blog posts

SEO nedir?

SEO nedir ve uygulaması nedir? Dijital dünyada görünür olmak ve marka adınızı ya da hizmetinizi herkese duyurmak için ilk adım SEO’nun ne olduğunu bilmek! SEO, sanal sayfanızı Google, Bing vb. dahil arama motorlarına yerleştirmenize yardımcı olur ve hiçbir şey sanal varlığınızı bozamaz. Web siteniz ne kadar çok görünürse, arama sonuçlarında o kadar çok görünürsünüz ve sonuç olarak web sitenize o kadar çok tıklama yapılır.

 

SEO veya arama motoru optimizasyonunun tanımı

Birçok kişi SEO’nun sadece Google’a ait olduğunu düşünse de, SEO kuralları herhangi bir sanal sayfada veya arama motorunda uygulanabilmektedir. SEO’nun ne olduğu hakkında daha fazla bilgi edinmek için SEO’nun ne anlama geldiğini bilmemiz gerekir. Arama Motoru Optimizasyonu’nun kısaltması olan SEO, arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. Daha basit bir ifadeyle SEO, web sitenizin görünürlüğünü artırabileceğiniz bir dizi eylemi ifade eder, böylece insanlar işletmenizle ilgili bir kelimeyi her aradıklarında, arama motorunun önerdiği ilk seçenek siz olursunuz. İnternet kullanıcısı olun.

SEO’nun nihai hedefi nedir? SEO, organik trafik almanıza yardımcı olur. SEO, web sitenizin arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha üst sıralarda yer almasını, daha fazla görülmesini ve daha fazla trafik çekmesini amaçlar. Birçok dijital pazarlama uzmanı, SEO’yu dijital pazarlamanın temeli ve kökü olarak görmektedir. SEO sayesinde, müşterinin sizden ne istediğini, daha fazla müşteri çekmek için hangi tekniklere ve hizmetlere ihtiyacınız olduğunu ve müşterinin ihtiyaçları hakkında (faaliyet alanınızda) daha doğru istatistikleri nasıl bulacağınızı öğreneceksiniz.

 

 

SEO Tarihi

SEO ilkelerinin kökleri 1990’lara kadar gitmektedir. Dünyayı ilk arama motorlarıyla tanıştıran on yıl. O yıllarda, arama motorları, web sitelerini İnternet abonelerinin önünde bir liste şeklinde gösterecek şekilde inşa edildi.

Pek çok kişi SEO ilkelerinin doğuşunu 1991 ile ilişkilendirir. Sayısız web sitesinin İnternet alanını işgal ettiği bir yıl ve kısa bir süre sonra, 1993’te Excite, İnternet içeriğini kategorize etmede bir devrim yarattı. 1994 yılında Alta Vista, Yahoo ve diğerleri sahneye katıldı. 1996 yılında, Sergey Brin ve Larry Page dünyanın en büyük ve en iyi bilinen zaman arama motorunu tanıttı. BackRub dünyaya geldi ama uzun sürmedi. İnternet dünyasına bir süre sonra yeni bir alan eklendi ve bu da SEO teknolojisinde büyük bir devrim yarattı: Google! Bununla birlikte, SEO’nun anlamı hala birçok kişi tarafından bilinmiyor ve birçoğu hala SEO’nun ne olduğunu bilmiyor!

 

SEO Pazarlamanın Tanımı

SEO Pazarlama, arama motorları için site optimizasyonu yoluyla yapılan pazarlama dallarından biridir. Bu strateji, web sitenizin görünürlüğünü artırır ve web sitenizin arama sonuçları sayfasındaki sıralamasını yükseltmede harika bir etkiye sahiptir. Bu süreç, web sitesi içeriği, web sitesi yapısı ve tasarımı ve HTML kodu dahil olmak üzere web sitesinde çeşitli öğelerin uygulanmasını ve optimize edilmesini içerir. Tüm bu stratejiler web sitesinde bir arada uygulandığında, web siteniz arama motoru sonuç sayfasında parlayacak ve web sitenizi ziyaret eden trafik iki katına çıkacaktır.

SEO pazarlaması çeşitli faaliyetleri içerir. Örneğin, anahtar kelime araştırması veya anahtar kelimelerle ilgili araştırma, sayfa içi optimizasyon, bağlantı verme, web sitesi içeriğinin kalitesini iyileştirme vb. hedef kitle. SEO pazarlaması, web sitenize organik trafik çekmeyi ve insanların markanız hakkındaki farkındalığını artırmayı amaçlar.

 

arama motorlarının tanımı

Arama motoru, internet kullanıcılarının istedikleri bilgileri aramalarını sağlayan bir yazılım veya araçtır. Ancak soru şu ki, arama motorları ile SEO arasındaki ilişki nedir? Bir arama motoru, web sayfalarını taramak ve sınıflandırmak için tarama algoritmaları ve botlar kullanır. Arama motorları, kullanıcıyı ihtiyaç duyduğu bilgilere bağlamak için farklı veri merkezlerini arar. Sonra ona en yakın sonucu sağlarlar. Arama motorunda görüntülenen sonuçların SEO için çok önemli olduğu düşünüldüğünde, arama motorları bağlamında SEO ilke ve kurallarının uygulanması gerektiği açıktır. SEO ilkeleri nelerdir makalenin devamında incelenecektir.

 

En çok kullanılan arama motorlarının tanıtılması

Arama motorlarının her birini kullanışlı hale getirdiler! Her arama motorunun çerçevelerine ve teknik özelliklerine aşina olduğunuzda, site optimizasyonu ilkelerini arama motorlarında uygulayabilirsiniz. Aşağıdaki arama motorları, sırasıyla, İnternet kullanıcıları arasında en popüler olanlardır:

  • Google
  • Microsoft Bing
  • Yahoo
  • Baidu
  • Yandex
  • Duck Duck Go

 

İstatistikler, SEO pazarlamasının %85’inden fazlasının Google’a ayrıldığını gösteriyor. Bu arama motoru günümüzde mobil trafiğin %95’inden fazlasını oluşturuyor ve doğal olarak dünyanın en büyük ve en popüler arama motoru olarak kabul edilebilir. Ancak, bu arama motoru ile bu listedeki diğer seçenekler arasında bir göz atacağımız önemli farklılıklar var:

 

Google

Bu arama motoru, yüksek hızı ve doğruluğu ile bilinir. Google, kullanıcılarına Google Haritalar, Google Görseller, Google Haberler vb. çeşitli hizmetler sunmaktadır.

Microsoft Bing’i

Bu arama motoru, Office ve Windows dahil olmak üzere diğer Microsoft hizmetleriyle entegredir.

yahoo

Yahoo, Yahoo Finance, Yahoo Mail ve Yahoo News gibi çeşitli benzersiz hizmetler sunar.

Baidu

Baidu Haritaları ve Baidu Baike (Wikipedia’ya benzer bir hizmet) gibi çeşitli hizmetler sunan Çin’in en önemli ve ünlü arama motorudur.

 

Arama motorları neden SEO’ya ihtiyaç duyar?

Bu dönemde içerik üretiminin neden bu kadar ciddiye alındığını ve arama motorları ile SEO ilkeleri arasındaki bağlantının ne olduğunu anlamak için SEO Pazarlama çerçevelerine bakmak yeterlidir.

SEO pazarlaması, rakiplerinizden birkaç kafa önde olmanıza ve hepsinin üzerinde durmanıza yardımcı olur. Arama motorları her an internette milyonlarca kullanıcıyı hareket ettirmektedir. Bu yoğun bilgi akışında başarılı bir işe nasıl başlayabilirsiniz? SEO bunu sizin için mümkün kılar. Başka bir deyişle SEO, arama motorlarına şu faydaları sağlar:

  • Arama motorları alanında düzenli ve sürekli trafiği hareket ettirir ve internet aramalarına doğruluk ve hız katar.
  • Web sitelerine daha fazla organik trafik gönderir ve bu sayede potansiyel müşterileri daha hızlı gerçek müşterilere dönüştürür.
  • SEO kurallarını uygulamak, insanların markanıza olan farkındalığını artıracak ve sizi öne çıkaracak, rakipleriniz arasında güvenilir ve inandırıcı bir kaynak olarak tanınabilirsiniz.
  • Ücretli reklamcılık ve sanal sosyal medya, web sitenize trafik çekmede etkili bir rol oynasa da, arama motorları hala İnternet kullanıcılarını yönlendiriyor ve yönlendiriyor. SEO, sanal varlığınızı oluşturmanın ana anahtarıdır.

 

arama motorları nasıl çalışır

Arama motorlarının kalbinde milyarlarca sanal sayfa vardır ve bu sayfaları web tarama sistemleri (web tarayıcıları olarak da bilinir) aracılığıyla ararlar. Örümcekler ve botlar olarak bilinen bu robotlar, web alanını bütünleştirir. Öte yandan, kendilerine bağlı sanal sayfaları bulmak için bağlantıları takip ederler. Bu sayfalar daha sonra arama motorunun sonuçları aldığı bir dizine eklenir. Kullanıcı, arama çubuğuna bir soru girdiğinde, arama motoru, arama konusuyla ilgili dizinde hangi sayfaların sınıflandırıldığını belirlemek için belirli bir algoritma kullanır. Ardından, bu sayfalar, web sitesinin konusunun alaka düzeyine veya popülerliğine göre sonuçlar sekmesinde hedef kitle için sıralanır.

 

Google arama motoru nasıl çalışır?

Google’ın algoritmalarına bir bakış, SEO’nun neden bu kadar önemli olduğunu ve neden tüm dijital pazarlamacıların bu aracı çok kullandığını kanıtlayacaktır. Diğer arama motorları gibi, Google da aranan anahtar kelimeleri web’deki içerikle ilişkilendirir. Bir sonraki adımda ve yüksek hızda web sitelerini aranan konuyla eşleşmelerine göre kategorize eder. Aranan konuyla ilgili web sitelerinin listesini sunan bu kategoriye Google sıralaması denir. Google, en alakalı web sayfalarını bulmak için tarayıcıları da kullanır. Bu botlar ilgili çevrimiçi sayfaları tarar, ardından kullanıcıya kelimeler ve web adresleri biçiminde bir bilgi profili sağlar.

SEO’nun ne olduğu hakkında daha fazla bilgi edinmek istediğinizi hayal edin. Bu nedenle, Google’da “Sade dilde SEO” araması yaparsınız. Böyle bir zamanda Google, aradığınız kelimeye göre indeksleri (indeksleri) ölçer. Daha sonra bilgi deposunda arama yapar ve böyle bir kelimeye bağlı sayfaları bulur. Daha doğru bilgi sağlamak için Google’ın kullanıcının ihtiyaçlarına göre en doğru bilgiyi sağlamak için kullanıcının internet arama geçmişine bakması ilginçtir.

 

SEO neden Google’a odaklanıyor?

Google SEO için neden bu kadar önemli? Google, dünyanın en popüler ve yaygın olarak kullanılan arama motorudur. Bu nedenle Google SEO, diğer arama motorlarında içerik SEO’dan daha önemlidir. Bugün arama motorlarının dünya pazarındaki payının %90’dan fazlası Google’ın elinde. Bu, web sitenizi SEO araçları yardımıyla Google’da optimize ettiğinizde, daha iyi ve daha iyi görüneceğiniz ve web sitenizdeki kullanıcıların müşteriye dönüşüm oranının artacağı anlamına gelir. Ayrıca Google’ın algoritması da sürekli değişiyor. Google sürekli olarak işini güncel tutmaya çalışıyor. Bu nedenle SEO, web sitesini güncel tutmanın, sıralamasını ve görünürlüğünü artırmanın en iyi yoludur.

 

 

Ortak SEO terimleri

SEO’nun ne olduğunu ve ne için kullanıldığını öğrendik. SEO dünyasındaki en yaygın terimlere bakmanın zamanı geldi.

1. SEM: SEO ilkeleri yardımıyla web sitenize organik trafik çeken ve daha iyi görünürlük sağlayan Arama Motoru Pazarlaması.

2. SERP: Arama sonuç sayfası olarak adlandırılır ve kullanıcı arama konusuna girdiğinde gözünün önünde bir kaynaklar listesi sıralanır.

3. CTR: İçeriğin tıklanma oranı (tıklama oranı). Bu oran, bir reklamın veya bağlantının kullanıcı üzerindeki etkisini gösterir ve kullanıcının içeriğe tepkisini değerlendirmede etkili rol oynar.

4. PPC: Dijital pazarlamanın püf noktalarından biri Tıklama Başına Ödeme olarak adlandırılır.

5. TBM: Tıklama Başına Maliyetin kısaltması. Bu terim, reklamverenin belirtilen bağlantıya yapılan her tıklamadan alacağı tutarı temsil eder.

6. E-A-T: Expertise, Authoritativeness ve Trustworthiness kelimelerinin kısaltması. Bu terim, Google’ın içeriğinin kalite çerçevelerini belirleyen 168 sayfalık belgeyi ifade eder.

7. İndeksleme: İndeksleme, web sayfalarının Google aramasına eklendiği süreçtir, Peki SEO ile ne ilgisi var? Google, kullandığınız meta profillere bağlı olarak içeriğinizi tarar ve ardından sayfanızı dizine ekler (ve veritabanına ekler).

8. Spam: Spam yapmak veya spam kullanmak, arama motoru sıralamasını yükseltebilen ve siteye daha fazla ziyaretçi çekebilen SEO pazarlama yöntemlerinden biridir.

 

Site için SEO’nun önemi

SEO kuralları ve ilkeleri web sitenizin görünürlüğünü artırır, web sitenize organik trafik getirir ve web sitesi satışlarının artmasında büyük rol oynar. SEO, içerik üretimi, içerik yapısı ve sayfa içi faktörleri optimize ederek güçlendirilebilir. SEO, içeriğinizi düzenler, güvenilirliğinizi ve uzmanlığınızı müşteriler için görünür hale getirir.

 

SEO’da içerik üretiminin rolü

SEO içeriği oluşturmak, SEO ilkelerinin sitede uygulanmasını kolaylaştırır. Öte yandan, internette daha çok ve daha iyi görünmenizi sağlar, web sitenizin organik trafiğini önemli ölçüde artırır ve kullanıcıları ürünlerinizi/hizmetlerinizi satın almaya teşvik eder.

 

SEO ve içerik kalitesi arasındaki ilişki nedir?

Birçok dijital pazarlama uzmanı, SEO’nun başarısının sebebinin sosyal medya için içerik kalitesini artırmak ve iyileştirmek olduğuna inanıyor. SEO’nun temeli kaliteli içeriğe dayanır; Açıkçası, yalnızca uzmanlığınızı müşteriye kaliteli içerikle gösterdiğinizde görüleceksiniz.

 

SEO dostu içerik nasıl üretilir?

Ancak SEO iyileştirme yöntemlerini ve hangi çerçevelerin izlenmesi gerektiğini bildiğiniz zaman SEO uyumlu içerikler üretebilirsiniz. Bunu yapmak için aşağıdaki adımları izleyin:

  • Sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri yakından takip edin, araştırın ve içerik oluştururken akıllıca kullanın.
  • İçeriğinizin kalitesini artırmaya çalışın ve SEO içerik yazma yönteminin ne olduğunu öğrenin. Ardından içerik üretiminde bu yöntemi kullanın.
  • İçeriği düzenlemek için içerik oluştururken başlık ve alt başlık kullanın.
  • İçerik için SEO fotoğrafları kullanın. Her fotoğraf için belirli alternatifleri ve etiketleri yerleştirdiğinizden emin olun.
  • Dahili bağlantıları kullanın. Kullanıcıyı sayfanızda tutun ve diğer web sitesi sayfalarına yönlendirin.
  • İçeriğinizin dilinin açık ve anlaşılır olduğundan emin olun.
  • İçeriğin konusunu özetlemek için meta açıklamayı kullanın. Bu, SERP sıralamanızı yükseltecektir.

 

Site SEO’sunu etkileyen faktörler

Şimdi SEO’yu hangi faktörlerin etkilediğini ve her birinin ne kadar önemli olduğunu görme zamanı. Aşağıdaki liste size bu öğelerin örneklerini gösterir:

  • İçerik kalitesi, anahtar kelimelerle ilişkisi ve etkileşimi.
  • Web sitesinin düzeni ve yapısı
  • Mobil uyumlu içerik ve web sitesi
  • Diğer sitelere geri bağlantı
  • Sosyal ağlarla ilgili sinyaller
  • Kullanıcının içerikle etkileşim miktarı

 

SEO gerektiren içerik türleri?

SEO içeriği sayfanızın sıralamasını yükseltir ve markanızın hedef kitlesini tam olarak hedeflemenizi ve onları web sitenize çekmenizi sağlar. Peki SEO ihtiyacı olan içerik nedir ve neleri içerir?

  1. Blog gönderileri
  2. Eğitim gönderileri
  3. Bilgi grafikleri
  4. Ürün satış siteleri ve ürün tanıtım yazıları
  5. Trend olan gönderiler
  6. haber içeriği
  7. Kısa içerik (1200 kelimeden az)
  8. Uzun içerik (1200 kelimeden fazla)
  9. Sütun içerikleri veya sütunlar
  10. Araştırma içerikleri
  11. Çeşitli bilimsel ve bilimsel olmayan makaleler
  12. videolar
  13. Listeler ve…

 

 

SEO ve Google Ads Karşılaştırması

Bu bölümde diğer tarafa bakacağız: Google Reklamları ve SEO arasındaki fark nedir ve her biri web sitesi görünürlüğüne nasıl katkıda bulunur? Google Reklamları ve SEO, web sitesi trafiğini ve arama motorlarında görünürlüğü artırmak için iki stratejidir. Google Reklamları, web sitenize hızlı bir şekilde büyük miktarda trafik gönderen ücretli reklam örnekleridir. Ancak SEO, web sitenize uzun bir süre boyunca sürekli organik trafik sağlayan devam eden bir süreçtir. Google Reklamları, işletmenizin Google aramalarında görünmesini sağlarken SEO, sıralamanızı ve markanızla kullanıcı etkileşimini etkili bir şekilde artırır. Anahtar kelimelerin performansını kontrol ettikten sonra SEO içeriği oluşturabilmeniz için anahtar kelimeleri kontrol etmek için Google Ads’i kullanabileceğiniz unutulmamalıdır.

 

SEO mu daha iyi yoksa Google reklamları mı?

Bu seçeneklerin her ikisi de işinizi kendi yollarıyla etkili bir şekilde tanıtıyor. SEO ilkeleri, web sitesinde sürekli ve sürekli çalışmayı gerektiren uzun vadeli stratejilerdir. SEO içerikleri üretmenin ve SEO tekniklerini web sitesinde uygulamanın yanı sıra bu ilkeleri takip edip uzun vadede devam ettirmenin bilincinde olmalı ve bugüne kadar yapmış olduğunuz çalışmaları ihmal etmemelisiniz. Buna karşılık, Google Reklamları anında performansa ve web sitesine ani ve yoğun trafik çekmeye odaklanır.

Dijital pazarlama uzmanları, biri değil, bu iki stratejiyi birleştirdiğinizde dijital pazarlama hedeflerinize ulaşılacağına inanıyor. Şimdi ortaya çıkan bir başka soru da şu:

 

Google reklamcılığı SEO’yu etkiler mi?

Bu sorunun cevabı evet.” Ancak Google Ads, SEO’yu doğrudan etkilemez, ancak işletmelerin SEO’yu iyileştirmek için anahtar kelimelerin performansını kontrol etmesine neden olur. Bu, her markanın daha kaliteli SEO içeriği üretebilmesini sağlar. Bu içerik şüphesiz daha yüksek bir sıralama elde edecek ve daha fazla web sitesi kullanıcısı çekecektir.

 

 

SEO neleri içermez?

İlk soru, neden SEO’yu etkilemeyen şeylere aşina olmalıyız?

SEO’yu etkilemeyen konularda gereksiz harcamalardan kaçınılır.
Zamanımızdan tasarruf edilecek ve aynı enerjiyi SEO’yu etkileyen şeylere harcayacağız.
SEO’yu etkilemeyen şeyler nelerdir?
İçeriğin yazarının itibarı
Meta etiketlere anahtar kelimeler ekleyin
Tüm anahtar kelimeleri fotoğraf alt metnine koymak
Şema işaretlemesi veya Şema işaretlemesi
Zengin ve zengin snippet’leri kullanma
Doğrudan veya yönlendirme trafiği
ücretli reklam
SEO’da yaygın hatalar
Yavaş web sitesi hızı
Google’da olumsuz geri bildirim alma
Yinelenen veya Yinelenen İçerik
Yerel içeriğe odaklanma eksikliği
Bozuk resimler veya eksik alternatif metin
Süresi dolmuş ve çok eski bilgiler.
Web sitesi mobil uyumlu değil

 

Negatif SEO nedir?

Negatif SEO, bir rakibin web sitesinin sıralamasına zarar veren veya itibarını zedeleyen bir dizi yıkıcı ve etik olmayan eylemdir. Örneğin, aşağıdakilerden bahsedilebilir:

Doğal olmayan bağlantılar ve spam oluşturma
Dijital içerikte içerik kazıma veya veri toplama
Web sitesi korsanlığı
Bir web sitesinden SEO kalıplarını kaldırmak ve…

Ancak bu tür SEO’nun sonuçları nelerdir? Arama motorları negatif SEO’yu kesinlikle yasaklar. Bununla birlikte, birçok siyah şapkalı bilgisayar korsanı veya SEO programlama konusunda yetkin siyah şapka SEO’su, arzu ettikleri web sitelerinin SEO’sunu yok etmek için hala bu yöntemi kullanıyor.

 

SEO’nun Temel Unsurları

SEO araçları nelerdir ve SEO’nun temellerini hangi unsurlar oluşturur? Makalenin bu bölümünde, bir SEO işi düşünüyorsanız veya sitenizin SEO’sunu güçlendirmeyi planlıyorsanız, aşina olmanız gereken unsurlardan bahsedeceğiz.

SEO görüntüleri
içerik kalitesi
Başlıklardaki etiketler, başlıkların ve alt başlıkların dizilişi + meta açıklama
Web sitesi yükleme süresi
Uygun URL’yi kullanın
İç ve dış bağlantılar
Mobil SEO
Güvenlik, hız ve web sitesi yapısı
Dahili SEO veya Sayfa İçi SEO

Site içi SEO ve sayfa içi SEO olarak da bilinen Dahili SEO, arama motoru optimizasyonu yöntemlerinden biridir. Bu yöntem, web sitesinde üzerinde çalışmamız ve bu sayede web sitesinin sıralamasını iyileştirmemiz gereken taktikleri ifade eder. Dahili SEO tekniklerini aşağıdaki kontrol listesinde inceliyoruz:

 

Dahili SEO kontrol listesi:

Web sitesi içeriği ve kaynak kodları
Düzenli içerik üretimi
İçerik takvimine sahip olmak
İçeriğe ve web sitesine standart anahtar kelimeler eklemek
Sayfa yükleme veya sayfa yukarı hızını artırma ve sayfanın sıralamasını artıracak diğer her şey.
Harici SEO veya Sayfa Dışı SEO

Web sitesinin sıralamasını iyileştirmek için web sitesi dışında yapılan tekniklere denir. Bu taktiklerin amacı, kullanıcının markanızın geçerliliğini ve genişliğini fark etmesini sağlamaktır. Bu taktikler aynı zamanda arama motoruna ne kadar güvenilir ve profesyonel olduğunuzu kanıtlar.

Şimdi sayfa dışı SEO taktiklerinin kontrol listesinin ne olduğunu görelim.

 

Harici SEO kontrol listesi:

bağlantı oluştur
Misafir gönderileri
internet alışverişi
Geri bağlantı yapma
Reklam raporlaması ve web sitesi dışında yapılan herhangi bir işlem, sıralamanızı yükseltecektir.
Teknik SEO veya Teknik SEO

Teknik SEO, web sitesi sunucularını veya yapılarını Google’ın tarama robotları tarafından daha erişilebilir olacak şekilde hazırlamaktır. Bu, web sitesinin dizine eklenmesini kolaylaştıracak ve sıralamasını yükseltecektir. Bu yöntemin, web sitenizle çalışan kullanıcı deneyimini geliştirdiğine ve web sitenizdeki sistematik hataları ortadan kaldırdığına dikkat edilmelidir.

 

Teknik SEO kontrol listesi:

Web sitesini mobil kullanıcılar için optimize etmek ve mobil uyumlu hale getirmek
Bozuk bağlantıları kaldır
Yinelenen içeriği kaldır
Web sitesi başlıklarını ve meta verileri kontrol edin
Web sitesinin site haritasının Google’a kaydedilmesi
Web sitesinin dokusunu ve yapısını değiştirmenin yanı sıra SEO dostu hale getirme
Web sitesinin hızını ve çalışma süresini iyileştirmek ve…

 

SEO Teknikleri Türleri

Şimdi SEO’yu uygulamak için hangi taktiklerin ve yöntemlerin önerildiğini görme zamanı.

SEO teknikleri farklı türleri içerir. Teknik SEO ve harici ve dahili SEO, daha önce tartıştığımız SEO teknikleri türleriydi. Mobil optimizasyon, yerel SEO, web sitesi kaynak kodlarının optimizasyonu, link oluşturma ve link verme, SEO içeriği oluşturma ve içerik yazımında SEO ilkelerini uygulama, sosyal medya pazarlaması vb. SEO teknikleri arasındadır. Her teknik, sitenizle çalışan kullanıcı deneyimini iyileştirmede ve arama motoru sıralamalarını yükseltmede çok önemlidir.

 

siyah şapka SEO

Siyah şapka SEO, genellikle SEO kurallarına uymayan ve kötü niyetli olarak kullanan SEO’nun etik dışı ve yıkıcı yöntemlerinden biridir. Web sitesinin arama motorunda olabildiğince görünür olmasını amaçlar. Bu eylemler genellikle web sitesine daha fazla trafik çekmek için arama motoru çerçevelerini ve algoritmalarını kötüye kullanır. Örneğin, anahtar kelimelerin toplu kullanımı, gizleme ve bağlantılarda işaretlemeden bahsedebiliriz. Siyah şapka SEO’ları genellikle arama motorundan bir uyarı alır ve kötü niyetli siyah şapka eylemleri web sitesini olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle, web sitenizin itibarını ve güvenilirliğini korumak için bu teknikleri hiç kullanmamanız önerilir.

 

Beyaz şapka SEO

Siyah şapka SEO’dan farklı olarak, beyaz şapka SEO, arama motorları için site optimizasyonunda geçerli ve etik ilkeleri ifade eder. Bu kurallara uymak, web sitenizi daha görünür hale getirecek ve arama motoru sonuç sayfası (SERP) sıralamanızı yükseltecektir.

 

SEO kuralları, web sitenizle çalışan kullanıcı deneyiminin kalitesini artırmak için tasarlanmıştır ve aşağıdaki taktikleri içerir:

Web sitesi içerik üretiminin kalitesini artırmak
İçeriği optimize etmek için standart ilkelerin ve SEO çerçevelerinin uygulanması
Web sitesiyle çalışan kullanıcı deneyimini optimize etmek için web sitesinin yapısını ve dokusunu iyileştirmek
Web sitesi kaynak kodlarının optimizasyonu
Yüksek kaliteli ve güçlü geri bağlantılar oluşturma

Web sitesindeki SEO pazarlama tekniklerinin web sitenizin görünürlüğü ve sıralaması üzerinde uzun vadeli büyük bir etkisi olduğunu bilmek ilginçtir. Ayrıca arama motorundan uyarı almaktan kurtulmanıza yardımcı olur.

 

Gri şapka SEO

Gri şapka SEO ne anlama gelir ve diğer SEO türlerinden farkı nedir? Bir SEO, beyaz şapka SEO ile siyah şapka SEO’yu birleştirdiğinde, gri SEO’yu kullanır. Örneğin, kaliteli içerik üretin (beyaz şapka), ancak bunun için geri bağlantılar satın alın (siyah şapka).

 

 

Yerel SEO nedir?

Şimdi yerel SEO nedir ve ne işe yarar ona bakalım. Yerel SEO’nun arama motorundaki görünürlüğünüz üzerindeki büyük etkisinin yanı sıra çevrimiçi varlığınızı da güçlendirdiğini bilmek ilginçtir. Genel olarak, yerel SEO, yerel aramalarda web sitesinin görünürlüğüne odaklanan bir SEO dalıdır. Biraz basitleştirelim. Anahtar kelimeler, insanların çevrimiçi çözümlerde aradıkları endişeleri ve zorlukları temsil eder. Açıkçası, her ülke ve bölgenin endişeleri farklıdır ve aynı şekilde anahtar kelimeleri (çevrimiçi olarak cevap aradıkları sorular) farklı olabilir.

Paris’te ücretsiz SEO eğitim merkezleri arayan meraklı bir Parisli hayal edin. Öte yandan, çevrimdışı SEO kurslarına kaydolarak SEO kavramını fiziksel olarak ve bir profesörün yardımıyla öğrenmekle ilgileniyor. Bu kişinin araması Paris’teki SEO eğitim merkezleri ile sınırlı olacaktır. Yerel SEO tam da bu konuda manevralar yapıyor. Yani yerel abonelerinizin ziyaret etmesi için web sitenizin içeriğini, anahtar kelimelerini ve kaynak kodlarını hazırladınız.

 

Yerel SEO’nuzu artırmak için aşağıdaki kontrol listesini kullanın:

Yerel olarak alakalı anahtar kelimeleri listelemek için özel anahtar kelime araştırması
Güçlü ve kaliteli yerel geri bağlantılar
Yerel işletmelerin listesi
Bu teknik, sizi yerel müşterileri çekmeye ve çevrenizdeki potansiyel müşterileri çekmeye hazırlar.

Şehir SEO’su nedir?

Shahr SEO, web sitesi sıralamasını ve satışlarını artırmak için en güçlü SEO araçlarından biridir. Ne yazık ki, bu tekniğin yüksek önemine rağmen, birçok web sitesi buna dikkat etmiyor ve atlıyor. City SEO, işletmenizin çevresindeki şehirleri hedefler ve bu şehirlerin müşterilerini çekmeye çalışır. Yani şehrin SEO’su sadece kendi şehrinizde değil çevre illerde bile hemşehrilerinizin veya illerin ilk tercihi olmanızı ve rakiplerinizi geride bırakmanızı sağlar.

 

Uluslararası SEO nedir?

İşletmenize yakın coğrafi alanlara odaklanan şehir SEO’sunun aksine, uluslararası SEO, küresel topluluklar arasındaki çevrimiçi varlığınıza odaklanır. Bu, yerel anahtar kelimeler yerine global anahtar kelimeler üzerinde çalışacağınız ve içeriğinizi uluslararası standartlara göre güncellemeye çalışacağınız anlamına gelir. Bu tür bir SEO için gerekli adımlar nelerdir ve kontrol listesi nedir?

Anahtar kelime araştırması ve uluslararası kullanılan anahtar kelimelerin kullanımı.

Uluslararası backlink kullanımı

Uluslararası işletmelerin listesini oluşturmak ve içerik üretmek rakiplerinizden önce tercih yapmanızı sağlayacaktır.

Uluslararası SEO ne için önerilir? Uluslararası SEO daha çok kendi ülkesiyle sınırlı olmayan ve hedef kitlesi farklı ülkelere dağılmış işletmeler için önerilir. Bu SEO türü, önceki türe (yerel SEO) göre daha fazla maliyet ve enerji gerektirir.

 

 

SEO site analiz araçları ve her birinin nasıl çalıştığını kontrol etme

SEO araçları, web sitenizin sıralamasını iyileştirmeye, satışları artırmaya ve daha fazla organik trafik çekmeye yardımcı olan yazılımları içerir. Bu araçların size verdiği veriler ve bildirimler hem web sitenizin sağlığını artırır hem de işletmenizin başarılı olmasında etkilidir. Bu araçlar, anahtar kelimeleri etkili bir şekilde iyileştirir, geri bağlantıları ve anahtar kelimeleri ve diğer SEO öğelerini optimize eder.

Sonuçta, SEO araçları size her rakibin web sitesinin SEO açısından sıralamasını ve web sitesini optimize etmede ne kadar güçlü olduğunu gösterir. Bu veriler ve istatistikler, sitenizin SEO’sunu daha geniş ve daha iyi bir görünümle iyileştirme planlarınızı uygulamanıza olanak tanır. Gelin bu araçlara bir göz atalım.

 

Google Arama Konsolu

Web sitesi dizin durumunu kontrol etmenizi sağlayan SEO araçlarından biri de aranan sorular, tarama hataları vb. olup web sitenizin görünürlüğünü artırır.

 

Ahrefs

Arama motorlarında web sitesi ziyaretlerini artırmak ve SEO optimizasyonu için önerilen çok yönlü bir SEO aracı. Bu araç, web sitenizin SEO’sunu analiz etmek için internetin her yerinden gelen verileri kullanan bir tarayıcıdır. Ahrefs, SEO pazarlamasının “olmazsa olmazlarından” biridir.

 

SEMrush

SEO uzmanları ve dijital pazarlamacılar tarafından yaygın olarak kullanılan dijital pazarlama araçları dahil. Bu araç, SEO ve PPC analizi, pazarlama, sosyal ağ içerik üretimi ve pazarlama ile ilgili araştırma için kullanılır. Bu araç, web sitenizin trafik kaynağını, popüler arama anahtar kelimelerini ve web sitesi sıralamasını izler.

site denetleyicisi

Başka bir çok yönlü bulut tabanlı SEO aracı. Bu araç hem küçük hem de büyük işletmeler için önerilir. Site Checker, web sitenizin iç ve dış SEO’sunu kontrol eder, teknik SEO ve web sitesi değişikliklerine bakar, anahtar kelimelerinizi kontrol etmenizi sağlar ve geri bağlantılarınızın kalitesini ölçer.

 

KWFinder

Profesyonel bir anahtar kelime araştırmacısına ihtiyaç duyanlar için harika bir araç. Bu araç, anahtar kelimeleri hafifletmenize, rakiplerinizi geride bırakmanıza, indeks değerinizi ölçmenize ve PPC reklamlarınızın etkinliğini izlemenize yardımcı olacaktır.

 

Google Analytics

Birkaç kişi SEO’nun temellerine gidebilir ve bu aracın adına aşina olmayabilir. Bu yazılım, web sitesi performansını, oturum aralıklarını, oturum başına sayfa kontrolünü ve web sitenizi ziyaret eden her kişinin hemen çıkma oranını izlemek için mükemmel bir araçtır. Ek olarak, Google Analytics, web sitenizin trafiğinin kaynağını kontrol etmek için iyi bir seçimdir.

 

BuzzStream

SEO ve dijital pazarlama kampanyalarında size yardımcı olan harika araçlar arasında. Bu araç, güncel trendleri ve popüler kelimeleri bilmenize, güçlü bağlantılar kurmanıza ve web sitenizin trafiğini artırmanıza yardımcı olur.

 

Moz pro

Sıralamanızı iyileştirmenize, web sitenizin sayfalarını optimize etmenize, profesyonel bir tarayıcı olmanıza ve size eksiksiz bağlantı performansı istatistikleri sağlamanıza yardımcı olacak bir SEO aracı arıyorsanız, Moz Pro iyi bir seçim olacaktır. Bu araç sayesinde kendinize profesyonel SEO pazarlama kampanyaları düzenleyebilir ve web sitenizdeki SEO hatalarını takip edebilirsiniz.

 

Google algoritmalarının listesi

Google’ın algoritmaları, çevrimiçi kullanıcılara en iyi arama sonuçlarını sağlamak için arama dizinlerinde bulunan verileri kullanan karmaşık sistemlerdir. Bu algoritmaların listesine bakacağız ve ardından bu algoritmaların SEO üzerindeki etkisine geçeceğiz.

  1. Jagger
  2. Big Daddy
  3. Caffeine
  4. Vince
  5. Panda
  6. Florida
  7. Freshness Algorithm
  8. Page Layout Algorithm
  9. Penguin
  10. EMD
  11. Hummingbird
  12. Pigeon
  13. RankBrain
  14. Fred
  15. Payday

 

Sitenin SEO’sunu Google algoritmaları açısından kontrol etme

Çeşitli SEO araçları, belirtilen algoritmaların güncellemelerine dayanarak web sitenizin SEO’sunu kontrol etmenizi sağlar. Google Arama Konsolu, web sitenizin sıralamasını Google algoritmalarının en son güncellemelerine göre kontrol etmenizi sağlar. Bununla birlikte, çoğu profesyonel SEO uzmanı, söz konusu algoritmaların en son güncellemelerini ve her algoritma güncellemesinden önce ve sonra web sitesinin sıralamasını kontrol etmenin, web sitenizin hangi bölümlerinde Google hatalarıyla karşılaşılacağını size göstereceğine inanır. Ve bu boşlukları nasıl telafi edebilirsiniz? Google’ın algoritmalarının en son güncellemelerini öğrenmek için “bu web sitesi” üzerinden Google’ın bildirimlerini açabilir ve en son algoritma güncellemelerinden zamanında haberdar olabilirsiniz.

 

SEO sitesinin avantajları ve zorlukları

Öncelikle SEO’nun faydalarının neler olduğunu ve web siteniz için ne gibi faydalar içerdiğini görelim. Ardından, web sitesi SEO’nun zorluklarını ve önünüzde hangi engellerin duracağını tartışacağız.

 

SEO’nun Avantajları

SEO ilkelerini uygulamak, web sitenize yüksek kaliteli ve organik trafik gönderir.
İşletmenizin tanınmasını sağlar.
Web sitenizdeki potansiyel müşterilerin normal müşterilere dönüşüm oranını artırır.
İşinizi en düşük maliyetle büyütmenize yardımcı olur.
İşinize uzmanlık katar ve marka isminizi geçerli kılar.

SEO zorlukları

Sitenizin SEO’sunu optimize etmeniz daha uzun sürebilir.
Faaliyet alanınızda ne kadar çok rekabet olursa, o kadar çok zamana ve paraya ihtiyacınız olacaktır.
SEO, web sitesi sıralamasının önünü açar ancak bunu garanti etmez.
Google’ın algoritmalarındaki sürekli değişiklikler, SEO site optimizasyonunun karşılaştığı en büyük zorluklardan biridir.

 

 

SEO stratejisi nasıl oluşturulur?

1. Adım: Web sitenizin mevcut performansını kontrol edin. Organik trafik, anahtar kelime sıralamaları ve geri bağlantılar hakkında doğru istatistikler alın. Bunun için Google Analytics’ten yardım alabilirsiniz. SEMrush, geri bağlantıları kontrol etmek için harika bir araçtır.
Rakip web sitelerinin SEO açısından performansı nedir? Zayıf yönleri üzerinde çalışın. Güçlü yönlerini takip ettiğinizden ve bunları işinizde uyguladığınızdan emin olun.
Rakiplerinizin güçlü anahtar kelimelerini bulun.
Hedeflerinizi temel performans göstergelerine (KPI) göre belirleyin ve başarılarınızı ve başarısızlıklarınızı bunlara göre ölçmeye çalışın. KPI, web siteniz için hedefinize bağlı olarak farklı olabilir. Web siteniz için hedefleriniz, web sitesi sorunlarının optimizasyonunu, ortalama web sitesi tıklama oranını, geri bağlantıları, anahtar kelime gücünü ve web sitesi trafiğini içerebilir.
Web sitesinin mevcut içeriğini ölçün ve ardından SEO ilkelerine göre iyileştirin.

SEO öğrenme yöntemleri nelerdir?

SEO geliri ve web sitesi optimizasyonu üzerindeki büyük etkisi, birçok insanı SEO işlerine veya SEO ilkelerini öğrenmeye çekmiştir. SEO yazımı ve SEO içerik üretimi alanında sıkça sorulan birkaç soruya göz atıyoruz:

 

SEO öğrenmeye nereden başlamalı?

Anahtar kelime! Her şey birkaç kelime ile başlar. Anahtar kelimeler yardımıyla uzmanlığınızı bir makaleye dönüştürün. Araştırmayı hayatınızın mesleği haline getirmeye çalışın, profesyonel SEO eğitimi için Google’ın SEO eğitim sitelerinden yardım alabilirsiniz.

 

SEO öğrenmek zor mu?

Hayır, bu alanda tamamen yeni olsanız bile, ücretsiz SEO eğitimi için çeşitli web siteleri ve kaynaklar bulunmaktadır.

 

Profesyonel SEO öğrenmek ne kadar sürer?

Temel SEO’yu öğrenmek yaklaşık bir ila üç ay sürer. Bu alanda profesyonel olmak altı aydan bir yıla kadar sürer.

 

SEO ücreti ne kadar?

SEO geliri tamamen SEO işinin türüne ve bu alandaki yeterlilik seviyenize bağlıdır. Ayrıca freelancer veya kalıcı SEO olarak çalışmak da gelirinizde etkilidir.

 

Profesyonel bir SEO uzmanı olmak için ön koşullar

SEO pazarlaması ve içerik pazarlaması, bugünlerde tüm dünyada yaygın bir ateş haline geldi. Bu nedenle birçok küçük ve büyük şirket profesyonel SEO arayışındadır. Profesyonel bir SEO uzmanı olmak için öncelikle bu işin ön şartlarını bilmelisiniz. Genellikle, herhangi bir bilgi geçmişine sahip çoğu kişi SEO öğrenebilir, ancak SEO’nun bilgisayar bilgisini geliştirmeyi gerektirdiği unutulmamalıdır.

 

Bir SEO işinin faydaları nelerdir?

Bir SEO işinin faydalarının ne olduğunu görmenin zamanı geldi.

SEO içeriği oluşturmayı öğrenmek ve öğretmek basittir ve çok az çabayla öğrenilebilir.
SEO hizmetleri yüksek talep görmektedir.
Esnek çalışma saatleri ile freelancer olarak çalışabilirsiniz.
Çok çeşitli iş teklifleri alacaksınız.
Dijital pazarlama sektöründeki yerinizi güçlendirebilirsiniz.
İşi teşvik etmek ve SEO gelirini artırmak mümkündür.
SEO makaleleri üretmek, genel ve uzmanlık bilginizi genişletmede etkili bir rol oynar.

 

SEO iş sorumlulukları

Dahili SEO: SEO içeriğinin nasıl üretileceğini bilmek, kullanıcıların müşteriye dönüşümünü optimize etmek, SEO başlıklarını ve altyazılarını, ana başlık etiketlerini ve meta açıklamalarını, URL yapısını, anahtar kelime araştırmasını ve anahtar kelime yazımı yöntemiyle birlikte tanımak. web sitesiyle çalışmanın kullanıcı deneyimi.
Harici SEO: web sitesi trafiğini artırma yöntemleri, görsel efektler ve bunların SEO ilkelerine göre nasıl düzenleneceği, bağlantı kurma, misafir gönderileri ve haber bültenleri.
Kendinizi güncel tutuyorsunuz ve her tür dijital pazarlamaya (içerik pazarlaması, ücretli arama pazarlaması, dijital kampanyalar, sosyal medya pazarlaması ve web geliştirme) aşina oluyorsunuz.

Başarılı Bir SEO Olmanın Adımları

  • SEO ilkelerini ve arama motorlarının temel kurallarını öğrenin.
  • SEO stratejilerinin ve tekniklerinin ne olduğunu bilin.
  • SEO eğitim kurslarına katılarak bu stratejileri güçlendirmeye çalışın.
  • Her zaman SEO ile ilgili en son trendleri ve haberleri arayın.
  • SEO araçlarını tanıyın ve onlarla çalışma konusunda profesyonel olun.
  • SEO hakkında bildiğiniz taktikleri uygulayın ve uygulayın.
  • Çalışmanızın sonuçlarını işverenlere gösterin.