Sosyal ağların güvenliği
Sosyal ağlar, modern kuruluşların iş stratejilerinin önemli bir parçası haline geldi. Sosyal ağlarda aktif bir varlık, işletmenize çok fayda sağlayabilir. Ancak sosyal ağların tüm faydalarının yanı sıra riskleri de vardır ve sosyal ağların güvenliği doğuşundan bu yana zorluklarla karşı karşıya kalmıştır.
Sosyal ağlara ilişkin riskler basından ve müşterilerden gelen olumsuz tepkilerle sınırlı değil. Sosyal medya güvenlik riskleri, gelir kaybına, itibar kaybına ve daha fazlasına yol açacak şekilde ticari ve kişisel hesapların tehlikeye atılması da dahil olmak üzere kuruluşunuz üzerinde geniş kapsamlı bir etkiye sahip olabilir.
Ev okulundan gelen bu eğitici gönderide sosyal ağların güvenliği hakkında konuşacağız ve karşılaştığımız zorlukları inceleyeceğiz. Bu zorlukları incelemeden önce onları tehdit eden tehlikelerin önemini daha iyi anlamak için öncelikle sosyal medyanın öneminden biraz bahsedeceğiz.
Sosyal medya iş dünyası için neden önemli?
İnsanları birbirine bağlama aracı olarak yaratılan araçlar, artık büyük ve küçük işletmelerin onsuz çok fazla başarıya ulaşamayacağı güçlü bir iletişim aracı haline geldi. Sosyal medya, işletmelerin müşterileriyle bağlantı kurma, marka bilinirliğini artırma, potansiyel müşteriler yaratma ve müşteri desteği sağlama biçiminde devrim yarattı. Gerçek zamanlı olarak yardımcı olabilecek, dünya çapında geniş bir kitleye sahip sosyal ağ platformları, yalnızca pazarlama ve satışta değil, aynı zamanda markalaşma ve işe alımda da yardımcı olur.
İşte sosyal medyanın işletmenize nasıl yardımcı olabileceğine dair bazı örnekler:
- Gönderiler, yaratıcı içerik ve kitle etkileşimi yoluyla marka bilinirliğini artırın
- Müşterileri çekmek ve marka sadakati yaratmak
- Müşteri şikayetleri ve endişeleriyle ilgilenmek
- Sosyal ağ verilerini kullanarak pazar araştırması yapın
- Sosyal ağlar aracılığıyla işe alım
- Sosyal ağlar aracılığıyla web sitesine trafik oluşturmak
Sosyal ağları kullanmanın faydaları çok ve son derece yararlı olmasına rağmen, sosyal ağların güvenliği her zaman bu platformlarla ilişkilendirilen bir sorundur. Aşağıda bu konu hakkında konuşacağız.
Sosyal ağların güvenliği
Sosyal ağ sitelerinden kaynaklanan herhangi bir güvenlik tehdidi, sosyal ağ tehdididir. Siber suçlular, söz konusu sosyal ağ platformuna bağlı olarak farklı yöntemler kullanıyor. Çoğu durumda işletmelerin ve çalışanlarının sosyal medya hesapları, genellikle bir siber saldırının ilk adımı olan bilgileri tanımlamak ve toplamak için kullanılır. Bu bilgiler daha sonra saldırıların sonraki aşamalarında sosyal mühendislik için kullanılıyor.
Sosyal ağlar, kimlik avı kampanyalarında bu markalara duyulan güveni artırmak amacıyla markaların veya onlarla ilişkili kişilerin kimliğine bürünmek için de kullanılabilir. Günümüzde sosyal ağların güvenliği büyük bir zorluk haline geldi ve bu zorlukla yüzleşmek her şeyden çok kullanıcıların eğitimini gerektiriyor.
Sosyal ağların güvenliğini tehlikeye atmanın yolları
Sosyal ağların güvenliği çeşitli şekillerde tehdit edilmektedir. İşte sosyal medya tehditlerine ilişkin bazı yaygın örnekler:
Sosyal mühendislik – sosyal ağların güvenliğini tehlikeye atmanın en yaygın yolu
Sosyal ağ tespiti, suçluların bir şirkette kimin psikolojik olarak korkutma taktiklerine karşı savunmasız olduğunu bulmasına yardımcı olur. Bu bilgiyi, o kişide aciliyet ve endişe hissi uyandıran ve mağdurun mantıklı düşünmesini engelleyen mesajlar oluşturmak için kullanırlar.
Örneğin, bir saldırgan yeni bir kuruluşun muhasebe departmanında işe alındığınızı öğrenirse, size e-posta gönderebilir veya üst düzey bir yönetici gibi davranarak sizi kandırarak saldırganın hesabına para aktarmanızı sağlayan bir mesaj gönderebilir. Bu, bu saldırılara sadece bir örnektir ve kapsamları çok büyüktür.
E-dolandırıcılık
Sosyal medya mesajlaşma platformları, saldırganların kullanıcıları kötü amaçlı bağlantılara tıklamaları veya kötü amaçlı yazılım indirmeleri için kandırmaya çalıştığı kimlik avı saldırılarına karşı genellikle savunmasızdır. Sosyal ağlardan toplanan bilgiler, saldırganların kimlik avı mesajlarını alakalı ve inandırıcı hale getirmesine de olanak tanır, böylece kullanıcı daha çabuk kandırılır.
Kimlik avı, saldırganın kötü amaçlı yazılım, virüslü bağlantılar vb. yoluyla sosyal ağ hesap bilgilerini çalmaya çalıştığı, sosyal ağların güvenliğindeki en yaygın zorluklardan biridir.
Markanın kimliğine bürünme
Siber suçlular genellikle tanınmış markaların kimliğine bürünen sahte sayfalar ve hesaplar oluşturur. Bunlar daha sonra kullanıcıları kredi veya diğer hassas bilgileri ifşa etmeleri için kandırmak amacıyla sahte teklifler, indirimler veya hediyelerin tanıtımını yapmak için kullanılır. Sosyal ağ güvenliğine ilişkin bu zorluk, işletmenizi iki şekilde etkileyebilir; ya sosyal ağ hesabınızın kimliğine bürünülebilir ya da çalışanlarınız, iç ağınızı ve işletme hesabınızı güvenlik risklerine maruz bırakan bu tür dolandırıcılıkların kurbanı olabilir.
Sosyal ağların güvenliğinde kötü amaçlı yazılım
Kötü amaçlı yazılımların gönderildiği en yaygın ağ e-posta olsa da sosyal medya mesajlaşma platformları da bu amaçla kullanılıyor. Virüs bulaşmak için tek yapmanız gereken yanlış bağlantıya veya reklama tıklamak. İndirilmesi gerekmeyen dosyasız kötü amaçlı yazılımlar bile vardır.
Kullandığınız yazılımın kötü amaçlı olduğunu bilmeden, kötü amaçlı web sitelerinden kolayca ve bilmeden kötü amaçlı yazılım indirebilirsiniz. Bu tür kötü amaçlı yazılımların indirilmesi ve yüklenmesi çeşitli güvenlik sistemleri tarafından engellenebilir ancak Wi-Fi, mobil internet vb. gibi genel ağlarda, kötü amaçlı web siteleri ve kötü amaçlı kötü amaçlı yazılımlarla ilgili bildirimlerin size gösterilmemesi ve ağın böyle bir özelliği yoktur, bunun sonucunda sosyal ağ hesaplarınız ele geçirilecektir.
Balıkçı ceketi
İnternette kedi kimlik avı, bir sosyal ağ sitesinde dolandırıcılık veya aldatıcı amaçlarla oluşturulan sahte bir kişisel profildir. Kimlik avı kedileri kurumsal casusluk, veri hırsızlığı ve kredi gaspı için kullanılabilir. Instagram ve Twitter’dan sohbet sitelerine kadar internetin her yerinde bulunabilir. Sosyal ağlardaki bu güvenlik sorunu, ilk olarak hedeflenen hesaplarla çevrimiçi arkadaşlık için kullanılıyor ve daha sonra bu arkadaşlık, hassas bilgilerin ele geçirilmesi veya doğrudan mali kazanç için kullanılıyor.
İşletmeniz için sosyal ağları kullanmanın riskleri nelerdir?
İşletmeler için sosyal ağların riskleri genellikle sosyal ağların getirdiği zorluklarla ilişkilidir. İşletmeler ve kuruluşlar için bazı yaygın sosyal medya riskleri şunlardır:
Hesap kaybı ve hassas veriler
Veri sızıntısı veya hırsızlığı, kurumun operasyonlarına yönelik hassas stratejik bilgilerin zamanından önce açıklanması ve kodlar gibi hassas verilerin çalınması, ciddi mali kayıplara yol açabilir ve hatta bir şirketin kapanmasına neden olabilir. Bu tür olaylar her zaman karmaşık siber saldırıların sonucu değildir. Çoğu durumda bunlar kimlik avı, sosyal mühendislik ve kimliğe bürünme saldırıları yoluyla gerçekleştirilen insan hatasının sonucudur.
İtibar kaybı
Tüketicilerin ve kullanıcıların görüşleri sosyal ağlarda hızla yayılabilmektedir. Olumsuz yorumların ve geri bildirimlerin viral hale gelme olasılığı çok daha yüksektir. Bu nedenle şirketlerin çevrimiçi itibarları konusunda çok dikkatli olmaları gerekiyor. Siber saldırganlar sosyal medya hesaplarınızda marka itibarınıza zarar verecek şeyler yapabilirler.
Sosyal ağlarda veri ihlali veya veri sızıntısı
Sosyal ağ platformları, özellikle tanışma siteleri, çalışanlarınızı veya yöneticilerinizi tuzağa düşürmek için kullanılabilir. Bu tür taktikler, hassas bilgilere erişimi olan kişileri ikna etmek için kullanılıyor. Saldırgan daha sonra finansal kazanç elde etmek amacıyla verileri çalmak veya ifşa etmek amacıyla hassas verilere yetkisiz erişim sağlamak için hesap bilgilerini veya kimlik bilgilerini toplar. Sosyal ağların güvenliğinde bu çoğunlukla phishing, cat phishing ve sosyal mühendislik yoluyla yapılıyor.
Uyumluluk ihlali
Sosyal medya hesaplarınız şirket politikaları tarafından tam olarak düzenlenmiyorsa işletmeniz, düzenleme gerekliliklerini ve gizlilik yasalarını ihlal eden bilgilerin iletilmesi riskiyle karşı karşıya kalabilir. Sektörünüze ve hizmetinize bağlı olarak ticari marka veya telif hakkı ihlali, HIPAA veya CCPA ihlalleri, veri saklama veya gizlilik ihlalleri ve daha fazlasını içeren potansiyel riskler vardır.
Sosyal ağlarda güvenliği sağlamanın en iyi yolları
Sosyal ağlar, özellikle ünlü sosyal ağlar başlı başına yüksek güvenliğe sahiptir ve özel güvenlik stratejilerine sahiptir. Çok basit bir dille söylersek, insanların sandığı şekilde hacklemek herkesin harcı değildir ve çok karmaşık donanım, yazılım ve bilgi gerektirir; Bununla birlikte, diğer yöntemlerden bilgi hacklemek ve çalmak kolaylıkla mümkündür ve kimlik avı, sosyal mühendislik vb. saldırılar kullanılarak sosyal ağların güvenliğine kolaylıkla meydan okunabilir.
İşte işletmeniz için sosyal medya risklerini azaltmanın en iyi 6 yolu:
1. İki faktörlü kimlik doğrulama (2FA)
İki faktörlü kimlik doğrulama (2FA), kimliğinizi doğrulamak için iki yöntem (kimlik doğrulama faktörleri olarak da bilinir) gerektirerek erişim güvenliğini güçlendiren özel bir çok faktörlü kimlik doğrulama (MFA) türüdür. Bu faktörler, sosyal ağ sayfanıza giriş yapmak için kullanıcı adınız ve şifreniz dışındaki şeyleri içerebilir. Bu başka bir ek şifre, geçici bir şifre, e-postadaki bir onay bağlantısı veya başka herhangi bir şey olabilir.
2FA, kimlik avı saldırılarına, sosyal mühendisliğe ve kaba kuvvet şifrelerine karşı koruma sağlar. Giriş bilgilerinizi, zayıf veya çalıntı kimlik bilgilerini kötüye kullanan saldırganlara karşı koruyun.
2. Katı bir şifre politikası oluşturun
Kullanıcı adı ve şifre kombinasyonu, çoğu kişinin şifre oluşturma standardını göz ardı etmesi nedeniyle bir güvenlik açığı haline geldi. Güçlü bir şifre politikası uygulayarak kullanıcı hesaplarınızı ve dahili ağınızı çoğu şifre saldırısı ve bilgisayar korsanlığı girişimine karşı koruyabilirsiniz.
3. Sosyal ağ iletişim yönetimi
Pazarlama açısından bakıldığında, sosyal ağlarda mümkün olduğu kadar çok takipçiye veya bağlantıya sahip olmak istiyorsunuz; Ancak ne kadar çok bağlantınız ve etkileşiminiz varsa, sahte veya güvenliği ihlal edilmiş saldırılardan kaynaklanan tehdit de o kadar büyük olur. Sosyal medyadaki herkes potansiyel müşteriniz olmayabilir. Bunların büyük bir kısmı sosyal ağlarınızın güvenliğine meydan okumak isteyen kötü niyetli kişilerdir.
Siz güvenliğin farkında olabilirsiniz ancak büyük bir organizasyona sahipseniz çalışanlarınız bu konunun yeterince farkında olmayabilir. Çevrimiçi ağınızdaki biri bilmeden kötü amaçlı bir bağlantıyı paylaşabilir ve işletme hesabınızı veya ağınızı tehlikeye atabilir; Bu nedenle çevrimiçi ortamda kimlerle bağlantı kurduğunuza ve etkileşimde bulunduğunuza dikkat etmelisiniz.
4. Marka ismi ve logosunun kullanımının takibi
Sosyal ağlarınızı güvenceye aldıktan ve güvenlik stratejilerini uyguladıktan sonra bile sahte hesapların itibarınıza yönelik riski hâlâ mevcuttur. Siber suçlular, marka logonuzu sahte marka sayfaları oluşturmak ve müşterilerini dolandırmak için kullanabilir; Bu nedenle sosyal ağlarda markanızın ve logonuzun kullanımını takip etmeli ve karşılaştığınız sahte sayfa veya hesapları bildirmelisiniz.
5. Sosyal ağları kullanma politikasının uygulanması
Çalışanlarınızın çoğu Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram vb. sosyal medya platformlarında aktiftir. Bu platformlarda yayınladıkları bilgiler, tehdit aktörleri tarafından, hesapları ele geçirmek ve kuruluşunuzun itibarına zarar vermek amacıyla yüksek hedefli kimlik avı e-postaları oluşturmak için kullanılabilir. Ayrıca çalışanlarınızın sosyal medyada nasıl etkileşim kurduğu, çevrimiçi markanızı ve itibarınızı etkileyebilir.
Bu nedenle işletmenizi korumak için net sosyal medya politikalarına sahip olmanız gerekir. Bu politikalar hangi bilgilerin paylaşılabileceğini ve paylaşılamayacağını, ticari ve kişisel hesapların ve varlıkların kullanımını, sakıncalı veya hassas içeriğe nasıl yanıt verileceğini vb. yönetmelidir.
6. Çalışanları sosyal ağlarda kimlik avı konusunda eğitmek
Sosyal medya güvenliği, kuruluşunuz için çalışanlarınızın bilmesi gereken çok gerçek riskler oluşturur. Çalışanlarınız kuruluşunuzu sosyal medya saldırılarına karşı korumada büyük bir rol oynayabilir ve bu rolü anlamaları gerekir. Düzenli eğitim ve farkındalık programları, çalışanlarınızın sosyal medya saldırılarını tanımlamasına ve işletmenizi sosyal medya kimlik avı saldırılarına karşı korumanıza yardımcı olabilir.
Çözüm
Sosyal medya, işletmelerin artık onsuz yapamayacağı hayati bir pazarlama ve markalaşma aracıdır. Ancak sosyal ağ güvenliği hâlâ zorlu bir konu ve siber suçlular için favori bir oyun alanı. Sosyal ağlar işletmelere çeşitli riskler getirmektedir. İşletmenizin sosyal medyada varlığı varsa (ki büyük olasılıkla öyledir), hesaplarınızı ve daha da önemlisi işletmenizi sosyal medya tehditlerinden korumaya kaynak ayırmanız gerekir.