blog posts

Sitenin kaç tane geri bağlantısı olmalı?

Sitenin kaç tane geri bağlantısı olmalı? Sitelerin daha fazla görünürlükle daha fazla kitle çekmek için Google’ın ilk sayfalarına ve sonuçlarına ulaşması gerekir. Bu sorun için SEO ve site optimizasyonu uzmanları en etkili stratejilerden birinin siteye backlink vermek olduğunu öne sürüyorlar.

Siteyi optimize etmek için harici bağlantı ve geri bağlantı, Google’ın algoritmalarının bağlantı verilen siteyi oldukça geçerli olarak kabul etmesine neden olur. Ancak insanların bu ayrıcalığı yıllarca kullanmasının ardından Google ve botları, olabilecek suistimallerin önüne geçmek için bu kategoriye karşı oldukça hassas hale geldi.

Yani, backlink şu anda bir ip üzerinde yürüyor ve çözümlerini bilmiyorsanız düşebilirsiniz. Bu yazıda, geri bağlantıları kullanmanın en iyi yollarını açıklayacağız.

 

 

 

Bir web sitesinde kaç tane geri bağlantı olmalıdır?

Web sitelerinin, Google’ın algoritmalarının gözünde güvenilir görünmesi için kalıcı veya uzun vadeli geri bağlantılara ihtiyacı vardır. Uzman incelemelerine göre bir web sitesi için 40 ila 50 arası backlink, ana sayfanız için alabileceğiniz en iyi ve en makul backlink sayısıdır.

Güvenilirliğinizi artırmak ve Google sıralamasında yükselmek için elbette sadece backlink ve dahili linkleme yeterli olamaz. Harici, dahili ve köprü sayısını neredeyse iki katına çıkarmanız ve tüm sitenizi iç içe geçmiş bir zincir gibi bağlamanız gerekir. Uzmanlar, makul sayıda iç bağlantının 0 ile 100 arasında olduğunu düşünür. Bağlantı sayınız maksimuma ne kadar yakınsa, siteniz crawler algoritmaları için o kadar geçerlidir.

 

 

Web sitemizin kaç tane geri bağlantıya ihtiyacı olduğunu nasıl belirleyebilirim?

Web siteleri, her biri ayrı bir yapıya ve farklı bir faaliyet alanına sahip olmakla birlikte. Ancak her yazı için milyonlarca sayfanın sıralandığı internet dünyasında herkes tek gözle görülüyor. Daha basit bir ifadeyle, hangi alanda çalıştığınız önemli değil. SEO ve site optimizasyonu yönergelerini uygulamanız gerekiyor.

SEO ve site optimizasyonu alanında etkili bir strateji olarak değerlendirilen backlinklerde kabul edilebilir sayı 40 ile 50 arası backlinktir. Aynı sayı, sonuçlara ulaşmak için geri bağlantıların kalitesine bağlıdır. Temel olarak, sitenizin toplam geri bağlantı sayısı, faaliyet alanınızı belirlemez. Aksine, geri bağlantılarınızın kalitesini belirler.

Bir sitenin backlink ve giden link sayısını bağımsız olarak etkileyen bir diğer faktör de o sitenin iç linkleridir. Genel olarak, SEO’da bu kural vardır, her üç iç bağlantı için bir dış bağlantı yerleştirilir, bu da ihtiyacınız olan geri bağlantı sayısını artırabilir veya azaltabilir.

 

 

Site geri bağlantılarının sayısı nasıl hesaplanır?

Geri bağlantıların kalitesi, anahtar kelime düzeyi ve etki alanı yetkisi olmak üzere iki genel faktöre bağlıdır. Hatta bazı durumlarda, geri bağlantınızın bağlantı metni, geri bağlantınızın genel kalitesini etkileyebilir. Backlinklerin kalitesinden bahsederken doğal olarak miktarları hakkında da yorum yapmalıyız.

Geri bağlantıların miktarı, kalitesi ile doğrudan ilişkilidir. Bunun için araçlar kısmında bulunan ahrefs, Smallseotools gibi backlink için uygun siteleri ve backlink checker aracını kullanarak backlinklerinizin kalitesine göre istediğiniz sayıda backlink alabilirsiniz.

 

 

Bir ayda kaç tane geri bağlantı eklemeliyiz?

Siteye geri bağlantı eklemek için asla sabit bir sayı isimlendiremezsiniz çünkü ayda 20 benzersiz içeriğin yüklendiği bir içerik oluşturma sitesini her gün yeni içerik yüklenen bir mağaza sitesiyle bir tutamazsınız.

Sitelerin farklı doğası ve koşulları vardır ki, bu konularda sadece SEO alanında uzman ve uygulayıcılar yorum yapabilir.

 

 

Daha fazla geri bağlantı daha mı iyi?

Genel olarak ne kadar çok backlink kullanırsak sitemizin güvenilirliğinin o kadar yüksek olduğunu varsaymak yanlıştır. Google’ın doğal ve orijinal geri bağlantılar aradığını asla unutmamalıyız. Geri bağlantıları gelişigüzel ve yanlış kullandığımızda, bunların ortalama kabul edilebilir sayısını ihlal ediyoruz ve yapay geri bağlantılar veya sözde siyah şapka yapıyoruz.

En büyük sorunu kendimiz yarattık ve bu ihlali yaparak negatif SEO cezası alacağız. Backlink sayısı bir sitenin geneli veya sayfa başı ortalama olarak genel bir plana göre düzenlenir.

Bu program, anahtar kelimelere, etki alanı yetkisine ve dahili site bağlantılarının sayısına göre özelleştirilmelidir. Peki sorusuna cevaben backlink satın almak yanlış mı? Hayır demek zorundayım! Ancak her site potansiyeline göre backlink almalıdır. Nereden geri bağlantı alacağımızı bilmemiz gerektiğini de belirtmek önemlidir.

 

 

 

Rakiplerin geri bağlantılarını kontrol etmek için hangi araçla?

İnternet dünyasının kralı olarak Google, bu araçları bizim ve rakiplerimizin sitelerini ve çevrimiçi işletmelerini kontrol etmek ve rekabetçi bir ortamda çevrimiçi iş yapmak için kullanabilmemiz için bize tüm analiz ve pazarlama araçlarını sağladı. Bu tanıtım, Google Analytics aracını tanıtmak içindi.

Bu araç, bir site hakkında ihtiyacınız olan tüm bilgileri çıkarabilir. Tabii ki SEMRush Rank,Benzer Web ve Quantcast gibi diğer araçlar ve siteler de bu hizmetleri sağlıyor. En iyi durumda, size aynı Google Analytics bilgilerini farklı bir biçimde sağlarlar. Bu nedenle, Google’ın güvenilir aracını kullanmak daha iyidir.

 

 

Dış bağlantı ve geri bağlantıların yapılması ve yapılmaması gerekenler

Bu amaçla birçok noktadan bahsedilebilir. Her biri, SEO sürecinden ve sitenizin optimizasyonundan beklediğiniz sonucu doğrudan etkileyebilir. Profesyonel backlinkler için öncelikle çok sayıdaki Backlinklerin hiç uygun olmadığını unutmamalısınız.

Google’ın botları ve algoritmaları hakkında şüphe uyandırdığı için; ikincisi, ücretsiz backlink paketlerine asla aldanmamalısınız. Bu paketler, kötü amaçlı yazılım veya dolandırıcılık olabilecek bozuk ve düşük kaliteli bağlantılardan oluşur. Bunun yerine aynı konudaki sitelerle internet ilişkisine girmeli ve onlardan içeriğinize linkler almalısınız; Fakat bunu farklı ve çok sayıda site ile yapmamalısınız.

SEO uzmanlarının incelemelerine göre bir domainden 10 link almanız, 10 farklı domainden tek link almanıza göre çok daha etkili ve etkilidir. Ancak bahsedilen tüm bu konular, etkinliğini gösterebilecek kaliteli bir bağlantıya bağlıdır.

 

 

Bağlantı kalitesi hangi faktörlere bağlıdır?

Tüm yapılması ve yapılmaması gerekenlerin kaliteli bir bağlantının varlığına bağlı olduğunu fark ettik. Ancak asıl soru, hangi bağlantıya kaliteli bağlantı diyoruz? Çoğunlukla bir backlink’in kaliteli veya kalitesiz olmasındaki en önemli parametre link veren sitedir. Bu sitenin sıralaması ne kadar yüksekse, bağlantılar o kadar değerlidir. Sitelerin sıralamasını bulmak için Alexa sıralamasını kullanabilirsiniz.

Tabii bu parametrede domain otoritesi denen başka bir kavram da devreye giriyor. Bir alan adı daha fazla trafik çektiğinde yetkisi artar. Bu sorun, o alan adı yetkili başka bir siteyi işaret ettiğinde, Google’ın algoritmalarının o siteye daha fazla kredi vermesine ve siteyi daha üst sıralara taşımasına neden olur.

Çoğu SEO uzmanı, .gov veya .edu alan adlarına sahip sitelerden alınan geri bağlantıların, yerel veya .net ve .com alan adlarına sahip sitelerden daha etkili ve kaliteli olduğuna inanır. Bu, etki alanı yetkisi kavramının bir teyididir.

Devlet alan adları, tüketici alan adlarından daha fazla dikkat çeker. Bu kategori dışında etkili olan bir diğer faktör de spam puanıdır. Spam puanı yüksek olan siteleri kullanmayın çünkü bu siteler Google tarafından güvenilmez olarak kabul edilir. Bir sitenin spam puanını öğrenmek için Moz sitesine başvurabilirsiniz.

 

 

Yeni bir web sitesi için bağlantı oluşturmaya nereden başlamalı?

Bazen yeni web siteleri link oluşturma sürecini başlatmak için alelacele hareket ederler ve en başında otorite sahibi ve kendilerinden daha üst sıralarda yer alan sitelerden backlink satın alırlar ki bu pek tavsiye edilmeyen bir durumdur.

Öncelikle sitenizi içerik açısından zenginleştirir, anahtar kelimeler ve çapa metinleri kullanarak sıralamanızı yükseltirsiniz. Ardından, backlink uzmanlarının yardımıyla bağlantı kurma sürecini başlatın. Ayrıca iç bağlantının SEO’daki rolü de göz ardı edilmemelidir.

Dahili bağlantı, hedef kitleyi sitenizde tutabilir ve bu doğal trafiği çeker. Bu nedenle bağlantı kurma asla aceleyle ve keyfi olarak yapılmamalıdır; Aksine, kabul edilebilir bir sonuca ulaşmak için bu alanda uzman ve uzmanlarla adım adım ilerlemek gerekir.

 

 

Bir bağlantının çalışması ne kadar sürer?

Bağlantıların işlevi, ziyaretleriyle ilgilidir; Ne kadar çok görülürlerse, o kadar çok kullanılırlar ve daha verimli hale gelirler. Ortalama olarak, bir bağlantının etkisinin hissedilmesi bir hafta ile 15 gün arasında sürer. Bu etki 3 ayda bile olabilir.

Bu hız, Penguin algoritması sayesinde gerçekleşir. Bu bağlantı tabanlı algoritma, siyah şapka SEO ve düşük kaliteli içerikle başa çıkmak için oluşturulmuştur.

Bu algoritma, spam ve eşleşen anahtar kelimeleri aynı anda kontrol ederek ve önceden belirlenmiş para cezaları uygulayarak rahatsız edici sitelerin yayınlanmasını ve tanıtımını engelleyebilir. Bu algoritmanın bir diğer avantajı da merkezi bağlantısı ve gerçek zamanlı olması, bağlantıları gerçek zamanlı olarak tanımlayabilmesi ve komutları gerçek zamanlı olarak uygulayabilmesidir.

Bu algoritma, toplu olarak bağlantı satışı yapmak için yapılmıştır. Ücretsiz veya ucuz bağlantılardan oluşan bir paket alıp bunları keyfi olarak kullandığınızda, Penguin sizi dinlemek için oradadır.

Ama dış linkleme işlemini profesyoneller yaptığında Penguin bize yüzünü gösterecek. Bu algoritmanın gerçek zamanlılığı, harici bağlantılar oluşturmamıza yardımcı olur ve sitenin sıralamasının büyümesini ve yükselmesini hızlandırır.

 

 

 

Son söz

Bu yazımızda, periyodik olarak backlink kullanımının iletişim parametrelerine dayalı yazılı bir program gerektirdiğine dikkat çektik. Bu planlama asla hafife alınmamalıdır. Çünkü yapay backlink kullanmak Google’ın algoritmaları ve botları açısından bir ihlaldir ve basit ve gelişigüzel kullanımı ile şüphesiz negatif SEO çukuruna düşersiniz.