonik etiketlerin kullanımına ilişkin diğer bazı önemli ve önemli noktalara değineceğiz.

Bu ipuçları aşağıda listelenmiştir:

  • Web sayfası başına yalnızca bir kanonik etiket oluşturun.
  • Etki alanı protokolünü etikete doğru şekilde girin.
  • Tek sayfalı bağlantıların “Sondaki Eğik Çizgi”ye dikkat edin.
  • URL’si var WWW   veya onsuz belirtin.
  • Kanonik etikete tam kanonik URL’yi girin.

Aşağıda kanonik etiket kullanmanın kesin yöntemini ve nelere dikkat etmeniz gerektiğini öğrenebilmeniz için yukarıdaki noktaları daha detaylı inceleyeceğiz.

Web sayfası başına yalnızca bir standart etiket ekleyin

Kanonik etiketleri kullanırken dikkate alınması gereken bir diğer önemli husus, web sitesinin her sayfasında yalnızca bir kanonik bağlantı kullanmaktır . Her sayfaya birden fazla kanonik etiket eklerseniz Google’ın bu sayfaları daha iyi tanımak yerine kafası daha da karışabilir. Örneğin kanonik etiketi sayfa koduna manuel olarak eklediyseniz bunu içerik yönetim sistemi üzerinden bir daha yapmamaya dikkat edin.

Bir sonraki önemli nokta ise eğer element rel = “kanonik”   HTML koduna eklendiğinde artık eklenmemelidir. http yanıt başlığı   eklemek. Bu nedenle yazının başında bahsettiğimiz iki kanonik URL belirleme yönteminden yalnızca birini seçmelisiniz.

Etiketin alan adı kısmına http veya https protokolünü doğru şekilde girin

Web siteniz güvenli https protokolünü kullanıyorsa, kanonik etikette bunu doğru bir şekilde belirttiğinizden ve kodun gövdesinde http ile https arasındaki ayrımı yaptığınızdan emin olun.

Sayfa adresinin son karakterine dikkat edin

Kanonik etiketler oluşturulurken sıklıkla gözden kaçırılan en önemli noktalardan biri web sayfası adresinde sondaki eğik çizgi (/) karakterinin bulunup bulunmadığına dikkat etmektir. Web sitenizin sayfaları “/” gibi sembollerle veya başka bir sembolle bitiyorsa, SEO dilinde bunun sonunda eğik çizgi olduğu söylenir. Aşağıdaki iki örneğe bakın:

  • Son karakteri içeren adres : https://örnek.com/
  • Son karakteri olmayan adres : https://örnek.com

Web sitenizde aynı anda, sonunda karakter bulunan veya bulunmayan belirli bir tek bağlantı mevcutsa, Google bunları iki ayrı tek bağlantı olarak değerlendirebilir. Bu nedenle, kanonik etiketteki karakterleri girerken kanonik adresin sonunda Sondaki Eğik Çizginin bulunup bulunmadığına dikkat ettiğinizden emin olun.

URL’yi WWW ile veya WWW olmadan belirtin

Kelimeli ve kelimesiz versiyonlar WWW   Bir URL’den gelen içerikler, arama motorları tarafından yinelenen içerik olarak kabul edilir. Aşağıdaki örnekleri göz önünde bulundurun:

  • ” www olmayan ” sürüm : _ _https://örnek.com/
  • Sürüm var www.  : https://www.example.com/

Yukarıdaki versiyonlardan birini seçip web sitesinde aynısını kullanmak daha iyidir.

Standart sayfanın tam adresini girin

“Mutlak URL”, alan adı ve protokolü gibi tüm bölümleri dahil olmak üzere sayfanın tam adresi anlamına gelir. Mutlak URL kavramının aksine, yalnızca sayfanın yolunun belirtildiği bir adresi ifade eden “göreceli benzersiz bağlantı” (Göreceli URL) adı verilen başka bir kavram daha vardır. Odak etiketlerinde mutlak URL’ler kullanmanız ve hatta içindeki alan adını kullanmanız gerekir. Aşağıdaki örneği düşünün:

<link rel="canonical" href="https://example.com/blog/" />

Bu etiketlerde ilişkisel URL’ler kullanmamaya dikkat edin. Örneğin aşağıdaki örneği canonical etikette kullanmak yanlıştır:

<link rel="canonical" href="/blog/" />

Kanonik etiket oluşturmada sık karşılaşılan hatalar

Artık Canonical etiketlerin temellerini öğrendiğinize göre, etiketleri kullanırken çok önemli olan bazı yaygın hatalara göz atalım. Bunlar aşağıda listelenmiştir:

  • Yönlendirilen sayfalar için kanonik etiketi kullanmamak : Kanonik URL’leri belirlerken, yönlendirilen sayfaları kanonik etikette kanonik URL olarak kullanmamanız gerektiğine dikkat edin. Örneğin A sayfasının B sayfasına yönlendirildiğini varsayalım. Böyle bir durumda diğer sayfalarda A sayfasına işaret eden kanonik etiketleri (kanonik URL olarak) kullanmamalısınız. Bu etiketleri doğrudan B sayfasında oluşturmalısınız.
  • Yinelenen veya benzer içeriğe sahip olmayan sayfalar için standart etiketi kullanma : Kurallı etiketleri yalnızca yinelenen veya benzer içeriğe sahip sayfalar için kullanın. Birçok SEO uzmanı ve uzmanı, içeriği benzer olmayan sayfalarda bu sayfaların SEO sıralamasını iyileştirmek için kanonik etiketler kullanır. Örneğin, çevrimiçi mağazada mevcut olmayan ürün sayfalarının geçerliliğini yönlendirmek için bunlar ürün kategorisi sayfalarına göre standartlaştırılır. Bu, SEO’lar tarafından mantıklı bir nedenden dolayı yapılabilir, ancak Google bunu yapmamanızı önerir ve genellikle farklı içeriğe sahip sayfaların kanonik etiketlerini göz ardı eder.

 

Web sitesindeki kanonik etiketlerin analizi

Artık kanonik etiketi kullanmayla ilgili önemli noktaları bildiğinize göre, bu etiketleri web sitesinde nasıl kontrol edeceğinizi öğrenmek kötü bir fikir değildir. Web sitesinin teknik SEO’sunda yaptığımız diğer tüm teknikler gibi kanonik etiketlerin kullanımı da arama motorları için kullanımının etkinliğinden emin olmak için incelenmeli ve analiz edilmelidir.

Bu etiketleri analiz ederken üç temel noktaya dikkat etmeliyiz:

  • Sayfanın kanonik etiketi var mı?
  • Kurallı etiket doğru URL’yi işaret ediyor mu?
  • Sayfalar taranabilir ve dizine eklenebilir mi?

Kanonik etiketleri kullanırken sık yapılan hatalardan biri, Robots.txt dosyası tarafından engellenen veya noindex etiketi ayarlanmış olan bir sayfanın URL’sini kanonik etikete eklemektir . Bu yanıltıcı arama botlarıdır. Aşağıda kanonik etiketleri kontrol etmek için bazı basit yöntemlerden bahsedeceğiz. Aşağıdaki listede bu yöntemlerin isimlerini verdik:

  • Orijinal kodu veya sayfa kaynağını inceleyin
  • Google Arama Konsolunu Kullanma
  • MozBar aracını kullanma

Daha sonra, yukarıdaki yöntemlerin her birini tartışacağız.

Sayfanın ana kodunu kontrol edin

Çoğu tarayıcıda sayfanın ana kodunu sağ tıklayıp Denetle seçeneğini seçerek görebilirsiniz. Bir sayfada kanonik etiket mevcutsa bu bölümde bunu yapabilmeniz gerekir. <kafa>   Sayfanın HTML koduna bakın:

Web sayfasının html kodunda bulunan canonical etiketi (Resmi daha büyük boyutta görmek için üzerine tıklayınız.)

Google arama konsolunu kullanma

Kanonik etiketin durumunu ve genel olarak kanonik URL’lerin durumunu kontrol etmek için en iyi aracın hangisi olduğunu sorarlarsa, Google Search Console’dan bahsetmelisiniz. Google arama konsolunun yardımıyla, web sitesi sayfalarının her biri için Google’ın istediğiniz kanonik URL’sinin hangisi olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz. Bu sorun hakkında bilgi edinmek için Google Search Console’a giriş yaptıktan sonra ana kontrol panelinde, bu sorunu kontrol etmek istediğiniz sayfanın benzersiz bağlantısını sayfanın üst kısmındaki URL Denetleme aracına girin:

Google arama konsolunun URL Denetleme aracını kullanarak (Resmin üzerine tıklayarak büyük boyutta görebilirsiniz.)

URL Denetleme aracı raporu hazır olduktan sonra Sayfa dizine ekleme bölümünü açın ve Google tarafından seçilen standart bölüme ulaşana kadar raporda ilerleyin. Bu bölümde Google tarafından seçilen standart URL’yi görebilirsiniz:

Google arama konsolu sayfa indeksleme raporu (Resmin üzerine tıklayarak büyük boyutta görebilirsiniz.)

Bu bölümde benzersiz bir bağlantı görürseniz, web sitesinin yinelenen içerikle mücadele stratejisini gözden geçirmelisiniz. Başlamak için Google’a göndermek istediğiniz URL’nin kullanılabilir ve doğru olduğundan emin olun.

MozBar aracını kullanma

MozBar , herhangi bir web sayfasının kanonik sürümünü görmenizi sağlayan Moz’un ücretsiz web sitesi SEO araçlarından biridir . Aracı yükledikten sonra, her sayfanın kanonik sürümü hakkındaki bilgileri görüntülemek için “Sayfa Analizi” sekmesine tıklayın ve ardından “Genel Özellikler”e tıklayın:

Sayfanın kanonik durumunu kontrol etmek için MozBar’ı kullanma (Resmin üzerine tıklayarak büyük boyutta görebilirsiniz.)

Caprila’yı İran’ın ilk hedefli anahtar kelime reklam sistemi olarak tanıtıyoruz

Çevrimiçi reklamcılıkta hedefli reklamları kullanmak, SEO’yu iyileştirmenin ve web sitesi trafiğini artırmanın çok etkili bir yoludur. Bu reklam türü sayesinde hedef kitlenin ortak özelliklerine göre reklam kampanyaları düzenlemek ve tamamen hedef kitlenin kişisel özelliklerine, davranışlarına ve ilgi alanlarına bağlı reklam kampanyaları oluşturmak mümkündür. Bu sonuçta dönüşüm oranını ve satışları artıracaktır .

” Caprilla “, hedefli çevrimiçi reklamcılık için en iyi platformlardan biri olarak tanıtılabilir. Yapay zeka kullanan Caprila, aktif iş kampanyalarına göre kullanıcılara en iyi ve en alakalı hedeflenen anahtar kelime reklamlarını görüntüler. Bu platform, tıkla ve kirala reklamlarını yayınlamak için geniş bir yayıncı ağıyla çalışır. Caprila ağının daha çok ülkenin büyük öğrenci, eğitim ve kamu web sitelerine odaklanmış olması ve ülke gençlerinin ve öğrencilerinin interneti iyi bir şekilde kullanmaları nedeniyle, hedefli anahtar kelime reklamları kullanılarak odak yönlendirilebilir. Caprila’nın nispeten geniş ortak yayıncı ağını hedeflemek, işletmelerin öğrencilerden ve genç İnternet kullanıcılarından oluşan yoğun bir ağı hedeflemesine olanak tanır.

Ayrıca Caprila istatistik sistemi, Google Analytics tabanlı istatistik sistemini kullanarak doğru ve tekrarlanmayan tıklamaları tespit etme konusunda oldukça hassastır.

Caprila hizmetleri “Yayıncı” ve “Reklamveren” olmak üzere iki bölümde kullanıcılara sunulmaktadır. Küçük boyutlu ve hacimli reklam bannerları setinin yer aldığı aşağıdaki görselde bu reklamların bir örneğini görebilirsiniz. Bu banner’lar tamamen blogda yazılan konuyla ilgilidir – burada ” SEO Türleri “.

platformun “reklamveren” şeklindeki ikinci kısmı işletmenizi başkalarına tanıtmanıza olanak tanır. Bu reklam yönteminin bir diğer avantajı da dönüşüm oranının yüksek olmasıdır, çünkü bu reklamlar yalnızca hedef kitleye gösterilir ve bunun sonucunda daha fazla kişinin işletmenizin ürün ve hizmetlerini kullanması teşvik edilir.

Neshrila’yı reklamları raporlamak, ürün incelemelerini yayınlamak ve hizmetleri tanıtmak için mükemmel bir platform olarak tanıtıyoruz

Reklam raporlamayı kullanmak, geri bağlantı almak ve sitenin arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirmek için çevrimiçi reklamcılığın yöntemlerinden biridir . Reklam röportajı, doğru ve herhangi bir medyanın tonuna uygun olarak yazıldığı takdirde etkilidir ve doğru reklam röportajının tüm ilke ve standartlarına uymak, çok fazla para ve zaman harcamayı gerektirir. Bu nedenle reklam raporu yayınlamak için uygun maliyetle reklam raporuna uygun içerik üreten ve yayınlayan ” Nasrila ” platformu gibi bir platformu kullanmak daha doğru olacaktır. Nasrila ayrıca özel içerik kullanarak ürün incelemeleri yayınlamanıza veya hizmetleri tanıtmanıza da yardımcı olur.

Çözüm

Faradars dergisinden aldığımız bu dersimizde kanonik etiket kavramını ve tanımını inceledik ve bu etiketlerin web sitelerinde kopya veya benzeri içerik sorununu çözmek için kullanıldığını söyledik. İki bölümden oluşan her kanonik etiket rel = “kanonik”   Ve kanonik URL oluşturuldu ve bu bölümde olması gerekiyor <kafa>  Kopya veya benzer içeriğe sahip sayfaların ana kodunu başka bir sayfaya ekleyin. Kanonik etiketleri kendine referans vermenin başka bir biçiminde kullanmak da mümkündür; bu, kanonik etiketi ana içeriğin bulunduğu sayfanın ana kodunda kullandığımız anlamına gelir. Bu yazımızın ilerleyen bölümlerinde Yoast SEO eklentileri yardımıyla kanonik etiketlerin manuel olarak nasıl yapılacağını öğrendik ve bu etiketleri web sitesinin ana sayfasında ve kopya olmayan, benzer içeriğe sahip sayfalarda kullanmanın ana noktalarını inceledik. .

Tanıtıldığı günden bu yana kanonik etiketler, özellikle büyük web sitelerinde SEO uzmanlarının güçlü araçlarından biri haline geldi ve sitenin teknik SEO sıralamasının iyileştirilmesinde oldukça önemlidir. Bu etiketlerin kullanımı kolay olmasına rağmen, web sayfalarının taranması ve dizine eklenmesinin iyileştirilmesindeki olumlu etkiyi görmek için bunların dikkatli bir şekilde yapılması gerekir.

Kanonik etiket hakkında sık sorulan sorular

Önceki bölümlerde kanonik etiket nedir sorusunu yanıtlarken bu etiketlerin yapım yöntemini ve temel kullanım alanlarını açıklamaya çalıştık. Aşağıda bu etiketler hakkında sık sorulan bazı soruları yanıtlıyoruz.

Web sitesinin ana sayfasında canonical etiketi kullanmalı mıyız?

Evet, ana sayfanın adresini arama robotlarına doğru bir şekilde göstermek için web sitesinin ana sayfasının html kodunda kendine referans veren kanonik etiketi kullanmalıyız. Bunun nedeni, çeşitli nedenlerle sitenin ana sayfasının farklı kopya içerik ve URL’ye sahip benzer versiyonlarının oluşturulabilmesidir.

Kanonik etiket kullanımında kanonik URL’nin anlamı nedir?

URL veya benzersiz kanonik bağlantı, benzer veya kopya içeriğe sahip sayfalar arasında, Google tarafından içeriğin orijinal versiyonunun bulunduğu sayfa olarak kabul edilen sayfanın adresidir. Canonical etiketini kullanmak, bu sayfayı arama robotlarına tanıtmanın yollarından biridir.

Google için standart URL’yi belirleme yöntemi nedir?

Kanonik URL, Google’a göre yinelenen veya benzer içeriğe sahip sayfalar arasında içeriğin en iyi sürümü olan benzersiz bir bağlantıdır. Google bu URL’ye genellikle sayfanın aldığı iç ve dış bağlantılar, sayfanın kanonik ayarları ve sayfanın http mi yoksa https mi olduğu gibi çeşitli sinyaller aracılığıyla karar verir. Google için kanonik URL’yi belirtmek için yapabileceğimiz ana kanonik ayarlardan biri, kopya sayfalarda normal kanonik etiketi ve ana sayfada kendine referans veren kanonik etiketi kullanmaktır. rel = “kanonik”   Şu tarihte: http yanıt başlığı   Ve site haritasına işaret eden kanonik URL’yi eklemek.