Search Console’u Google Analytics’e iki sürümde bağlama
Google 23 yıl önce doğduğunda, web sitelerinde içerik bulmaya yarayan çok basit bir arama motoruydu. Belki de Google’ın yöneticilerinden hiçbiri bu Google Analytics’e iki sürümde bağlama yıllarda dijital pazarlamanın dünyadaki en büyük üyesi olacaklarını tahmin etmiyordu.
Artık Google her işe farklı hizmet ve araçlar sunarak girmiştir ve çoğu dijital pazarlamacı projelerinde bu Google hizmetlerinden en az birini kullanmaktadır. Biri site ve uygulama istatistiklerinin analizinde, diğeri SEO’da kullanılan Google Analytics ve Search Console en önemli Google hizmetlerinden biridir.
Bu iki araç arasındaki bağlantı, içindeki bilgileri entegre edip uyumlu hale getirerek dijital pazarlamacıların işini kolaylaştırabilir. Bu nedenle, bu iki aracı birbirine bağlamakla ilgilenenlerin eksiksiz ve detaylı bir eğitime ulaşabilmesi için bu yazımızda arama konsolu ve analitiğin hem eski hem de yeni versiyonlarında nasıl bağlanacağını öğretmeyi amaçlıyoruz.
Eğer siz de bu kişilerden biriyseniz yazıya devam ederek bizimle kalın.
Google Arama Konsolu nedir?
Google arama motoru zenginleşince Google tarafından sitelerin konumlarını ve girişlerini bildirecek bir araca ihtiyaç duyuldu. Google, bu bilgileri ilk olarak Web Yöneticisi Araçları adlı bir araçta görüntüledi ve bilgiler güncellenip tamamlandığında 2015 yılında adı Search Console olarak değiştirildi.
Aşağıda arama konsolunda bulunabilecek en önemli bilgileri bulacaksınız.
- sitenizin konumlandığı ve Google girdisinin olduğu anahtar kelimeler;
- Site sayfası girişleri ayrı ayrı;
- Google’da site sayfaları nasıl indekslenir;
- Sitenin iç ve dış bağlantılarının yönetimi;
- Site hızı ve kullanıcı deneyimi göstergelerini görüntüleme;
Arama konsolu, SEO uzmanları arasında kullanışlı ve popüler araçlardan biri olarak değerlendirilebilir; Çünkü içindeki bilgiler doğrudan Google’dan elde ediliyor ve güvenilirliği oldukça fazla. Search Console ve özellikleri hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız Search Console makalelerimizi ziyaret edin .
Google Analytics nedir?
Tek cümleyle analitiklerin sitenize veya uygulamanıza hangi kişilerin girdiğini, içinde neler yaptığını gösterdiğini ve pazarlamada hangi bilginin bundan daha önemli olduğunu söyleyebiliriz?! Geçtiğimiz günlerde Google, önümüzdeki yılların en önemli pazarlama araçlarından biri haline gelecek olan, pek çok değişiklik ve iyileştirme içeren GA4 adlı yeni sürümünü yayınladı .
Google Analytics’te erişebileceğiniz bilgiler aşağıda belirtilmiştir.
- Ziyaretçilere ilişkin demografik bilgiler gibi çeşitli özellikler;
- Ziyaretçilerin siteye girdiği veya siteden ayrıldığı site sayfaları;
- kullanıcıların site ve uygulamada gerçekleştirdiği olaylar ve eylemler;
- Pazarlama hunilerinin ve dönüşümlerinin raporlanması;
- Google Ads ve Search Console gibi diğer Google hizmetlerindeki bilgileri görüntüleme ;
Google Analytics Universal sürümünün uzmanı olmak ve tüm kısımlarını öğrenmek istiyorsanız Analytics kapsamlı kursunu , GA4 sürümünü öğrenmek istiyorsanız Analytics yeni sürüm kapsamlı kursunu ziyaret edebilirsiniz.
Arama konsolu ve analitik neden birbirine bağlanmalı?
Artık bu iki Google pazarlama aracına aşina olduğunuza ve özelliklerini bildiğinize göre; Bu bölümde bu iki aracı birleştirmenin önemini tartışıyoruz.
Analytics, Tag Manager, Search Console, Google Ads ve Data Studio gibi Google araçlarını kullanmanın önemli avantajlarından biri de bu araçları birbirine bağlayıp içlerindeki bilgileri entegre edebilme yeteneğidir. Bu sayede artık bilgi çıktısı almaya ve bunları ayrı bir araçta karşılaştırmaya gerek kalmıyor ve pazarlamacılar veri analizini kolaylıkla gerçekleştirebiliyor.
Arama konsolunu Analytics’e bağladığınızda sitenizin arama sonuçlarına ilişkin bilgileri de Analytics’te görebilirsiniz ve Analytics verileriyle çalışırken Google girişlerinden gelen bilgilere ihtiyaç duyduğunuzda artık arama konsoluna gitmenize gerek kalmaz. ve Analytics’in içinden verilerine erişebilirsiniz.
Ayrıca bu iki aracı bağladıktan sonra yeni arama konsolu güncellemesinde Search Console Insight bölümüne girerek sitenizin genel performansını ve arama konsolundaki değerli bilgilerini görüntüleyebilirsiniz . Bu sayede bu iki araç arasındaki bağlantı, analitiklere ve arama konsoluna yeni raporlar ekleyerek pazarlamacılara çok yardımcı olabilir.
Şimdi bu bağlantıyı nasıl kuracağınızı öğrenmek istiyorsanız yazımızın bir sonraki bölümünde bizimle kalın.
Arama konsolunun analitiklere nasıl bağlanacağını öğretmek Evrensel sürüm
Bu iki aracı birbirine bağlarken en önemli nokta öncelikle bu araçlara kayıt olduğunuz Gmail hesabıyla tarayıcıya giriş yaptığınızdan veya yönetici erişimine sahip olduğunuzdan emin olun; Aksi takdirde hesabınızı bu iki araca bağlayamazsınız.
Bu noktaya dikkat ettikten sonra analitik hesabınıza giriş yapın ve ana menüsünden Yönetici seçeneğine tıklayın.
Mülk sekmesinden ve ÜRÜN BAĞLANTISI bölümünden Tüm Ürünler seçeneğine tıklayın.
Açılan sayfanın en altına gidin ve Search Console bölümünü bulun. Alt kısımda Arama Konsolunu Bağla’yı tıklayın.
Açılan sayfada görseldeki gibi Ekle seçeneğine tıklayın.
Bu, arama konsolunda yeni bir sayfa açacaktır. Bir mülk seçin bölümüne tıklayarak, arama konsolunda Gmail’inizde sahip olduğunuz hesapları görebilirsiniz. Analytics‘e bağlamak istediğiniz hesabın adını tıklayın.
Bir sonraki bölümde analitik hesaplarınızı göreceksiniz. İstediğiniz hesabı seçin ve ardından DEVAM ET’e tıklayın.
Bu aşamada Google sizden bağlamak istediğiniz iki hesabı onaylamanızı istiyor ve eğer bilgiler doğru ise ASSOCIATE seçeneğine tıklayarak bağlantıyı sonlandırın.
Bu, bu iki hesabı birbirine bağlayacaktır. Adımları doğru yaptığınızdan emin olmak istiyorsanız Analytics’inize tekrar giriş yapın ve Yönetici menüsünden Tüm Ürünler bölümüne gidin. Bu sefer Search Console bölümünde gösterildiği gibi Aktif Olarak Bağlantılı seçeneğini göreceksiniz.
Universal Analytics’te arama konsolu bilgilerine erişim
Bağlandıktan sonra Search Console bilgilerini görmek için Analytics menüsünden ve Acquisition kısmından Search Console seçeneğine tıklayabilirsiniz. Arama konsolu bilgilerini görüntülemek için aşağıda dört seçenek bulunmaktadır.
Açılış Sayfaları: Ziyaretçilerin Google sonuçlarından girdiği site sayfaları.
Ülkeler: ziyaretçilerin coğrafi bilgileri.
Cihazlar: Ziyaretçilerin cihazları ve platformları hakkında bilgiler.
Sorgular: sitenizin Google’dan girdi aldığı anahtar kelimeler.
Arama konsolunun analitik GA4 sürümüne nasıl bağlanacağını öğretmek
Evrensel sürümde olduğu gibi, öncelikle Gmail yöneticinizin her iki araca da eriştiğinden emin olun ve aşağıdaki adımları izleyin.
GA4 ana menüsünden Yönetici bölümüne girin.
Mülk sekmesinde ve ÜRÜN BAĞLANTISI bölümünde Search Console Bağlantısı seçeneğini tıklayın.
Açılan bölümde görseldeki gibi Link seçeneğine tıklayın.
İlk bölümde Hesap seç’i seçin.
Bu bölümde arama konsolu hesaplarınızın listesi görüntülenir. GA4’te bir konsol arama mülkünü yalnızca bir web akışına bağlayabileceğinizi unutmayın. İstediğiniz hesabın yanındaki kutuyu işaretleyin ve ardından Onayla seçeneğine tıklayın. İkinci bölüme girmek için İleri’ye tıklayın.
Bu bölümde hesabınıza karşılık gelen Web akışını seçmelisiniz. Bunu yapmak için Seç’e tıklayın.
Web akışlarının listesi görüntülenir. Bağlanmak istediğiniz hesaba tıklayın ve sonraki bölüme girmek için İleri’yi seçin.
Son bölümde iki hesabınızın bilgilerini kontrol edin ve onaylanırsa Gönder butonuna tıklayarak bağlantıyı sonlandırın.
Aşağıdaki sayfa açılıp LINK CREATED yazısı görüntülendiğinde bağlantı tamamlanmıştır.
Not: Analytics’in hem eski hem de yeni sürümlerinde, arama konsolu bilgilerinin Analytics’te görüntülenmesi için yaklaşık bir gün beklemeniz gerekebilir. Bu nedenle, bağlandıktan sonra analizlerde herhangi bir bilgi göremezseniz endişelenmeyin ve ertesi gün aynı bölümü ziyaret edin.
GA4’te arama konsolu bilgilerine erişim
Bağlandıktan sonra, yeni sürümün analizlerinde arama konsolu raporunu görmek için GA4 menüsünden Raporlar seçeneğini seçebilirsiniz.
Daha sonra Edinme seçeneğine tıklayarak Edinmeye genel bakış bölümüne girin.
Bu sayfada, açılış sayfaları ve anahtar kelimeler gibi farklı bölümlerde arama konsolu bilgilerini görebilirsiniz. Ayrıca bu raporlarda coğrafi bilgileri ve ziyaretçilerin cihazlarını boyut olarak kullanabilirsiniz.
Bu raporları diğer GA4 raporlarıyla birlikte karşılaştırma veya kombinasyon modunda kullanamayacağınızı ve yalnızca bağımsız olarak bu Search Console bilgilerinin GA4’te mevcut olduğunu unutmayın.
Son nokta
Söylendiği gibi arama konsolunu her iki analitik sürümüne bağladıktan sonra, arama konsolunun kendisinde, ana menüdeki Genel Bakış seçeneğine tıklayarak ve bu bölümden Search Console Insights bölümüne girerek arama konsoluna girebilirsiniz. şu anda deneme aşamasındadır. Değerli bilgilere bir göz atın.
Bu makalede, Google’ın pazarlamada çok kullanışlı iki aracını (arama konsolu ve analiz, eski ve yeni sürümler) nasıl birleştireceğimizi öğrendik