blog posts

Harici SEO Nedir?

Çalışma süresi: dakikaDaha önce de belirttiğimiz gibi SEO , arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. Bunu doğru ve temelden yapmak Google’da sayfa sıralamasını yükselterek siteye giren kullanıcıların oranını artıracaktır. SEO iç ve dış olmak üzere ikiye ayrılır. Dahili SEO veya yazılı kodların incelenmesi daha önce çalışılmıştı. Bu yazımızda sitenin dış SEO’sunu inceleyeceğiz.

 

Harici SEO nedir?

 

Harici SEO (Sayfa Dışı Seo), sitenin sıralamasını optimize etmek ve iyileştirmek amacıyla site dışında gerçekleştirilen tüm teknik ve faaliyetleri ifade eder. Bu faaliyetler arasında bağlantılar, etkili pazarlama, sosyal ağlardaki etkinlikler, forumlar vb. yer alır. Genel olarak,Başka sitelerden bizim sitemize sinyal alınmasına harici SEO denir.Bunlardan en önemlisi backlink inşası ve link inşasıdır (farklı siteler arasında bağlantı kurma). Peki geri bağlantı nedir? Bu sorunun cevabını aşağıda vereceğiz.

Backlink nedir ve neden önemlidir?

 

Backlink, SEO dünyasında en çok kullanılan terimlerden biridir ve en önemli site sıralama faktörlerinden biridir. Geri bağlantılar, bir web sitesine diğer web sitelerinden gelen bağlantılardır.Bir web sayfası, web adresinizi kendi sitesinde içerdiğinde, bu adres bir backlink olarak kabul edilir.SEO site iyileştirmesi sizin için önemliyse sitenin backlinklerini analiz etmeli ve yüksek kaliteli backlinkler kullanmalısınız. Günümüzde arama motoru algoritmalarının değişmesiyle birlikte backlinklerin önemi geçmişe göre azalmış olsa da yine de uygun bir backlink, web sitesinin sıralamasını yükseltmede ve sitenin harici SEO’sunu iyileştirmede büyük bir etkiye sahip olabilir.

 

Bağlantı türleri

 

Geri bağlantıların farklı türleri vardır ancak 2 türü diğerlerinden daha ünlüdür ve yaygın olarak kullanılır. Nofollow linki ve Takip linki Son dönemde bu bağlantılara Google tarafından iki tür bağlantı daha eklenmesiyle artık 4 kategoride bağlantılarla karşı karşıya kalıyoruz.

  • Takip bağlantısı ( Follow ) veya Dofollow ( Dofollow ): Takip bağlantısı puan olarak kabul edilir. Bu bağlantılar arama motorları tarafından takip edilmektedir. Kaynak sitenin kredisini hedef siteye aktarabilirler. Bu nedenle, onlarla hedef site Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alacaktır.
  • Nofollow link : Bu linkler arama motorları tarafından takip edilmediğinden sitenin sıralamasının yükselmesinde bir rol oynamaz Aslında nofollow etiketi, arama motorlarına bu bağlantıyı takip etmemelerini söyleyen bir işarettir.
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan bağlantı ( UGC ): forum gibi alanlarda kullanıcılar tarafından oluşturulan bağlantıları ifade eder.
  • Sponsorlu bağlantı ( Sponsorlu ): Sponsor etiketi, site sayfalarına maddi destek amacıyla yerleştirilen bağlantıları tanımlamak için kullanılır. Başka bir deyişle, bunlar ücretli bağlantılardır.

Harici SEO teknikleri

Digital PR agency increase online presence. PR strategy, natural link acquisition and domain authority, brand awareness and keyword rankings concept. Pinkish coral bluevector isolated illustration

 

Günümüzde birden fazla web sitesinin kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte pek çok kişi SEO site iyileştirme, sitelerini Google’da ilk sayfaya çıkarmak ve bu şekilde daha fazla kitle çekmek arayışındadır. Bundan sonra, daha fazla izleyici çekme hedefimize ulaşmamıza yardımcı olabilecek harici SEO’yu iyileştirmeye yönelik çözümler arasında yer alacağız.

Sosyal ağlara üyelik

Günümüz dünyasında çoğu insanın en az bir sosyal ağa üye olmasının yanı sıra, çevrimiçi reklamcılığın en iyi ve en ucuz kaynağı olarak kabul edilmektedir.Facebook, Twitter, LinkedIn vb. gibi sosyal ağlar harici SEO üzerinde en büyük etkiye sahiptir ve bunların her birinin girişi Google’da yüksek puana sahiptir.

Kaliteli içerik üretin

SEO ilkelerine göre çekici, yeni içerik üretmek, site sıralamasını yükseltmenin en iyi yollarından biri olarak kabul edilir. Sitenin arama motorları tarafından sürekli aranması nedeniyle üretilen içerik ne kadar değerli olursa Google nezdindeki krediniz de o kadar yüksek olacaktır.

İçerik pazarlama

İçerik pazarlaması, web sitesini büyütmenin ve kullanıcıları web sitesine çekmenin etkili ve ucuz bir yoludur. Bu tür pazarlamanın yardımıyla eski müşterileri elde tutmanın yanı sıra yeni müşteriler de çekmek mümkündür.İçerik pazarlaması yapmanın yöntemlerinden biri de görüşünüzü sitenin ana bağlantısıyla birlikte diğer sitelerin bloglarına yazmaktır.. Arama motorlarının oluşturduğu link kontrol edilecek/taranacak ve bu sayede sitenin sıralaması yükselecektir.

Forum pazarlaması (halka açık toplantılar ve forumlar)

Forumun anlamı, dünyanın her yerinden herkesin üye olabileceği ve diğer üyelerle her konuda görüş alışverişinde bulunabileceği bir tür genel kuruldur.İşletmenizle ilgili çevrimiçi bir forum bulup yorum yaparak ve soruları yanıtlayarak bu foruma katılmak daha iyidir.. Bu sizi bir uzman olarak tanıtmanın yanı sıra, tanınmanıza da yardımcı olacaktır.

Arama motorlarına kayıt

Arama motorlarına manuel kayıt, harici bir SEO tekniği olarak kabul edilir. Sitenizin arama motorları tarafından hızlı bir şekilde indekslenmesini istiyorsanız manuel olarak kayıt olmanız daha doğru olacaktır.

Dizinlere kaydolun

Web sitesini dizine kaydetmenin, web sitesini arama motorunda optimize etmek ve trafiğini artırmak için birçok avantajı vardır. Sitenin dizine gönderilmesi ve kaydedilmesi, web sitesine tek yönlü bir bağlantı oluşturur. Ek olarakİstenilen dizinin trafiği yüksek ise sitenin trafiği de artacaktır.Elbette en iyi sonuçları almanın doğru dizini seçmeye bağlı olduğunu da unutmamak gerekiyor. Bu nedenle işinizle ilgili dizinlerde çalışmak daha iyidir.

yer imi

Web sayfalarını tarayıcılarda yer imlerine eklemek veya göstermek, sitenin sıralamasını artırmak için kullanılan harici SEO tekniklerinden biridir.. Bunun için en son oluşturulan sayfalara yer işareti koymanız gerekir. Arama motorları bu kategorideki sitelerin içeriğine yüksek puan verir.

Bağlantı Yemini Kullanma

Link almak ve ziyaretçileri teşvik etmek ve çekmek için tasarlanmış bir içerik olduğu söyleniyor. Yem bağlantısı, site sıralamasını iyileştirmenin başka bir yoludur ve Google tarafından cezalandırılmadan geri bağlantı almanın en iyi yollarından biridir.Başka sitelerden içerik kopyaladığımızda arama motorları kopyalanan içeriği görerek anında ceza veriyor. Bu nedenle orijinal kaynağı bir bağlantıyla tanıtmak daha iyidir. Bunu yapmak sitenin popülaritesini artıracak ve trafiğini artıracaktır.

Görüntüleri paylaşma

Sitenin farklı bölümleri için fotoğraf kullanıyorsanız bunları paylaşabilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar fotoğrafları görüntüleyebilir, yorum yapabilir ve son olarak siteye girebilirler.

Video Pazarlama _

Bu sayede film bir reklam aracı olarak önerilmiş ve etkisinin yüksek olması nedeniyle son yıllarda oldukça ilgi görmüştür. Aparat, YouTube vb. gibi iş videoları yayınlamak için birçok site var.

İş incelemesi ve eleştiri

Diğer işletmeleri sizin tarafınızdan incelemek ve kullanıcılardan sizi incelemelerini istemek, SEO’yu geliştirmenin en iyi yollarından biridir ve bu da siteye birçok bağlantı verilmesine yol açabilir.

Yerel liste

İşletmenizi yerel olarak büyütebilecek siteler var. Örneğin, iş alanınızda aktif olan web sitelerinin bir listesini bulabilir ve onlarla işbirliği yapabilirsiniz.

Yazılı makalelerin tescili

Ezine Go Article Now gibi internet sitelerinde üretilen yazıların kayıt altına alınması, sitenin harici SEO tekniklerinden biri olup trafiğini arttırmaktır.

Çevrimiçi satış ağları

Site ziyaretlerini ve ürün satışlarını artırmanın yollarından biri de online mağaza kurmak veya online ürün satış ağlarından yardım almaktır. Bu sitelerde ürünlerinizi tanıtmanın yanı sıra sitenize bir nevi backlink sayılabilecek siteye direkt link de koyabilirsiniz.

Soruların yanıtları

Foruma katılarak diğer sitelerde soru sormak veya sorulan soruları cevaplamak sitenin dış SEO’sunda başarı tekniklerinden biridir. Soru veya cevap ne kadar uzmanlaşırsa o kadar popüler olursunuz.

son söz

Daha önce de belirtildiği gibi, aslında harici SEO, Google gibi arama motorlarına başkalarının web siteniz hakkında ne hissettiğini anlatır. Doğal olarak sitenize ne kadar kaliteli bağlantılar ve olumlu yorumlar kaydedilirse, Google’ın sitenizi arama sonuçlarında sıralaması da o kadar olasıdır. Bu yazıda sitenin dış SEO’su ve tekniklerinin anlatılmasının yanı sıra sitenin SEO’sunu iyileştirmeye yönelik çözümler de incelenmiştir. Ayrıca backlick kavramı ve çeşitleri de incelenmiştir.