blog posts

Site Optimizasyon

Site Optimizasyon SEO’sunu Geliştirmenin 15 Önemli Anahtarı

SEO veya site optimizasyonu, sitenizin arama sonuçlarındaki sıralamasını ve konumunu belirleyen şeydir. Web sitenizin türü ne olursa olsun, ister büyük bir ofisin ister küçük bir mağazanın sitesinden sorumlu olun, SEO’yu geliştirmek için başarılı bir stratejiye sahip olmak size daha fazla çevrimiçi trafik, daha fazla müşteri ve bir şirket olarak daha fazla çevrimiçi trafik getirecektir. sonuç, daha fazla karlılık. sahipsin.
Bunu yapmak için, Arama Motorlarının sitenize değer vermesi ve sitenizi Google’ın en iyi sonuçlarında kullanıcılara göstermesi için sitenizi optimize etmeye çalışmanız gerekir.< /span>

Kaliteli içerik yazın

SEO’yu geliştirmenin en önemli yollarından biri kaliteli içerik yazmaktır. Kaliteli içerik, SEO başarısının temelinde yer alır; bu nedenle sitenizi içerikle doldurun.
Yeni başlayanlar için her makalenin en az 300 kelime uzunluğunda olduğundan emin olun. Arama motorlarının kopyalanan içeriği kolayca tespit edip sitenizi içerik kopyaladığı için cezalandırabileceğini unutmayın.
İçeriği kısa parçalara bölün ve uzun, monoton bir metin yazmaktan kaçının. Bu amaçla başlık ve alt başlıklardan yararlanabilirsiniz.
Yukarıdakilerden daha da önemlisi, sitenizin SEO’sunu geliştirmek için içeriğinizin Google’ın EAT kriterlerini karşılaması gerekir: Uzmanlık, Güvenilirlik ve Güvenilirlik. Google bu kriterleri 2018 yılında uygulamaya koydu ve çoğunlukla tıbbi ve bilimsel konuların yer aldığı sitelerde inceliyor. İçeriğinizin Google’ın gözünde bu standarda sahip olması için içeriğinizi yazarken ve adlandırırken resmi ve güvenilir kaynak ve referansları kullanmaya çalışmalısınız.

 

Dahili SEO’yu kullanın

Sitenin SEO’sunu iyileştirmeye yönelik bir diğer önemli strateji de dahili SEO kullanmaktır. Dahili SEO yazılı içerikle ilgilidir. İçerik yalnızca yüksek kalitede olmamalı, aynı zamanda arama motorları için optimize edilmiş olmalıdır. Bu nasıl yapılır?

• Bir ana anahtar kelime ve 3 veya 4 ikincil anahtar kelime seçin.
• Ana anahtar kelimeyi o sayfanın URL’sine yerleştirin.
• Başlık etiketinin, meta açıklamasının ve H1 başlığının ana anahtar kelimeyi içerdiğinden emin olun.
• Adlar ve kısa açıklamalar için madde işaretleri kullanın.
• İçeriğinizde en az bir resim bulunmalıdır.
• Dahili bağlantıyı kullanın.
• Konu için seçeceğiniz başlık ilgi çekici ve akılda kalıcı olmalıdır.
• Resim dosyaları, dosya adıyla etiketlenmeli ve resim alt etiketi ve başlığıyla birlikte ana anahtar kelimeye sahip olmalıdır.

Etkili bir anahtar kelime seçin

Sitenin SEO’sunu iyileştirmede bir diğer önemli ve etkili faktör, uygun ve etkili anahtar kelimeyi seçmektir. Kullanıcılarınızın en çok hangi kelime ve kelime öbeklerini aradığını ve ne aradığını bilmeniz gerekir. Ardından içeriğinizi bu anahtar kelimelere göre optimize edin.
Anahtar kelime, arama motorlarına sayfanızın ve içeriğinizin neyle ilgili olduğunu söyler, böylece bunu kullanıcılara alakalı arama sonuçlarında gösterebilirler. Ayrıca bir sayfa için ana anahtar kelimenin yanı sıra ikinci bir anahtar kelimenin de bulunması yararlı olabilir. Kullanıcılar tarafından en sık aranan anahtar kelimeleri ve aranan kelimeleri bulmak için en etkili ve uygun anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olan çeşitli ücretsiz ve ücretli uygulamalar ve siteler vardır.

Harici geri bağlantıların kullanımı

SEO’yu geliştirmenin bir diğer anahtarı da harici geri bağlantılar kullanmaktır. Kullanıcılar sitenize başka sitelerde bulunan geri bağlantılar aracılığıyla girdiğinde Google sitenizi değerli görür. Diğer sitelerden geri bağlantı almak için nicelikten ziyade kaliteden ödün vermeyin. Yani, reklam bağlantılarınızı güvenilirliği düşük olan birkaç siteye yerleştirmek yerine, güvenilirliği yüksek olan bir veya iki siteyi seçin. Sitenizin geri bağlantıları saygın sitelerden ne kadar fazlaysa, sitenizin SEO sıralaması üzerinde o kadar fazla etkisi olacaktır.

Dışarıdan geri bağlantı almanın etkili bir yolu, ilgi çekici bir infografik hazırlamak ve diğer sitelerin bunu kendi sitelerinde ve içeriklerinde yayınlamasına izin vermektir. Kullanıcılar Iqedgir ile infografikleri paylaşmayı ve kullanmayı sever.
Venngage, infografikler oluşturmak için basit bir araçtır. Sahip olduğunuz istatistik ve bilgilere dayanarak bir görsel oluşturabilir ve bunu kullanıcılarınıza ve hedef topluluğunuza e-posta yoluyla sunabilirsiniz. Oluşturulan infografikin sonuna mutlaka web sitenizin adresini yazmayı unutmayın ki, eğer infografikiniz kullanıcılar için faydalı ise link üzerinden web sitenize girsinler.

Site güvenliğini ciddiye alın

Sitenizin güvenliği ve güvenilirliği yüksek değilse kullanıcılar isteksizce sitenize kayıt olacak ve bilgilerini girecektir. Siteniz girmiyor. Sitenizin güvenli olduğundan emin olmak için HTTPS şifrelemesini kullanın. Bu site size SSL sertifikası sağlayarak platform ile kullanıcılar arasında güvenli bir bağlantı oluşturur ve kullanıcıların sitenize girdiği şifreler gibi bilgileri korur.
Ayrıca sitenizin erişilebilir olmasını sağlamak için onu iyi kodlamanız gerekir. Bu, Google botlarının sitenizi taramasına neden olacaktır. Bir robots.txt dosyası eklemek, robotlara sitenizde bilgiyi nerede aramaları ve aramamaları gerektiğini söyler.
Ayrıca bir site haritasına sahip olmanın SEO’yu iyileştirmede önemli bir etkisi olabilir. Harita, sayfa listesine ilişkin bir genel bakış içerir ve Google’ın sitenizin tam olarak neyle ilgili olduğunu bilmesine yardımcı olur.

Taranabilirliği iyileştirin

Sitenin SEO’sunun iyileştirilmesini etkileyen bir diğer önemli faktör de tarama yeteneğidir. Tarama, arama motorlarının yeni ve güncellenmiş sayfaları bulma sürecini ifade eder. Taranabilirlik, arama motorlarının sitenizi bulmasını sağlar. Şu anda internette milyarlarca aktif site bulunduğundan bu sorunun sitenin SEO’su üzerinde büyük etkisi vardır. Sitenizi mümkün olduğunca taranabilirlik açısından optimize etmelisiniz.

Google Search Console aracını kullanarak sayfalarınızın arama motorlarında nasıl tarandığını kontrol edebilirsiniz. “Googlebot” sürekli olarak web’i tarıyor, arıyor ve dizine ekliyor. Sitenizi yeni başlattıysanız, Google botunun sitenizi bulması muhtemelen zor olacaktır. Bu nedenle, bu sorunu önlemek için Google botunun siteye koyduğunuz CSS, JavaScript ve resim dosyalarına erişmesine izin verin. Ayrıca Googlebot’a hangi sayfaların taranmayacağını bir “robots.txt” dosyası kullanarak bildirmelisiniz. Bu dosya sitenizin ana dizininde bulunmalıdır.
Taranabilirliği iyileştirmenin bir yolu sitenizi sürekli güncellemek ve yeni içerik eklemektir.

Site hızını artırın

Dijital dünyanın ilk kullanılmaya başlanmasından bu yana çok şey değişti. Çevirmeli bağlantı kurmak ve internete bağlanmak için sabırsız bekleyiş çoktan geride kaldı! Günümüzde dijital dünyanın ilk kelimesi hız.
Şu anda Google sitelerinin ortalama yüklenme süresi 3 saniyedir. E-ticaret siteleri için bu değer 2 saniyeye düşürülmüştür. Google, gelecekte bu süreyi yarım saniyeye indirmeyi planladığını söyledi. Sonuç olarak sitenizin SEO’sunu iyileştirmek için hızı üzerinde de çalışmalısınız.

Google arama botları site hızını HTML koduna göre tahmin eder. Google ayrıca sitenin ne kadar hızlı yüklendiği hakkında daha fazla bilgi edinmek için Chrome tarayıcı kullanıcı verilerini de kullanır. Web sitenizi hızlandırmak için yapabileceğiniz birkaç şey var. Bunlar arasında HTTP isteklerinin en aza indirilmesi, dosyaların küçültülmesi ve birleştirilmesi ve JavaScript ve CSS dosyalarının eşzamansız yüklenmesinin kullanılması yer alır.
Sunucu yanıt süresi dikkate alınması gereken başka bir konudur. Sistem sunucusu IP adreslerinden oluşan bir veritabanı tutar. Birisi tarayıcısına bir URL girdiğinde, tıpkı bir bilgisayarın telefon rehberindeki bir numarayı araması gibi, DNS sunucusu da bu adresi bulmak için ilgili IP adresine çevirir. Bunun ne kadar süreceği DNS sağlayıcınızın hızına bağlıdır. Bu nedenle sunucu seçmeden önce sitenizin hızının uygun olduğundan emin olmak için istediğiniz sunucunun hizmet hızını mutlaka kontrol edin.

Kullanıcılarınızla etkileşim kurun

Sitenin SEO’sunu etkileyebilecek diğer bir faktör de kullanıcılarla olan etkileşimdir. İçeriğiniz kullanıcıların ilgisini çekecek ve sizinle etkileşime girecek kadar çekici olmalıdır. Google, bu düzeydeki etkileşimi RankBrain adlı bir yapay zeka aracı aracılığıyla kontrol eder.

Rank Brain, tıklama oranı (arama sonuçları aracılığıyla sitenizin bağlantısını tıklayan kişi sayısı), kalma süresi (kullanıcıların sitenizde geçirdiği süre) vb. gibi faktörleri değerlendirir. Örneğin çok sayıda kullanıcı sitenize girdikten hemen sonra sitenizden ayrılırsa sitenizin hemen çıkma oranı artacaktır ve bu da SEO açısından uygun değildir.
Kullanıcının siteyle etkileşimini artırmak için çekici ve kaliteli içerik üretin. Kullanıcıların sitenizde kolayca gezinebilecekleri ve ihtiyaç duydukları bilgileri alabilecekleri basit ve anlaşılır bir siteye sahip olun. Resimlerin ve infografiklerin kullanımı da bu faktörün sitenin SEO’sunu iyileştirmesine yardımcı olur.

Şema işaretlemesini kullan

Şema işaretlemesi veya yapılandırılmış veriler, Google’a sayfanızı ve sitenizi nasıl sınıflandırıp yorumlayacağını söyleyen bir tür destekleyici meta veridir. Bu veriler arama motorunun sayfanın türünü belirlemesine yardımcı olur. Örneğin Google, bu işaretleri kullanarak sayfanızın bir yemek tarifi veya bir kitabın bölümü olduğunu anlar. Schema.org, yapılandırılmış veriler için evrensel bir dil sağlar. Yeni bir içerik ve sayfa oluştururken bu aracı kullanarak sitenizin şemasını belirleyebilir ve sitenizin SEO’sunun iyileştirilmesine yardımcı olabilirsiniz.

Sitenizin güvenilirliğini artırın

Bir site için alan adı kaydettiğinizde güvenilirlik ve itibar kazanmak oldukça zaman alır. Dahili SEO, dahili ve harici backlinkler, yükleme hızı vb. sitenize güven veren faktörler arasındadır. Önemli olan sitenizin sıralamasını yükseltmek için hiçbir zaman ilkesiz çözümlere ve siyah şapka SEO denilen yöntemlere başvurmamanızdır. Google, sitenizi bir ihlal olarak algılarsa, uzun süre hafızasında kalacak ve konumunuzu geri almak için çeşitli çabalar sarf etmeniz gerekecektir.

Backlink Denetim Aracı gibi araçları kullanarak sitenizin güvenilirliğini ve konumunu sürekli kontrol etmelisiniz. Bu araçları kullanarak sitenizin güvenilirliğini 0 ile 100 arasında bir puanla bulacaksınız. Site puanınız 0 ile 60 arasında ise konumunuzu geliştirmek için daha fazlasını yapmalısınız.

Mobil uyumlu bir site tasarlayın

Günümüzde internete erişim için bilgisayarlardan ve dizüstü bilgisayarlardan daha çok cep telefonları kullanılıyor. Bunu anlayan Google, sitelerin cep telefonlarıyla uyumluluğunun, sitenin konumunu belirlemek ve SEO’sunu geliştirmek için önemli faktörlerden biri olduğunu duyurdu. Google, sitenizin mobil kullanılabilirliğinin önündeki engelleri belirlemek için kullanabileceğiniz ücretsiz bir mobil uyumluluk test aracı sunmaktadır.
Sitenizin tasarımı; bilgisayar, laptop ya da cep telefonunda açıldığında sitenin kafasını karıştırmayacak, tüm içeriğin net bir şekilde görüntüleneceği ve kullanıcının tıklaması gereken butonların site üzerinde kolayca bulunabileceği şekilde olmalıdır. telefon. Hem mobilde hem de bilgisayarda kullanılabilir. Yazı tipleri cep telefonu gibi küçük ekranlarda da okunabilir olmalıdır. Sitenin SEO’sunu iyileştirmedeki bu konu, site tasarımının başında dikkat etmeniz gereken bir konudur.

Kullanıcılarda güven ve itimat yaratın

Sitenin SEO’sunu geliştirmek ve kullanıcılarıyla etkileşimi artırmak için bir diğer önemli nokta da onların size olan güvenini kazanmaktır. Teknik ve mühendislik parçaları imalatı alanında bir şirketiniz ve siteniz olduğunu hayal edin.

Sizinle iş birliği yapan irili ufaklı markaları sitenizde belirtmeli ve kullanıcıların görüşlerini sunmalısınız. Kullanıcıların sizin faaliyet alanınızdaki son gelişmelerden haberdar olduğunuzdan emin olabilmesi için çalışma alanınızla ilgili güncel ve bilimsel makaleler kullanmalısınız. Ayrıca kullanıcılara e-posta, telefon numarası ve sanal ağlar gibi adresleri ve iletişim yöntemlerini de sağlamalısınız. Adres ve lokasyonun sitede büyük ölçüde yer almaması, kullanıcılarınızın özgünlüğünüze ve güvenilirliğinize güvenememesine neden olacaktır.

Sosyal ağları kullanın

Şu anda 3,6 milyondan fazla kişi farklı sosyal ağları kullanıyor. Bu sayı, bu ağların insanlar üzerindeki büyük etkisini gösteriyor. Bu sosyal ağların Instagram, Twitter, Facebook vb. bir veya birkaçında aktif olmak, kullanıcıların ilgisini çekecek ve sizinle olan etkileşimlerini artıracaktır. Hangi sosyal ağa odaklanacağınız büyük ölçüde hedeflerinize ve kullanıcılarınıza bağlıdır. Sitenizin SEO’sunu iyileştirmek için, hedef topluluğunuzun en çok hangi sosyal ağları kullandığını belirlemek amacıyla farklı araçlar kullanmayı deneyin.
Sanal ağları kullanmanın önemli yanı, Google’ı atlatmaya çalışmamanızdır! Google’ın ayrıca sahte kullanıcıları, yorumları ve beğeni sayısını tespit etmesini sağlayan sanal ağları kontrol etmek için algoritmaları ve ilkeleri vardır. Bu nedenle sitenizin SEO’sunu iyileştirmek için gerçek takipçileri çekmeye çalışın.

Soruları ve cevapları kullanın

Sitenin SEO sıralamasını iyileştirmenin akıllı yollarından biri ortak soru ve cevapları kullanmaktır. İstediğiniz konu hakkında kapsamlı ve eksiksiz bir içerik yazdıktan sonra Soru-Cevap bölümünde kullanıcıların en sık sorduğu sorulara da cevap verebilirsiniz. Kullanıcıların en sık sorduğu soruları bulmakta zorlanıyorsanız, çalışma alanınızdaki kullanıcıların en sık sorduğu soruları öğrenmek için Anahtar Kelime Sihri Aracı’nı kullanabilirsiniz.

Sitenizi kullanıcı dostu olarak tasarlayın

Sitenin SEO’sunu iyileştirmenin son noktası, siteyi kullanıcıların ilgisini çekecek ve beğenecek şekilde tasarlamaktır. SEO ipuçlarını takip etmenin yanı sıra sitenizi ve sitenize koyduğunuz içeriği kullanıcılarınızın ilgi alanlarını temel alacak ve değer taşıyacak şekilde tasarlayın. Ayrıca siteye koyacağınız içerikler uzmanlaşmış olmakla birlikte tüm kullanıcıların anlayabileceği ve kullanabileceği şekilde olmalıdır.

Çözüm

Sitenizin arama motorlarında ilk sıralarda çıkması için sitenizin SEO çalışması yapmanız gerekmektedir. Bu yazıda, işinizi geliştirebilmeniz için sitenizin SEO’sunu iyileştirmeye yönelik 15 önemli ipucu sunduk.