Google’da Sıralanacak Evergreen Blog İçeriği Nasıl Yazılır?
İnternette arama yaparken, bir dizi blog ve sitenin genellikle arama sayfalarının ilk beş sonucu arasında yer aldığını fark etmiş olabilirsiniz. Bu siteler oldukça yüksek doğal trafiğe sahiptir ve içeriklerinin ziyaretçi sayısı blogunuza ya da sitenize yazdığınız içeriğin belki de bin katı kadardır. Başarılarının sırrı nedir biliyor musunuz?
Bu siteler, içerik pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak “her zaman yeşil içerik” kullanıyor. Bu terimi ilk kez duyuyorsanız ya da daha önce duyduysanız ve merak ediyorsanız yazımızın sonuna kadar bizimle kalın.
Bu makale yeni başlayanlar için bir rehberdir ve içinde özel veya belirsiz kelimeler kullanmayı düşünmüyoruz. Yani hangi seviyede olursanız olun, muhtemelen kavramlarını tam olarak anlayacaksınız.
Her zaman yeşil içeriğin çok basit bir dille tanımı
Evergreen içerik, konusu her zaman alakalı olan, zamanla eskimeyen ve yayınlandıktan çok sonra bile bir web sitesine arama trafiği çekmeye devam eden makale ve içerikleri ifade eder. Bu tür içerik arama için optimize edilmiştir ve okuyucular için her zaman günceldir.
Burada, her zaman yeşil kalan içerik ile normal içerik arasındaki önemli farktan bahsetmemiz gerekir. Evergreen içerik, internette sonsuza kadar kalacak içerik anlamına gelmez çünkü tüm çevrimiçi içerik sonsuza kadar internette kalır ve yayıncının kendisi içeriği silene kadar blogdan veya siteden hiçbir şey kaldırılmaz. Aralarındaki fark, her zaman yenilenen içeriğin yayınlandıktan çok sonra da izleyici kitlesine sahip olmaya devam etmesi ve arama trafiğinin zamanla artmasıdır. Ancak normal içeriklerin bir süre sonra okuyucusu olmayacak ve kimse onu ziyaret etmeyecektir.
Neden Evergreen içeriği olarak adlandırılıyor?
Adından da anlaşılacağı gibi, her zaman yeşil olan içerik sürdürülebilirdir ve son kullanma tarihi yoktur. Bu terim, ölümsüzlüğün sembolü olan ve yılın her mevsiminde yeşil yaprakları olan çam veya servi ağaçlarının adından türemiştir. Pazarlamayla işi olmayan kişiler dahi bu ismi duyarak bu içeriğin özelliklerini kolaylıkla anlayabilirler.
Evergreen içeriği neden önemlidir?
Tüm işletme sahiplerinin, pazarlamacıların ve üreticilerin hedefi, bloglarının veya web sitelerinin daha görünür olmasını, daha fazla trafik çekmesini ve genel olarak popüler olmasını sağlamaktır. Bu hedefe ulaşmak için zamanla eskimeyen, kalıcı içerikler kullanmak gerekir.
Her zaman yeşil içerikle:
- Web sitenize daha fazla arama trafiği yönlendirilecektir;
- Blogcular veya işletmenizle ilgili işletmeler yazınıza link verebilir ve bu sayede sayfanız daha çok ziyaret edilir;
- İçeriğinizi arama motorları (SEO) için optimize ederek siteniz arama sayfalarında iyi bir sıralamaya sahip olacaktır.
Her zaman yenilenen içerik genellikle hangi formatlarda yazılır?
Aşağıdaki biçimlerden birinde yazılan içerik her zaman yeşil olabilir:
Bir konuyu liste biçiminde sunan içerik;
Bir konuya ilişkin noktaları ifade eden içerikler;
Başlığı “nasıl” veya “nasıl” kelimesiyle başlayan içerik;
Bir ürünü inceleyen içerik;
İçerikler bazı türlerde video veya infografik şeklinde hazırlanır.
Elbette bu, içeriği bu tür formatlarda yazarsanız otomatik olarak kalıcı içeriklere sahip olacağınız anlamına gelmiyor ancak kalıcı içerik hazırlama konusunda bu formatların diğer modellere göre size daha fazla yardımcı olacağı anlamına geliyor. Örneğin “Arabamızın lastiğini nasıl değiştiririz?” başlıklı bir video. Yararlı bilgiler içeren bir video, içeriği komedi skeçi olan bir videodan çok daha dayanıklıdır.
Bu tür içerik yazmak için hangi konular uygundur?
Unutulmaz içerik yazmak için kullanılan konular, her zaman okuyucusu olan ve internette aranma hacmi yüksek olan konulardır. Aşağıdaki örnekleri göz önünde bulundurun:
- Sosyal Medya Pazarlamasının Tam Kılavuzu: Bu içerik, sosyal medya kampanyaları başlatmak isteyen yeni başlayanlar için çok değerlidir.
- Yeni bir köpek yavrusunun bakımı nasıl yapılır: İnternette hayvanlarla ilgili bol miktarda içerik olmasına rağmen, bu tür içerikler yeni bir evcil hayvan edinmiş kişiler için her zaman yararlı ve ilgi çekicidir.
- Sıcak çikolatanın tadını çıkarmanın 10 yolu: Bunun gibi içeriğe sahip bir blog, özellikle soğuk aylarda, İnternet kullanıcılarının trafiğini çekebilir.
- Nasıl kilo verilir: Şu anda, bu yıl veya 100 yıl sonra hangi çağda yaşıyor olursak olalım, nasıl kilo verileceği ile ilgili makaleler arayan insanlar her zaman olacaktır.
Şimdi, bu konuların bir kısmı veya hiçbiri işletmenizle alakalı olmayabilir. Merak etme; bunlar, her zaman güncel içerik yazılacak milyonlarca farklı konunun örnekleridir. Belirli hedef kitleniz için değer yaratan içerik oluşturmanız gerekir. Bu tür içerik yazmanın en zor yanı, genellikle herhangi bir işletme için en popüler konuların, belki de yüzbinlerce kez yazılmış olmasıdır. Yani ya benzersiz içerik üretmeniz ya da önemli miktarda trafiğe sahip ancak çok rekabetçi olmayan uzun kuyruklu anahtar kelimeler aramanız gerekiyor. İçeriğinizi daha değerli hale getirmeniz ve arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanız gerekiyor.
Çok önemli nokta: SEO açısından kaliteli ve değerli içeriklere sahip olabilmek için bu içerikleri üretmeye daha fazla zaman ayırmanız gerektiğini unutmayın. Web sitenizin arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasını istiyorsanız hedef kitlenize olumlu bir kullanıcı deneyimi sunmanız gerekir. İçerik kullanıcılar için çekici ve değerli olmalıdır.
Hangi içerik her zaman yeşil olarak değerlendirilemez?
Her zaman yeşil olan içeriğin ne olduğunu daha kesin olarak anlamak için hangi içeriğin her zaman yeşil olmadığını görelim.
- haber makaleleri;
- Süresi kısa sürede dolan istatistikler veya raporlar;
- Popüler kültüre dayalı veya geçici bir trendi konu alan yazılar;
- Moda üzerine yazılar yazıldı;
- Bu yılki başkanlık seçimleri ve benzerleriyle ilgili makaleler.
Bu içerikler yazıldığı dönemde kısa bir süre popüler olabilir ama geçicidir ve süresi bittikten sonra artık kimse onlara gitmez. Bu nedenle bu içerikler her zaman yeşil olarak değerlendirilmez.
Şimdi kalıcı içeriğin nasıl yazılacağını görelim.
Evergreen makalesi veya blog yazısı nasıl yazılır?
Kalıcı içerik yazmak için aşağıdaki adımları ve ipuçlarını izleyin:
1. Adım: Doğru konuları bulun
Önceki iki bölümde eskimeyen içerikler için uygun ve uygun olmayan konulardan bahsetmiştik. Öncelikle seçtiğiniz konunun belirtilen kriterlere uyup uymadığını kontrol edin. Cevabınız evet ise, işletmenizle ilgili popüler bir konu buldunuz (henüz kalıcı olup olmadığını bilmiyoruz). Bir sonraki adım alakalı anahtar kelimeleri araştırmaktır.
Arama hacmi yüksek anahtar kelimeler seçin.
En iyi kalıcı içeriği yazsanız bile, insanlar bunu arama motorlarına yazmazlarsa bunun hiçbir değeri olmayacaktır. Bu nedenle seçeceğiniz konu için doğru anahtar kelimeleri bulmak çok önemlidir. Bunun için anahtar kelime araştırma yöntemlerini iyi uyguladığınızdan emin olun. Bu konuda size yardımcı olabilecek bazı ücretsiz araçlar var.
Anahtar kelimelerle eşleşen seçilen konuyu kontrol edin
Şimdi temanın her zaman yeşil olup olmadığına karar vermelisiniz. Bazen bulduğunuz anahtar kelimenin aranma hacmi yüksek olabilir ancak seçmiş olduğunuz konu her zaman yeşil olmayabilir. Böyle bir durumda bu konu popüler olmasına rağmen muhtemelen geçiciydi. Örneğin sezonluk konular, anahtar kelime aramalarının yüksek olduğu ancak içeriğin konusunun geçici olarak popüler olduğu konulardır.
Bir konunun geçici olup olmadığını belirlemek için Google Trendler aracını kullanabilirsiniz. Bu araç, hakkında yazmak istediğiniz konunun trend bir konu mu yoksa insanların her zaman aradığı bir konu mu olduğunu anlamanıza yardımcı olacaktır. Örneğin “Sevgililer günü hediyesi” çok popüler bir anahtar kelimedir ve konusu da oldukça popülerdir ancak buna dayalı olarak yazılan her içerik yalnızca o yıla özeldir. Her yıl yeni özelliklere sahip yeni hediyeler moda oluyor, dolayısıyla içeriğiniz uzun yıllar ziyaretçi çekmeyecek.
Rekabetçi anahtar kelimeler kullanmayın
Genellikle her konunun herkesin kullandığı belirli anahtar kelimeleri vardır ve bu onların rekabetçi olmasının nedenidir. Kalıcı içerik yazmak için kullanıcıların aradığı uzun kuyruklu anahtar kelimeleri veya soruları kullanın. Bunun için yararlı bir araç Kamuya Cevap Vermektir. Konuyu bu araca girin ve insanların bu konu hakkında hangi kelimeleri aradığını görün. Örneğin “sosyal ağ” terimini ele alalım. “Soru Al” butonuna tıkladığınızda bu konuyla ilgili tüm kullanıcı soruları karşınıza çıkacaktır.
Bir diğer önemli araç ise Google’ın kendisidir. Google önerilerini kullanın. İlgilendiğiniz konunun anahtar kelimesini Google’a yazın ve insanların bu konu hakkında hangi soruları aradıklarını veya bu konuyu hangi ifadelerle aradıklarını görün.
Doğru anahtar kelimeleri bulursanız ve içeriğinizi bunları kullanarak yazarsanız, arama motorları ziyaretçileri sayfanıza daha kolay yönlendirebilir. Bu sayede web siteniz daha görünür olacak ve Google ya da diğer arama motorlarında daha iyi bir konuma ulaşacaksınız.
Bir örnek inceleyelim:
Diyelim ki web siteniz sosyal medya ile ilgili. Bu durumda “sosyal medya” gibi anahtar bir ifadeyle içerik yazmak oldukça rekabetçi olacaktır. Bunun yerine neden aşağıdaki uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanmıyorsunuz?
- En iyi sosyal medya;
- sosyal medya ve pazarlama;
- Sosyal medya nedir?
Bu anahtar kelimelere sahip içerik daha akıllı olabilir çünkü daha az rakibi olacaktır.
2. Adım: Kalıcı içerik yazın
Bu tür içerikleri yazmak zor değil. Zaman içerisinde değerini koruyacak, her zaman ziyaretçisi olacak, faydalı bir yazı hazırlamak yeterlidir. İçeriği Google gibi arama motorlarının gözünde yeşil tutmak, içeriğinizin bugün, yarın ve hatta aylar sonra arama sayfasında en iyi sonuç olarak görüneceği anlamına gelir. Bu tür içerik yazmak için aşağıdaki adımları izleyin:
10 kat daha fazla içerik yazın.
Google’ın görevi kullanıcının aradığı şeye göre en iyi sonucu göstermektir. İçeriğinizin mümkün olan en iyi sonuçları alabilmesi için, o konuda yazılmış tüm içeriklerin en iyisi olan kaliteli içeriği sağlamanız gerekir. Biz bu içeriğe 10 katı içerik diyoruz.
İçeriğiniz herkesinkiyle aynıysa, çok fazla rekabetle karşılaşırsınız. Eğer diğerlerinden biraz daha iyiyse, anahtar kelime türünüze bağlı olarak birkaç haftadan birkaç aya kadar sürebilir. Ancak 10 kat daha fazla içerik yazdıysanız, büyük olasılıkla sitenizin sıralaması çok uzun süre korunacaktır.
Yazdığınız içeriğin içeriğin 10 katı olup olmadığını kontrol etmek için aşağıdaki soruları yanıtlayın:
Kalite kontrolü:
- Hedef kitle içeriği kolayca okuyup anlayabiliyor mu?
- Yeterince ilginç, eğlenceli veya faydalı mı?
- Gerçekten bir sorunu çözüyor mu?
- Web siteniz iyi tasarlanmış mı?
Benzersizliği kontrol edin:
- Yazdığınız makale tam ve kapsamlı mı?
- Bunun için yeterince zaman harcadınız mı?
- Bütün soruları cevapladın mı? Hedef kitlenizin daha fazla bilgi için başka kaynaklara başvurmak zorunda kalmayacağından emin misiniz?
Bu alanda veya pazarın bu özel bölümünde ( köşe pazarı ) uzman mısınız? Bu konularda uzmanlığınız var mı?
Geçici konuları içeriğinize bağlamaktan kaçının.
Pek çok pazarlamacı, içeriklerinde popüler kültürü ve bir süredir insanlar arasında popüler olan şeyleri kullanmayı seviyor. Mesela uzun zamandır yazarlarının başlık ve görsellerinde popüler dizi Game of Thrones’a gönderme yapan yazılar görüyorduk. Bu konuda daha önce yazılmış bir makale olarak şunu not edin:
“Jon Snow’un İçerik Pazarlama Hakkında Bize Öğrettiği Dersler”.
Burada içerik konusu her zaman yeşildir, ancak içeriğin kendisi değildir. Sebebi ise bir süre sonra Game of Thrones dizisinin heyecanının ortadan kalkması ve bu içeriğin de unutulmasıdır.
İçeriğinizin dilini doğru seçin
Evergreen içerik dilinde uymanız gereken bazı yapılması ve yapılmaması gerekenler vardır:
Mümkün olduğunca “bu yılın başı”, “geçen ay”, “dün” ve “yılın numarası, örneğin 2018” gibi kelime ve ifadeleri kullanmayın.
İçeriğin tonu çok teknik ve uzmanlaşmış olmamalıdır. Her zaman yenilenen içeriğin genellikle uzmanlar için değil, yeni başlayanlar için yazıldığını unutmayın. Bu kişiler genellikle istedikleri bilgiyi bu şekilde aramazlar ve uzmanlaşmış kaynaklarla muhatap olurlar. Arama trafiği arıyorsanız, yeni başlayanlar için yazın ve mümkün olduğunca özel kelimeler kullanmaktan kaçının.
Konunun kapsamını sınırlandırın.
Bir konu hakkında her şeyi yazarsanız makaleniz çok uzun olur ve okuyucunun ilgisini kaybedebilir. Geniş konular genellikle daha rekabetçidir. Örneğin, “Diyabet hakkında her şey” başlıklı bir makale, “Diyabetin ana belirtileri” makalesinden çok daha az popüler olacaktır. Belirtiler hakkında daha kısa bir makale ve diyabet tedavi yöntemleri hakkında başka bir makale ve birkaç makale daha yazıp bunları birbirine bağlamak daha iyidir.
Makaleyi SEO açısından optimize edin.
Yazıyı yazdıktan sonra artık yazınızı optimize etmek için SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) yöntemlerini kullanmalısınız. Bilmelisiniz ki araştırmalara göre sayısız kullanıcı internette bir şey aradığında arama motorunun yalnızca ilk iki sayfasından memnun kalıyor ve aslında ilk beş sonuç en çok tıklama alan sonuçlar oluyor. Bu nedenle içeriğinizi optimize etmek için SEO üzerinde çalışmalısınız. Aşağıdakiler SEO için çok önemlidir:
- İçerik görsellerine alternatif metin ekleyin (örneğin, anahtar kelimeyi içeren görselin alternatif metnini yazın);
- Ana anahtar kelimeyi makalenin başlığına ekleyin (tercihen başlığın başına);
- URL adresi ve metnin gövdesi anahtar kelimeyi içermelidir;
- Anahtar kelime ilk paragrafta (tercihen makalenin ilk 100 kelimesi) yer almalıdır;
- Metni anahtar kelimelerle doyurmayın. Metindeki anahtar kelime sayısı tamamen normal olmalıdır;
- Şu anda meta açıklamaların artık sıralama üzerinde bir etkisi olmasa da, anahtar kelimenin meta açıklamada yer alması yine de daha iyidir;
- Tematik olarak birbiriyle ilişkili tüm içeriği bağlayın.
Yalnızca kalıcı içeriğe güvenmeyin.
Blogunuzda veya sitenizde her zaman yenilenen içeriğe sahip olmak harikadır, ancak tüm içeriğinizin her zaman yeşil olması gerektiğini düşünmeyin. Belirli bir tarihe ve güncel içeriğe sahip acil makaleler de aynı derecede önemlidir. Kısa bir süre içinde çok fazla trafik ve potansiyel izleyici (potansiyel müşteri) çekmeniz gerektiğinde bu materyaller büyük değer taşır. En iyi içerik pazarlama stratejisi, aynı anda hem güncel içeriğe hem de kalıcı içeriğe güvenmektir.
Örneğin cumhurbaşkanlığı seçimiyle ilgili içeriklerin kalıcı içerik olmadığı doğrudur ancak kısa vadede ve önümüzdeki birkaç ay boyunca sitenize çok fazla trafik çekebilir. Bu içerikler bir süre sonra izleyici kitlesi kalmasa da hâlâ değerli ve önemlidir.
Her zaman yeşil olan içeriğinizi görünür hale getirin.
Kalıcı içerik oluşturduğunuzda, bunun yorumlar tarafından gizlenmesine ve yeni makalelerin gölgesinde kalmasına izin vermeyin. Eğer bunun unutulmasına izin verirseniz, umduğunuz sonuçlara asla ulaşamazsınız. Ürettiğiniz değerli içeriklerin site ziyaretçileriniz tarafından kolayca görülebilmesini ve onların kolayca erişebilmesini sağlamaya çalışın. Bunu yapmanın birkaç yolu vardır:
- Web sitenizde, sektöre yeni başlayanları ve yeni gelenleri hedef alan ve hedef kitlenizin eskimeyen içeriğinizi hızlı ve kolay bir şekilde bulmasına yardımcı olan bir eğitim sayfası oluşturun.
- Daima yeşil içeriğinizi blogun kenar çubuğuna veya sitenin ana sayfasındaki (ana sayfa) bir banner’a yerleştirin.
Daha fazla izleyici çekmek amacıyla kullanmak için zaman zaman eskimeyen içeriği blogunuzun önüne getirin (her zaman yeşil olan içeriğin aslında güncellenmesi gerekmediğinden bunu küçük bir güncellemeyle yapabilirsiniz). - Sitenizde, insanların öncelikle eğitim içeriğine ve temel bilgilere başlamalarına yardımcı olacak bir “buradan başlayın” sayfası bulundurun.
- İçeriğinizle ilgili tüm ağınızı kapsayan bir sosyal medya kampanyası oluşturun.
- Bu içeriği tanıtmak için sosyal medyanızda da yayınlamalı veya bir bülten göndermelisiniz.
- Daha geniş bir kitleye ulaşmak için yayınlandıktan aylar sonra sosyal medyada yeniden paylaşabilirsiniz.
İçeriğinizi düzenli olarak taze tutun.
İçeriğinizin her zaman güncel olduğundan emin olun. Evergreen içeriği diğer makaleler kadar güncelleme gerektirmez. Ama yine de yeni bulgular ya da yeni gelişmeler olabilir, bunları da yazıya ekleyebilirsiniz. Bu makaleye bağlantı verebileceğiniz, bununla ilgili yazılmış yeni içerikler olabilir. Ayrıca içeriğinizi ve yayınlanma tarihinizi güncellemek SEO sıralamanıza yardımcı olabilir. İçeriğinizi güncelledikten sonra sanki yeni içerikmiş gibi tanıtın.
Sürekli olarak yeni içerik üretildiğini ve bunların bazılarının seçtiğiniz anahtar kelimeler ve konularla rekabet ettiğini unutmayın. Bu nedenle, diğerlerinin üstünde kalabilmek için içeriğinizi her zaman taze ve kapsamlı tutmalısınız.
Her zaman yenilenen içerik yazmaya yönelik daha fazla fikir
- Yeni başlayanlar için “Nasıl” ve “Nasıl”;
- ileri düzey kullanıcılar için “nasıl yapılır” ve “nasıl yapılır”;
- En iyi ürün nasıl seçilir;
- Zaman içinde bir şeyin nasıl yapılacağı;
- Belirli bir konuya ilişkin kaynakların listesi (örneğin, en iyi film siteleri hangileri?)
- En iyi ücretsiz ve ücretli SEO araçlarının listesi;
- Belirli bir amaca yönelik en iyi kitaplar;
- belirli bir sektör veya nişteki yaygın hatalar;
- Bir konunun veya ürünün geçmişi;
- belirli bir konunun “en büyüğü” veya “en küçüğü”;
- belirli bir hedefe ulaşmak için “en iyi” veya “en kötü”;
- Belirli bir konu veya niş hakkında kapsamlı sözlük;
- “…” hakkında bilmeniz gereken her şey;
- Tavsiye veya eğitim materyalleri;
- tarihi makaleler;