blog posts

Google’ın algoritmaları nelerdir? (SEO’daki en önemli Google algoritmalarının incelenmesi)

Google’ın algoritmaları nelerdir?
Google, kullanıcılara en iyi sonuçları göstermek için algoritmalarını her zaman güncelliyor ve her güncellemede içeriğin kalitesini ve kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesini eskisinden daha fazla dikkate alıyor.

Google’ın çalışmaya başladığı ilk yıllarda algoritmalarının sayısı bir avuç kadardı; Ancak Google’ın algoritmaları her yıl güncelleniyor ve bazen bu güncellemeler o kadar küçük oluyor ki hiç fark edilmiyor.

Google, verileri aramak ve almak ve siteleri sıralamak için Google Algoritmaları adı verilen karmaşık bir sistem kullanır. Bu şirket, bu algoritmaları kullanarak kullanıcılara en iyi sonuçları mümkün olan en kısa sürede gösterebilmektedir.

Öte yandan Google’ın algoritmalarını genel olarak değiştiren ve size yeni şeyler gösteren güncellemelerimiz de var. Sitenizin bazı anahtar kelimelerde Google sonuç listesinde üst sıralarda yer almasını istiyorsanız Google’ın SEO algoritmalarını iyi bilmeli ve kullanmalısınız.
Bu yazımızda Google algoritmalarının türlerine gidip bunları inceleyerek sitenizde nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız; Ded9 ( Kanada’nın sanal sunucu sağlayıcısı ) içerik üretim grubundan bu makalenin ana konusuna sadık kalın .

 

SEO’da Google algoritmalarının türleri

— Yararlı İçerik

 

Google’ın algoritmalarındaki en son güncelleme Faydalı İçerik’tir. Bu algoritma, yeteneklerini kullanarak, faydalı olmayan içerikleri daha alt konumlara göndermeye ve daha faydalı içerikleri listenin en üstüne yerleştirmeye çalışır.

Bu büyük güncellemeden önce, aşırı kullanılan anahtar kelimelere sahip bazı siteler gösteriliyordu; Ancak Faydalı İçeriğin kullanıma sunulmasıyla birlikte bu tür siteler yavaş yavaş kaldırılıyor.

Google algoritmalarının Faydalı İçerik adı verilen son sürümü 18 Ağustos 2022 tarihinde tanıtıldı ve sitenize içerik yazarken amacınız daha fazla kitle ve ziyaret çekmekse faydalı içerikler oluşturmanızı öneririz; Çünkü anahtar kelimelerin aşırı kullanımı genel olarak ortadan kalkıyor. Aslında Google sizden içerik açısından kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarına hitap etmenizi ve gerisini bu arama motoruna bırakmanızı istiyor.

 

Mayıs 2022’deki arama motoru temel güncellemesi

Mayıs 2022’de Google, sosyal sayfasında Google algoritmalarının temelini güncellemeyi planladığını resmi olarak duyurdu. Bu algoritmadaki ana değişiklikler ve performans, Google‘ın bu yıl site sıralama sürecinde yaptığı güncellemenin bir parçasıdır. Google’ın yayınladığı bilgilere göre bu algoritmanın tamamlanıp tam olarak hayata geçirilmesi süreci 22 Mayıs 2022’de başladı ve 9 Haziran 2022’ye kadar devam etti.

Bu algoritma hiçbir şekilde belirli bir faktörü hedeflemez ve yalnızca sizin ürettiğiniz içeriği kullanarak sitenizin nerede görüntülenmesi gerektiğine karar verir. Bu güncellemede daha alt sıralarda yer alan sayfalar negatif puan almayacak; Daha ziyade doğru ve faydalı bir içerik üretim stratejisini gözden geçirerek her zaman kaliteli içerik üretmeniz için sitenize koyacağınız yeni içeriklerle yeniden değerlendirileceksiniz .

Bu algoritmanın en ilginç noktalarından biri Google’ın dünyada yaşayan 75’ten fazla dili anlayabilmesi ve Google’ın algoritmalarının bu versiyonunun bilgileri doğru bir şekilde alıp kullanıcılara mümkün olan en iyi sonuçları gösterebilmesidir.

— EAT, Google algoritmalarının en kullanışlı üyesi

 

 

 

Google’ın SEO alanındaki en yeni algoritmalarından biri de sağlık, finans ve hukuk alanlarında faaliyet gösteren sitelerde çalışan EAT’tir. Bu algoritmanın adı Uzmanlık, Otoriterlik ve Güvenilirlik anahtar kelimelerinden gelmektedir ve temel vurgusu uzmanlık, güvenilirlik ve güvendir.

Bu SEO algoritmasının odak noktası başlangıçta finansal sermayeniz ve hayatınızla ilgili sitelerdi; Ancak Google bu algoritmayı diğer alanlar için de kullanmayı planlıyor. Bu algoritmada içeriği yazan kişi de önemlidir. Aslında içerik üreticisinin uzman ve güvenilir olması, siteye yerleştirilen içeriğin başka yerden kopyalanmaması gerekmektedir.

Daha iyi anlamak için bir işletme web sitenizin olduğunu hayal edin. Bu Google arama algoritmasının kullanıcılara gösterebilmesi için sizi diğer site ve işletmelere göre daha güvenilir olarak değerlendirmesi gerekir.

 

– SEO için en önemli Google algoritmaları, Mobile First Index

 

Mobile First Index algoritması ilk olarak 2019 yılında tanıtıldı. Google, bu algoritmayı tanıttığı sırada, bilgisayarlara kıyasla daha fazla kullanıcının arama yapmak için akıllı telefon kullandığını duyurmuştu. Akıllı telefonların gelişmesiyle birlikte arama amaçlı kullanım yüzdeleri de arttı ve bu durum Google’ın farklı platformların mobil versiyonuna odaklanmasını sağladı.

Bu konu günümüzde o kadar önem kazandı ki Google’ın algoritmalarında özel bir yer buldu ve bu iş ortağı da mobil versiyon üzerinden sayfaları indeksliyor.

— BERT algoritması

Google’ın son zamanlardaki en büyük değişikliklerinden biri olan Burt adlı Google algoritmaları ailesine yeni bir üye şirketin eklenmesi, Mobile First Index’in kullanıma sunulmasından neredeyse bir yıl önceydi. Bu algoritma birçok siteyi geniş ölçüde etkiledi; Hatta yayınlanan veriler bize bu algoritmanın ortalama on siteden birini etkilediğini gösteriyor.

BERT algoritması, Transformers’tan Çift Yönlü Kodlayıcı Gösterimleri anahtar sözcüğünden türetilmiştir. Bu algoritmayı, arama sırasında kullanıcıların kelimelerinin anlamını anlayabilmeniz ve onlara iyi ve alakalı içerik gösterebilmeniz için doğal dili işlemek üzere oluşturulan sinir ağına büyük ölçüde bağımlı olan Google’ın öğrenme makinesi olarak düşünebiliriz. .

Makine öğrenimi teknolojisini kullanan bu algoritma, cümleyi önceki ve sonraki kelimelerden anlayabilir ve aralarındaki ilişkiyi anlayabilir.

— Medic algoritması

Google, Medic algoritmasını 2018 yılında güncelledi ve birçok siteyi etkiledi. Bu etki o kadar ileri gitti ki, pek çok site Google’ın gösterdiği listede en üst sıraya çıkarken pek çok site de daha alt sıralara yerleşti. Bu algoritmanın adından da anlaşılabileceği gibi Google algoritmalarının bu üyesi tıbbi sitelere odaklanıyor.

Bu algoritmanın sunum töreninde Google, bunu tıp alanında yanlış bilgilerin yayılmasını önlemek için kullanmayı planladığını duyurdu. Google arama motoruna bu güncelleme uygulandığında tıp, sağlık, sağlık danışmanlığı ve hatta yaşam tarzı alanlarında faaliyet gösteren tüm siteler etkilendi. Elbette bu algoritmanın etkisiyle sıralaması yükselen, hatta düşen bazı tıbbi olmayan siteler de vardı.

— Fred’in algoritması

Bu algoritma içerik açısından diğer Google algoritmalarına göre daha yenidir. Bu algoritma 2017 yılında tanıtıldı ve Gary Ellis bunun için gelecekte yayınlanacak tüm güncellemelerin Freddie olarak bilineceğini duyurdu.

Bu algoritmanın Google sonuçlarına uygulandığı ilk günlerde bağlı kuruluş pazarlamasını kullanan birçok site etkilendi. Bu algoritmanın asıl görevi, sonuçlarda kullanıcılara gösterilen sitelerin yeterli kaliteye sahip olması için EAT algoritmasına yardımcı olmaktır.
Siteniz aşağıdaki özelliklere sahipse bu algoritma ile muhtemelen üst sıralardan çıkarılıp alt sıralara sürüleceğini unutmayın:

1. Sitede çok sayıda reklamın bulunması
2. Düşük kaliteli içerik
3. Düşük kaliteli bağlantı
4. Çok sayıda bağlı kuruluş bağlantısı
5. Her içerikte birçok reklam
6. Kullanıcıların içeriğinizle etkileşime girmemesi
Siteniz bu özelliklere sahipse, bu algoritmanın sitenizi etkilememesi için bunları değiştirmeniz daha iyi olur.

— Possum’un algoritması

Bu algoritma, sitenin SEO’sunun iyileştirilmesine yardımcı olan Güvercin algoritmasının bir tamamlayıcısı olarak düşünülebilir . Bu algoritma sayesinde hem kullanıcılar arama sonuçlarını yakından görebilir hem de işletmeler çok sayıda müşteri bulabilir.

Bu algoritmanın ana kullanımı etrafınızdaki en iyi sonuçları göstermektir. Diyelim ki bir nörolog arıyorsunuz. Bu algoritma size hem yakın hem de yüksek puana sahip en yakın nörologları arayacak ve gösterecektir.

— Mobilegeddon algoritması

İlk kez 2015 yılında kullanıma sunulan bu algoritma, sitenin yanıt verebilirliğini ve mobil uyumluluğunu sıralamada olumlu bir nokta olarak değerlendiriyor. Bunun nedeni akıllı telefonlar kullanılarak yapılan arama sayısının çok fazla olması; Bu nedenle akıllı telefonlarda iyi görüntülenen sitelerin daha üst sıralarda yer alması gerekir.

Günümüzde akıllı telefonlarda sitenizin düzgün ve iyi görüntülenmesinin öneminin kişisel bilgisayarlara göre daha da arttığını unutmayın. Elbette günümüzde Google’ın bu üyesi algoritmalarını kullanarak sitenin hızının da sıralamayı etkilediğini dikkate almalısınız.

Bu algoritmayı sitenizde kullanmak istiyorsanız duyarlı şablonlara veya mobil sayfaları olabildiğince hızlı hale getiren şablonlara yönelmelisiniz. AMP olarak bilinen bu teknoloji, sitenizin akıllı telefonlarda daha hızlı görüntülenmesine yardımcı olur.

Google, sitenizi akıllı telefonlarda değerlendirmek için Google Mobil uyumlu adlı ücretsiz bir aracı kullanıma sundu. Bu araç size sitenizin sayfalarının akıllı telefonlarda görüntülenmeye uygun olup olmadığını gösterecektir.

– SEO’da Google algoritmalarının en farklı türü olan dans

Google ilk kez 2004 yılında temel bir yaklaşımı değiştirerek Dans algoritmasını ortaya çıkardı. Bu algoritma, sahip olduğu verileri kullanarak kullanıcıların siteye nasıl tepki vereceğine ve siteyle nasıl etkileşime gireceğine karar verir. Bu algoritmanın karar vermek için kullandığı bilgiler arasında tıklama sayısı, kullanıcının sitede kalma süresi, etkileşim miktarı ve bunun gibi şeyler yer alıyor.

Siteniz Google sonuçlarında iyi bir sıralamaya ulaştığında kullanıcıların sitenizle olan etkileşimini artırmaya ve onlara iyi bir kullanıcı deneyimi yaratmaya yönelmelisiniz; Bunları yaparak, o sırada kalma, hatta daha yükseğe çıkma şansına sahip olmayı bekleyebilirsiniz.

Deneyimlerimiz gösteriyor ki bu konumda kalabilmek için site hızının ve okunabilirliğinin yüksek olmasının, kullanışlı ve kapsamlı içeriğin büyük etkisi olduğunu unutmamalısınız.

 

Çözüm

Google algoritmaları sürekli güncelleniyor ve son yıllarda yeni nesil algoritmaların kullanıma sunulduğunu görüyoruz. Google’a göre bu şirket, algoritmalarını güncelleyerek veya yeni nesil tanıtarak size mümkün olan en iyi ve en kaliteli içeriği göstermeye çalışıyor.

Bu yazımızda bu algoritmalardan bazılarını detaylı olarak ele aldık. Bu algoritmalardan bazıları sitenizin içeriğini değerlendirmek için özel olarak tasarlanmıştır ve bazılarıyla da Google sitenizin farklı platformlarda görüntülenme türünü değerlendirebilir.