Bu sürümde yapılan değişikliklerin analitiği daha gelişmiş ama daha karmaşık hale getirdiğini söyleyebiliriz. Bu durumda yeni sürümü erken öğrenip özelliklerini tanıyabilenler, bu sürümün benzersiz özelliklerini projelerinde kullanacak ve GA4 uzmanı olan birkaç kişi arasında yer alacaklar ki bu da gelecekleri için bulunmaz bir fırsat. kariyerler .

Google’ın GA4’te Universal sürüme göre uyguladığı temel değişikliklerden biri, oturum izlemenin tanımı ve şeklidir. Bu değişiklik göstergeleri ve analitik raporlarını tamamen etkileyecek olup, bu değişikliklere aşina olmayanlar bu raporları doğru bir şekilde kullanamayacaktır.

Bu nedenle Session değişikliklerini ayrı bir yazımızda ele alıp önceki versiyona göre farklarını incelemeye karar verdik. GA4 ile çalışmayı planlıyorsanız bu yazıya mutlaka ihtiyacınız olacak.

Universal Analytics’te oturum tanımlama

GA4’teki oturum değişikliklerine bakmadan önce önceki sürümdeki oturum tanımını incelemek daha iyidir. Universal Analytics’te bilgiler, Oturumlara ve Sayfa Görüntülemelerine göre toplanır. Bir kullanıcı sitenizin sayfalarından birine girdiğinde yeni bir oturum başlar. Bu kullanıcı sitenin birkaç sayfasını daha açarak siteden satın alma gibi belirli işlemleri gerçekleştirebilir. Oturum, analitikte tanımlanan çeşitli Sayfa Görüntülemeleri ve etkinliklerin birleşimidir ve kullanıcının siteyle 30 dakika boyunca etkileşime girmemesi gibi belirli koşullar altında bu oturum sona erer.

Sayfa görüntülemeleri veya pazarlama hunisi raporları gibi analiz raporlarının çoğu, oturumlardan toplanan verilere dayanmaktadır. Kullanıcı siteyi tekrar ziyaret ederek yeni bir oturum oluşturur ve bu bilgilerin sürekliliği, kullanıcının siteyle etkileşimini hesaplamak ve pazarlama kanallarını karşılaştırmak için kullanılır.

Şu ana kadar her şey iyi görünüyor; Ancak oturum takibindeki sınırlamalar site bilgilerinin toplanmasında sorunlar yarattı ve bu durum Google’ı, ilerleyen bölümlerde değineceğimiz oturum tanımında köklü değişiklikler yapmaya yöneltti.

GA4’te oturum tanımı

Söylediğimiz gibi Google, GA4’teki analitiğin genel yapısını değiştirdi. En büyük değişiklik olayların analitiğin ana unsuru haline gelmesiydi. Universal Analytics’te basitlik açısından kullanıcı işlemleri birkaç farklı bölümde izlenir.

Oturumlar ve sayfa görüntülemeleri ayrı ayrı takip edilir. Ayrıca bazı eylemler Hedefler tarafından izlenir. Mağaza içi satın alma işlemlerinin takibi E-ticaret özelliği yardımıyla yapılmakta olup, diğer kullanıcı işlemleri etiket yöneticisi yardımıyla takip edilebilmektedir.

Bu durum, uzman dijital pazarlamacılar ve büyük siteler için analiz raporlarının tutarlılığını gittikçe zorlaştırıyor. Bu nedenle GA4’te bu sorunu çözmek için tüm eylemler olaylar tarafından takip edilmektedir.

GA4’teki üç ana unsur aşağıdaki şekilde sınıflandırılmıştır.

  • Kullanıcı
    • Oturum
      • Etkinlik

Google, her kullanıcıyı benzersiz özelliklere göre kaydeder. Bu kullanıcı sitede her oturumun birden fazla etkinlik içerdiği birden fazla oturum oluşturabilir. Bu genel sıralamayla raporlardaki bilgileri daha iyi analiz edebiliriz. Bu durumda sayfayı ziyaret etmek, siteden satın almak veya bir Hedefi tamamlamak gibi eylemlerin tümü etkinlik olarak kabul edilir ve Universal versiyonda olduğu gibi kendine ait bir bölümü yoktur.

Bu tanıtımla GA4’teki oturum terimlerini daha net öğrenebiliyoruz.

GA4’teki oturumla ilgili terminoloji

GA4’te tüm eylemlerin etkinliklerle takip edildiğini söylemiştik. Bu aynı zamanda oturumlar için de geçerlidir ve oturumları izlemek için aşağıdaki olaylar kullanılır.

  •  oturum_başlangıcı :

session_start etkinliği Analytics’e gönderildiğinde bir oturum başlar. Bu, bir kullanıcı sitenizde bir sayfa açtığında ve o anda aynı kullanıcı tarafından devam eden başka bir etkin oturum bulunmadığında meydana gelir. Bu olayla birlikte gönderilen parametreleri görebilirsiniz.

ga_session_id:

Sitede gerçekleştirilen etkinlikleri belirten, her site kullanıcısına özel bir ID, kullanıcının oluşturduğu oturumla ilgilidir.

ga_session_number:

Bu oturumun kullanıcı tarafından en çok oluşturulan oturum olduğunu belirten sayı. Bu parametre pazarlamada çok yararlı olabilir ve mağazadan satın alma gibi sitede gerçekleştirilen önemli eylemlerin, kullanıcının birkaç ziyaretinden sonra gerçekleştirildiğini gösterebilir.

  •  nişanlı_session :

Bu etkinlik, kullanıcı etkileşimini ölçer ve bir kullanıcı sitenizde en az on saniye kaldığında, sitenizde dönüşüm gerçekleştirdiğinde veya en az iki sayfayı ziyaret ettiğinde gerçekleşir. Bu durumda oluşturulan oturum etkileşimli oturum olarak kabul edilir. Bu etkinlik yardımıyla aşağıdaki göstergeler GA4 tarafından hesaplanıp raporlanıyor.

Nişan oranı:

Bir sitenin oturumlarının etkileşim oranı; etkileşimli oturumların miktarının toplam oturum sayısına bölünmesiyle hesaplanır.

Kullanıcı başına etkileşim sağlanan oturum sayısı:

Etkileşimli oturumların miktarının toplam kullanıcı sayısına bölünmesiyle hesaplanan site kullanıcılarının etkileşim miktarı, her kullanıcının ortalama kaç etkileşimli oturum oluşturduğunu gösterir.

  •  user_engagement :

Bu olay, gönderilen parametreler yardımıyla kullanıcının sitede aktif olduğu süreyi hesaplamak için belirli aralıklarla kullanıcının sitenizdeki etkinliğiyle birlikte analitiklere gönderilir. Bu etkinlik, her oturumun bitiş zamanını ve süresini hesaplamak için kullanılır.

GA4’teki eğitim oturumu değişiklikleri

Bu olayları ve parametrelerini öğrendikten sonra artık GA4’te Universal versiyona göre tanıtılan oturuma bağlı farklılıkları öğretmeye geçebiliriz. Yeni sürümde oturumların en önemli değişiklikleri olarak aşağıdaki üç değişikliği tanıtabiliriz.

1- Zaman Aşımı oturumunun tanımını değiştirin

Evrensel versiyonda, kullanıcının sitedeki son etkinliğinin üzerinden 30 dakika geçtiğinde oturum sona erer. Bu faaliyetler, sayfaları ziyaret etmeyi veya tanımlanmış etkinlikleri gerçekleştirmeyi içerir. Ayrıca, kullanıcının etkinliği sırasında analiz saati gece yarısına ulaşırsa ve ertesi gün başlarsa oturum sona erer ve yeni oturum dışındaki kullanıcının geri kalan etkinlikleri hesaplanır.

Bu sınırlamalarla birlikte seans hesaplamalarında hatalar meydana geldiği açıktır. Örneğin kullanıcıların uzun süre sayfa içeriğini okumakla meşgul olabileceği ve herhangi bir işlem yapmadığı içerik sitelerinde, yanlışlıkla oturumlar bitmiş gibi değerlendirilebilir.

GA4’te de Universal gibi herhangi bir aktivite olmaması halinde kullanıcıya oturumunu sonlandırması için 30 dakikalık bir süre veriliyor; Ancak analitik ayarlarını değiştirerek bu süreyi 7 saat 55 dakikaya kadar artırabilirsiniz. Ayrıca gün sonu artık oturumu sonlandırmıyor.

Ancak asıl değişiklik kullanıcının hareketsizliğinin belirlenmesinde uygulandı. Google, user_engagement olayı ve parametrelerinin yardımıyla sitede veya uygulamada bulunan kullanıcıları herhangi bir işlem yapmadan takip edebilir ve bunları aktif olarak değerlendirebilir. Bu durumda Universal sürümden farklı olarak sitenin aktif olup olmadığını belirlemek için bir etkinlik gerçekleştirmeye veya sitenin diğer sayfalarını ziyaret etmeye gerek yoktur ve bu, içerik siteleri ve oturumlarını takip etmek için büyük bir yardımcıdır.

2- Takip edilen oturum sayısının azaltılması

Google, GA4’te rapor edilen oturum sayısının Universal’a göre daha düşük olduğunu belirtti; Ancak bu kesinlikle bir sorun olduğu anlamına gelmez; Aksine, oturum sayısını hesaplamada GA4’ün daha yüksek doğruluğunu gösterir.

Oturum sayısını azaltmanın ilk nedeni, önceki bölümde tamamen incelenen Zaman Aşımındaki değişikliktir. Bu durumda ek kullanıcı oturumları silinerek daha detaylı bilgi elde edilir.

GA4’te oturum sayısını azaltan ve pazarlama kampanyalarının raporlanmasında etkili olan daha önemli bir neden, bir kullanıcının iki giriş kaynağından aynı anda siteye girmesidir. Örneğin Universal Analytics’te bir kullanıcı Google arama sonuçlarından bir siteye girip oturum oluşturduğunda, daha sonra bu siteden kendisine indirim kodu içeren bir e-postanın gönderildiğini hatırlayıp e-posta bağlantısı üzerinden siteyi tekrar açarsa Bu ziyarette girdi kaynağının farklılığından dolayı yeni bir oturum düşünüldü.

Ancak GA4’te bu sorun, oturum olayıyla birlikte ga_session_id ve ga_session_number parametrelerinin gönderilmesiyle çözülür. Yani bahsedilen örnekte kullanıcı e-posta bağlantısından siteyi tekrar açtığında ga_session_id parametresinin Google sonuçları üzerinden oluşturulan bir önceki oturumla benzerliğinden dolayı bu oturum bir önceki oturumun devamına yerleştirilir ve Her iki kaynak tarafından takip edilen olaylar bir arada toplanır. Bu, kampanya sonuçlarını analiz ederken bilgilerin doğruluğunu artırabilir.

3- Hemen çıkma oranının kaldırılması

Dijital pazarlamacıların ve SEO uzmanlarının analitiklerde dikkat ettiği göstergelerden biri de site sayfasının hemen çıkma oranıdır. Tanımda, kullanıcının sitenin diğer sayfalarını ziyaret etmeden veya aynı ilk sayfada herhangi bir işlem yapmadan siteden ayrıldığı oturumlar, hemen çıkan oturumlar olarak kabul edilir ve bu oturumların sayısının, site oturumlarının toplam sayısına oranı denir. hemen çıkma oranı.

Makalede olduğu gibi Hemen Çıkma Oranı Nedir? Hemen çıkma oranının gerçek hesaplanmasına giden yolda birçok sorun olduğundan bahsetmiştik, en önemli sorun kullanıcının sayfayla etkileşime girdiği oturumlardır; Ancak diğer sayfaları ziyaret etmemiştir, hemen çıkma oranı dışında hesaplanır ve çözümü her sayfa için özel etkinlikler oluşturularak hemen çıkma oranının ayarlanmasını gerektirir.

Google GA4’te bu sorunu tamamen çözmüş durumda ve analitik raporlarında hemen çıkma oranı hakkında artık bilgi bulunmuyor, onun yerine etkileşim oranı kullanılıyor. Verilen tanıma göre, nişanlı_session olayı yardımıyla kullanıcının siteyle etkileşime girdiği oturumlar doğru bir şekilde hesaplanır ve daha sonra bir önceki bölümde bahsedilen formüle göre etkileşim oranı elde edilir.

Yüzde olarak raporlanan bu etkileşim oranı, bu oranı yüzden çıkararak hesaplayabileceğimiz hemen çıkma oranının önüne yerleştiriliyor ve analizimizde kullanabiliyoruz.

GA4’te oturumla ilgili etkinliklere ve göstergelere erişim

Yazının son bölümünde rapor listesini ve makalede tanıtılan olay ve göstergelerin bu raporlarda görülebileceği yeni analitik bölümlerini inceliyoruz.

Bu göstergeleri GA4 ana menüsünden ve Edinmeye genel bakış, Kullanıcı edinme ve Trafik edinme raporlarındaki Edinme seçeneğinden kontrol edebilirsiniz.

Bu göstergelerin bir kısmı Genel Bakış raporundaki Etkileşim seçeneğinden de görülebilir.

Son olarak Demografik detaylar bölümündeki Demografik seçeneğinden ve Teknik detaylar bölümündeki Teknoloji seçeneğinden de seansa ilişkin göstergeleri görebilirsiniz.

 

Özet ve sonuç

Bu yazımızda oturumun konusu ile ilgili GA4’te yapılan değişiklikleri eksiksiz ve özel bir şekilde inceledik, ayrıca parametrelerini ve göstergelerini de öğrettik. Bu makaleyi öğrenerek, bu pratik araçta pazarlama faaliyetlerinizin ve kampanyalarınızın daha ayrıntılı ve kapsamlı analizlerine sahip olmak için yeni analitiklerde uzman olmaya bir adım daha yaklaşacaksınız.