Arama konsolu performans raporunun ana bölümlerini tanıma

Bu bölümde öncelikle kullanılan temel kavramları ve temel performans göstergelerini tartışıyoruz, ardından raporun hayati ve önemli iki bölümüne geçiyoruz.

Performans raporlarının analizinde kavramının öğrenilmesi gereken göstergeler:

Sorgu

Google’da kullanıcılar tarafından aranan ifadeler ve anahtar kelimeler.

Gösterim veya görüntüleme sayısı

Google sayfasında bir sorgu aranırken sitenizdeki bir sayfanın görüntülenme sayısı.

Tıklamak

Google arama sonuçlarında sitenizin sayfalarının tıklanma sayısı.

TO veya tıklama oranı

Tıklama dönüşüm oranı, Google’ın aldığı tıklama sayısının gösterim değerine bölünmesiyle hesaplanır.

Konum

Her sorgu için site sayfalarınızın Google sonuçlarındaki konumu.

Genel olarak her sorgu Google sitesi kullanıcıları tarafından belirli bir zaman diliminde aranır.

Site sayfanız bu anahtar kelimede bir konuma sahipse; Bir dizi Gösterim alır ve bu konum ne kadar iyi olursa görüntüleme sayısı artacak ve bunun sonucunda tıklama sayısı da artacaktır. Gösterimlerin büyük bir yüzdesi Google sonuçlarının ilk sayfasından elde edilir ve bu sayfadaki birinci ila üçüncü konumlar en yüksek TO’ya sahiptir.

Performans raporu sayfasına dikkat ederseniz; Bu sayfada bir üst menü, zaman çizelgesi ve tablo bulunur.

Üst menüde dört tıklama, görüntüleme sayısı, tıklama oranı ve konum bulunur ve her biri seçildiğinde bunlarla ilgili bilgiler aşağıdaki grafik ve tabloya eklenir. Sonuçları analiz etmek için tüm bu bilgileri aşağıdaki resimde gösterildiği gibi seçmek daha iyidir.

 

Bu menüdeki sayılar, sitenizin seçilen zaman dilimindeki Google arama motorundaki durumuna ilişkin genel bilgileri gösterir. (Toplam tıklama ve görüntüleme sayısının yanı sıra genel ortalama tıklama oranı ve site konumu)

Bu menünün altındaki grafik aynı genel bilgilerin seçilen zaman dilimindeki değişikliklerini de gösterir. Bu grafik ile sitenizin zaman içindeki ilerlemesini veya gerilemesini görebilir ve bunun nedenlerini analiz edebilir; Ancak daha gelişmiş analizler için bu raporun tablosuna ihtiyacınız olacak.

Grafiğin altındaki tabloda; Sitenin Google’daki durumu hakkında daha detaylı bilgi alacaksınız. Bu tablonun üst kısmında bir menü bulunmaktadır, herhangi bir bölümünü seçerek aynı bölüme ait bilgileri görebilirsiniz.

SORULAR bölümünde sitemizin anahtar kelimelerine yönelik tanıtılan göstergelerin bilgisine ulaşıyoruz. SAYFALAR bölümünde sitemizin sayfaları için aynı bilgiler bulunmaktadır. Bu bilgilerin doğru analizi, SEO çalışmalarına başlamada ve makale fikirleri bulmada oldukça faydalı olabileceği gibi, bu bilgiler aynı zamanda SEO faaliyetlerinin ilerleyişini kontrol etmek ve geliştirmek için de kullanılabilir.

İpucu: Marka adınızı içeren anahtar kelimelerdeki görsel gibi siteniz de genellikle ilk sıralarda yer alır ve tıklama oranı çok yüksektir. Anahtar kelime analizinde markanızla ilgili bu terimleri sonuçlardan çıkarın.

Makalenin son bölümünde bu sonuçları analiz ediyoruz; Ancak bundan önce bu raporun bilgilerini nasıl filtreleyeceğinizi öğrenmelisiniz çünkü analizde buna ihtiyacınız olacak.

Performans raporu bilgilerinin nasıl filtreleneceğini öğrenme

Bilgileri filtrelemenin üç pratik yolu vardır.

zaman filtresi

Bu filtre rapordaki tüm bilgileri etkiler ve yalnızca seçilen zamana ilişkin bilgiler görüntülenir.

Normalde sitenin değiştirebileceğiniz son üç ayına ilişkin bilgiler görüntülenir. Bunun için görselde belirtilen kısımdan Tarih butonuna tıklayın.

Daha sonra açılan sayfada dilediğiniz zaman dilimini seçip UYGULA butonuna basarak onaylayabilirsiniz. Gördüğünüz gibi sitenizin son 16 aylık bilgilerine ulaşabiliyorsunuz.

Tablo satırlarını filtrele

Tablonun her satırına tıklandığında tüm sayfanın bilgileri seçilen öğeye göre filtrelenir. Örneğin tablodaki bir anahtar kelimeye tıklarsanız; Sayfanın üstündeki grafikte o anahtar kelimeye ait göstergelerin zaman değişimlerini ayrı ayrı görebilirsiniz. Ayrıca SAYFALAR sekmesine tıklayarak sitenizin bu anahtar kelimede sıralanan sayfalarını görebilirsiniz. Bu filtreyi kaldırmak için grafiğin üst kısmında adının yanındaki çarpı işaretine tıklamanız gerekir.

Tablodaki bilgileri filtreleyin

Son işlevsel filtre tablonun kendi bilgileriyle ilgilidir. Bu durumda bahis oynayabilir ve sadece bununla ilgili bilgileri görebilirsiniz. Örneğin sitenizin Google’da dördüncü sırada yer aldığı anahtar kelimeler veya sitenin dönüşüm oranı yüzde ondan fazla olan sayfaları. Bunun için resimde görüldüğü gibi tablo sekmelerinin alt kısmında bulunan üç çizgi sembolüne tıklayıp filtrenin hangi indekse uygulanacağını belirlemeniz yeterlidir.

Bunu işaretleyerek bahisinizi girebilir ve BİTTİ butonuna tıklayarak uygulayabilirsiniz.

Gördüğünüz gibi sayısal göstergelerde, girdiğiniz sayıdan eşit, eşit olmayan, büyük ve küçük olmak üzere dört bahis yapma modu vardır. Ayrıca anahtar kelimeler üzerine bahis oynama modunda “cümle girme ve girmeme” olmak üzere iki mod bulunmaktadır.

Aynı anda birden fazla koşul girebilirsiniz, bu durumda her iki koşulu da içeren bilgiler görüntülenecektir.

SEO ipuçlarıyla birlikte performans raporu sonuçlarının analizi

Artık performans raporunun tüm kavramlarını ve bölümlerini bildiğinize ve gerekli bilgileri nasıl filtreleyeceğinizi öğrendiğinize göre; Sonuçları analiz etme konusunda size bazı ipuçları öğretmenin zamanı geldi. Sitenizin arama konsolu bilgilerinde bu ipuçlarını uygulayarak SEO konusunda büyük başarı elde edebilirsiniz. Yazının devamında bu noktaları iki genel bölümde tanıtacağız.

Anahtar kelime analizi

Sitenin anahtar kelimeleri ile ilgili bilgileri analiz ederek aşağıda bahsedeceğimiz güzel sonuçlara ulaşabilirsiniz.

1- Değersiz anahtar kelimeleri içerik takviminizden kaldırın

Sonuçlarda konumu yüksek olan sorguları filtreleyerek; Ama çok az izlenimleri var; Bu düşük değerli anahtar kelimeleri tanımlayabilirsiniz. Elbette, tıklama sayısı az olan özel ifadelere dikkat edin, karlı ve değerli olabilir.

2- Yüksek girdili anahtar kelimeleri düzeltin

Bu durumda konumu, dönüşüm oranı ve gösterimi yüksek olan kelimeleri filtreleyerek bu değerli cümleler üzerinde çalışarak konumunuzu koruyabilir ve rakiplerinizin yükselmesine izin vermeyebilirsiniz.

3- Potansiyel anahtar kelimeleri ciddiye alın

TO’nuzun düşük olduğu kelimeleri filtreleyin ve ardından Gösterim değerine dikkat edin. Sitenizin izlenme sayısının yüksek olduğu sorgular; Ancak onlardan çok az bilgi alırsınız; Daha fazla girdi alma potansiyeline sahipler.

Tablodaki bu kelimelere tıklayıp SAYFALAR sekmesine giderek sitenin bu kelimede sıralanan sayfalarını görebilirsiniz. Eğer sitenizin içeriği o anahtar kelimeye göre düşükse; Gelecekte bu konuyla ilgili daha fazla makale yayınladığınızdan emin olun.

Ancak sayfa sayısı yeterli ise her sayfanın içeriğini optimize etmeye ve tamamlayıp güncellemeye özellikle dikkat edin.

Site sayfalarının analizi

Performans tablosunun SAYFALAR bölümündeki sonuçları analiz ederek aşağıda belirtilen güzel sonuçlara ulaşılabilir.

1- Gösterimleri düşük olan sayfaların nedenini bulun

Bu sayfaları filtreleyip adreslerini ve içeriklerini kontrol ederek bu sayfaların düşük gösteriminin nedenini bulun ve düzeltin. Fazladan sayfaları Google dizininden kaldırın ve zayıf içeriğe sahip sayfaları değiştirin.

2- SEO potansiyel sayfaları hızlı bir şekilde

Potansiyel sayfalar, gösterim sayısı yüksek ancak tıklama ve TO’su düşük olan sayfalardır. Bu sayfalar size çok daha fazla potansiyel müşteri sağlayabilir. İçeriğini zenginleştirmeniz ve sayfanın başlığında ve açıklamasında hedef kitlenin dikkatini çekecek daha ilgi çekici kelimeler kullanmanız yeterlidir. Snippet’ler ve Schema gibi gelişmiş SEO tekniklerini unutmayın.

Performans raporunun son noktaları

Son olarak, göstergeleri filtrelemek için belirli sayılar sunmanın mümkün olmadığı önemli noktaya dikkat edin, çünkü farklı konulara sahip her işletmede ve sitede göstergelerin miktarı farklı olacaktır. Filtreyi uygulayacak en iyi sayıları bulmak için sonuçları analiz etmek ve farklı filtreler uygulamak için çok zaman harcamanız gerekir.

Ayrıca performans raporunun farklı zaman dilimlerindeki sonuçlarını karşılaştırabilir ve sitenizin ilerlemesini kontrol edebilirsiniz. Sonuçların karşılaştırılması ve nedenlerinin analiz edilmesi, SEO faaliyetlerine devam edebilmeniz için size ileri düzey bilgiler sağlayabilir.

Bunun için zaman filtresi için belirtilen yoldan giriş yapmanız ve bu kez KARŞILAŞTIR sekmesine tıklayıp karşılaştırma periyodunu seçip UYGULA butonuna tıklamanız gerekmektedir.

Son olarak, artan veya azalan göstergelerin çeşitli nedenleri olabileceğini ve bunların çoğunun işletmenize özel olduğunu unutmayın. Bu nedenle bahsedilen genel noktalarla yetinmeyin ve detaylı detaylarla analiz edin.