Dahili SEO Nedir Ve Neden Önemlidir?
Çalışma süresi: 7 dakikaDijital pazarlama çeşitli kavram ve araçları içerir. Bunların en önemlileri arasında web sitesi tasarımı, çevrimiçi reklamcılık, sosyal ağlardaki etkinlik, e-posta pazarlaması ve elbette SEO pazarlaması veya çevrimiçi etkinlik için ideal ve etkili araçlardan biri olarak kabul edilen arama motorları aracılığıyla pazarlamayı sayabiliriz . SEO Pazarlama, faaliyetleri durdurduktan sonra bile sürdürülebilir katma değer yaratarak sizin için uzun süre karlıdır. Aşağıda SEO’yu, dahili SEO’yu, adımlarını, tekniklerini ve faktörlerini tanımlayıp inceleyeceğiz.
SEO nedir?
SEO , Google arama sonuçlarında daha iyi bir konum elde etmek ve siteye daha fazla ziyaretçi çekmek amacıyla yapılan bir dizi site tasarım faaliyetleri, strateji belirleme ve içerik oluşturma faaliyetleridir. Başka bir deyişle SEO, web sitesinin performansının arama motorlarının standardına göre iyileştirilmesi ve bu şekilde daha fazla ziyaretçi çekilmesi alanında yapılan bir dizi eylem olarak değerlendirilebilir. Daha sonra sitenin SEO adımlarını kontrol edeceğiz.
Web sitesi SEO adımları
Site optimizasyonu sürekli ve zaman alıcı bir süreçtir. Her sitenin SEO’da başarılı olabilmesi için aşağıda belirtilen 3 ana bölüme ihtiyacı vardır:
- Teknik SEO : Online pazarlama faaliyetlerine başlamak için öncelikle güçlü ve standart bir platforma ihtiyacımız olacak. Web sitesi kodlamasının standartlaştırılması, web sitesi tasarımında SEO ilkelerine uygunluk, web sitesi hızının optimizasyonu ve benzeri şeyler teknik SEO bölümünde sınıflandırılır.
- İçerik Pazarlama ( Sayfa Seo) : Çekici ve ilgi çekici içerik oluşturmadan SEO’da başarı imkansızdır. İçerik stratejisi geliştirme, anahtar kelime belirleme, ilgi çekici içerik üretme, etiketleme, iç bağlantı verme vb. faaliyetler bu bölümde sınıflandırılır.
- Hedefli bağlantı kurma : Her ne kadar teknik SEO standartlarına uyum ve değerli içerik üretmek sizi arama sonuçlarında ilk sayfaya yaklaştırsa da, eski sitelerle rekabet edebilmek için harici bağlantı kurmaya ihtiyacımız var. Sosyal ağlardaki faaliyetler, yorum pazarlama, geri bağlantı satın alma vb. faaliyetlere harici SEO veya Sayfada Seo denir.
Daha sonra dahili SEO (Sayfa İçi Seo) ve tekniklerini inceleyeceğiz.
Sayfada dahili SEO veya SEO nedir?
Belirtildiği gibi sitenin Google’daki sıralamasını yükseltmek amacıyla yapılan, sitenin iç kodlamasıyla ilgili tüm faaliyet ve eylemlere dahili SEO denir. Bu nedenle dahili SEO, web sitesinin içeriğini ve html kodlarını optimize etmek anlamına gelir. Doğru ve temel SEO yapılması, sitenin arama motorları tarafından daha iyi yorumlanmasının yanı sıra kullanıcıların sayfaların içeriğini daha iyi anlamalarına da yardımcı olur.
Dahili SEO faktörleri (Sayfa İçi Seo)
Tüm dahili SEO parametreleri, site ziyaretçileri için iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamaya vurgu yapar. Bu bölümde bu faktörlerden bahsedeceğiz.
en
Uzmanlık, Otoriterlik ve Güvenilirlik olmak üzere üç kelime anlamına gelir. Google bu indeksle alanınızdaki uzmanlığınızı ve güvenilirliğinizi ölçer. İçerik yazarının güvenilirliği, yazarların sosyal ağlardaki faaliyetleri, sosyal ağlardaki kişilerin markanıza karşı tepkileri vb. SEO’yu etkileyen faktörler bu önemli faktörden kaynaklanmaktadır.
Başlık etiketi
SEO’nun en önemli faktörlerinden biridir. Her sayfanın anahtar kelimeleri içeren tek bir başlığı olmalıdır. Başlık etiketi içeriğin önemli bir parçasıdır ve ne hakkında konuşacağımızı belirtir. İlginç ve yeni başlıklar kullanmak sayfanıza daha fazla kullanıcı yönlendirecektir.
Başlık
Her metinde, başlık etiketinin yanı sıra, metin kadar değerli olan birkaç alt başlık veya başlık da bulunur, bu nedenle okuyucunun yazıyı okumayı merak etmesini sağlayacak başlıklar tasarlamak daha iyidir. Herkes ilginç metinleri daha çok sever, Google da ilginç metinlere daha yüksek sıralamalar verir.
Meta açıklama etiketi
Bu etiketler özellikle kullanıcının arama motoru sonuç sayfasındaki tıklamasında önemlidir. Ne kadar çok tıklama olursa, sayfa arama sonuçları sayfasında o kadar yüksek olur. Bu, meta açıklamasının daha fazla ziyaretçiyi tıklamaya çekecek kadar yararlı olduğu anlamına gelir.
Anahtar kelimeler meta etiketi
Google arama motoru anahtar kelime etiketini dikkate almaz ve bu kelimelerin kullanımı SEO sitesini etkilemez. Bu nedenle Google’da bu yöntem çok etkili olmasa da her sayfada en az bir anahtar kelime tanımlanıp buna yönelik içerik oluşturulması öneriliyor.
İçerik optimizasyonu
Yeni ve değerli içerik üretmenin yanı sıra önceki içeriği düzenlemek de çeşitli açılardan gerekli ve önemlidir. Diğer şeylerin yanı sıra: sıfırdan içerik oluşturmaya gerek yoktur, ancak gereksiz noktaları kaldırarak ve içeriğe yeni içerik ve bağlantılar ekleyerek zamandan ve enerjiden tasarruf edilir.
URL yapısı
SEO’da sayfaların optimize edilmiş yapısı çok önemlidir çünkü sayfalar arama motorları tarafından taranır.
Gövde etiketleri
İçerik segmentasyonu, içerik üretiminin önemli noktalarından biridir çünkü kullanıcı için okunabilirlik yaratmanın yanı sıra dahili SEO üzerinde de olumlu bir etki yaratabilir.
anahtar kelimeler
Geçmişte olduğu gibi günümüzde de anahtar kelimeler SEO’nun odağında yer almıyor, ancak arama motorları sayfaları anlamlarına göre hedef kitleye gösteriyor ve anahtar kelimelerle eşanlamlı olan cümleleri değerlendiriyor. Artık anahtar kelimeleri sayfanın her yerinde tekrarlamak yerine hedef kitlenin kim olduğuna ve onlara uygun içerikleri hangi konularda üretebileceğimize dikkat etmeliyiz. Anahtar kelimelerin doğru ve yerinde kullanımı ile Google sitenin ana konusunu kolaylıkla anlayabilir ve arama sonuçlarında gösterebilir. Bu nedenle bu kelimelerin metinde kullanımı oldukça önemlidir.
Görüntü optimizasyonu
Görsellerin SEO’da optimize edilmesi ve Google arama sonuçlarında görüntülenmesi için metin içerisindeki görsellerde Alt ve Title özelliklerinin kullanılması gerekmektedir. Resim yüklenmediğinde alt özelliği resim yerine satır içi metni görüntüler. Başlık özelliğinde, fare fotoğrafın üzerine getirildiğinde bunun yerine bir metin gösterilir.
Dahili bağlantı
Sitenin tüm sayfalarında dahili SEO optimizasyonu sağlamak için tüm sayfalar arasında bağlantılar aracılığıyla dahili bir bağlantı kurmak gerekir. Bu bağlantının varlığı hem kullanıcıların hem de arama motorlarının tüm sayfalarda kolayca gezinmesini sağlar.
Web tasarımı
Sitenin yapısı güçlü ve çekici olmalıdır. Kullanıcı, istediğini en az kafa karışıklığı ve en az sayıda tıklamayla elde etmelidir. Güçlü tasarım, kullanıcıların sitenin özelliklerine kolayca erişmesine olanak tanır.
Web sitesi SEO teknikleri
Bu bölümde içsel SEO’da uygulanabilir teknikler anlatılmaktadır. Bu teknikler site trafiğini önemli ölçüde artırabilir.
Google RankBrain için site optimizasyonu
Bu algoritmayı kullanarak ilk sayfadaki diğer sonuçlarla nasıl etkileşim kurduğunuzu ölçer. İşlevi, kullanıcının önce anahtar kelimeyi arama kutusuna yazması ve RankBrain programının bunu kavramlara dönüştürmesi, ardından bu kavramların sonuçları kullanıcıya göstermesidir. Kullanıcı gösterilen sonuçtan memnun kalırsa sıralamasına eklenecek, memnun değilse sıralamasından düşülecektir. Kullanıcı memnuniyeti düzeyi, Google’ın siteden memnuniyet düzeyiyle doğrudan ilişkilidir.
Sosyal ağlarda anahtar kelime bulma
Ancak zaman zaman sosyal ağlarda konu ve konular gündeme geliyor ve insanlar bunlara daha fazla ilgi gösteriyor. Bu konuları bilerek site için yeni ve ilgi çekici içerikler üretmek kolaydır. İçerik oluşturmak için kullanıcıların farklı görüşlerinden ve tepkilerinden de yararlanabilirsiniz.
Eski içeriğin güncellenmesi ve yeniden yayınlanması
Site için yeni içerik oluşturmak her zaman gerekli değildir. Eski içerik küçük bir değişiklikle güncellenebilir. Arama motoru olumlu değişiklikleri fark edecek ve ona sonuçlar sayfasında daha iyi bir sıralama verecektir.
En iyi anahtar kelimeleri bulun
Bu kelimeleri kullandıkları için sıralamaya giren diğer rakiplerin örneğini takip edebilirsiniz. Bu sayede Google’da artık iyi sıralarda yer alan bir siteyi buluyoruz ve sonrasında tersine mühendislik yaparak bu alanda neler yaptıklarını öğreniyoruz. İstediğiniz siteyi bulduktan sonra anahtar kelime verilerini SEMRus h veya Spyfu gibi sitelerden çıkarabilirsiniz . Elbette önerilen tüm anahtar kelimelerin her zaman sitenize uygun olmadığını da unutmamak gerekir.
İçeriği paylaşım için optimize etme
Yalnızca içerik paylaşarak Google’da bir sıralama elde edebilirsiniz. Maksimum içerik paylaşımı için aşağıdakilere dikkat etmelisiniz:
- Başlıkta sayıları kullanın
- Başlıkta parantez kullanın
- Kısa URL’lerin kullanımı
- Açıklayıcı URL’ler kullanın
- Profesyonel görselleri kullanarak içeriği doğrulayın
- Kısa cümleler kullanın
- Uygulanabilir içerik üretmek
- Metinde infografik kullanımı ve…
Nispeten uzun içerik oluşturma
Google arama motoruna göre daha uzun içerik oluşturan bir site, diğer sitelere göre daha derin ve eksiksiz bilgiye sahiptir. Yapılan anketlere göre Google aramalarında ilk sayfada yer alan kelime sayısı ortalama 1800 kelimedir. Bu nedenle Google, daha uzun içeriğe sahip sayfalara daha iyi bir sıralama verir.
Anahtar kelimeler oluşturun
Herhangi bir alanda bir teknik, yöntem veya sistem oluşturmak ve bunu başkalarıyla paylaşmak istediğinizde ona uygun bir isim seçin. Bundan sonra eserinizin aranma hacmi yüksekse Google’da daha iyi bir sıralama elde edersiniz.
Daha fazla trafik almak için Google Search Console’u kullanma
Google arama konsolu en iyi ve en kullanışlı dahili SEO araçlarından biridir. Öncelikle giriş yapın ve kenar çubuğundaki Performans’a tıklayın. Ardından, şu anda sıralamada olduğunuz, size en fazla etkiyi sağlayan anahtar kelimeleri arayın. Google arama konsolunda bu kelimelere sorgu adı verilir. Ardından, en iyi gösterimlerden bazıları için kaç tıklama aldığınızı kontrol edin. Tıklama sayısının az olmasına rağmen her bir kelime öbeği için en fazla gösterimi almak, bu cümle için trafik alma potansiyelinizin yüksek olduğu anlamına gelir. Sitenin bu anahtar kelimede daha üst sıralarda yer alması için şimdi ne yapmalıyız? İşte bu konuda bazı noktalar:
- Giriş tıklama oranını (Tıklama Oranı) artırarak doğal olarak Google’dan daha iyi bir sıralama elde ederiz.
- Eklenen içerik: Daha fazla içerik, Google’da daha iyi sıralamayla ilişkilendirilir.
- İçeriğe görsel ve multimedya içerik eklemek: İçeriğe video ve görsel eklemek Google’da daha iyi bir sıralama elde etmenizi sağlayacaktır.
- Link alma: Şüphesiz backlinklerin içeriğin sıralamasını yükseltmede etkisi oldukça yüksektir.
son söz
Bu yazımızda içsel SEO’nun öneminden, tekniklerinden ve faktörlerinden bahsettik. Doğru yapıda ve kalitede içerik üretmedikçe Google’da üst sıralarda yer alamayacağımızı biliyorduk. Google kaliteli içeriğe büyük önem vermektedir. İçeriğiniz gerekli kaliteye sahipse ve kullanıcılara detaylı çözümler sunuyorsa (harici SEO ve linkler açısından çok güçlü olmasa bile) yine de Google’dan iyi bir sıralama alma şansı yüksektir.