Venedik Algoritması Nedir ve Yerel SEO’ya Etkisi Nedir?
Venedik algoritması, yerel SEO’ya dayalı en eski Google algoritmalarından biridir. Bu, bazı anahtar kelimeleri ararken Google’ın aynı zamanda coğrafi konumlarını da dikkate aldığı ve onlara ikamet ettikleri yere yakın arama sonuçlarını gösterdiği anlamına gelir. Bu algoritma, kullanıcıların arama motorundan memnuniyetini büyük ölçüde artırmayı ve onları tam olarak ihtiyaç duydukları şeye daha kısa sürede yönlendirmeyi başardı.
Venedik Algoritması nasıl oluşturulur?
Google her zaman performansını artırmanın yollarını arıyor, kullanıcı görüşlerine önem veriyor ve mümkün olduğunca bunları uyguluyor. Venice algoritmasının oluşturulma şekli de buna ve kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesine dayanmaktadır.
Venedik Algoritması doğmadan önce, kullanıcılara spor salonu, restoran veya güzellik salonu gibi bir kelime aratıldığında, bulundukları yerden uzakta olabilecek sonuçlar gösteriliyordu, dolayısıyla arama sonuçları kullanıcılar için tatmin edici ve yararlı olmuyordu. Öte yandan bazen şehri eklemek bile arama sonuçlarına pek yardımcı olmuyordu. Örneğin Şiraz’da restoran kelimesini arattığınızda yine de kullanıcılara doğru ve anlamlı sonuçları gösteremedi çünkü Google yerel SEO konusunda pek çalışmadı. Bu nedenle Google, kullanıcı deneyimini geliştirmek için yerel SEO üzerinde çalışmaya başladı.
Bu sorun için Google ilk etapta Google Harita hizmetini sunmuş ve genişletmiştir. Google Haritalar kullanıma sunulduktan sonra restoran, lunapark, hastane vb. konum odaklı anahtar kelimeler aranarak konumları sol tarafta kullanıcılara gösterildi. Google Haritalar’ın SERP’ye eklenmesiyle hizmet ve ürünlere yönelik arama trafiği miktarı önemli ölçüde arttı. Google Haritalar’ın eklenmesinden yalnızca kısa bir süre sonra kullanıcılar, arama sonuçlarını buna göre görüntülemek için coğrafi konumlarını manuel olarak seçebildiler.
Venedik Algoritması, kullanıcı deneyimini ve yerel SEO’yu geliştirmek için 2012 yılında tanıtılan daha gelişmiş bir versiyondu. Bu algoritma, kullanıcıların IP’si, GPS’i, Google Haritaları gibi verilere ve önceki konuma dayalı aramalarına dayanarak coğrafi konumlarını tespit eder. Daha sonra bu bilgileri, kullanıcılara sonraki aramalarda bunlara dayalı arama sonuçlarını göstermek için saklar.
Venedik algoritması ve spam
Venedik Algoritmasının devreye girmesiyle birlikte siyah şapka SEO’ları da çeşitli spam yapmaya başladı. Birçok SEO uzmanı ve site sahibi, siteye şehir ve coğrafi konum eklenmesine Google’ın olumlu tepki verdiğini fark ettiğinde sitelerini bulundukları şehir, il ve coğrafi konuma ait birçok isimle doldurdu. Bu onların yerel SEO’da yüksek bir konum bulmalarına ve en iyi arama sonuçlarında gösterilmelerine olanak sağladı. Bir süre sonra Google bu sorunun farkına vardı ve Google Haritalar’ın geliştirilmesi, doğrulama sürecinin karmaşıklaştırılması, Google Benim İşletmem hizmetinin kullanılması gibi çeşitli çözümler sunarak yerel SEO’yu kötüye kullananları durdurdu. Şu anda çeşitli işletme ve hizmetlerin sahiplerinin de işletme adreslerini Google’a kaydetmeleri gerekiyor.
Venedik algoritmasının SEO ve işletmelere etkisi
Venedik algoritmasının en önemli etkilerinden biri küçük ve yeni kurulan işletmeler üzerinde olmuştur. Bir İnternet işletmesi ve hizmet şirketi çalışmalarına yeni başladıysa ve kendisini hedef kullanıcılara tanıtmanın yollarını arıyorsa, ona Venedik algoritmasından daha iyi hiçbir şey yardımcı olamaz. Site yerel SEO’da uygun bir konum bulabilirse. vb. ve kullanıcılar bunları ve hizmetlerini tanıyabilir. haline gelmek
Ayrıca daha büyük ve daha güvenilir markalar ve şirketler de çeşitli ve değerli anahtar kelimeler kullanarak sıralamalarında önemli ilerlemeler kaydedebildiler. Bu algoritmanın yalnızca Google aramalarında değil, YouTube gibi diğer saygın sitelerin arama sonuçlarında da kullanıldığını ve kullanıcılar için önemli sonuçlar ürettiğini bilmek ilginçtir.
Yerel SEO aynı zamanda Google’ın her siteyi sıralamak için incelediği çeşitli faktörler arasındadır. Bu nedenle site SEO’sunun çeşitli SEO kriterlerine dikkat etmenin yanı sıra yerel SEO ve Venice algoritması üzerinde de çalışması gerekir.
Sitenizi Venedik algoritmasına göre nasıl optimize edebilirsiniz?
Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO çalışması site SEO’sunu etkileyen faktörlerin yanı sıra yerel SEO üzerinde de çalışmalıdır. Farklı çözümler sunularak sitenin Venice algoritmasına göre optimize edilmesi ve arama motorlarında yükseliş sağlanabilir.
Siyah şapka SEO kullanmayın
Yukarıda belirtildiği gibi birçok site, sitelerini yerel aramalar için optimize etmek amacıyla sitelerini şehir adları ve konumlarıyla doldurdu. Bu yöntem ilk birkaç günde size biraz yardımcı olabilir ancak sonrasında Google’ın akıllı algoritmaları bunu fark edecek ve sitenize sadece yüksek bir sıralama vermekle kalmayacak, aynı zamanda siyah şapka SEO nedeniyle sitenize negatif puan da verecektir.
Sitenizi Google Haritalar’a ve Google Business’a kaydedin
Siteyi yerel SEO açısından optimize etmenin bir diğer önemli çözümü, konumu iki önemli işletme hizmeti olan Google ve Google Haritalar’a kaydetmektir. Bu iki hizmeti kullandığınızda Google, fiziksel adresinize kolayca erişecek ve sitenizin yerel SEO’suna önemli bir etki yapacaktır.
Bir şehre odaklanın
İşletmeniz genişse ve farklı şehirlerde temsilcileriniz varsa, her şehir ve coğrafi konumu üzerinde ayrı ayrı çalışmanız daha doğru olacaktır.
Şehir adını farklı sayfalarda kullanın
Siteyi Venedik algoritması açısından optimize etmenin pratik yollarından biri şehir adını ve coğrafi konumunu sitenin farklı sayfalarında kullanmaktır. Bu nedenle farklı içerik ve materyallerde şehrinizin adını kullanmaya çalışın ve bunları sitenizin diğer sayfalarına geri bağlantı almak için kullanabilirsiniz.
Anahtar kelimeleri optimum ve ilkeli bir şekilde kullanın
Anahtar kelimeleri en uygun ve uygun şekilde kullanmak, sitenin yerel SEO’ya göre optimize edilmesinde etkili olabilecek şeylerden biridir. Anahtar kelime kullanımının uygun ve yeterli olması, yoğunluklarının standart olması gerektiğine dikkat etmek önemlidir.
Venedik algoritması güncellemeleri
Venedik Algoritması yerel SEO sürecini başlatmak için bir kıvılcım olarak değerlendirilebilir. Ancak bu algoritma tek başına yerel SEO’yu uygulamak ve tanıtmak için yeterli değildi. Ayrıca bu süreci iyileştirmek ve iyileştirmek için Google’a yerel SEO’yu geliştirecek başka algoritmalar eklendi. Bu algoritmalar arasında kör fare algoritması ve güvercin algoritmasından bahsedebiliriz.
Güvercin algoritması
Bu algoritma, Venedik algoritmasının güncellenmesinden kısa bir süre sonra tanıtıldı. Güvercin algoritması yalnızca yerel SEO üzerinde çalışır ve kullanıcılara arama sonuçlarında konumu vurguladıklarında yardımcı olur. Bu algoritma, yerel SEO’nun büyümesine ve yerel paketlerin oluşturulmasına çok yardımcı oldu.
Kör fare algoritması
Kör fare algoritması, yerel SEO’nun başka bir bölümünü devraldı ve görevi küçük işletmelere değer vermektir. Aslında bu algoritma konum bazlı küçük işletmeleri belirliyor ve eğer kabul edilebilir SEO’ya sahiplerse onları arama sonuçlarına taşıyor, böylece kullanıcılar çevrelerindeki işletmeleri kolayca tanımlayabiliyor.
Çözüm
Venedik Algoritması, kullanıcıların bulundukları yere yakın olan işletmeleri ve hizmetleri kolayca bulmalarına ve onlara arama motorlarında en üst sonuçlarda gösterilmelerine yardımcı olan yerel SEO algoritmalarından biridir. Bunun için SEO uzmanlarının lokasyon bazlı anahtar kelimelerin optimum kullanımı, adres ve coğrafi lokasyonun kaydedilmesi, bir şehre odaklanma vb. gibi çeşitli stratejileri gerçekleştirerek sitelerini optimize edebilmeleri gerekmektedir.