blog posts

FreshBooks Muhasebe Yazılımının Tam Tanıtımı

Bu yazımızda sizlere bir BMS veya işletme yönetimi yazılımını tanıtacağız. İşletmelerde kullanılan önemli yazılımlardan biri de muhasebe yazılımıdır. Aşağıda sizi iş dünyasına yönelik en ünlü ve popüler muhasebe yazılımlarından biri olan FreshBooks muhasebe yazılımıyla ( freshbooks.com ) tanıştıracağız .

Freshbooks muhasebe yazılımı nedir?

Freshbook, ödüllü bir muhasebe-finans yazılımıdır ve küçük işletme sahipleri için en iyi bulut çözümlerinden biridir. 2018 yılında en iyi online muhasebe yazılımı ödülünü kazanarak bu kategorideki benzer yazılımlar arasında en yüksek müşteri memnuniyeti oranına sahiptir. Bu yazımızda bu yazılımın en çok bilinen olmasının nedenlerini inceleyeceğiz.

Ülke Kanada
kuruluş yılı 2004
Kuruluş tarihi Bulut, SaaS, Web, mobil IOS ve Android
Nasıl kullanılacağını öğretmek Çevrimiçi ve canlı, web semineri, broşür
Destek Çalışma saatleri, çevrimiçi

Freshbooks, müşteri faturasını ve zaman takibi sürecini basitleştirmesi nedeniyle işletmeler arasında popülerdir. Bu yazılım, küçük ve orta ölçekli işletmelere uygun esnek bir fiyatlandırma planı sunan güçlü bir özellik setine sahiptir. Satın alma döngüsünü optimize etmek isteyen serbest çalışanlar bu yazılımı rahatlıkla kullanabilir. Serbest çalışanların, mali belgelerinin markasını, tasarım, renk ve logoyu değiştirerek onları daha profesyonel hale getirmelerine olanak tanır.

Freshbooks muhasebe yazılımı, karmaşık finansal yönetimi keyifli bir deneyime dönüştürebilen hızlı ve güvenilir bir muhasebe paketidir. Bu yazılım herhangi bir muhasebe deneyimi gerektirmez ve sadece birkaç tıklamayla profesyonel bir fatura oluşturabilirsiniz. Bu yazılım, müşteri takibi, zaman ve maliyet ayarlaması gibi görevleri otomatikleştirerek daha fazla zaman tasarrufu sağlar. Aynı zamanda online ödeme çözümü ödemelerinizi daha hızlı yapmanıza da yardımcı olur. Yazılım, yazılımın işlevselliğini genişletmek için Stripe, Shopify, PayPal ve G Suite gibi çeşitli üçüncü taraf yazılımlarla kolayca entegre olur.

Freshbook mobil uygulaması hem Android hem de IOS’ta mevcuttur ve cep telefonunuzu kullanarak işinizi her yerde ve her zaman yürütmenize olanak tanır. Faturaları ve kayıt ücretlerini gönderebilir, zamanı takip edebilir, güncellemeler alabilir ve müşterilerle sohbet edebilirsiniz. Bu bilgiler, işten uzakta olduğunuzda bile verilere erişebildiğinizden emin olmak için tüm cihazlarınız arasında senkronize edilir.

Şu anda bu şirket, ürünlerinin tamamen yeni bir sürümünü tanıttı ve Freshbooks muhasebe yazılımının tüm eski kullanıcılarını güncellemeye davet etti. Yeni Freshbook yazılımı modernleştirilmiştir, kullanımı daha kolaydır ve daha verimli ve hızlı bir şekilde teslim etmek için gereken tüm özelliklere sahiptir. Kullanıcılar aynı zamanda tamamen yeniden tasarlanmış, daha kullanıcı dostu bir arayüzden, daha özelleştirilebilir faturalardan ve daha gelişmiş takip özelliklerinden yararlanacak. Zamanın ayarlanması veya izlenmesi de tamamen yeniden tasarlandı; bu, Freshbook’un görevleri önceliklendirme ve her bir işlem için daha eksiksiz şeffaflık sağlama konusunda daha iyi çalışmasını sağladı. Bu yeni sürümün bir diğer ilgi çekici özelliği ise gelişmiş arama filtresi, fatura görüşmeleri ve çoklu para birimindeki harcamalardır.

FreshBooks muhasebe yazılımının avantajları

Bu yazılımın yeni ve gelişmiş versiyonunun üretilmesiyle FreshBooks muhasebe yazılımının avantajlarının listesi de genişletilmiştir. Aşağıda bu avantajlardan en önemlilerini tartışacağız ve bunların işinize nasıl yardımcı olacağını açıklayacağız.

Küçük ve orta ölçekli işletmeler için dinamik çözüm

Freshbook geliştiricilerinin yazılımı geliştirirken akıllarında küçük ekipler vardı. Orta piyasalarda muhasebenin nasıl çalıştığı ve zararlı tutarsızlıklara yol açan insan hatalarının nasıl en aza indirilebileceği üzerinde sürekli çalıştılar. Sonuç, Freshbook’un mevcut sistemin çalışmasını kolaylaştıran ve daha gelişmiş ve dayanıklı özellikler ekleyen yeni sürümü oldu. Yeni sürüm, modern ve güzel bir kullanıcı arayüzünün, iş ortakları ve ekip arkadaşlarınızla arkadaşlığın ve iyileştirilmiş iş kalitesinin keyfini çıkarmanıza olanak tanır. Otomatik görev önceliklendirme, harika özelleştirme özellikleriyle tasarlanmış bir kontrol paneli ve ödeme izleme özelliği sayesinde işinizi yönetmek her zamankinden daha kolay olacak.

Duyarlı mobil tasarım

FreshBooks mobil uygulaması, işten uzaktayken bile bağlantıda kalmanızı ve yönetiminizi sağlar. Hem Android hem de iOS cihazlarda kullanılabilen bu uygulamayla fatura oluşturabilir ve gönderebilir, makbuzların fotoğraflarını çekebilir, harcamaları yönetebilir, güncellemeler yapabilir, müşterilerle iletişim kurabilir ve verilerinizi tüm cihazlarda görüntüleyebilirsiniz. Her iki mobil platform da kusursuz çalışıyor ve verileri güvende tutmak için yedeklemeyi kullanıyor. Bu ürünün yeni versiyonu, basit ve entegre iletişimler oluşturan bir dizi kapsamlı projeden güç alıyor.

Zamandan tasarruf etmek için otomatik faturalandırma ve yinelenen ödemeler

Freshbook, zamandan tasarruf etmek için bir faturalandırma planı oluşturmanıza olanak tanır. Yinelenen ödemelerin otomatik faturalarla otomatikleştirilmesi, müşterinin kartından otomatik ve güvenli bir şekilde ücretlendirme yapar. Faturalar sizin veya müşterilerinizin istediği para biriminde gönderilecektir. Bu sistemde kolaylaştırılan şey ücret almaktır. Ekibiniz için en önemli görevlerin haritasını çıkarmanıza yardımcı olmak amacıyla tüm görevler sistem tarafından önceliklendirilir ve görüntülenir.

Basit tutun

Ayrıca tüm özellikler özelleştirilebilir olup istediğiniz dosyayı eklemenize, geç ödemeler için bildirim ve uyarılar ayarlamanıza, her projeye farklı oranlar ve ücretler atamanıza, faturaları ve marka faturalarını takip etmenize olanak tanır.Kendinizi en uygun şekilde oluşturun.

Ödeme faturalarını ayarlama yeteneği

Freshbooks muhasebe yazılımı güvenilir bir ödeme faturası oluşturma yeteneğine sahiptir. Örneğin müşterinin kendisine gönderdiğiniz faturayı alıp açtığını görebilirsiniz. Bu sayede faturayı alamamaktan şikayetçi olan müşterilerin sorunu çözüme kavuşuyor. FreshBooks size faturanın müşteriye teslim edildiğine dair güvence verir. yazılımın yeni sürümünde faturanın vade tarihini belirleyebilir, ücretleri tahsil edebilir ve online ödeme seçeneğini seçebilirsiniz.

Bu yazılımın güçlü olduğu bir diğer şey de fatura geçmişidir. Bu yazılımın sağladığı özellikleri kullanarak geçmiş ve güncel faturalarınızı takip edebilirsiniz. Örneğin, birkaç ay öncesinden ödenmemiş faturaları hızlı bir şekilde çekebilirsiniz. Bir başka harika özellik de müşterilere geç ödemeler için otomatik olarak bir hatırlatma göndermesidir. Bu, hesaplarınızı kapatmanıza yardımcı olacak ve artık ödenmemiş ödemeler nedeniyle müşterilerle kavga etmenize gerek kalmayacak.

Freshbook’taki ödeme yönetimi oldukça esnektir ve çevrimiçi ödemeler için hesaplarınızı MasterCard, Visa, Amex, Google Checkout veya PayPal ile kapatabilirsiniz. Bulut faturaları, müşteriyle görüşmeye gerek kalmadan ödemeleri toplamak için etkili bir araç sağlayan çevrimiçi ödeme ağ geçitleriyle basitleştirilmiştir. Faturalandırma sürecini otomatikleştirerek kolayca zaman kazanabilirsiniz. FreshBooks muhasebe yazılımı bile, bir müşteriye yerel para biriminde fatura kesmenize olanak tanıyan çoklu para biriminde faturalandırma sağlar.

Giderlerin iyileştirilmiş takibi

Freshbook harcamaların takibini kolaylaştırdı. Makbuzlar yazılıma eklenebilir ve düzenlenebilir. Vergi beyanı sırasında hazırlanabilir ve basit, akıcı bir özet ile bütçenize bağlı kalmanıza yardımcı olabilir. Hangi giderin hangi müşteriye ait olduğunu kolayca öğrenebilir veya belirli bir müşteriyle ters ibraz işlemi olarak faturaya gider ekleyebilirsiniz. Gider aracını kredi kartınıza veya banka hesabınıza bağlayıp masrafları doğrudan bankanızdan almanız da mümkün. Tüm bu özellikler şirketinizin günlük harcamalarını takip etmenizi kolaylaştırır.

Doğru zaman takibi

Projeler ve müşteriler için birden fazla programınız olabilir. Basecamp, Asana ve Trello gibi uygulamalarda zaman takibini etkinleştirmek için Chrome uzantıları mevcuttur. Takip edilen saatler için müşteriye doğru bir şekilde fatura kesilmesine yardımcı olur, hatta harcadığınız saatleri müşteri faturasına ekleyebilirsiniz. Freshbook ayrıca esnek faturalandırma özellikleri sunar; müşteriyle yaptığınız anlaşmaya bağlı olarak saatlik veya değişken ücretlendirme yapabilirsiniz. Ekip üyeleri her proje için ayrı ayrı zaman ayırabilir, böylece ekip veya bireysel çalışma sürelerini takip edebilir, ödenecek faturaları hesaplayabilirsiniz.

Mükemmel raporlama

Excel’e veri girmek hem zaman alır hem de hataya açıktır. Basit bir veri giriş işlemiyle finansal raporlar hazırlamanıza olanak tanıyan FreshBooks muhasebe yazılımı bu alanda iyi bir alternatiftir. Birkaç basit tıklamayla kolayca kar zarar raporu hazırlayabilirsiniz. Ayrıca aylık giderleri takip etmek ve bakiyenizi gerçek zamanlı olarak takip etmek için gider raporu da oluşturabilirsiniz. Vergiyle ilgili sorunlarla uğraşmak da basittir. Hesap kayıtlarınızı kolaylıkla filtreleyebilir, detaylı vergi özetleri ve vergi raporları oluşturabilirsiniz. Son olarak, bu raporlar bir CSV dosyasına veya diğer yaygın formatlara dönüştürülerek bir vergi danışmanı veya muhasebeciyle paylaşılabilir.

Yaratıcı muhasebe çözümleri

FreshBooks muhasebe yazılımı, performansını sürekli iyileştirmek için platformuna sürekli olarak özellikler ekliyor ve güncelliyor. Faturasız gelir kaydı, banka hesabı düzeltme gibi gelişmiş özellikler eklenecektir. En son güncellemelerinden bazıları, kredi kartlarını müşteri profilinde görüntülenmek üzere kaydetme yeteneği ve giderler bölümünde arama yaparken kategorize edilmemiş giderleri filtreleme yeteneği içerir.

FreshBooks muhasebe yazılımının dezavantajları

Muhasebeye dayalı değil

Bulut muhasebe yazılımı dendiğinin aksine bu yazılım muhasebeye tam olarak uygun değildir. Çift defter tutmaya izin vermez ve büyük bir deftere sahip değildir.

Ödenecek bir hesabı yok

Bağlı banka hesabınızdan (veya manuel olarak) ek masraflar ekleyebilmenize rağmen, ödenecek net hesap yoktur. Kime borçlu olduğunuzu, ne kadar borcunuz olduğunu ve ödemelerin ne zaman yapılacağını takip edemediğiniz için bu özellikle faturalarda sorun yaratır. Gelir ve borç dengesiyle finansal kaynakların daha doğru bir ölçüsünü elde etmek için bu harcamaları başka bir programda izlemeniz gerekebilir.

Varsayılan vergi oranı yok

Her fatura gönderdiğinizde uygun vergi oranını seçmeniz gerekir. Bu oranı müşteri bilgi dosyasına kaydedemezsiniz. Çok sayıda faturayla çalışıyorsanız bu biraz sıkıcı olabilir.

Hesaplanamayan ve sorunlu maliyetler

Eğer bir müşterinizle ya da belirli bir projeyle ilgili bir gideriniz varsa ama bunu faturanıza gider olarak aktarmak istemiyorsanız biraz dezavantajlı durumdasınız demektir. Bu tür harcamaları saklayacak ve takip edecek hiçbir yer yok. Ya müşteriye fatura edilecektir ya da kar ve zararınıza göre hesaplanacak sabit bir ücret olacaktır.

Faturaların sınırlı özelleştirilmesi

Fatura tasarımınızı özelleştirme konusunda çok sınırlısınız. Yalnızca kendi renginizi ve logonuzu ekleyebilirsiniz. Faturalarınıza bilgi girerken veya bilgileri düzenlerken yaratıcı olmanız gerekebilir.

Sadece bulut sistemine dayalıdır

Freshbook faturaları üzerinde çalışmak için İnternet’e bağlı olmanız gerekir. Mobil verilerinizi kullanabilmenize rağmen çevrimdışı indirilebilir bir uygulama yoktur.

son söz

Artıları ve eksileri göz önüne alındığında bu yazılım, iyi müşteri desteği ve esnek fiyatlandırmadan oluşan kaliteli bir çözüm sunuyor gibi görünüyor. Freshbook’un ücretsiz deneme sürümüne girerek bu uygulamanın benzersiz özelliklerini kolayca deneyebilirsiniz.

Ancak uzmanlar, FreshBooks muhasebe yazılımını seçmeden önce aşağıdakileri göz önünde bulundurduğunuza inanıyor:

  • Muhasebe ihtiyaçlarınız nelerdir? Doğru muhasebe çözümünü seçmenin etkili bir yolu, işletmenizin nasıl çalıştığını dikkate almak ve ardından doğru muhasebe aracını ararken bu pratik bilgileri kullanmaktır. Yazılımı kullananların muhasebe beceri düzeyini de göz önünde bulundurmalısınız, ikisinin arasında uyum olması gerekir.
  • Bütçenize göre seçim yapın: Her zaman finansal yönünü göz önünde bulundurun, çünkü piyasada her boyutta muhasebe yazılımı mevcuttur ve bütçenize uygun seçeneği seçmelisiniz. Küçük işletmeler, ücretsiz muhasebe çözümlerini kullanabilir ve operasyonel bir yükseltme gerektiğinde bir yazılım satın alabilir.
  • Eklentilerine göz atın: Bir muhasebe yazılımının işletmenize uygun olduğunu düşünüyorsanız ancak daha fazla özelliğe ihtiyacınız varsa başkalarının sunduğu eklentileri de denemelisiniz. Uzaktan erişim, çevrimiçi ödemeler, vergiler, diğer iş araçlarınızla entegrasyon ve daha fazlasını sağlayan veya yönetenler gibi temel ve ek ihtiyaçlarınızı karşılayan bir çözüm seçin.
  • Muhasebecinize danışın: Bir muhasebeciniz varsa veya işletme sahibiyseniz, karar vermenize yardımcı olabilirler. Ancak pazarlama, satış veya programlama gibi finansal olmayan bir alanda uzmanlığınız varsa, muhasebe yazılımını seçmeye karar vermeden önce bir muhasebeciye danışmanız önerilir.