blog posts

E-Posta Pazarlaması Nedir? E-Posta Pazarlamasında Başarı Tekniklerini Öğrenin

Çalışma süresi: dakikaE-posta pazarlaması , en eski ve en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biridir ve herhangi bir internet işletmesinin müşteri çekmesi ve satışları artırması için bir zorunluluktur. Erişim kolaylığı, kısıtlamasız iletişim, hız, yüksek güvenlik vb. avantajlar nedeniyle e-posta pazarlamasının doğru kullanımı İnternet işletmelerine refah sağlar. Bu yazımızda e-posta pazarlama hizmetinden ve faydalarından bahsederken, bu pazarlama türünde başarı için önemli noktaları dile getireceğiz.

E-posta pazarlaması nedir?

E-posta pazarlaması, hedef kitleye istenilen içeriğin e-posta yoluyla gönderildiği doğrudan pazarlama yöntemlerinden biridir. Başka bir deyişle hedef kitleye (mevcut müşteriler ve potansiyel müşteriler) ilgi çekmek, ilişkiyi genişletmek, güven, sadakat, marka bilinirliği oluşturmak ve site trafiğini artırmak amacıyla e-posta göndermeye e-posta pazarlaması denir.

Bu pazarlama modelinde, toplu e-posta gönderim hizmetleri aracılığıyla site kullanıcılarının öncelikle e-postaları alınır ve ardından hedeflenen e-postalar onlara gönderilir. Bu esnek araç, çok çeşitli içerik türlerini (metin, fotoğraf, video, bağlantı vb.) içerir ve gönderilen e-postalar genellikle reklam, tanıtım, öneri vb. içerikler içerir.

Ancak e-posta pazarlamanın tam olarak ne olduğunu bilmek için, daha sonra inceleyeceğimiz geçmişini bilmek gerekli gibi görünüyor.

E-posta pazarlamasının arka planı

 

1978 yılında, DEC Dijital Ekipman Organizasyonu’ndan Gary Twerk, ARPANET üzerinden yaklaşık 400 potansiyel müşteriye ilk toplu e-postayı göndererek, DEC ürünlerinin 13 milyon dolarlık satışıyla sonuçlandı, toplu e-posta pazarlamasının potansiyelini ortaya koydu ve Twerk’i “en iyi” olarak adlandırdı. dünya spamının babası”. O zamandan beri e-posta gönderme, doğrudan pazarlama için etkili bir kanal olarak kullanılmaya başlandı.

90’lı yılların sonlarına kadar doğrudan pazarlama çoğunlukla posta veya telefon yoluyla yapılıyordu ki bu da çok zor ve pahalıydı. 1991 yılında İnternet’in gelişi pazarlamada devrim yarattı ve kısa süre sonra Hotmail, ilk ücretsiz web tabanlı e-posta hizmeti olarak piyasaya sürüldü. Ayrıca pazarlamacıların e-postaya erişmesini mümkün kıldı ve maliyetleri büyük ölçüde düşürdü. E-posta iletişiminin yaygınlaşması ve kullanıcıların e-posta kutularının istenmeyen e-postalarla doldurulmasıyla birlikte, kullanıcıları toplu e-postadan (spam) koruyan ilk yasa 1998 yılında çıkarılmıştır. Bu yasaya göre, e-posta pazarlaması amacıyla gönderilen tüm e-postaların devre dışı bırakılması gerekiyordu.

2003 yılında, ticari e-posta alıcısının, gönderenin ticari e-postayı tekrar göndermesini engelleyebileceği Can Spam Yasası yürürlüğe girdi.

2004 yılında Gönderen Politikası (SPF) biçiminde uygulamaya konulan kimlik doğrulama sistemiyle, gönderenin IP adresinin doğrulanması spam’in önlenmesine yardımcı oldu. Aynı yıl, AOL’nin ardından Hotmail ve Yahoo’nun alıcı geribildirimini uygulamaya koymasıyla, alıcı spam’i pazarlamacılar için önemli bir gösterge haline geldi. Bu aşama, bugüne kadar devam eden spam önleme stratejisinin başlangıcıydı.

2008 yılında Hotmail ve Google’ın sunduğu özelliklerle, e-postaları alıcılara göre kategorize edebilmenin yanı sıra, e-postanın spam olup olmadığına da oy verebiliyordu.

Takip eden yıllarda, sosyal ağların yaygınlaşması, bir markayla iletişim kurma yollarının çeşitlenmesi, hedef kitlenin beklentilerinin artması vb. ile pazarlamacılar yavaş yavaş bilgi toplamadan ve yönetmeden markanın marka ile iletişim kurmasının mümkün olmadığı sonucuna vardılar. e-posta pazarlama hizmetine gitmek mümkündür.

2013 yılından itibaren e-posta pazarlama stratejisinin kullanıcı memnuniyetine doğru değişmesiyle birlikte pazarlamacılar hedef kitlenin istek ve ihtiyaçlarına odaklanmaya karar verdi. Günümüzde segmentasyon ve liste oluşturma yeteneklerine sahip e-posta pazarlama otomasyon sistemleri, işletmelere hedefe yönelik e-posta pazarlama hizmetleri sunma fırsatı sağlamıştır.

E-posta pazarlaması ile toplu reklam e-postaları (Spam) gönderme arasındaki fark

E-posta göndermenin insanlarla iletişim kurmanın yollarından biri olduğunu hepimiz biliyoruz ve bu şekilde reklam vermenin tamamen açık olduğu düşünülüyor. Ancak bu pazarlama modelini yapmanın da aşağıda bahsedeceğimiz bazı adabı vardır.

  • E-posta pazarlama (hedefli reklam) : Öncelikle doğru içeriği üretmeli ve ardından hedef kitleyle iletişim kurmayı teklif etmelisiniz. Kabul etmesi ve site bültenine kaydolması durumunda kullanıcının gizliliğine girme izni alınır ve ardından e-posta iletişimi başlar. Bu yöntemde kullanıcıların yeni ürünler (mal ve hizmetler) hakkında bilgilendirilmesi ve onları rahatsız etmeden görmeleri teşvik edilmeye çalışılmaktadır.
  • Reklam e-postaları (spam pazarlama) : Bu yöntemde geniş bir kullanıcı kitlesine (kullanıcının yaşı, cinsiyeti, uzmanlığı vb. ne olursa olsun) sürekli olarak amaçsız reklam e-postaları gönderilir. Doğal olarak kullanıcılar bu mesajları almak istemiyor ve bunu bir sıkıntı olarak görüyor.

Ancak “Başarılı bir e-posta pazarlamasına başlamak için hangi noktalara dikkat etmeliyiz?” sorusunun cevabı. Bir sonraki bölümde açıklayacağız.

E-posta pazarlamasını başlatın

 

E-posta pazarlamasına başlamanın ilk adımı stratejiyi planlamak ve belirlemektir, öncelikle e-posta pazarlaması yapma niyetimiz belirlenmelidir. Hedef belirleme, pazarlamanın başarısında veya başarısızlığında etkili bir faktör olarak kabul edilir. Ayrıca e-posta pazarlamasında sürekliliğin gerekliliği nedeniyle bir zaman çizelgesine sahip olmak çok önemli ve etkilidir. Program ne olursa olsun, izleyiciye ne zaman ne göndereceğinize karar vermek çok kolay olacak.

Aşağıda e-posta pazarlamasında işletmeyi başarılı kılacak yöntemleri inceleyeceğiz.

E-posta pazarlama yöntemleri

E-posta pazarlama hizmeti yalnızca ürün satışına yönelik olmayıp aynı zamanda tanıtım, tanıtım ve bilgilendirme faaliyetleri için de kullanılabilmektedir. İşletme sahipleri, aşağıdaki e-postayla pazarlama yöntemlerini kullanarak hedef kitlenin markalarına daha aşina olmasını sağlar.

Kullanıcılarda ilgi ve sadakat yaratmak

E-posta pazarlamasında kullanıcı bağlılığı ve memnuniyetini sağlamak amacıyla haber bülteni oluşturma, danışmanlık vb. yöntemler oluşturulmaktadır. Bu durumlarda düzenli e-posta göndermek hedef kitlenin (kullanıcının) siteye olan ilgisini canlı tutacaktır.

markalaşma

Müşteri için istenilen değeri yaratan bir süreçtir yani müşterinin bir işletmenin ticari kimliğine dair duygu, deneyim, zihniyet vb. gibi bildiği ve anladığı her şeyi kapsar.

Reklam ver

Bu aşamada ürünler (mal ve hizmetler) iş konusuyla ilgilenen hedef kitleye ve kullanıcılara tanıtılır. Önemli olan satış, reklam ve fiyatlama amacı ile yapılmamalı, bu aşamada ürünleri link ile birlikte tanıtmak daha doğru olacaktır, böylece kullanıcılar ürünün tüm özelliklerini sitede görebilirler.

satış

Başarılı ve akıllı satışlar için yalnızca önemli ve önerilen ürün bilgileri (lansman sırasında) e-postayla gönderilmeli, planlama yapılmadan tüm ürünler e-posta listesine girilmemelidir.

E-posta pazarlamanın önemli noktalarını öğrenmek ve bunu profesyonelce yapmak, daha fazla müşteriye, daha fazla satışa ve bunun sonucunda daha fazla kar ve başarıya yol açacaktır. Peki bu pazarlama yöntemi neden vurgulanıyor? Daha sonra bu tür pazarlamanın faydalarını inceleyeceğiz.

E-posta pazarlamasının faydaları

 

Belirtildiği gibi e-posta pazarlama hizmeti, en etkili dijital pazarlama yöntemi olarak çeşitli işletmeler için birçok avantaja sahip olan e-postayı kullanan bir tür doğrudan pazarlama yöntemidir. Aşağıda bu faydalardan en önemlilerinden bazılarına kısaca değineceğiz.

Çevrimiçi pazarlamanın ucuz bir yolu

E-posta pazarlamasını kullanmaya başlamak için para harcamanıza gerek yoktur. Özellikle reklam bütçesi küçük olan ve yeni kurulan işletmeler, ürünlerini hedef kitleye tanıtmak için bu olanağı kullanabilirler.

Yüksek esneklik

İşletmeler hedef kitlelerine göre farklı içerik türlerine (fotoğraf, metin, dosya vb.) sahip e-postaları yaratıcı bir şekilde tasarlayabilirler.

değerlendirilebilir yöntem

E-posta gönderdikten sonra hedef kitle sayısını, gönderilen e-postayı açan kişi sayısını, bu şekilde siteye giren kişileri, mesajların etkinliğini vb. kontrol edip ölçmek mümkündür. Bunları bilmek ve dikkatlice incelemek, işin devamında başarıya yol açacaktır.

Hedeflenen uygulama

Hedef kitleyle iletişim kurarak ve yaş, cinsiyet, ilgi alanları vb. bilgileri bilerek onlara insanların ihtiyaçlarına göre hedeflenmiş e-postalar gönderebilirsiniz. Bu şekilde her kişi içeriğine ihtiyaç duyan e-postayı alır.

Kapsayıcı olmak

E-posta pazarlaması, hem kendi işini yeni kurmuş kişiler hem de büyük şirketlerin ve köklü markaların sahipleri için verimli ve faydalıdır. Her iki durumda da işletme sahipleri bunu ürünleri tanıtmak ve satışları artırmak için kullanabilir.

İzleyicinin güvenini ve sadakatini çekmek

Kullanıcıların sürekli olarak en yeni ürünler, indirimler, kampanyalar vb. konularda belirli aralıklarla bilgilendirilmesi, onların işletmeye, markaya ve tanıtılan ürünlere olan güvenini ve bağlılığını artırır. Bu konunun satış miktarı ve kar üzerinde doğrudan etkisi vardır.

Etkili ve verimli bir yöntem

E-posta pazarlaması, doğru kullanıldığında diğer çevrimiçi pazarlama yöntemlerine göre daha etkili ve karlıdır. Artık cep telefonları ve tabletlerle e-postaları kontrol etmek mümkün olduğundan insanlar genellikle e-posta kutularına gidiyor ve bu da e-posta iletişiminin diğer sosyal ağlara göre daha üstün olduğu anlamına geliyor.

Diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla yüksek yatırım getirisi oranı

Yatırım getirisi oranı: yatırılan paraya kıyasla elde edilen para miktarıdır. Bu oran yatırımcılara yaptıkları yatırımın ne kadar karlı olduğunu gösterir. E-posta pazarlamasındaki bu endeks diğer pazarlama yöntemlerine göre çok daha yüksektir (yaklaşık yüzde 300). Bunun temel sebebinin ise hedef kitlenin durumuna ve zevkine uygun mesajlar göndermek olduğu düşünülebilir. Bu nedenle e-posta pazarlamasında hedef kitlemiz hakkında ne kadar çok bilgiye sahip olursak hedeflerimize ulaşmada o kadar başarılı oluruz.

E-posta pazarlamasının dezavantajları

Bu pazarlama yönteminin birçok avantajının yanı sıra, doğru strateji seçildiği takdirde kolaylıkla aşılabilecek zayıflıkları da vardır. Aşağıda bu dezavantajların bazılarını inceleyeceğiz.

Toplu e-posta ( Spam gönderme olasılığının artırılması

Çok fazla tanıtım amaçlı ve alakasız e-posta göndermek hedef kitleyi rahatsız edecektir. Bu işlemin devam ettirilmesi, alakasız ve izinsiz e-postaların spam olarak bildirilmesine neden olabilir. Bu sorun bir işletmenin güvenilirliğini sorgulamakta ve imajını zedelemektedir.

E-posta listesinin sürekli güncellenmesi

Başarılı bir e-posta pazarlama hizmetine sahip olmak için e-postaların tasarımına ve listesine dikkat etmelisiniz. Kötü tasarlanmış e-postalar yazılım tarafından filtrelenir ve hedef kitleye iletilmez. Ayrıca hedef kitlenin e-posta adresinin değişme olasılığı nedeniyle e-posta listesinin güncellenmemesi durumunda alınmayan e-postaların yüzdesi artacaktır.

Tasarımla ilgili dezavantajlar

Yanlış tasarım ve e-posta içeriğinin cep telefonu, tablet gibi farklı cihazlarda düzgün görüntülenememesi, kullanıcı memnuniyetsizliğine, e-postaların silinmesine ve abonelerin devam etmekten vazgeçmesine yol açacaktır.

son söz

Günümüz dünyasında e-posta pazarlaması, güven kazanmanın ve müşterilerle iletişim halinde kalmanın etkili bir yoludur. Çoğu çevrimiçi işletme, ürün sayfaları ile potansiyel müşteriler arasındaki mesafe yalnızca tek bir tıklama olduğundan, bu özelliği diğer dijital pazarlama yöntemlerine göre kullanmaya öncelik vermiştir.

Bu yazımızda e-posta pazarlama kavramını tanıyıp güçlü ve zayıf yönlerini incelerken, e-posta pazarlama hizmetinde başarı için önemli noktaları belirttik