İçerik kelime sayısının SEO iyileştirmesindeki rolü
İçerik kelime sayısının SEO iyileştirmesindeki rolü
Sitenin SEO’sunu iyileştirmenin birçok karmaşıklığı vardır ve içeriğin arama sonuçlarına (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) yerleştirilmesi açısından önemlidir. Arama motoru algoritmaları her zaman değişir ve web sayfalarını sıralamak için anahtar kelimeler, içerik kalitesi, başlık etiketleri, içerik kelimelerinin sayısı vb. birçok faktörü göz önünde bulundurur.
Uzmanların çoğu, içeriğin niceliğinden çok niteliğinin daha önemli olduğuna inansa da, web sayfalarını içerik kelime sayısına göre analiz etmek SEO stratejilerini seçmede etkilidir. Pazarlama ve reklamcılık alanında çalışan kişiler, her bir içerik parçasındaki kelime sayısına çok dikkat eder. Örneğin, uzun içerik marka bilinirliğini artırır. Ayrıca, doğru sayıda kelimeye sahip metin reklamlar, bir ürünü potansiyel müşterilere hızlı bir şekilde tanıtır.
İçerik kelime sayısı ile sitenin SEO’sunu iyileştirme arasındaki ilişki
İçerik kelime sayısını değerlendirmek, arama motorlarında web sayfalarını optimize etmek ve site SEO’sunu geliştirmek için gereklidir. İçerik yazılırken okuyucu ve hedef kitle ön planda tutulmalı ve buna göre anahtar kelime sayısı belirlenmelidir. Ana konuyla ilgili olmayan uzun içeriğe sahip web sayfaları istenmeyen olarak kabul edilir. Bu tür içerikler sitenin hemen çıkma oranını artıracaktır.
Şimdiye kadar, içerik kelime sayısı ile SEO iyileştirmesi arasındaki ilişki üzerine çok sayıda araştırma yayınlandı. Örneğin, 2020’de Backlinko web sitesi yaklaşık 12 milyon web sayfasını araştırdı. Son olarak uzmanların metindeki kelime sayısı ile arama motorlarındaki sıralaması arasında kesin bir ilişki bulamadıklarını açıkladı. Ayrıca Google’da ilk sırada yer alan sayfalardaki kelime sayısı ortalama 1447 oldu.
İçerik kelimelerinin sayısı nasıl hesaplanır?
Microsoft Word’de metin yazarken içeriğin sözcük sayısı bilinir. Ancak, Grammarly, Yoast ve Word Count Checker gibi çevrimiçi web siteleri, içerik optimizasyonu için en iyi kelime sayma araçlarıdır. Yoast, web sayfalarının optimizasyonunu etkileyen minimum faktörleri gözlemlemek için SEO uzmanlarına gerekli rehberliği sağlar.
Her içerik için en uygun kelime sayısı
Çoğu zaman kelime sayısı içeriğin kalitesini gösterir. Bir içeriğin kelime sayısı, yayınlanacağı web sitesi, konusu ve hedefleri, izleyici özellikleri ve SEO stratejileri gibi faktörlere bağlıdır. Kelime sayısı için belirli bir standart veya yönerge yoktur ve teknikler genellikle SEO uygulayıcılarının deneyimlerine ve araştırmalarına dayalı olarak önerilir. Örneğin Aparat gibi sosyal paylaşım sitelerine 200 kelimeden fazla içerik koymak hiç de ilginç gelmiyor.
Genel olarak normal site içeriği için kelime sayısının en az 1000 kelime, bilgilendirici yazılar için ise 300 ile 500 kelime arasında olması önerilir. Genellikle eğitim içerikleri, içeriğinin doğası gereği 2000 kelimeden başlamaktadır.
Ayrıca haber yazıları 500 ile 800 kelime arasında olmalıdır. Sitenin açılış sayfası, kullanıcılarla daha fazla etkileşim için tasarlanmıştır ve maksimum 500 kelimeyi görüntülemek daha iyidir. Her türlü içerikte kullanılan minimum kelime sayısına bağlı kalmak bir SEO stratejisi olarak kabul edilebilir. Bu konuyu analiz ederek, site yöneticileri içerik optimizasyonu için ilginç sonuçlar elde edebilir. Ayrıca rakip sayfaları ve kullandıkları kelime sayısını değerlendirmek SEO’ya yardımcı olur.
Sitenin SEO sıralamasındaki içerik kelimelerinin sayısını kontrol etme
Yoast SEO, metin içeriği uzunluk analizini kontrol eder. Gönderiler veya web sayfaları için en fazla 300 kelime yazmanızı öneririz. Bu SEO için iyi mi? Daha fazla kelime sayısı, Google’ın metninizin konusunu daha iyi anlamasına yardımcı olur ve genel olarak Google, daha uzun makaleleri daha üst sıralarda tutma eğilimindedir. Sırf bunun için içerik eklemenizi önermiyoruz. Kimse uzun ve kötü yazılmış makaleleri okumak istemez. Kalite ve kullanım kolaylığı hala önce gelir.
Bir gönderi veya web sayfasındaki içeriğin kelime sayısının önemli olmasının nedeni
İçeriğinizin veya metninizin kelime sayısı nedir? Ve sitenin SEO sıralamasında neden önemlidir? Metindeki kelime sayısının tanımı oldukça açıktır. 1.000 veya daha fazla kelimeden oluşan uzun, kaliteli blog gönderileri yazarsanız, Google’da sıralama şansınız daha yüksektir. 2500 kelimenin üzerinde makaleler yazdık. Aslında memnun oldukları için web trafiğimizin artmasına yardımcı oldular. Ardından, makalelerin SEO’ya ne kadar yardımcı olduğunu tartışacağız.
Bir SEO sitesine kaç kelimelik makale yardımcı olur?
Metniniz daha uzun olduğunda, Google’ın konunuz hakkında daha fazla ipucu olacaktır. İçeriğinizde ne kadar çok anahtar kelime kullanılırsa ve makaleniz ne kadar SEO dostu ise, anahtar kelime öbeğiniz o kadar odaklı olacaktır. Ancak, anahtar kelimeleri doldurmak için bir bahane değil! Makalenizi doğal olarak optimize ederseniz, anahtar kelimeye odaklanmanız metinde görünecektir. Bunun yerine daha fazla eşanlamlı ve ilgili anahtar kelime öbeği de kullanabilirsiniz. Daha uzun bir gönderide, anahtar kelimeyi eklemek için daha fazla başlık, bağlantı ve resim ekleyebilirsiniz. Yani burada daha fazla içerik, konuyla ilgili daha kaliteli bilgi anlamına gelir.
Ayrıca, daha fazla kelime sayısına sahip bir metin, içeriğinizi optimize ettiğiniz anahtar kelimenin birkaç uzun metni için sıralama yapmanıza yardımcı olabilir. Bunun nedeni, uzun bir metinde muhtemelen birçok farklı konuyu ele almanızdır. Makaleniz veya diğer alt kategori gönderileriniz, farklı anahtar kelime öbekleri için arama sonuçlarında görünebilir. Akıllı bir dahili bağlantı kurarsanız, yazdığınız kapsamlı bir gönderiye yönlendirilenlerin sayısını artırabilirsiniz. Bu, sitenize daha fazla organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır.
Ayrıca, bir sayfa birkaç kelimeden oluşuyorsa, Google’ın onu kısa içerik olarak düşünmesi daha olasıdır. Tüm arama motorları insanların sorularına en iyi cevapları vermeyi amaçlar. Kısa içerik, daha az eksiksiz cevaplar verir ve insanların ihtiyaçlarını karşılar. Sonuç olarak, muhtemelen çok üst sıralarda yer almayacaktır.
SEO stratejileri
SEO stratejileri, web sitesi SEO’sunda en önemli ve pratik konuların başında gelir. SEO çalışmalarının başarılı olması için SEO stratejilerinden biri de harika ve kapsamlı bir plan kullanarak ve çalışmalarını dallara ayırarak bu hedefe ulaşmaktır. Eksiksiz bir planın olması ve yapılan incelemelere göre adım atılması işin sonuçlanmasında büyük etkiye sahip olacaktır.
Yaratıcı bir zihne sahip SEO çalışanı, site için yeni bir fikir bulduğunda bu plana ekleyerek performansını genişletebilir ve geliştirebilir. Profesyonel bir SEO, yeni fikirlerle site ziyaretçi sayısını artırmak için çalışır. Ziyaretçiler, zamanlarını buna adadıkları için bir sitedeki önemli ve yararlı içeriği okumaktan büyük keyif alacaklardır, Natu. Doğal olarak insan geçirdiği tüm anlara değer verir.
SEO tasarımında şirketin koşullarının yüksek düzeyde anlaşılması
Güçlü hileler kullanılarak yapılan SEO çalışması, SEO stratejilerini uygulayabilir ve siteyi ilerletebilir. Bu, ancak şirketin faaliyetlerini derinlemesine anlarsa başarılabilir. Elbette hepimiz biliyoruz ki her şirketin güçlü ve zayıf yönleri vardır ve bunlara odaklanılarak elde edilebilir. SEO çalışmasının bilgi tabanı ne kadar güçlü olursa, ona o kadar iyi odaklanabilir ve önemli bir SEO tasarımına sahip olabilir.
Tüm detaylar, aktivite seviyesi, ürünlerin tam özellikleri ve diğer önemli noktalar dikkate alındığında SEO çalışması, şirketin yüce hedeflerine ulaşma yolunda büyük bir adım atabilir ve artan büyümesine tanık olabilir. Çalışma alanlarındaki en son bilgileri takip eder ve şirketten aldığı şeffaflık, başarının zirvesine ulaşmasının temel direklerinden biridir.
Uzun içerik neden Google’da daha iyi sıralanır?
Uzun içerik, web sayfasının arama motoru sonuçlarında (SERP) sıralamasına büyük ölçüde yardımcı olur ve sitenin SEO’sunu geliştirir. Google gibi arama motorlarının yüzden fazla algoritma türü vardır ve bunlara dayalı olarak arama sonuçlarında web sayfalarını görüntülerler. İçerik geri bağlantılarının sayısı, kullanıcıların web sayfalarını okumak için harcadıkları süre, içeriğin hedef kitle tarafından paylaşılması ve site ziyaretçisi trafiği miktarı, arama motoru botlarının içeriği sıralamak için düşündüğü şeyler arasındadır. Uzun içeriğin geçerli ve yüksek kaliteli geri bağlantılara sahip olma şansı daha fazla olacaktır.
Uzun içerik, SEO’ların anahtar kelimeleri ve uzun kuyruklu cümleleri daha fazla tekrar etmesine olanak tanır. Bu tür içerikler, izleyici ile etkileşim kurma ve içeriği paylaşma olasılığını artırır. Yani uzun içerik dönüşüm oranını etkiler ve siteye kayıt veya tekrar ziyareti önemli ölçüde artırır. İzleyiciler, uzun içerikleri okumak için daha fazla zaman harcarlar, bu da arama motoru botları için artı bir nokta olacaktır.
İzleyiciyi uzun içeriği okumaya teşvik etmenin yolları
Kullanıcıları uzun içeriği okumaya teşvik etmenin bir başka stratejisi de ayrıntılara işaret etmek ve metnin ana fikirleri hakkında daha fazla açıklama yapmaktır. Basit ifadeler, kısa cümleler ve listenin yazı başında kullanılması site kullanıcılarını uzun içerikleri okumaya teşvik edebilir. Ayrıca, makalenin belirli bir konuda kapsamlı ve eksiksiz bir içeriğe sahip olması, insanların makaleyi okumasına ve hatta aynı web sayfasına birkaç kez başvurmasına neden olacaktır.
Metnin koda oranı nedir?
Çoğu web sayfası, sayfada metin içeriği görüntülemek için HTML kodunda yazılır. Metnin koda oranı (Text to HTML), sayfanın HTML kodlarına kıyasla metin içeriği miktarını gösterir. Normalde bu oran yüzde 25 ile yüzde 70 arasında olmalıdır. Metin-kod oranı daha yüksek olan siteler, arama motorlarında daha iyi sıralanır.
Yüksek metin-kod oranı, SEO’ların fazladan kodları kaldırdığı anlamına gelir ve bu da kullanıcı deneyimini etkileyecektir. Ayrıca, Google Panda algoritması web sayfasını daha kolay indeksler. Metnin koda oranı, içerikte yazılması gereken kelime sayısı ile ilgili değildir ancak metindeki fazladan boşluklar kaldırılarak bu oran azaltılabilir.
İçerik kelime sayısı analizi için çevrimiçi araçlar.
Site trafiğini içerik kelime sayısına göre değerlendirmek SEO’yu geliştirmek için iyi bir çözüm olabilir. Ahrefs sitesi, herhangi bir web sayfasının içeriğini analiz etmek için birçok olanak sunar. Bu sitede, insanlar farklı web sayfalarını URL’ler aracılığıyla derecelendirebilir.
Site yöneticileri ve SEO’lar içerik üretimi siparişi vermek için en iyi stratejiyi arıyorsa Ahrefs sitesi uygun bir seçenek olarak önerilir. Ayrıca Google Analytics ve Google Search Console, kelime sayısının ziyaretçi trafiği ile sitenin SEO gelişimini etkileyen diğer faktörler arasındaki ilişkiyi bulmak için kullanılan diğer araçlardır.