SEO Uzmanı Nedir?
SEO Uzmanı Nedir?
SEO uzmanı olarak da adlandırılan SEO çalışması, Google’da üst sıralara çıkmak için sitelerin kişisel olarak optimize edilmesidir.
Başka bir deyişle:
Bir SEO uzmanı veya SEO Master, arama motorlarından nasıl daha fazla trafik çekileceğini bilen kişidir.
Ama asıl soru:
Nasıl SEO Uzmanı Olunur?
Google’da arama motoru optimizasyonu alanı çok yeni ve her gün güncellendiği için SEO’yu geleneksel olarak öğrenmek pek mümkün değil.
Size insanların nasıl SEO ustası olabileceğini anlatacağız.
SEO kurslarını geçmenin ilk ve en kolay yoludur.
Web sitenizi optimize ederek öğrenin.
Uzman bir şirkette iş bulun
SEO müşterilerini işe almaya ve kabul etmeye başlayın
SEO ile ilgili belgeleri edinin
Evde de aktif olun
SEO uzmanı olarak da adlandırılan SEO Master, siteleri Google’da üst sıralara çıkarmak için optimize eden kişidir.
Bir SEO uzmanı hangi becerilere sahiptir?
SEO uzmanları, dijital pazarlama alanında da çalışabilen kişilerdir. Buna web sitesi tasarımı ve web sitesi tasarımı da ekleyebilirsiniz.
Bir uzmanın bilmesi gereken kritik beceriler nelerdir?
Trafiği yüksek ve rekabeti düşük anahtar kelimeler bulmak elbette yoğun rekabet kelimesi doğru kelime olmayabilir.
Temel düzeyde HTML programlama dili bilgisi.
Orta veya ileri düzeyde metin yazarlığı becerilerine aşinalık. (Profesyonel metin yazarı becerileri
her yerde pratik)
Video, fotoğraf veya logo yapmak gibi görsel içerikte biraz ustalık…
Bağlantı kurma becerisini ve dallarını öğrenmek, bağlantı kurma becerisi SEO’da çok yardımcı olan kolay ve karmaşık bir beceridir.
Teknik SEO’yu ve becerilerini anlar.
SEO bilgileri ve Google algoritmaları hakkında güncel kalın.
ikinci bölüm
Arama motorları nasıl çalışır?
Arama motorlarının nasıl tanıdığını anlar ve çalışır, içinde kritik bir konudur.
Google arama örümcekleri farklı sitelerde gezinerek sayfaları ve dizini tanımak için her sayfanın kodlarını kontrol eder. Bu birkaç ay, haftalar hatta dakikalar alabilir ve belirli bir zaman verimi yoktur. Bundan sonra, Google’daki tüm sayfalar önbelleğe alınır.
Google’ın her biri belirli bir sıralamaya ve konuma sahip 130 trilyon sayfa içerdiğini biliyor muydunuz? Aramanız için tüm bu sayfalar saniyenin yüzde biri içinde kontrol edilerek istenen konu kullanıcıya gösterilir.
Muhtemelen kendinize soruyorsunuz:
Google ve diğer arama motorları ilk sayfada neyin sıralanacağını nasıl biliyor?
Okumaya devam et…
Önemli arama motoru sıralama faktörleri
Google, bir siteyi sıralamak için 200’den fazla faktörü göz önünde bulundurur, ancak hepsini öğrenmemize gerek yoktur.
200 Google faktörü arasında üç önemli husus şunları içerir:
İletişim güvenilirlik ve kalitedir.
Alaka düzeyi, bir sayfanın bir kullanıcının aramasıyla ne kadar alakalı olduğunu gösterir.
Örneğin, Google’da “elektrikli ısıtıcı” araması yaptığınızı varsayalım.
Peki, Google tüm öğeleri “elektrikli ısıtıcı” için arar. Sayfalarınızda asla “elektrikli soğutucular” başlıklı sonuçlar gösterilmez.
Geçerlilik, Google’ın sayfalarınızın içeriğine güvendiği anlamına gelir.
Gücü öncelikle bağlantılara dayalı olarak ölçerler.
Bir sayfadaki gelen bağlantıların sayısı ne kadar fazlaysa, Google buna o kadar çok dikkat eder.
Kalite, sitenizin çevrimiçi itibarı, içeriğinizin yapısı ve kullanıcıların arama sonuçlarında sitenizle nasıl etkileşim kurduğu gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.
Google’ın duyurduğu şeylerden biri de önemli ve Google RankBrain kesin kılavuzuna öncelik veriyor: Google, yapay zekaya dayalı algoritma RankBrain’in gerekli üç sıralama sinyalinden biri olduğunu söyledi. Rank Brain, SEO uzmanlarının farklı görüşlere sahip olduğu bir konudur. Bazıları pratik olduğunu söylüyor; bazıları hayır diyor
Bölüm 3
HTML’nin temellerini anlama
SEO’da iyi olmak için programlamada ustalaşmamız gerekiyor mu?
HAYIR
Ancak programlama ile ilgili temel aşinalığa sahip olmamız gerekir.
Öncelikle Google’ın sitenizi insanlar gibi görmediğini bilmeliyiz. Tasarımcının verdiği kodlarla alanı biliyorlar ama biz o kodlara yabancıysak siteyi doğru optimize etmek çok daha zor ya da imkansız hale geliyor.
HTML dilini belirledikten sonra SEO konusunda teknik sorunlarla karşılaşırsanız çözüm üretebilir ve sitenizi optimize etmeniz çok daha kolay olacaktır. Bir deveniz olacak. Hemen dalalım.
Anahtar kelimeleri bulma ve seçme
Anahtar kelime araştırması, herhangi bir SEO kampanyasında ilk adım olmalıdır. Doğru anahtar kelime araştırması ile kendinizi Google’da ilk sayfada görebilirsiniz.
Yanlış anahtar kelimeler seçerek, siteniz kısa sürede Google’da gömülür.
İçerik pazarlama
İçerik pazarlama bölümü olmadan hiçbir SEO eğitimi tamamlanmış sayılmaz. Bunun nedeni, harika içerik olmadan (siteniz arama motorları için tamamen optimize edilmiş olsa bile) 2022’de sıralamanın neredeyse imkansız olmasıdır.
içerik optimizasyonu
Önceden, içeriğinizi sıralanacak anahtar kelimelerle doldurabiliyordunuz. Günümüze bir göz atın ve sayfa içi SEO çok daha karmaşıktır. Elbette, yine de sayfanıza anahtar kelimeler eklemek istiyorsunuz. Ama bu sadece başlangıç. Google’ın algoritmalarına uyum politikaları ile anahtar kelimeleri içerikte doğru yere yerleştirebilirsiniz.
Teknik Optimizasyon
Teknik SEO, SEO’nun en az değer verilen bölümlerinden biridir. Hemen hemen her web sitesi için gereklidir. Ancak teknik optimizasyon, özellikle binlerce sayfalı büyük web siteleri için değerlidir.
İster küçük bir blogunuz, ister 500.000 sayfalık bir medya markanız olsun, bu kaynaklar teknik SEO konusunda uzmanlaşmanıza yardımcı olacaktır:
bağlantı
Bunu aşmak yok: bağlantı kurma, SEO’nun büyük bir parçasıdır. Ve bu yakın zamanda değişmeyecek. Bu nedenle her SEO uzmanının backlink oluşturma konusunda iyi olması gerekir.
Deneyimimizi nasıl geliştirebiliriz?
Web sitenizde çalışın.
SEO’nun kendini geliştirmek için çalışma şekli budur.
Bunu yapmak istiyorsanız tavsiye ettiğim yöntem budur.
Ama neden?
Sitenizi değiştirdiğinizde farklılıkları görebilir ve analiz edebilirsiniz.
Daha güvenli bir şekilde yaparsınız ve artık patronunuza cevap vermenize gerek olmadığını bilirsiniz.
Değişiklik yapmak için kimseden izin almanıza veya kişisel bir e-posta kullanmanıza gerek yoktur.
Test → öğren → iyileştirme döngüsü, kendi web sitenizde başka birinin web sitesine göre 10 kat daha hızlı hareket eder.
Ek olarak, işiniz üzerinde çalışırken, başarılı bir web sitesine (doğal SEO’nun ötesinde) katkıda bulunan 100’den fazla faktör görürsünüz, bu nedenle daha iyi kalite için birçok faktörü analiz etmeniz gerekir.
Ancak, web sitenizi başlatmak SEO öğrenmenin tek yolu değildir…
Müşterileri kabul edin.
Müşterinin sitesi tarafından SEO’yu kısaltma fikri garip gelebilir. Sonuçta, henüz bir SEO uzmanı değilseniz, neden birileri sizi işe alsın ki?
Belki de ilk SEO müşteriniz size neredeyse hiçbir şey ödemez (veya bazı durumlarda hiçbir şey ödemez). Bunu bir staj gibi düşün. Bu şekilde, mucizeler gerçekleştirme baskısı olmaz.
bir yerde çalışmak
Bir şirket için veya kurum içi SEO uzmanı olarak çalışmak, SEO uzmanı olmanın harika bir yoludur.
Bir SEO şirketi için çalışmanın önemli bir avantajı, SEO’yu bilen insanlarla çevrili olmaktır. Ve hızlanmanıza yardımcı olmak onların işi.
Bu nedenle motive olacaksınız.
Dördüncü Sezon
“Değişikliğiniz her zaman sebep değildir.”
Google sürekli olarak algoritmasını değiştiriyor. Hatta Google’a göre her yıl yaklaşık 3.000 algoritma değişikliği yapıyorlar.
Örneğin, bir sayfaya birkaç anahtar kelime ekliyorum. Bakın, puanım 7’den 5’e çıkıyor. Ve diyelim ki bu soruna anahtar kelime optimizasyonum neden oluyor.
Bu amaçla olabilir ama Google’ın algoritmalarında bir değişiklik için de olabilir. Bu konum, Google’ın algoritmalarını her gün kontrol etmek için bir neden değildir.
Ancak bunun olmasına neden olanın bizim değişiklikimiz olup olmadığını nasıl bilebiliriz?
Önemli, tutarlı sonuçlar arayın
Etki ne kadar büyükse, değişikliğinizin bu konuma neden olma olasılığı o kadar yüksektir.
Deneyim kazanarak arama konsolunuzda bu pozisyonu takip edebilirsiniz.
Emin olmak istiyorsanız, tam değişikliği farklı sayfalara uygulayın. Hepsi aynı şekilde tepki veriyorsa, ne yaparsanız yapın değişimin arkasında olduğundan emin olabilirsiniz.
beşinci bölüm
Daha fazla öne çıkmak için ne yapmalıyız?
İçerikteki anahtar kelime sayısı
içerikte BAŞLIK
Dahili bağlantı
Dış bağlantılar
kullanıcı memnuniyeti
Analiz et
Daha fazla ilerlemek için farklı bağlantı kurma stratejileri, arama hedefleri ve ücretli sosyal medya reklamcılığı ile deneyler yapabilirsiniz.