İçerik Yazmayı Adım Adım Öğrenin
İçerik Yazmayı Adım Adım Öğrenin
Çevrimiçi ticari web sitelerinin önemli çalışma ilkelerinden biri içerik yazımıdır. Dijital alanda başarılı olabilmek için sayfaların içeriklerinden yazıların içeriğine kadar web sitesinin tüm içeriğinin kullanıcılar ve arama motorları için ilgi çekici ve değerli olması gerekmektedir. İnternet dünyasında hedef kitleyi cezbetme konusunda rekabet çok yüksek ve hedef kitle de bu alanda oldukça akıllı ve genellikle uygun ve pratik içeriğe sahip sitelere yöneliyorlar. Peki site için içerik yazmak nasıl ve hangi adımları içeriyor? Bu soruların cevabını bulmak için bizimle kalın. İçerik yazarlığı tartışmasına girmeden önce içerik üretimine nasıl başlayacağımızı bilmeliyiz?
İçerik oluşturmaya başlamak için fikir bulmak kolay olmasa da, yazdığınız ilk içerikle içerik oluşturma şampiyonu olamayacağınızı unutmayın. İçerik yazmaya başlamak için istediğiniz sonucu elde etmek amacıyla tekrar tekrar yazmanız gerekir. Başarılı bir içerik yazımına başlamak için gerekli adımları aşağıda inceleyeceğiz.
İçerik yazmanın adımları ve aşamaları
Adım 1: Hedefi belirleyin
İçerik üretmenin amacı nedir? İçeriğinizin işletmenizi tanıtması mı gerekiyor? Yoksa izleyicinin ilgisini çekecek içerikler mi üretiyorsunuz?
İkinci adım: İzleyiciyi tanımak
Hedef kitleniz kimler? Hangi yaş grubundalar? Eğitim düzeyleri nedir? Neyle ilgileniyorlar? Ve… hedef kitleniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz ve ne kadar şeffaf bilgiye sahip olursanız, o kadar yararlı ve değerli içerik üretebilirsiniz.
Üçüncü adım: yol haritasının tanımlanması
Hedef kitleyi hedefleyip tanıdıktan sonra bu aşamada yol haritasını belirlemek gerekiyor. Harita, hedef kitlenin hedeflerini ve ihtiyaçlarını bilmenin ve onlarla daha iyi ilişkiler kurabilmenin bir yoludur. Bu sayede içeriğin kullanıcılar üzerindeki etkisi konusunda ne kadar başarılı olduğumuzu bilebiliriz. Örneğin bir erkek giyim firması için içerik üreteceksek hedef kitleyi belirlememiz gerekiyor. Mesela hangi yaş grubundaki erkeklere yönelik kıyafetler üretiliyor? Bu yaş grubu hangi kıyafetleri tercih ediyor? Ve…
4. Adım: Yazmaya başlayın
Elbette siteye içerik yazarken aşağıdaki noktalara dikkat etmenizde fayda var:
- Yazarken aklınıza gelen fikirleri yazın.
- Hedef kitlenin aklında kalacak içerikler yazın, bu amaçla mizah ve şakalardan yararlanabilirsiniz.
- İçerik yazarken görselleri, infografikleri vb. kullanarak onu daha ilgi çekici hale getirin, böylece içeriğiniz uzun ve sıkıcı olmayacaktır.
- Ürettiğiniz içerik o kadar güçlü ve etkili olmalı ki hedef kitlenizi abone olma, indirme, ürün satma vb. şeyler yapmaya ikna edin.
Bir önceki bölümde içerik üretimine başlama sürecini öğrendik ancak her türlü içeriği üretmek, içerik yazmanın ilkelerini öğrenmeyi ve bunlara uymayı gerektirir. Bu bölümde içerik yazma ipuçlarını inceleyeceğiz ve site içeriği yazmanın ne olduğunu öğreneceğiz.
Web sitesi içerik yazımında en önemli noktalar
Yaratıcı içerik üretimi
Yaratıcılık ve başkalarının fikir ve yazılarını kopyalamamak içerik yazımında başarılı olmanın en önemli yollarından biridir. Üretilen içeriklerin tekrarlayıcı ve sıkıcı olmamasına dikkat edin.
Hedef kitleye yönelik içerik yazımı
Hedef kitlenin kişiliğini araştırın. Yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, ilgi alanları, hedef kitlenin nerede yaşadığı gibi bilgilere sahip olmanıza rağmen tam olarak kimin için içerik yazdığınızı, hangi hizmet ve ürünlere ihtiyaç duyduklarını ve onları satın almaya nasıl ikna edebileceğinizi daha iyi anlayabilirsiniz.
Oluşturulan içeriği düzenleyin
En profesyonel yazarlar bile ilk defa hiçbir düzenleme yapmadan yazdıkları metnin en iyisi olduğunu iddia edemezler. Tüm içeriğin gözden geçirilmesi ve düzenlenmesi gerekir ve genellikle biz kendimiz yazdığımız metni düzenlemek için iyi editörler değiliz. Bu nedenle içeriği değiştirme ve düzenleme işini başkalarına bırakmak daha iyidir. Veya yazmayı bitirdikten birkaç saat sonra metni gözden geçirip düzeltmek.
Seyircinin güvenini kazanmak
Hedef kitlenin size güvenmesi için profesyonel içerik yazımı ile kendinize güvenilirlik yaratmaya çalışın. Başka bir deyişle, işimizde ne kadar iyi ve güçlü içerik üretirsek, hedef kitlemiz de o kadar iyi ve daha fazla bize güvenecek ve sonunda bizden satın alacaktır. Ayrıca, iş alanınızla ilgili içerik oluşturmanın sizi bir uzman gibi göstereceğini ve hedef kitlenize bir satış elemanından çok bir danışman gibi görüneceğinizi de göz önünde bulundurun.
İçerik yazmayı düşündüğünüz ürün, marka veya uzmanlık alanı hakkında yeterli bilgiye sahip olmak
Başarılı bir içerik yazarının, tamamen bilinçli olarak içerik yazmaya başlayabilmesi için tanıtacağı ürün veya hizmetler, hedef kitle, rakipler ve onların içerik üretim tarzı hakkında etkili ve faydalı bilgilere sahip olması gerekir.
Hedef kitlenin dikkatini çekmek için içerik yazımında olumsuz noktalara dikkat edilmesi
Genellikle çoğu konuda tartışma, gözlemlenerek olumlu sonuç alınabilecek şeyler üzerinedir. Örneğin, “iyi içerik üretmenin altın ipuçları”. Ancak bazen izleyicinin dikkatini çekmek için kontrastlardan yararlanmak gerekir. Örneğin, alışılmışın aksine, içeriğinizin berbat bir içeriğe dönüşeceğini ifade eden “Kötü içerik oluşturmanın altın ipuçları!”
Daha fazla odaklanmak için Pomodoro tekniğini kullanın
İçerik yazmak yüksek konsantrasyon gerektiren görevlerden biridir. Blog içeriği, e-posta içeriği, sosyal medya içeriği vb. her türlü içeriği odaklanmadan yazmak neredeyse imkansızdır. İçerik yazımında yeterli odaklanmayı sağlamak için Pomodoro tekniğini kullanabilirsiniz . Bu teknikte ne olursa olsun 25 dakika çalışmanız ve bu 25 dakikanın ardından 5 dakika dinlenmeniz gerekiyor.
Sarı içerik yazmak yasaktır!
Sarı içerik, belirli bir konu hakkında büyütülmüş haberler ve kenar konuşmaları yayınlar. “Haftada 10 kilo ver”, “Günde 100 milyon kazan” ve… gibi içerikler sarı tanıtım içerikleri arasındadır. Elbette günümüzde bu temelsiz içeriklere ilgi duyan ve size güvenen bir kitleye rastlamak çok nadir. Bu nedenle hedef kitleniz nezdinde itibar sahibi olmak ve onların güvenini kazanmak istiyorsanız asla sarı içerik yazmayı tercih etmeyin.
İçerik yazarken arama motorlarından daha iyi bir sıralama elde etmeyi düşünün
Bu bölümdeki en önemli konu, arama motorları için web sitesi optimizasyonu veya yöntemlerinden biri anahtar kelime kullanımı olan SEO’dur . Anahtar kelimeler internette kullanıcılar tarafından aranan kelime öbekleri ve kelimelerdir. Eğer içerik hazırlamak istiyorsak içeriğimizin daha çok görülmesi için bu kelimeleri kullanmamız gerektiği açıktır. Bu konu çok önemli olmasına rağmen sadece arama motorlarına bakıp hedef kitleyi ve onların ihtiyaçlarını unutmamalıyız. Bu nedenle içerik yazımında başarılı olmak için her iki yönün, yani arama motorlarının ve hedef kitlenin dikkate alınması gerekir.
Ve sonunda…
Hangi alanda içerik yazdığınız önemli değil. Önemli olan bunu doğru zihniyetle ve içerik yazma ilkelerini takip ederek yapmanızdır. Çünkü içerik yazımı tek başına sitenin gelişimi açısından etkili olamaz ancak SEO ilke ve standartlarından yararlanan site için faydalı içeriktir. İlgi çekici ve standart bir içeriğe sahip olmak sitenizi birçok kullanıcının ziyaret etmesini sağlayacak ve sonuçta arama motorları nezdinde güvenilirliğinizi artıracaktır.
Bu makalede içerik yazmanın ilk aşamaları anlatılırken site içeriği yazmanın 9 noktasının yanı sıra iyi içeriğin site için önemi de incelenip incelenmiştir.