blog posts

İçerik SEO’su ve uygulama stratejileri

İçerik SEO’su ve uygulama stratejileri

İçerik SEO’su nasıl yapılır? SEO içeriği oluşturmak zor mu? Bilim ve teknolojinin ilerlemesi birçok insanın dijital pazarlama hizmetlerini kullanmayı düşünmesine neden oldu. Geçmişte satış yöntemleri başka yollarla yapılıyordu ancak günümüzde çoğu insanın interneti kullanması nedeniyle ürünleri farklı yollarla satma ihtiyacı ortaya çıktı.

Siz de bu yola başlamak isteyen ve SEO hizmetlerinden yararlanmayı düşünen kişiler arasındaysanız, bu konu hakkında bilgi almak için doğru web sitesini seçmişsiniz demektir.

 

İçerik SEO’nun faydaları nelerdir?

Google’ın üst sıralarda yer alabilmesi için, Google arama motorunun sunduğu çeşitli hilelerden faydalanmak gerekmektedir. Genel olarak SEO üç şekilde yapılır: Sayfa İçi SEO , Sayfa Dışı SEO ve teknik SEO. Sayfa İçi SEO’da pek çok unsur yer alır ve bunlardan en önemlisi benzersiz ve yaratıcı içerik üretimi sayılabilir.

Google’da üst sıralarda yer alan web sitelerinin neredeyse %99’u tüm çabalarını içerik üretmek için harcıyor. Belki ilk bakışta içerik üretimi kolay gibi görünüyor; Eğer durum böyle değilse. İçerik SEO’su için koleksiyonlarla ve profesyonel kişilerle iletişim halinde olmanız gerekir.

İyi ve güçlü bir kaleminiz yoksa profesyonel koleksiyonlarla içerik üretimi için sipariş verebilirsiniz. Bu durumda SEO içerik üretim siparişlerinin hazırlanmasını beklemeniz gerekir. Diyelim ki iyi bir kaleminiz var ve yazmaya da meraklısınız. O halde katılımsız SEO yazar alım sınavına katılabilmeniz için bu imkan profesyonel gruplar tarafından sağlanmaktadır.

Off-page SEO’da ise linklemenin doğru ve iyimser bir şekilde yapılması gerekmektedir. Dikkat etmeniz gereken önemli bir konu ise dış link vermede aşırıya kaçmamaktır. Sayfa İçi SEO ile Sayfa Dışı SEO arasındaki farkın ne olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Buna cevaben şunu söylemeliyiz ki Off-page SEO’da tüm eylemlerin site içerisinde yapılması gerekiyor ancak Off-page SEO’da durum böyle değil.

 

İçerik SEO'su ve uygulama stratejileri

 

 

SEO içerik uygulama stratejileri

Doğal olarak SEO deneyimi olmayan kişiler için şu soru ortaya çıkabilir: SEO içerik uygulama stratejisi nasıl yapılmalı? Buna cevaben içerik SEO’su için birkaç şeye dikkat etmeniz gerektiğini söylemeliyiz. Bunlardan ilki, anahtar kelime yoğunluğunun metnin tamamına eşit şekilde yayılması gerektiğidir. Anahtar kelimeyi çok fazla tekrarlamak metninizi SEO karşıtı hale getirecek ve Google buna değer vermeyecektir.

İkinci olarak ise makale başlıklarını, başlıkların yaklaşık %75’i ana anahtar kelimeyi içerecek şekilde seçmeye çalışmaktır. SEO’nun en önemli ilkelerinden sayılabilecek üçüncü husus ise metin paragraflarının çok uzun olmamasıdır. Metin paragrafları uzunsa, web sitenizin üst bağlantılarda her zaman renkli bir varlığa sahip olmasını beklememelisiniz.

Google robotları tarafından iyi bir sıralamaya girebilmek için kendinize düzenli bir içerik takvimi oluşturmayı aklınızda bulundurmanız gerekir. İçerik takvimi kullanmak, web sitesine günlük olarak hangi içeriği koymanız gerektiğini tam olarak bilmenizi sağlar. İçerik üretme ve web sitesine yükleme konusundaki bu süreklilik, ilerleme adımlarını hızlı bir şekilde atlatmanıza ve Google’ın üst bağlantılarında yer almanıza olanak sağlayacaktır.

 

İdeal bir SEO temel içeriğinin özellikleri

İçerik SEO’nun temel özelliklerinden biri yaratıcı içerik üretebilmeniz ve aynı zamanda kullanıcılarınızın ihtiyaçlarına cevap verebilmenizdir. Sitelerin çoğu Google’da sıralamaya girmenin bir anlamı olmadan uzun içerikler üretiyor. Bu sorun kullanıcıların bu metinleri okuyarak vakit kaybetmemelerine neden olmaktadır.

Böyle bir durumda içeriğin kullanıcıların ihtiyaçlarını olması gerektiği gibi karşılayamayacağını Google’ın botları çok iyi anlayacaktır. Bu da zamanla web sitesinin Google arama motorunda alt sıralara düşmesine neden olur. Bu konuyu göz önünde bulundurarak anlamlı metinler üretmeye çalışın.

SEO içeriklerinin bir diğer özelliği de kelime sayısının standart olmasıdır. Örneğin 1000 kelimenin altındaki içerikler o kadar SEO değerine sahip değildir ve bunlarla Google’ın en iyi bağlantılarında yer bulamazsınız. 1000 kelimeden fazla ve içerik değeri yüksek içerikler üretmeye çalışın.

 

 

İçerik SEO'su ve uygulama stratejileri

 

Aylık SEO sitesi nasıl planlanır?

Planlama SEO’da dikkat etmeniz gereken en önemli ilkelerden biridir. Pek çok kişinin aklında beyaz şapka SEO veya gri şapka SEO ile Google’da üst sıralarda yer almanın mümkün olup olmadığı sorusu var. Cevap olarak evet demeliyiz. Siyah şapka SEO yöntemini hiç kullanmamaya çalışın.

Çoğu insan işlerini dışarıdan temin etmez. SEO öğrenmek ne kadar sürer? Kısa sürede SEO öğrenmek mümkün mü? Buna cevaben şunu söylemeliyiz ki, SEO’yu sıfırdan öğrenme süresi yeteneğinize ve elbette çabanıza bağlıdır. Doğal olarak ne kadar çalışkan olursanız SEO ilkelerini o kadar hızlı öğrenebilirsiniz.

Bu yorumlara göre profesyonel SEO nasıl olunur sorusuna yanıt olarak SEO’yu 0’dan 100’e kadar temel bir şekilde öğrenmeye çalışmanız ve bu alandaki en son haberlerden her zaman güncel kalmanız gerektiğini söylemeliyiz. Bu durumda farklı sitelerin SEO’sunu çok iyi bir şekilde yapabilirsiniz.

Eğer bir web sitesinin SEO alanında herhangi bir deneyiminiz yoksa, işlerinizi tecrübeli koleksiyonlara ve elbette bu alanda uzman ellere bırakmanızı öneriyoruz. Çünkü bu durumda düşünceleriniz kolaylaşacaktır. her şekilde.

 

 

 

Sıkça Sorulan Sorular

Bir web sitesinin SEO’su için ne kadar beklemeliyiz?

Bu anahtar kelimenin zorluğuna bağlıdır ve tartışılamaz.

Bir web sitesinin SEO maliyeti nasıl belirlenir?

Her koleksiyon bu konuyu kendi çalışma politikasına göre belirler.