blog posts

Google’da Indekslenmek Ne Anlama Geliyor? Neden Önemlidir?

Çalışma süresi: dakika“Dizin” kelimesi dizin anlamına gelir ve “Google Dizini” Google’ın elindeki dizin anlamına gelir. Günümüzde web sitesi sahipleri ve web geliştiricileri için en önemli konulardan biri ” Google’da indekslenmek “tir. Peki bu konu onlar için neden bu kadar önemli? Indekslenmek Ne Anlama Geliyor Google neden sitemizi indekslemeli? Bu soruları cevaplamak ve indekslemenin önemini anlamak için öncelikle bunu bilmek daha iyidir. Bu yazımızda Google’da indekslenme kavramını anlatırken bir sitenin Google indeksine nasıl yerleştirileceği, Google indekslemesini hızlandırmanın yolları, sitedeki indekslenen sayfa sayısı vb. gibi ilgili konuları inceliyoruz.

 

İndeksleme nedir?

Dizin, bilgilerin kaydedildiği ve dizine eklendiği anlamına gelir. Bir makalenin Google’da indekslenmesi, bu makalenin kayıtlı olduğu ve arama yapılarak bulunabileceği anlamına gelir. Başka bir deyişle indeks, veritabanından istenilen sayfaların hızlı bir şekilde alınmasını sağlayan bir tür veri yapısı tekniğidir. Bu indeks iki sütunlu bir tablodur. İlk sütun ana anahtarın bir kopyasını içerir ve ikinci sütun, adresi tutacak bir dizi işaretçiyi içerir. Google’ı insan hafızası olarak düşünürsek, Google’da bulduğumuz sayfalar da hatırladığımız anılar gibi Google’da indekslenir.

Arama motorları nasıl çalışır?

Arama motorlarının üç ana bölümü vardır

  • Tarama: İnternette içerik bulmak için karşılaştıkları her bağlantıyı ve kodu kontrol ederler.
  • Dizin: Arama motorları, tarama sürecinde buldukları her türlü içeriği saklar ve düzenler. Bu sayede indekslenen sayfalar kullanıcıların sorularına cevap verecek şekilde görüntülenmeye hazır hale gelir. Yani hedef kitleye yeterince uygun içerikler sunuluyor.
  • Sıralama: Bu aşamada arama sonuçları, arama yapan kişiye en iyi yanıt görüntülenecek şekilde sıralanır. Aşağıda Google arama motorunun nasıl çalıştığını ve Google’da nasıl indeksleneceğini anlatacağız.

 

Google arama motoru nasıl çalışır?

Google arama motoru sürekli olarak farklı site ve sayfaları ziyaret eder, eğer bu sayfalar son ziyaretten bu yana değiştiyse Google yeni sürümü saklar. Bu adımlar tarayıcı ve dizin oluşturucu tarafından gerçekleştirilir :Yeni bağlantılar ve adresler bulmak tarayıcıya kalmıştır. Tarayıcı, bir site sayfasındaki tüm bağlantıları tanımlayıp bunları kendi bağlantı listesine eklerken bir sonraki sayfayı ziyaret eder.

Dizin oluşturucunun görevi, bir kullanıcı bunları aradığında site sayfalarının içeriğini depolamaktır..

Daha sonra Google’da indekslenme sürecini inceleyeceğiz.

 

Google’daki indeks nedir?

Dizine ekleme, Google’ın sitenin sayfalarını ziyaret edip öğrendikten sonra içeriğini sakladığı süreçtir. Google sitenin yeni içeriğini bulduğunda (ilkelere ve önerilere uyulduğu takdirde) bu içerik arama sonuçlarında görüntülenecektir. Bu yüzdenDizine ekleme, Google sitenin bir sayfasının içeriğini veritabanında sakladığında gerçekleşir.Aşağıda Google indeksinde site yerleştirme modelini ve Google’da indekslenmenin öneminin nedenini inceleyeceğiz.

 

Google’da indekslenmek neden önemlidir?

Sitenizin yeni sayfaları için indeksleme işlemi yapılmadığı sürece bu sayfalar Google’ın varlığından haberdar olmadığı için Google’ın gözünde yer almamaktadır. Bu yüzdenSite sayfalarınız Google’da indekslenmediği sürece Google arama sonuçları listesinde görünemezsiniz.

Google indeksini hızlandırma yöntemleri

 

Sitelerinin Google arama sonuçlarında en hızlı şekilde yer alabilmeleri için Google’da indekslenmek web yöneticileri için en önemli konulardan biridir. Bu zaman sürecini hızlandırmak için aşağıdaki çözüm ve yöntemler önerilmektedir:

Site haritası oluşturun

Site haritası sunucudaki bir XML dosyasıdır ve sitenin tüm sayfalarını içerir. Bu harita, arama motoruna yeni bir sayfanın ne zaman oluşturulduğunu ve değişiklikleri kontrol etmek için sayfaları ne sıklıkla tarayacağını söyler.

Site haritasını Google Web Yöneticisi Araçları’na tanıtma

Google Web Yöneticisi Araçları, site haritasının tanıtıldığı ve kayıt edildiği ilk yerdir. Google Web Yöneticisi oluşturmak için öncelikle bir Google hesabı oluşturmanız, ardından Google Web Yöneticisine kaydolarak web sitenizin bağlantısını eklemeniz gerekir. Bir sonraki adımda Optimizasyon’a ve ardından Site Haritası’na gidin ve site haritası bağlantısını buraya yerleştirin.

Google Analytics’i yükleyin

Google Analytics’i kullanarak kullanıcıları takip etmek için ziyaret sayısı, her kullanıcının ziyaret zamanı vb. gibi birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Ayrıca Google Analytics size sitenizin neden Google indeksinde yer almadığı konusunda faydalı ve etkili bilgiler verir.

Site adresinin arama motorlarına kaydedilmesi

Bu yöntem diğer yöntemlere göre daha az önemli olmasına rağmen tamamen göz ardı edilemez. Genel olarak Google dizinini hızlandırmak için uygun herhangi bir yöntem kullanılmalıdır. Bir siteyi Google’a kaydetmek fazla zaman gerektirmez, site bağlantınızı Google Web Yöneticisi’ne kaydetmeniz yeterlidir.

Sosyal ağlarda profil oluşturma

Siteye gelen bağlantının türü Google indeksinde önemli konulardan biridir. Google arama motoru, siteye gelen bağlantıları kullanarak web sitesini kontrol eder.Sosyal ağlar üzerinden siteye giren linkler Google’ın gözünde daha önemli ve daha üst sıralarda yer almaktadır.Bu nedenle, sosyal ağlarda (Facebook, Twitter vb.) iş için özel bir profile sahip olmak, site içeriklerinin daha hızlı indekslenmesine yol açabilir.

Site içeriğini paylaşma

İyi içerik üretmek her web sitesinin gerekliliklerinden biridir ve bu durumda kullanıcıların site içeriğini paylaşma şansı artacaktır. İçerik paylaşımının artması siteye gelen bağlantıları da artırıyor ve bunun sonucunda sitenin Google’da indekslenme hızı da artıyor.

İçerik üretimi

Google’da indekslenme hızını arttırmanın en iyi yollarından biri içerik oluşturmaktır. Yüksek kaliteli, yeni ve SEO ilkelerine dayalı içerik , sitenin Google’daki sıralamasını iyileştirmenin yanı sıra siteye daha fazla kullanıcı çeker.

Bir sonraki bölümde web sitesinde indekslenen sayfa sayısını inceleyeceğiz.

Web sitesinde indekslenen sayfaların sayısını kontrol etme

 

Peki web sitesinin indekslenen sayfalarının sayısını kontrol etmek için ne yapmalıyız? Bu bölümde soruya uygun bir cevap bulacağız. Bir sitede ne kadar çok dizine eklenmiş sayfa varsa, Google da ne kadar çok bilgi ve içeriğe sahip olursa, kullanıcılara o kadar çok seçenek gösterebilir.Daha fazla sayfa sayısı, hedef kitleye daha iyi yardımcı olabilecek zengin ve üretken bir siteye sahip olmak anlamına gelir, dolayısıyla Google da bu siteyi görüntülemeyi tercih eder.. Öte yandan sitede az sayıda sayfa varsa bu da ya sitenin yeni açıldığı ya da uzun süredir güncellenmediği anlamına gelir.

Sitemiz için Google tarafından indekslenen sayfa sayısını bilmek istiyorsak, öncelikle Google’ın kaç sayfa okuyup kaydettiğini bilmeliyiz.Dizine eklenen sayfaların sayısını hesaplamak için ücretsiz Google Search Console aracını kullanabiliriz.Bu aracı yükleyip ayarladıktan sonra sitenin dizine eklenen sayfalarının sayısı aşağıdaki yoldan belirlenebilir:

Google Search Console’a girdikten sonra sol taraftaki Index kısmına Kapsama giriyoruz. Bu bölümde bir diyagram görüyoruz. Geçerli alanında belirtilen sayı sitenin indekslenen sayfa sayısını gösterir.

Google Arama Konsolu daha önce Google Web Yöneticisi Araçları olarak biliniyordu. Bu araç, Google tarafından web sitesinin arama motorlarındaki durumunu kontrol etmek ve bu konudaki istatistikleri görüntülemek için sağlanmıştır. Bu etkili ve ücretsiz aracın incelemeleri şunları içerir: Google site ziyaret istatistikleri, aranan anahtar kelimeler, Google’da indekslenen sayfalar, bağlantılar ve geri bağlantılar, Google tarayıcısının web sitesine erişim durumu vb.

 

Google Search Console’u kullanma nedenleri

  • Web sitesi performansı hakkında bilgi: Bu araçla web sitenizin Google arama sonuçlarındaki performansı hakkında bilgi edinebilirsiniz.
  • Erişim: Bu araçla Google robotlarının siteye erişerek içeriğini kontrol edebilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Sonuçları kontrol edin: Bu arama konsolunun yardımıyla Google’dan yayınlanan içeriği kontrol etmesini ve görüntülenmesini istemediğiniz içeriği kaldırmasını isteyebilirsiniz.
  • Çekici içerik: Google arama sonuçları listesinde tatmin edici sonuçlar sağlayacak içerik oluşturmak ve izlemek.
  • Sitenin bakımı ve bakımı: Google arama konsolu kullanılarak sitenin durumu bozulmadan bakımı ve bakımı yapılabilir.
  • Teknik sorunları çözme: Bu araçla sitenin işlevselliğini ve sıralamasını etkileyebilecek sorunları çözebilirsiniz.

 

Google Search Console ile çalışma

 

Google Search Console ile ilk kez çalışmak biraz karmaşık görünse de, bu önemli hizmetle ne kadar çok çalışırsanız araçlarına o kadar hakim olursunuz. Aşağıda Google Search Console’u kullanma adımlarını ve bunun web siteniz üzerindeki etkisini kısaca tanıtacağız.

Öncelikle web sitenizi Google Search Console‘a kaydedin. Bundan sonra web sitesinin sahibi olarak hesabı onaylamanız gerekir. Google Search Console’daki bilgilerin gizliliği nedeniyle, siteyi asıl sahibi olarak kaydettirdiğiniz konusunda Google’a güvence vermelisiniz. Bir sonraki adımda sahipleri ve kullanıcıları belirtmeniz gerekir. Sahibi, web sitesinin tüm bölümlerine tam erişime sahiptir, ancak bu olasılık diğer kullanıcılar için sınırlıdır. Kullanıcı ekleme veya kaldırma, ayarları değiştirme, tüm verilere ve araçlara erişme olanağı yalnızca site sahibine açıktır. Kullanıcılar yalnızca verileri ve etkinlikleri görüntüleyebilir.

Google, Web Yöneticisi Araçları ayarlarının bir kısmını Dizin bölümüne ayırmış ve sonuçlarını kontrol etmektedir. Google Search Console’un bu bölümünde web sitenizin sayfalarının indekslenmesini kontrol edebilirsiniz. Ayrıca bu bölüm aracılığıyla site haritanızı tanıtabileceksiniz.

Google konsolunun bu bölümü iki bölümden oluşur: Kapsam ve Site Haritası.

Kapsam

Bu Google konsol başlığı aracılığıyla web sitesi sayfalarından hangilerinin indekslenebileceğini, hangilerinin hangi nedenle indekslenemeyeceğini görebilirsiniz. Ayrıca bu olasılık sayesinde olası problemler de çözülebilir. Bu, web sitesi sayfalarını yönetmede çok yardımcı olacaktır.

Site Haritası ( Site Haritası )

Google Search Console’un bu bölümünün yardımıyla site haritasını GSC’ye kaydedebilirsiniz. Google, Site Haritasının yardımıyla sitenin ana konusunu daha iyi anlayabilir ve bu da sitenin SEO’sunu iyileştirecektir. Google’ın site haritanızı bulup bulmadığını da Google konsolunuzdan kontrol edebilirsiniz. Site haritası, web sitesini indeksleme sürecinde çok önemli bir rol oynar ve ona yeterince dikkat etmek gerekir.Bir sonraki adımda, mevcut araçları tanımalı ve sitenin performansını artırmak için bunları kullanmalısınız. İnternet sitesi.

son söz

Belirtildiği gibi Google sitenizin bir sayfasının içeriğini veritabanında sakladığında Google’da indeksleme işlemi gerçekleşmiş demektir. Bu yazımızda Google’ın nasıl çalıştığından ve Google’da indekslenme sürecinden bahsettik, aynı zamanda indekslemenin önemini ve hızını arttırmanın yollarını da inceledik