blog posts

URL Seçiminde Önemli Öneriler

Web Sitesi Sayfaları Için URL Seçiminde Önemli Öneriler

Answer Magazine’in bu makalesinde web sitesi sayfaları için URL seçimi hakkında konuşacağız . Günümüzde ziyaretçilerinizin çoğu bir bağlantıya tıklayarak web sitenize geliyor, dolayısıyla belirli bir sayfanın URL’sinde ne olduğunun gerçekten önemli olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz, ancak teknik SEO söz konusu URL Seçiminde Önemli Öneriler olduğunda URL’lerin görünümü önemlidir . gerçekten önemli. URL , web sunucuları ve bulut depolama gibi uzak bilgisayarlardan bilgilere erişmenin bir yolunu sağlayan tek tip bir kaynak tanımlayıcısıdır. url, ağ iletişim protokolü, alt alan adı, alan adı ve uzantısı dahil olmak üzere çeşitli unsurları içerir. Neyse ki site sahipleri URL’lerini değiştirebilir. Yapılandırılmış ve sistematik bir URL, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve dolayısıyla arama motoru optimizasyonunda (SEO) daha iyi performans göstermek için güçlü bir araç olabilir . Bu nedenle, URL’leri optimize etmek, web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP’ler) sıralamasını yükseltmenin harika bir yolu olabilir. Web sitesi sayfalarının URL’sini en iyi şekilde seçmek için bu makalenin sonuna kadar bizimle kalın.

 

url nedir

Tekdüzen Kaynak Bulucu anlamına gelen URL , İnternet’teki belirli bir web sitesine, web sayfasına veya belgeye işaret eden bir web adresidir. URL’ler ayrıca kullanıcıları bir web sayfasındaki belirli bir bölüme de gönderebilir.

Farklı URL türleri vardır. Genel olarak en popüler URL türleri mutlak ve görecelidir. Mutlak URL, protokolden kaynak yoluna (yama kaynağı) ve parametrelere kadar eksiksiz bilgi içerir. Buna karşılık, göreceli bir URL yalnızca kaynak yolunu içerir.

 

Web sitesi URL’leri için standart bir yapıya nasıl sahip olunur ?

Standart URL yapısı nedir? Bildiğiniz gibi her yapılandırılmış ve standart URL aşağıdaki birkaç parçayı içerir:

HTTP veya HTTPS

HTTP (Köprü Metni Aktarım Protokolü) ve HTTPS (Güvenli Köprü Metni Aktarım Protokolü), web sunucuları ve web tarayıcıları arasındaki ağ iletişim protokolleridir. Mesajları iletirler, bilgileri DNS aracılığıyla alır ve tarayıcıya geri gönderirler. HTTP ve HTTPS arasındaki fark, ikincisinin veri aktarım sürecini şifrelemesidir. Bu güvenlik protokolü bir web sitesini daha iyi korur ve arama sonuçlarındaki sıralamanın iyileştirilmesinde önemli bir faktördür.

Diğer bir fark ise HTTPS’nin, TLS tarafından şifrelenen TCP/IP protokolünün 443 numaralı bağlantı noktasını kullanmasıdır. HTTP, 80 numaralı bağlantı noktasını kullanır.

 

www alt alan adı )

Bir alt alan adı, bir URL’nin ilk noktasından önce gelen herhangi bir kelimeyi veya kelime öbeğini içerir; en yaygın olanı www’dir. Bu, bir web sitesine İnternet üzerinden erişilebildiğini ve iletişim kurmak için HTTP kullandığını gösterir.

Ayrıca site sahipleri, ana alanın belirli bir dizinine işaret ettiği için herhangi bir kelimeyi organizasyonları ve iş amaçları doğrultusunda alt alan adı olarak kullanabilirler. En popüler seçeneklerden bazıları “blog” ve “haberler”dir.

Alan adı Alan Adı

Alan adı, kullanıcıların bir web sitesine ulaşmak için tarayıcılarının adres çubuğuna yazdıklarıdır. Bu alan bir site adı ve bir uzantı içerir; örneğin, Google.com. Her ad benzersizdir ve o sitenin IP adresini temsil eder.

Alan Adı Uzantısı

Üst düzey alan adı (TLD) olarak da adlandırılan alan adı uzantısı, web sitesinin adından sonra yerleştirilen bittir. .com, tüm web sitelerinin yaklaşık %53’ü için kullanılan en popüler alan adı uzantısıdır. Kullanılabilecek TLD uzantı türleri aşağıdaki gibidir:

  • gTLD: Bu kategori .com, .org, .net gibi birçok popüler uzantıyı içerir.
  • ccTLD: Bu TLD bir ülkeyi, bölgeyi veya coğrafi bölgeyi temsil eder. ccTLD’ler İngiltere, .in ve .sg gibi uluslararası ülke kodlarını temel alan iki harften oluşur.
  • sTLD: Bu tür uzantı belirli kuruluşlara ayrılmıştır. .travel ve .asia gibi
  • nTLD: Yeni nesil alan adı uzantılarıdır. Temel olarak, 12 Ocak 2012’den sonra başlatılan herhangi bir TLD, .online, .store ve .tech dahil olmak üzere yeni bir gTLD’dir.

Yol Kaynağı yama kaynağı

Yama kaynağı TLD’nin sağ tarafına yerleştirilen adrestir. Genellikle web sitesi klasör yapısı olarak anılır. Kaynak yaması, bir web sunucusuna ek bilgiler sağlayarak, kullanıcıları bir web sitesindeki belirli bir sayfaya yönlendirmesine olanak tanır.

Parametreler

Parametreler bir URL’de Google arama sonucu olarak görünebilir. Parametreler URL değişkenlerinin dizeleridir. Bunlar bir URL’nin soru işaretini takip eden ve eşittir işaretiyle (=) ayrılmış anahtarlar ve değerler içeren parçasıdır.

Bu parametreler, web sitesinin tercüme edilmesi (ülke kodları), arama yapılması, filtrelenmesi (tema, renk, fiyat aralığı ve bölge gibi farklı alanların ayrılması), sayfalara ayrılması (e-ticarette sayfaların sıralanması) ve takip edilmesi (pazarlama kampanyaları) için kullanılır. .

Web sitesi sayfalarınız için standart bir URL yapısı arıyorsanız URL’nizin her bölümünü optimize edin. Bunun için bizimle kalın.

 

Her sayfa için doğru URL’yi seçerken en önemli şeylerin listesi

Web sitenizin sayfalarının URL’sini ve URL yapısını seçmek birkaç temel nedenden dolayı önemlidir. Öncelikle Google’ın arama yapanlara tutarlı bir şekilde alakalı sonuçlar sunabilmesi için dizinindeki her sayfanın ne içerdiğini ve ne hakkında konuştuğunu bilmesi gerekir. URL, bir sayfanın Google’ın sayfanın neyle ilgili olduğunu bilmek için baktığı en önemli kısımlarından biridir.

Daha sonra yapılandırılmış bir URL, sitenizi kullanıcılar için daha net ve şeffaf hale getirir. Örneğin, kıyafetle ilgili bir web sitesi arayan bir kişi www.clothesretailer.com/womens/dresses/nameofspecialdress sayfasına rastlarsa , sayfanın iki genel kategoriye sahip olduğunu bilir: kadınlar ve elbiseler. Bilgili web kullanıcıları ayrıca, web sitesinin daha geniş kadın elbiseleri yelpazesine erişmek için URL’nin son kısımlarını (belirli bir elbisenin adı) kaldırabileceklerini de biliyorlar.

Son olarak bahsedilen ipucu arama motorları için de oldukça etkili bir şekilde çalışmaktadır. Bir arama motoru tarayıcısı, web sitenizdeki farklı sayfalar arasında kolayca alakalı bağlantılar kurabilir. Örneğin şunu görebilir:

Web siteniz bir giyim web sitesidir ve kadın giyim gibi daha büyük ve daha küçük kategorilere ayrılmış ve sıralanmış kategoriler içerir. Tarayıcının web sitesinin farklı bölümlerini ve bunların birbirleriyle ilişkilerini daha iyi anlamasına yardımcı olan bilgiler. Aynı zamanda URL’de anahtar kelimenin kullanılması, Google’a sayfada bulunanın kullanıcının aradığı kelime öbeğine karşılık geldiğine dair güvence verir.

 

Web sitesi sayfaları için URL seçimine ilişkin 9 ipucu

Aşağıda, web sitesi sayfaları için URL seçimine ilişkin 7 önemli noktayı size tanıtacağız. URL, web sitesi optimizasyonunun çok temel bir parçasıdır; Ancak nasıl seçileceğinin büyük önem taşıdığı durumlardan biridir. Web sitenizin sayfalarının URL’lerini seçerken aşağıdaki basit ama akıllı ipuçlarından en iyi şekilde yararlanın:

1. Sayfa URL’sini her zaman içerikle alakalı olacak şekilde düzenleyin ve güncelleyin

Çok fazla web sitesi hala anlamsız bir dizi gibi görünen, otomatik olarak oluşturulmuş URL’ler kullanıyor. Bu, büyük bir SEO fırsatını kaçırmak anlamına gelir; özensiz bir SEO, kullanıcının kafasını karıştırır ve onları bir rakibin web sitesine yönlendirir.

2. Standart bir URL yapısını takip edin

Yukarıda açıklandığı gibi bu, uyulması gereken önemli bir kuraldır çünkü kullanıcıya web sitenizin genel düzenini gösterir. Hangi kategorileri ve alt kategorileri kullanacağınızı ve bunları her bir kategoriye ait web sayfalarının URL’lerinde nasıl temsil edeceğinizi belirleyin. Web sitesi sayfalarının URL’sini seçerken, kullanıcının kafasını karıştırmamak için her zaman standart ve özel yapınızı takip edin.

Alt kategorileri seçme konusunda takıntılı olmayın, çok fazla kategori URL’lerinizi karmaşık hale getirecek ve kullanıcılara birçok kafa karıştırıcı ve benzer bilgi bırakacaktır. Web sitenizi sezgisel hale getirmek için önemli olan ana kategorilere bağlı kalın.

3. Web sitesi sayfaları için URL seçerken bunları mümkün olduğunca kısa ve basit tutun

İyi URL’ler kısa ve özdür. Gereksiz kelimeleri veya karakterleri çıkardığınızdan ve anahtar kelime doldurmayı önlediğinizden emin olun. Aynı anahtar kelimenin URL’nizde birden fazla bulunmasının size hiçbir faydası olmayacaktır.

Çoğu ziyaretçi, doğrudan URL’ye gitmek yerine web sitenizdeki belirli sayfalara ulaşmak için bağlantıları veya yer işaretlerini kullanır; bu nedenle, URL’nizi, birisi isterse belirli bir URL’yi hatırlayabilecek şekilde ayarlayın.

4. Ana anahtar kelimenizi kullanın

Web sitenizdeki her sayfa için, arama motorlarında sıralamada yer almak istediğiniz bir ana hedef anahtar kelimeye sahip olmanız gerekir. Açıkçası, kelimenin özellikle web sayfasında ne olduğunu açıklayan bir şey olması ve aynı zamanda o konuyu arayan kişilerin kullandığı ortak bir terim olması gerekir.

Web sitesi sayfalarının URL’sini en iyi şekilde seçmek için ana anahtar kelimeleri kullanın; Ancak bunları aşırı kullanmayın. Anahtar kelimeleri içeriğe, başlıklara ve URL’lere doldurmak eski bir taktiktir ve yalnızca SEO’nuza ve site deneyiminize zarar verir.

5. Kelimeleri ayırmak için kısa çizgi kullanın

URL’lere boşluk ekleyemezsiniz; bu nedenle en iyi SEO uygulaması, URL sözcüklerini ayırmak için kısa çizgi kullanmaktır. Bu, Google’a kelimeler arasındaki boşlukların nerede olduğunu söyleyerek ziyaretçilerinizin URL’leri anlamasını kolaylaştırır.

 

6. Fazladan ve gereksiz kelimeleri ve harfleri kaldırın

URL’lerin kısa ve basit olmasını istersiniz; bu da zamir ve artikel gibi şeylere asla ihtiyacınız olmayacağı anlamına gelir. Bu nedenle, sayfa başlığını URL yapısına çevirirken, cümlenin veya ifadenin anlamını etkilemeyen tüm durdurma sözcüklerini kaldırın; örneğin: a, the, and, or, but, an, of ve benzeri.

7. Gerekirse geleneksel etiketleri kullanın

Bu kısım biraz daha teknik; Ama bu çok önemli. Google’ın web sitenizdeki aynı sayfanın farklı sürümlerini ayrı sayfalar olarak tanımasını istemezsiniz. Yani herhangi bir nedenle birden fazla URL’ye bağlantı veren bir web sayfanız varsa, onun SEO değerini düşürmüşsünüz demektir! Web sitesi sayfaları için URL seçerken gerekirse geleneksel ve standart etiketleri kullanın ve halihazırda başka sayfalara ait olan adresleri kullanmayın.

8. Web sitesi sayfaları için URL seçerken bunu kullanıcı dostu hale getirin

Hem arama motorlarının hem de okuyucuların URL’nize bakabilmeleri ve tıklarlarsa ne elde edeceklerini anlayabilmeleri gerekir. Bu, bir dizi anahtar kelime eklediğinizde ve fazladan küçük kelimeleri çıkardığınızda, yine de anlamlı bir URL elde etmeniz gerektiği anlamına gelir.

9. Dinamik olarak oluşturulmuş URL’leri kullanmaktan kaçının.

Dinamik URL, sayfa yüklendiğinde otomatik olarak oluşturulan parametreleri içerir. Bu, onlara her erişmek istediğinizde sabitlenen statik URL’lerin tersidir. Dinamik URL’ler arama motorları için tarama sorunlarına neden olabilir.

 

son söz

Bu yazımızda sizlere web sitesi sayfaları için URL seçiminde basit ama çok önemli ipuçlarını tanıtmaya çalıştık. Takip edilmesi basit gibi görünebilecek ipuçları; Ancak kullandıktan sonra çok değerli olduklarını göreceksiniz. URL’lerin farklı türleri vardır; Ancak bu URL’ler daha kullanıcı dostu ve Google dostudur; daha yapılandırılmıştır ve yapılarında belirli ve standart bir sırayı takip eder. Web sitesi sayfalarınızın URL’sini seçerken, web sayfaları için mümkün olan en iyi URL’yi elde etmek amacıyla belirtilen ipuçlarını kullanın.