blog posts

Kullanıcı

Siteden Hemen Çıkma Oranı Nedir? SEO’yu Nasıl Etkiler?

Bir müşterinin bir mağazaya girdiğini hayal edin. Malın rafına bir göz atar ve satın almadan, hatta satıcıyla konuşmadan mağazadan ayrılır.Bu şekilde çok müşteri kaybeden bir mağazanın mutlaka bir yerinde sorun vardır.

İnternet dünyasında da tam olarak aynı şey oluyor. Bu, hemen çıkma oranı yüksek bir web sitesinin çok sayıda müşteriyi kaybetmesi anlamına gelir. Bu tür web siteleri ne kadar harcama yapsalar, reklam yapmaya ve kullanıcı çekmeye çalışsalar da yine de müşterilerinin büyük bir kısmını kaybediyorlar. Peki sitenin hemen çıkma oranı veya hemen çıkma oranı nedir, nasıl kontrol edilebilir ve azaltılabilir?

Bu soruyu cevaplamak için bu makalenin sonuna kadar bizimle kalın. Hemen çıkma oranı kavramıyla ilgilenmeden önce bu terimin anlamını kontrol etmekte fayda var.

 

Rete’nin anlamı nedir?

Rite ne anlama geliyor? Oran kelimesini kullandığımızda iki şeyi birbirine göre hesaplamak veya ölçmek istediğimiz anlamına gelir. Örneğin mağazamıza giren ve alışveriş yapan müşteri sayısının mağazaya giren toplam müşteri sayısına oranı hesaplanır.

 

Sıçrama nedir?

Bounce kelimesi bir engele çarpmak ve hızla geri dönmek anlamına gelir. Aslında bonus nedir sorusunun cevabını vermek gerekirse, kullanıcının web sitenize farklı yollardan girip hiçbir işlem yapmadan çıkması anlamına geldiğini söyleyebiliriz.

 

Siteden hemen çıkma oranı nedir?

Bahsettiğimiz gibi hemen çıkma oranı, kullanıcının veya hedef kitlenin sitemize girmesi ancak bizden beklenen eylemleri gerçekleştirmemesi anlamına gelir. Örneğin, bir web sitesinin yöneticisi olarak, kullanıcıdan siteye girdikten sonra sitenin farklı sayfalarını ziyaret etmek, yorum ve önerilerde bulunmak, reklamlara tıklamak, dosya indirmek, mesaj göndermek, video izlemek gibi çeşitli işlemler yapmasını beklersiniz. , alışveriş vb. …Eğer bir kullanıcı bir siteye girer ve onunla etkileşime girmezse, bu bir hemen çıkma meydana gelmiş demektir.

 

 

Hemen çıkma oranı nedir sorusunun bir diğer cevabı olarak hemen çıkma oranı, bir siteye giren ve beklenen seçeneklere tıklamayan kullanıcıların oranıdır diyebiliriz. Başka bir deyişle, web sitesi ile herhangi bir etkileşimleri yoktur.

Hemen çıkma oranını raporlayan hizmetler arasında Google Analytics ve Alexa hizmetleri de yer alıyor.

 

Hemen çıkma oranı nasıl hesaplanır?

Artık sitenin hemen çıkma oranının ne olduğunu bildiğimize göre, bunu nasıl hesaplayacağımızı bilmemiz gerekiyor. Siteden hemen çıkma oranını hesaplamanın en kolay yolu Google Analytics’tir.

Google Analytics, hemen çıkma oranını hesaplamak için oturum ve isabet adı verilen iki kavramı daha kullanır. Peki bu iki kavram Bounce Rete’nin hesaplanmasına nasıl yardımcı oluyor?

Oturum nedir?

Google Analytics’te oturum kavramı, web sitesindeki kısa süreli kullanıcı etkinlikleri anlamına gelir. Bir kullanıcı siteye her girdiğinde Google Analytics, varsayılan olarak 30 dakikaya ayarlanmış bir zamanlayıcı başlatır. Yani örneğin bir makaleyi okumak 10 dakika sürdüyse, oturumun bitimine 20 dakika kaldı demektir. Bu makaleyi okuduktan sonra bu sitenin başka bir sayfasını açarsanız oturum zamanlayıcısı 30 dakikaya sıfırlanacaktır.

Vuruş nedir?

Kullanıcının sitede yaptığı ve Google Analytics tarafından kaydedilen her eylem Hit’e dahil edilir. Başka bir deyişle isabet, kullanıcı tarafından sunucuya gönderilen bir istektir.

Kullanıcılardan gelen iki tür istek vardır:

  • Kullanıcı etkileşimi olarak sayılan ve oturumu uzatan istekler.
  • Oturumu etkilemeyen etkileşimli olmayan istekler.

Sitenin herhangi bir sayfasının açılmasının etkileşimli bir istek olarak kabul edildiği ve otomatik olarak oturum sürecini uzattığı söylenebilir.

Sitedeki diğer kullanıcı isteklerini ve işlemlerini Google Tag Manager yardımıyla analitiklere gönderebilir, etkileşimli olup olmadığını tespit edebilirsiniz.

Bu nedenle analitiği kullanmak için Google Tech Manager’dan yardım almanız daha doğru olacaktır. Bu sayede kullanıcı etkileşimini kaydederek daha gerçekçi bir işlem hızının hesaplanmasını sağlayabilirsiniz.

Ancak Oturum ve Hit kavramları göz önüne alındığında, hemen çıkma oranı, bir isabetin oturumlarının, web sitesinin belirli bir süre içindeki toplam oturumlarına oranıdır.

 

 

Siteden hemen çıkma oranını etkileyen faktörler nelerdir?

Şu ana kadar hemen çıkma oranının ne olduğunu ve nasıl hesaplandığını biliyoruz. Bu bölümde hemen çıkma oranını doğrudan etkileyen faktörleri inceliyoruz. Bu faktörler iki kategoriye ayrılır:

  • Google Analytics‘te ayarlanan oturum süresi.
  • Web sitesindeki isabetleri (etkileşimli veya etkileşimsiz) ve kullanıcı davranışını ayarlamak

SEO ile siteden hemen çıkma oranı arasındaki ilişki nedir?

Bu bölümde hemen çıkma oranının SEO üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu bilmek istiyoruz. Hemen çıkma oranı sistemini simüle etmek zor bir iş değildir ve manipüle edilebilir ve zayıf bir gösterge olarak kabul edilir. Ayrıca hemen çıkma oranı sistemi doğru şekilde uygulanıp kullanılmadığı takdirde verileri güvenilir olmayacaktır. Bu nedenle birçok Google yöneticisine göre bu arama motoru, siteleri sıralamada Google Analytics verilerini kullanmıyor.

Ancak arama motorlarından hemen çıkma oranının önemli bir konu olduğuna dikkat etmelisiniz çünkü arama motorlarına bu tür geri dönüşler muhtemelen sıralama faktörlerinden biridir. Eksiksiz ve kapsamlı bir SEO’ya sahip olmak için sitenin her bölümünün optimize edilmesi için gerekli adımların atılması gerekir. Hemen çıkma oranına ve analizine dikkat etmek web sitesi optimizasyonuna yol açabilir. Dolayısıyla bu konu doğrudan SEO ile ilgilidir.

Dönüşüm oranı ile siteden hemen çıkma oranı arasındaki ilişki nedir?

Şu ana kadar SEO’nun siteden hemen çıkma oranı üzerindeki etkisini anladık. Bu bölümde hemen çıkma oranı ile dönüşüm oranı arasındaki ilişkiyi inceleyeceğiz.

Hemen çıkma oranı kavramına dönüşüm oranı açısından bakarsanız, hemen çıkma oranı sitenin başarısını ölçen bir ölçü olarak düşünülebilir. Örneğin, web sitenizi dönüşüm oranını optimize edecek şekilde yeniden tasarladıysanız, sayfaların hemen çıkma oranına dikkat etmeniz daha doğru olacaktır. Eğer hemen çıkma oranı geçmişe göre artmışsa site tasarımında yapılan değişikliklere hatalar da eşlik etmiş demektir.

Ayrıca hangi sayfaların hemen çıkma oranının düşük, hangilerinin daha yüksek hemen çıkma oranına sahip olduğuna da dikkat etmelisiniz. Bu sayede bu iki kategoriyi karşılaştırıp doğru kararı verebilirsiniz.

 

 

 

Siteden hemen çıkma oranını azaltmanın yolları nelerdir?

Peki sitenin hemen çıkma oranını düşürmenin yolları nelerdir ve hemen çıkma oranı nasıl düşürülür? Hemen çıkma oranını azaltmanın tek yolu, kullanıcı ve izleyici katılımını artırmak için web sitesi sayfalarını optimize etmek ve daha çekici hale getirmektir. Aşağıda sitenin hemen çıkma oranını düşürmede etkili olan noktaları tanıtıp inceleyeceğiz.

İçerik optimizasyonu

İçerik üretimi, kullanıcıları ve izleyicileri çekmek için ayrıntılı ve ilkeli planlama gerektirir. Ne kadar iyi ve değerli içerik sunarsanız, kullanıcılar buna o kadar dikkat edecek ve web sitesinin diğer bölümlerini ziyaret etme olasılıkları da o kadar artacaktır. Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise içerik ile kullanıcıların ihtiyaçları arasındaki ilişkinin çok önemli olmasıdır. Örneğin web siteniz tırmanma ekipmanı satışı alanında faaliyet gösteriyorsa, siyasi haber yayınlamanın burada yeri yoktur. Bu hatalar meydana gelirse web siteniz yüksek bir hemen çıkma oranıyla karşı karşıya kalacaktır.

İçeriğin özgünlüğü ve okunabilirliği

Bir önceki bölümde söylenenlerin yanı sıra içeriğin okunabilirliği de hemen çıkma oranının azaltılmasında etkilidir. Çok fazla metin içeriğine sahip web sitelerinin çok fazla bilgi içerdiğini biliyoruz. Ancak bu bilgiler izleyiciye doğru, ilgi çekici ve uygun bir yapıyla sunulmazsa, onları okumak ve takip etmekle ilgilenmeyecektir. Sitenizin içerik yapısına ilgi yaratmak için ilgi çekici başlıklar, görseller, alıntılar vb. kullanabilirsiniz.

Açılır pencereleri kullanmayın

Genel olarak pop-up’lar pek hoş değildir, kullanıcıların dikkatini dağıtır ve konsantrasyonlarını kaybederler. Bu nedenle pop-up’ların varlığı olumsuz bir kullanıcı deneyimini beraberinde getirir. Açılır pencerelerin kullanımını en aza indirmeye çalışın. Ayrıca bunların doğru yere yerleştirildiğini ve etkili olduğunu unutmayın.

Anahtar kelime optimizasyonu

Başlangıç ​​olarak hedeflenen ve sık kullanılan anahtar kelimeleri kullanmalıyız. Anahtar kelime ve kelime öbeklerinin seçimi, kullanıcıların ihtiyaçları ile sunulan içerik arasındaki ilişkiye göre yapılmalıdır. Bu bağlamda sadece arama motorlarının memnuniyeti dikkate alınmamalıdır.

Seçtiğiniz anahtar kelimenin kullanıcıların siteye girişine yol açtığını varsayalım ancak sayfanın içeriği hedef kitlenin memnuniyetini çekemiyor ve ihtiyaçlarına cevap veremiyorsa uygun bir anahtar kelime olmayacaktır. Bu sayede hemen çıkma oranı artacaktır.

Ve sonunda…

Hemen Çıkma Oranı metriği ile kullanıcıların siteye girdiğinde yüzde kaçının istediğimiz şeyi yaptığını öğrenebiliriz. Örneğin, hedef kitlenin yüzde kaçı önerilen makaleleri okuyor? Yüzde kaçı siteye katılıyor? Diğer ürünleri ziyaret ediyorlar mı? Resimlere tıklıyorlar mı? Ve…

Hemen Çıkma Oranı endeksini tek başına düşünmek analizlerde kafa karışıklığına ve planlama hatalarına neden olur. Bu nedenle, hemen çıkma oranını web sitesi türü, ürünler, içerik türü vb. diğer göstergelerle birlikte analiz etmek daha iyidir. Hemen çıkma oranı endeksini kullanarak hangi sayfaların daha fazla ilgiye ihtiyacı olduğunu öğreneceksiniz. Kullanıcıların ihtiyaçlarının karşılanması ve sayfaların daha çekici hale getirilmesi, Google’da mutlaka daha iyi sıralamalar alacak harika bir web sitesinin oluşmasına yol açar.

Bu yazımızı okuyarak sitenin hemen çıkma oranının ne olduğunu, nasıl hesaplandığını ve bunu düşürmenin çözümlerinin neler olduğunu öğrendik.