blog posts

UI ve UX nedir? Onların arasındaki fark ne?

İş ve hayat giderek internete, web uygulamalarına ve cep telefonlarına bağımlı hale geldi; Sonuç olarak şirketler, web’de rekabet etmenin en iyi yolunun, kullanıcı deneyimini (UX) optimize eden çekici ve etkili bir kullanıcı arayüzü (UI) oluşturmaya öncelik vermek olduğunu fark etti; UI ve UX tasarımı web ve uygulama tasarımında en yaygın terimlerden ikisidir.

UI tasarımı “kullanıcı arayüzü” veya Kullanıcı Arayüzü Tasarımı anlamına gelir; Kullanıcı arayüzü tasarımı, bir dijital ürünün kullanıcı arayüzündeki tüm görsel unsurların estetik tasarımını ifade eder ve “UX”, Kullanıcı Deneyimi anlamına gelir; kullanıcının uygulama deneyimi, uygulamayla nasıl etkileşim kurduğuna göre belirlenir.

İnsanların bu terimleri birbirinin yerine kullanması veya bazen yanlış kullanması yaygındır;  Eğer UI ve UX ve aralarındaki fark konusunda kafanız karıştıysa ; Bu yazımızda bu iki terim arasındaki farkları kapsamlı ve doğru bir şekilde tartışacağız!

Kullanıcı arayüzü tasarımı nedir?

UI tasarımı ” kullanıcı arayüzü ” veya Kullanıcı Arayüzü Tasarımı anlamına gelir ; Kullanıcı arayüzü tasarımı, dijital bir ürünün kullanıcı arayüzündeki tüm görsel unsurların estetik tasarımını ifade eder; Ürün sunumu ve etkileşim anlamına gelir…

Kullanıcı arayüzü (UI), insan kullanıcıların bir bilgisayar, web sitesi veya uygulamayla etkileşimde bulunduğu noktadır; Etkili bir kullanıcı arayüzünün amacı, istenen maksimum sonucu elde etmek için minimum kullanıcı çabası gerektiren kullanıcı deneyimini kolay ve sezgisel hale getirmektir .

Kullanıcı arayüzü, insan duyularını (görme, dokunma, duyma ve diğerleri) devreye sokarak etkileşim katmanları halinde oluşturulur ; Klavye, fare, dokunmatik yüzey, mikrofon, dokunmatik ekran, parmak izi tarayıcı, elektronik kalem ve kamera gibi giriş cihazlarını ve monitör, hoparlör ve yazıcı gibi çıkış cihazlarını içerirler .

Çoklu duyularla etkileşime giren cihazlara ” multimedya kullanıcı arayüzleri ” adı verilmektedir . Örneğin, günlük kullanıcı arayüzü dokunsal girdi (klavye ve fare) ile görsel ve işitsel çıktının (monitör ve hoparlörler) bir kombinasyonunu kullanır.

Kullanıcı arayüzü bir uygulamanın grafiksel tasarımıdır ; kullanıcıların tıkladığı düğmeleri, okudukları metni, resimleri, kaydırıcıları, metin giriş alanlarını ve sayfa düzenleri, geçişler, arayüz animasyonları da dahil olmak üzere kullanıcının etkileşimde bulunduğu diğer her şeyi içerir. ve herhangi biri mikro etkileşimdir; Her türlü görsel öğe, etkileşim veya animasyon tasarlanmalıdır.

Bu, kullanıcı arayüzü tasarımcılarının sorumluluğundadır ; Bir programın kullanıcı arayüzünün hissini ve görünümünü yaratırlar; Kullanıcı arayüzü tasarımcıları programın nasıl görüneceğine karar verir ve düğmelerin renk şemasını ve şeklini , çizgilerin genişliğini ve metindeki gerekli yazı tiplerini seçerler .

Aslında UI tasarımcıları grafik tasarımcılardır ; Estetiğe önem verirler ; Uygulamanın arayüzünün çekici, görsel olarak teşvik edici ve tematik olarak uygulamanın amacına veya kişiliğine uygun olduğundan ve her görsel öğenin hem estetik hem de amaca yönelik olarak birleşik olduğundan emin olmak onlara kalmıştır.

UI tasarımı genellikle kullanıcı deneyimi tasarımı olarak da bilinen UX tasarımıyla karıştırılır; UI ve UX tasarımcıları birlikte yakın bir şekilde çalışırken , bu iki alan tasarım sürecinin farklı yönlerini ifade eder .

 

UX tasarımı nedir?

“UX”, Kullanıcı Deneyimi anlamına gelir ; kullanıcının program deneyimi, programla nasıl etkileşim kurduğuna göre belirlenir Kullanıcı deneyimi veya UX, kullanıcı arayüzü iyileştirmelerinin bir sonucu olarak gelişti; Kullanıcıların etkileşimde bulunabileceği bir şey olduğunda, olumlu, olumsuz veya tarafsız deneyimleri, kullanıcıların bu etkileşimler hakkındaki hislerini değiştirecektir.

Bu, bir kişinin bir ürün veya hizmetle yaşayabileceği her olası etkileşimi kapsayabilecek geniş bir tanımdır, bazı UX profesyonelleri bu alanı müşteri deneyimi olarak adlandırmayı tercih ederken, diğerleri bir adım daha ileri giderek ve basitçe Bu alana deneyim tasarımı denir .

UX tasarımcıları aynı zamanda bir uygulamanın kullanıcı arayüzüyle de ilgilenir, bu yüzden insanların ikisi arasındaki fark konusunda kafası karışır; Ancak UI tasarımcıları kullanıcı arayüzünün nasıl görüneceğine karar vermekten sorumluyken, UX tasarımcıları kullanıcı arayüzünün nasıl çalışacağını belirlemekten sorumludur .

Arayüzün yapısını ve işlevselliğini, nasıl organize edildiğini ve tüm parçaların birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu tanımlarlar.Kısacası arayüzün nasıl çalıştığını tasarlarlar; İyi çalışıyorsa; Kullanıcı iyi bir deneyime sahip olacaktır; Ancak karmaşıksa veya sezgisel değilse, kötü bir kullanıcı deneyimi olması muhtemeldir; UX tasarımcıları ikincisinden kaçınmak için çalışır.

UX tasarımında da belli miktarda yinelemeli analiz vardır; UX tasarımcıları, arayüz etkileşimlerinin tel kafes görüntülerini oluşturur ve kullanıcı geri bildirimlerini alır; UX tasarımcıları bunu tasarımlarına entegre edecek; Kullanıcıların uygulamalarıyla nasıl etkileşim kurduğunun tam ve kapsamlı bir şekilde anlaşılması UX tasarımcıları için çok önemlidir.

UX tasarımına ilişkin ipuçları!

  1. UX tasarımı, ürünün dış görünüşünü ve görünümünü değiştirmek yerine işin en üst seviyelerinden başlamalıdır.
  2. UX evrimseldir ve araştırma, deneyimler, tekrarlara ve testlere göre geliştirilen bir süreç konsepti ile olup, ani bir olay olarak mümkün değildir.
  3. Kullanıcı deneyimi tasarımı, ilkeleri ve metodolojisi olan bir tür bilimdir; Bir içgörü değil.
  4. UX, satın alma işlemiyle ve müşteriyle nasıl ilgilenileceğiyle ilgili değildir; Sadece kullanımla sınırlıdır.
  5. kullanıcı deneyimi tasarımında; Tüm işletmeler, herhangi bir alanda kullanıcılarının deneyimleri için yaratıcı bir şekilde belirli bir kalıp tasarlayabilir ve yeni bir kalıp yoktur.

SEO başarısı için UX’e dikkat etmek neden önemlidir?

Sitenizdeki SEO’yu artırmak için web sitenizde en iyi deneyimi yaratmanız gerekir; Anahtar kelime araştırmasıyla arama motorunuzu geliştirmeye çalışsanız bile ; Site yavaş, güvensiz ve dağınıksa Google sizi sıralamayacaktır;
Site hızı, mobil uyumluluk, içeriğinizi nasıl yapılandırdığınız ve dahili bağlantılar dahil olmak üzere, ziyaretçilerin web sitenizle nasıl etkileşime girdiğini öğrenmek için Google tarafından kullanılan birçok yaygın yöntem vardır.

Google, ziyaretçilerin sitenizden çok erken ayrıldığını fark ettiğinde, ziyaretçilerin sitenizi nasıl deneyimlediğini anlamak için kullanıcı sinyallerini kullanır; Yani istediklerini bulamayacakları sonucuna varılıyor; Diğer kullanıcı sinyalleri, siteyi ziyaret etme sayınız ve kullanıcıların sitenizde kalma süresidir; Ziyaret süresi ve sayısı ne kadar uzun olursa izleyicinin keyif aldığı ve içeriğin onlar için faydalı olduğu anlamına gelir.

Her zamanki gibi bir sonraki adıma geçmeden önce web sitenizin amacını ve onu oluşturan sayfaları düşünün, web sitenizin amacı ziyaretçi çekmek mi? Yoksa hizmet ve ürün mü satın alıyor? Veya sitenizdeki makaleleri ve içeriği mi okuyorsunuz? Tasarımcı olarak hedefi seçtikten sonra desteklemek zorundasınız ve bu durumda aklınızda belirli bir hedef olduğunda sitenin büyüme ve gelişmesini önceliklendirmeniz oldukça etkili olacaktır.

UX’in site SEO’suna etkisi

Arama motoru optimizasyonunun (SEO) ve kullanıcı deneyiminin (UX) amacı, web sitesi ziyaretçilerine mümkün olan en iyi deneyimi sağlamaktır; SEO ve UX ile ilgili ortak ve etkili unsurlara göz atmak daha iyidir:

  • Başlıklar ve başlıklar

Başlıklar okuyucuya makalenin her bölümünün neyle ilgili olduğunu açıklar ve arama motorlarına mantıksal bir yapı ve bilgi hiyerarşisi sağlar ve kullanıcılar için kılavuz olarak faydalıdır.

  • Web sitesi düzeni

Ayrıca sitenizin yapısı sadece kullanıcılar için değil, sitenizin arama motorları için yol haritası da önemlidir, unutmayın ki ziyaretçilerinizin birçoğu sitenize ana sayfa üzerinden girmeyecektir; Bu, arama yapan kişinin hangi sayfaya ulaştığının önemli olmadığı anlamına gelir; Sitenizde gezinmek kolay olmalı; Web sitesinin düzenli yapısı ve düzgün ve çekici görünümü, Google’ın sitenize dikkat etmesini ve anahtar kelimelerin ilk sayfalarında göstermesini sağlayacaktır.

Site menüsü kelimenin tam anlamıyla sayfanın tamamını doldursa da kullanıcı, navigasyonun altındaki içeriği okuyamaz; Bu çok zayıf bir kullanıcı deneyimi yaratır; İnsanlar mobil cihaz kullandıklarında muhtemelen bu gibi menülerle uğraşmazlar; dolayısıyla temiz bir site yapısı, site bağlantılarının en üst Google arama sonuçlarında görünmesine neden olabilir.

  • Site hızı

Site hızı uzun zamandır Google arama için sıralama faktörlerinden biri olmuştur; Yalnızca hızlı yüklenen bir web sitesine sahip olmak önemli değildir, aynı zamanda mobil deneyiminizin de hızlı olması gerekir.

Kullanıcılar için can sıkıcı faktörlerden biri de sitenin yavaş yüklenmesi ve performansıdır, bu da birçok kullanıcının siteden ayrılmasına neden olur ve bunun sonucunda sitenin SEO’su açısından önemli bir rol oynar.

Bu nedenle, kullanıcıların web sitenizde iyi bir deneyim yaşaması ve daha fazla kullanıcının web sitenizi ziyaret etmesine neden olması için web sitenizin hız açısından tamamen optimize edildiğinden emin olmalısınız; Ayrıca bu bileşeni geliştirmek için yüksek hızlı bir sanal sunucu almak daha iyidir, böylece bu tür sorunlar yaşamazsınız.!

  • Akıllı Telefon ve Tabletlerle Uyumluluk 
    Mobil cihazların artık web sitesi trafiğinin yarısından fazlasını oluşturduğu göz önüne alındığında, eğer site responsive ve responsive değilse sitelerin mobil uyumlu olması çok önemlidir.Mobil cihazlarla site trafiğinizin yarısını kolayca kaybedersiniz. kitle;

Google, bir web sitesinin mobil yanıt verme testini gerçekleştirerek sitenin kullanıcı çekme kriterlerini kolaylıkla azaltabilir.

  • Kullanıcı Dostu URL’lerin Kullanılması
    Kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yönelik başarılı bir yaklaşım, sezgisel bir URL formatını içermelidir; Bunun tersine, etkisiz URL’ler hiyerarşik bir yapıya sahip değildir ve sayfanın içeriğini açığa çıkarmaz; Sonuç olarak, bu URL’ler de daha az etkilidir.

UI ve UX tasarımcılarının işbirliği

Yani bir UX tasarımcısı kullanıcı arayüzünün nasıl çalışacağına karar verirken, UI tasarımcısı da kullanıcı arayüzünün nasıl görüneceğine karar verir. Bu çok işbirlikçi bir süreçtir ve iki tasarım ekibi birlikte yakın çalışma eğilimindedir; UX ekibi uygulama akışı, tüm düğmelerin görevlerinizi nasıl yönlendirdiği ve arayüzün kullanıcının bilgi ihtiyaçlarını nasıl etkili bir şekilde karşıladığı üzerinde çalışırken, UI ekibi de tüm bu arayüz öğelerinin ekranda nasıl göründüğü üzerinde çalışıyor.

Tasarım sürecinin bir noktasında görüntülenen sayfaya ek seçenekler eklenmesine karar verildiğini unutmayın; Bu, seçeneklerin düzenlenme şeklini değiştirir ve şekillerinin veya boyutlarının değiştirilmesini gerektirebilir.

UX ekibi, düğmeleri düzenlemenin en iyi yolunu belirlerken, UI ekipleri tasarımlarını yeni düzene uyarlar; UI ve UX tasarımcıları arasındaki sürekli iletişim ve işbirliği, etkili ve sezgisel bir şekilde çalışırken, son kullanıcı arayüzünün olabildiğince iyi görünmesini sağlamaya yardımcı olur.

UI tasarımı ve UX tasarımı çok farklı beceriler içerir ancak her biri diğerinin başarısı için gereklidir; Güzel bir tasarım, gezinmesi kafa karıştırıcı olan bir arayüzü kurtaramaz ve uygulamanın kullanımını tatsız hale getiren kötü bir kullanıcı arayüzü tasarımı harika bir kullanıcı deneyimini mahvedebilir.

Mükemmel bir kullanıcı arayüzü ve deneyimi yaratmak için hem UI hem de UX tasarımı kusursuz bir şekilde yürütülmeli ve önceden var olan kullanıcı beklentileriyle tamamen uyumlu olmalıdır ve bunlar hizalandığında sonuçlar harika olabilir.

 

Kullanıcı deneyimi ile kullanıcı arayüzü arasındaki fark nedir?

UX tasarımı, bir ürünün, web sayfasının veya uygulamanın kullanılabilirliğini ve erişilebilirliğini iyileştirerek kullanıcı memnuniyetini artırma sürecidir; UI tasarımı ise ürün arayüz tasarımıdır; Başka bir deyişle, kullanıcının ürünle etkileşime girdiğinde gördüğü, renk şemalarından tipografiye kadar, kullanıcı arayüzü tasarımcıları ürünün görünümünden ve hissinden sorumludur.

Kullanıcı arayüzü tasarımı, kullanıcı tercihlerini tahmin etmeyi ve onları hem anlayan hem de tatmin eden bir arayüz oluşturmayı içerir; UI tasarımı yalnızca estetiğe odaklanmakla kalmaz, aynı zamanda bir web sitesinin duyarlılığını, işlevselliğini ve erişilebilirliğini de en üst düzeye çıkarır.

Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi bir projenin yürütülmesiyle ilişkilidir ve aynı derecede önemlidir, ancak spesifikasyonlar farklıdır; Öncelikle kullanıcı arayüzü, sitenin veya uygulamanın istenen görünümü ve hissi etrafında tasarlanırken, kullanıcı deneyimi tüm kavramsallaştırma, geliştirme ve dağıtım sürecini kapsar ; Ayrıca, UX hemen hemen her ürünle ilgili olarak referans alınabilirken , UI yalnızca dijital ürünlerle ilgili olabilir .

UX ve UI arasındaki temel farklar

  • UX, ürünün işlevselliğine ve amacına odaklanırken, UI, kullanıcının ürünle etkileşiminin kalitesi etrafında döner.
  • UX, pazar araştırması ve kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi gibi bileşenleri içerirken, UI, kullanıcı deneyiminin görünümü ve hissi ile ilgili daha sanatsal tasarım bileşenlerine sahiptir.
  • UX, fikir aşamasından geliştirme ve teslimata kadar genel proje yönetimine odaklanırken, UI özellikle nihai ürün tasarımına odaklanır.
  • Kullanıcı deneyimi tasarımı, hedef kullanıcıların sıkıntılı noktalarını belirlemek ve kullanıcıların ihtiyaçlarının nasıl karşılanacağını bulmakla başlar; Bu, mantıksal akışlar veya bir hedefe ulaşmak için atılacak adımlar gibi ayrıntıları içerir; arayüz kullanışlı olacak şekilde programlandıktan sonra prototip, süreçlerin görsel olarak çekici hale getirileceği kullanıcı arayüzü tasarımcısına gönderilir.
  Windows Server’da IIS web sunucusunu kurma ve yapılandırmayla ilgili pratik eğitime tıklayın

 

Kullanıcı arayüzünün kısa geçmişi

1970’lerde bilgisayar kullanmak için komut satırı arayüzü kullanmanız gerekiyordu; O dönemde günümüzde ticari olarak kullanılan grafiksel arayüzler; Henüz mevcut olmadığı için, kullanıcıların bilgisayarı başlatmak ve çalıştırmak için birbirleriyle bir programlama dili aracılığıyla iletişim kurması gerekiyordu ve basit bir görevi gerçekleştirmek için sonsuz kod satırına ihtiyaç duyuluyordu.

1980’lerde ilk grafik kullanıcı arayüzü (GUI), Xerox PARC’taki bilgisayar bilimcileri tarafından geliştirildi ; Bu yenilikle birlikte kullanıcılar artık butonlar, simgeler, onay kutuları ve menüler aracılığıyla görsel komutlar göndererek kişisel bilgisayarlarıyla etkileşime geçebiliyor.

Teknolojideki bu değişim herkesin kodlamaya ihtiyaç duymadan bilgisayar kullanabilmesi anlamına geldi ve kişisel bilgisayar devrimi başladı.

1984 yılında Apple, işaretle ve tıkla faresi içeren Macintosh kişisel bilgisayarını piyasaya sürdü ; Ticari olarak başarılı olan ilk ev bilgisayarı olan Macintosh bu tür bir arayüzü kullandı.

Kişisel ve ofis bilgisayarlarının erişilebilirliği ve yaygınlığı, arayüzlerin kullanıcılar dikkate alınarak tasarlanması gerektiği anlamına gelir; Kullanıcılar bilgisayarlarıyla etkileşime giremeseydi satış yapmazlardı, böylece kullanıcı arayüzü tasarımcısı doğmuş oldu.

Büyüyen herhangi bir teknolojide olduğu gibi, öncelikler, sistemler, erişim ve beklentiler cihazlardan daha fazlasını talep ettikçe kullanıcı arayüzü tasarımcısının rolü de gelişti. Sanal ve hatta “görünmez” veya ekransız arayüzler (sıfır kullanıcı arayüzü olarak da bilinir) ses, hareket ve hareket gibi çalışır. ışık.

Günümüzün kullanıcı arayüzü tasarımcısı web siteleri, mobil uygulamalar, giyilebilir teknolojiler ve akıllı ev cihazları üzerinde neredeyse sınırsız çalışma olanağına sahiptir. Bilgisayarlar günlük yaşamın bir parçası olmaya devam ettiği sürece her yaştan kullanıcının kullanabileceği arayüzler oluşturmaya ihtiyaç duyulacaktır. Etkin bir şekilde kullanabilmek için gerekli altyapıyı ve teknik deneyimi kullanabilir.

Kullanıcı arayüzü türleri

Diğer kullanıcı arayüzü türleri arasında aşağıdakilerden bahsedilebilir:

Form tabanlı kullanıcı arayüzü: Sınırlı seçenekler sunarak bir programa veri girmek için kullanılır.

Grafik kullanıcı arayüzü: görsel kullanıcı arayüzü çıkışına (klavye ve monitör) sahip dokunmatik kullanıcı arayüzü girişi

Menü odaklı kullanıcı arayüzü: Gezinmek için bir web sitesi veya uygulamadaki seçenekler ve seçenekler listesini kullanan bir kullanıcı arayüzü; Mesela ATM’ler

Dokunmatik Kullanıcı Arayüzü: Dokunmatik Kullanıcı Arayüzü; Günümüzde dokunmatik ekranla çalışan çoğu akıllı telefon ve tablette dokunmatik giriş kullanılıyor.

Sesli kullanıcı arayüzü: işitsel komutları kullanarak insan-makine etkileşimi. Örneğin GPS’e başvurabiliriz.

Harekete dayalı arayüzler: Kullanıcılar, örneğin sanal gerçeklik (VR) oyunlarında vücut hareketleri aracılığıyla 3 boyutlu tasarım alanlarıyla etkileşime girer.

 

Kullanıcı arayüzü neden önemlidir?

Kullanıcı arayüzü, kullanıcı beklentilerini karşılamak ve sitenizin etkin işleyişini desteklemek açısından önemlidir; iyi uygulanmış bir kullanıcı arayüzü, kontrast görseller, temiz tasarım ve yanıt verme yeteneği aracılığıyla kullanıcı ile uygulama, program veya makine arasında etkili etkileşimi kolaylaştırır; Sitenizin kullanıcı arayüzünü tasarlarken kullanım kolaylığı, görsel güzellik ve erişilebilirlik açısından kullanıcı beklentilerinin dikkate alınması büyük önem taşıyor; Etkili görseller ile etkili yanıt verme yeteneğinin optimum birleşimi, sitenizin dönüşüm oranlarını artıracaktır çünkü site, kullanıcı ihtiyaçlarını önceden tahmin eder ve ardından bu ihtiyaçları karşılar.

Özellikle, sonraki bölüm harika bir kullanıcı arayüzünün en önemli genel unsurlarını içerir :

Bilgi Mimarisi: Bir sitenin işlevselliği IA üzerine kuruludur; kullanıcıların sitede minimum çabayla gezinmesine yardımcı olmak için web sitenizin içeriğini mantıksal bir şekilde yapılandırmak ve düzenlemek önemlidir; IA bileşenleri üç ana organizasyon yapısı türünü içerir: hiyerarşik (önem düzeyi), sıralı (adımların mantıksal sırası) ve matris (kullanıcının gördüğü içeriği düzenlemeyi seçtiği yer).

Etkileşimli tasarım: Kimlik öğeleri, kullanıcı girişi örnekleri sağlayarak pasif okuyucuları aktif katılımcılara dönüştürmeyi amaçlar; kullanıcı arayüzleri oluştururken kullanıcıyı akılda tutarak etkileşimi geliştirmeye ve kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayan belirli davranışları uygulamaya yardımcı olur; Ek olarak, iyi tasarlanmış etkileşimli kullanıcı arayüzleri, ortaya çıkabilecek sorunları, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemeden önce tahmin etmeyi ve düzeltmeyi “öğrenebilir”; Örnek: sosyal paylaşım özellikleri, tuşlar, düğmeler vb.

Görsel Tasarım: Sitenizin estetik değerinin önemi göz ardı edilemez; Etkili tasarım, ziyaretçilerin ilgisini çekmek ve bunların okunmasını kolaylaştırmak için renk, kontrast, yazı tipleri, video ve fotoğraf öğelerini kullanır ve mantıksal ve görsel bir işlevsellik akışı oluşturmak için içeriğin etrafında değil, içerikle birlikte çalışır; Örnek: kontrast, renk, beyaz alan, tipografi, mobil optimizasyon vb.

UX tasarım disiplinleri

UX disiplinleri dört ana disipline ayrılan geniş bir terimdir: etkileşim tasarımı (IxD) , deneyim stratejisi (ExS) , bilgi mimarisi (IA) ve kullanıcı araştırması (UR).

Deneyim Stratejisi (ExS)

UX tasarımı yalnızca son kullanıcıyla ilgili değildir, aynı zamanda ürün veya hizmeti sağlayan işletmeye de birçok değer katar.Deneyim stratejisi, hem müşterinin hem de şirketin ihtiyaçlarını karşılayan kapsamlı bir iş stratejisi tasarlamakla ilgilidir. Alır.

Etkileşim Tasarımı (IxD)

Etkileşim tasarımı, düğmeler, sayfa geçişleri ve animasyonlar gibi tüm etkileşimli unsurları dikkate alarak kullanıcının bir sistemle nasıl etkileşime girdiğiyle ilgilenir. Etkileşim tasarımcıları, kullanıcının temel görevleri ve eylemleri zahmetsizce gerçekleştirmesine olanak tanıyan görsel tasarımlar yaratmaya çalışır.

Kullanıcı Araştırması (UR)

UX tasarımı tamamen bir sorunu tanımlamak ve bir çözüm tasarlamakla ilgilidir; bu, kapsamlı araştırma ve mevcut veya potansiyel müşterilerden geri bildirim almayı gerektirir; Araştırma aşamasında, UX tasarımcıları anketler başlatır, röportajlar ve kullanılabilirlik testleri yürütür ve son kullanıcı ihtiyaçlarını ve hedeflerini anlamak için kullanıcı kişilikleri oluşturur; Niceliksel ve niteliksel verileri toplarlar ve bunları uygun tasarım kararlarını vermek için kullanırlar.

Bilgi Mimarisi (IA)

Bilgi mimarisi, bilgi ve içeriğin anlamlı ve erişilebilir bir şekilde düzenlenmesidir;

Kullanıcının bir üründe yolunu bulmasına yardımcı olmak önemlidir; Herhangi bir ürünün IA’sını belirlemek için bilgi mimarları farklı içerik kümeleri arasındaki ilişkiyi dikkate alır; Ayrıca kullanılan dile de çok dikkat ederek dilin hem ilgi çekici hem de tutarlı olmasını sağlıyorlar.

Bu dört alan içinde bir dizi alt alan vardır; kullanıcı deneyimi tasarımı, tasarım ve tel çerçevelerden çok daha fazlasıdır; bilişsel bilim ve psikoloji, bilgisayar bilimi, iletişim tasarımı, işlevsellik mühendisliği kullanımlarının unsurlarını içeren çok disiplinli bir alandır. ve diğer kullanımlar.

UI ve UX tasarımında vaka araştırması neden önemlidir?

Araştırma, hem UI hem de UX tasarımcıları için hayati öneme sahiptir; her iki disiplinin de doğru tasarımları oluşturmalarına yardımcı olmak için mümkün olduğunca fazla iyi bilgi toplaması önemlidir ve her ikisi de benzer bir yaklaşım izler.

Her ikisi de kullanıcıların ne istediğini araştıracak; Uygulama geliştirmekten ne bekliyorlar Bu araştırma genellikle yinelemelidir ve tasarımcıların doğru yolda olup olmadıklarını belirlemek için gerçek kullanıcıların belirli işlevlerin veya görsel tasarımların ölçeklendirilmiş versiyonlarını denediği kullanılabilirlik oturumlarını içerir.Düzgün hareket etseler de etmeseler de, etkileşime gireceklerdir.

Bu süreç, test edilen işlevselliğe kullanıcı tepkisini doğru bir şekilde ölçmek için arayüz öğelerinin tel çerçeve görselleri gibi düşük kaliteli prototiplerin oluşturulmasını içerir; Ayrıca kullanıcıların hangisini tercih edeceğini belirlemek için hızlı görsel prototipleri ve arayüzün görünüm ve hissinin farklı olası versiyonlarının A/B testlerini de içerebilir.

Her durumda araştırma, tasarımcıların kendi katkılarını yaratırken atacakları adımlara rehberlik etmeye yardımcı olur; Ancak UI ve UX tasarımcılarının aradığı bilgiler çok farklıdır.

Kullanıcı arayüzü tasarımında araştırma

Kullanıcı arayüzü tasarımcıları, seçtikleri görsel dilin yazdıkları uygulama sınıfıyla eşleştiğinden emin olmalıdır; Kullanıcı beklentilerini tahmin etmeye çalışırlar.Ekibiniz bir turizm programı tasarlamaya karar verirse, diğer turizm programlarının geçmişte nasıl geliştiğini araştırmak gerekir; Hangisi özel bir şey yaptı? Hangisi özel bir şey yapmadı? Başkalarının halihazırda yapmış oldukları şeylerden birçok tasarım dersi öğrenilebilir.

Araştırmalar, insanların belirgin simgeleri, belirgin şekillere tercih ettiğini gösterebilir; Bu, insanların rahat edeceği ve keyif alacağı görsel bir özettir; kullanıcı arayüzü tasarımcılarının bu dersi dikkate alması iyi olur.

Seçtikleri estetik de buna bağlıdır, ancak temel “kurallar” veya kullanıcı beklentilerine uyma ihtiyacı, tasarımcıların kendilerini tehlikeye atarak göz ardı ettiği bir şeydir.

Bu tür işlerde riskin uygun olmadığı söylenmemelidir; Kullanıcı arayüzü tasarımcıları, arayüz tasarımlarının öne çıkmasını ve akılda kalıcı olmasını ister; Ancak bu aynı zamanda insanların sayfaya koyduğunuz öğelerin amacını anlamasını sağlamakla da dengelenmelidir.

UX tasarımı için araştırma

UX tasarımı özellikle kullanıcı beklentileriyle ilgilenmektedir; kullanıcıların hayatlarında kullandıkları herhangi bir uygulamayla yaşadıkları tüm deneyimler ve etkileşimler, arayüzlerin nasıl çalışması gerektiğine dair beklentilerinin belirlenmesine yardımcı olmuştur. Bir UX tasarımcısı bu beklentilere tam olarak aşina değilse, yanlışlıkla kendisi için anlamlı olan ancak yaygın olarak kabul edilen kuralları ihlal eden bir arayüz etkileşimi tasarlayabilir ve deneyimlerini olumsuz etkileyebilir.

Bir kullanıcı deneyimi tasarımcısı farklı bir şey yapmaya karar verirse çok iyi bir nedeni olmalıdır; çünkü derinlemesine kökleşmiş beklenen bir davranışı kırmak, muhtemelen insanların tekrar tekrar yanlış şeyi yapmasına neden olur.

Örneğin çoğu kişi, bir dosyayı açmak için çift tıklamanız ve onu bir kez seçmeniz fikrinden memnundur, neredeyse grafiksel kullanıcı arayüzleri kadar uzun süredir var olan bir arayüz davranışı da devam etmektedir.

 

UX tasarım yöntemleri

  • Araştırma

UX tasarımcıları, kullanıcılar ve onların motivasyonları hakkında bir anlayış geliştirmek için anketler, gözlemler, anı çalışmaları, odak grupları ve rekabetçi analizler gibi çeşitli araştırma yöntemlerini kullanır:

Personalar, kullanıcı senaryoları ve empati haritaları

Bunların hepsi etnografik araştırmaların ortak sonuçlarıdır; Kullanıcı senaryoları, ürünü kullanırken yaşamlarındaki anları gösterirken, empati haritaları ise kullanım sırasında ürüne ilişkin duygularını gösterir.

  • Müşteri navigasyon haritaları

Kullanıcı yolculuğu haritaları genellikle son kullanıcının dijital bir sistemle etkileşime girdiği bir senaryoda temas noktalarını göstermek için kullanılır; müşteri yolculuğu haritaları, çok kanallı deneyimlerdeki kullanılabilirlik sorunlarını tanımlamak için kullanışlıdır.

  • Tel çerçeveler

Tel çerçeveler, bir ürünü oluşturan ekranların fiziksel haritalarıdır. Düşük doğrulukla oluşturulan tel çerçeveler, geliştiricilerin kullanıcı arayüzünü uygulamadan önce bir uygulamanın temel yapısını oluşturmasına yardımcı olur ve aynı zamanda ürünler oluşturulmadan önce son kullanıcıların önüne ürünler hakkındaki varsayımları koymak için yararlı bir araçtır.

  • Prototipleme

Prototip oluşturma, UX tasarımının önemli bir parçasıdır çünkü kullanıcıların yazılımı geliştirmeden önce nasıl deneyimleyeceklerini görselleştirmeye yardımcı olur.InVision, Adobe XD ve Prensip gibi farklı türde prototip oluşturma araçları vardır; Prototipler, projeleri son kullanıcılarla test etmek için kullanılabileceği gibi, tasarımları geliştirme ekipleriyle iletişim kurmanın bir yolu olarak da kullanılabilir.

  • Kullanıcı testi

Kullanıcı testi, kullanıcının bir uygulamayı tasarlandığı gibi deneyimleyip deneyimlemediğini doğrulamak için gereklidir; Bazı kullanıcı testi yöntemleri arasında A/B testi, göz takibi, ısı haritaları, gözlemler ve röportajlar yer alır.

  • Keşifsel değerlendirme

Keşifsel analiz, bir ürünün ortak kullanılabilirlik sorunlarını belirlemek, böylece sorunların çözülebilmesi için kullanılır, böylece kullanıcı memnuniyeti ve deneyimi artar ve dijital ürünün genel başarı şansı artar.

Kullanılabilirliğe odaklanan keşif analizi, bir veya daha fazla tasarım uzmanının bir dijital ürünü önceden tanımlanmış tasarım ilkeleri (genellikle buluşsal yöntem olarak anılır) listesiyle karşılaştırdığı ve hangi parçanın ürününün belirtilen ilkelere uymadığını belirlediği bir değerlendirme yöntemidir.

Sonuç

Sonuçta, kullanıcı arayüzünün (UI), bir kişinin bir ürün veya hizmetle etkileşime girmesini sağlayan bir dizi ekran ve görsel öğeler (düğmeler ve simgeler gibi) olduğu söylenmelidir; Öte yandan kullanıcı deneyimi (UX), bir kişinin bir şirketin ürün ve hizmetlerinin herhangi bir yönüyle etkileşime girdiğinde yaşadığı iç deneyimdir; Tasarım, bir ürünün başarısına yapılan bir yatırım olarak görülüyorsa, iyi bir kullanıcı deneyimi tasarımcısıyla erkenden iletişime geçmek, uzun vadede bu yatırımı güçlendirmenin harika bir yoludur.