Önemli Web Verileri (CWV) nedir?
Genellikle Önemli Web Verileri olarak anılan bu ölçümler, gerçek sayfa hızından ziyade algılanan sayfa hızını ölçer. Sayfayı anlamaktan kastedilen ve sayfanın tam olarak yüklenmesi için hangi işlemin kontrol edildiği ile ilgili olarak, ayrıntılara girmek için bizimle kalmalısınız.
Bu makalede okudunuz.
- Önemli Web Verileri nelerdir?
- Derecelendirme faktörleri
- Kritik web öğeleri neden önemlidir?
- CLS neden önemlidir?
- Yeni standartlarla Web ve SEO temelleri
Uzun bir süre, Google‘ın kendisi sayfa hızını ölçmekte sorun yaşıyordu. İlk soru, hız analizi için doğru kriterler nelerdir? Bu süreçteki verilerde bu metrikler kullanılıyor mu? Zamanlamayı tüm sayfa için mi yoksa sadece girişte görünen sayfanın üst kısmı için mi ayarlıyorsunuz? Bir sayfanın veya web sitesinin yüklenmesiyle ilgili düzinelerce başka ölçüm vardır ve hangilerinin kullanıcı için önemli olduğunu görmek uzun bir yol kat eder.
Önemli Web Verileri nelerdir?
Sonunda, Google artık sayfa hızı için en önemli olarak kabul edilen üç ölçümden oluşan bir sette karar kıldı:
- En önemli Grafik İçeriği (LCP)
- İlk Giriş Gecikmesi (FID)
- Kümülatif deformasyon (CLS)
Genellikle Önemli Web Verileri olarak anılan bu ölçümler, gerçek sayfa hızından ziyade algılanan sayfa hızını ölçer.
Muhtemelen anlaşılmadı mı? Algılanan sayfa ne anlama geliyor? Yani sayfanın tam olarak yüklendiği ilk anı bir işlem olarak görmemeli ve yüklenmesi 6 saniye sürdü dememelisiniz. Uzman bakış açısından, arada birçok önemli şey olur.
Örneğin 4 saniye sonra kullanıcı sayfanın tüm içeriğini bir anda görüp sayfa yüklendi veya 68 milisaniye sonra sayfanın arka plan rengi değişti ve kullanıcıya bu sinyal verildi. Tamamlandı.
Kullanıcının 12 saniye sonra büyük bir resim görmesi ve böyle bir resmin yüklendiğini fark etmeyebilir hatta yüklenmeden sayfadan ayrılması ve bu resmin bulunduğu boşluğa yerleştirilmiş açık gri bir çerçeve veya kutudan daha güzel olması. yüklenmiş olması gerekiyordu. İlk birkaç milisaniyede görüntülenebilir ve kullanıcının kutuda ne görüneceğini bekleyip görmesini sağlamak için çok yumuşak bir şekilde yanıp sönebilir mi?
Elbette bunlar daha iyi anlaşılması için açık ve teknik olmayan bir şekilde ifade edildi ve her birinin Google tarafından ölçülen ve elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışan ve bizden kullanıcıya daha iyi bir deneyim aktarmamızı isteyen teknik ve özel bir terim var.
Derecelendirme faktörleri
Google, kullanıcının daha doğru ve etkili sonuçlara ulaşmasına yardımcı olmak için sürekli olarak algoritmalarını değiştirmekte ve arama motoru sonuç sayfalarında web sitenizin veya web sayfalarınızın kalitesini etkileyen sıralama faktörlerine özel bir önem vermektedir. Bu sürekli değişikliklerle, SEO’yu ve temel sıralamaları geliştirmek için çok önemli bir faktör olarak Önemli Web Verilerini tanıttılar.
Arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak, web sitenizin sizi arayan en alakalı trafiği ve ziyaretçileri çekmek için mümkün olan en iyi şansa sahip olmasını sağlamak için devam eden bir çabadır.
Kısa bir süre önce Google, FID’yi bu testte değerlendirme dışı bırakmak ve onu daha kritik başka bir INP kriteri ile değiştirmek istediğini duyurdu. INP ile ilgili olarak size daha sonra yeterli açıklamalar yapılacaktır.
Kritik web öğeleri neden önemlidir?
Google, her bir web sayfasının sıralamasını ve o sayfanın genel puanını değerlendirmek için kullanıcı deneyimine öncelik verdiğini belirtmiştir. Kullanıcı deneyimi, muhtemelen aşina olduğunuz aynı kullanıcı deneyimi anlamına gelir; yeni sıralama yaklaşımına sayfa deneyiminin bir işareti olarak atıfta bulunurlar.
Ekran deneyimi sinyalleri, iki sinyal alt kümesi içerir:
- Orijinal web animasyonu
- Arama Sinyalleri
Arama Sinyalleri bir web sitesinin mobil kullanılabilirliği, güvenliği, güvenli göz atma ve müdahaleci olmayan UX bileşenlerine odaklanırken, Önemli Web Verileri bir sayfanın yükleme performansı, etkileşimi ve görsel tutarlılığının gerçek dünyadaki kullanıcı deneyimini ölçen bir dizi ölçümdür. o yapıyor
Sayfa deneyimi, kullanıcıların bir web sayfasıyla etkileşim deneyimini nasıl algıladıklarını ölçen bir dizi sinyaldir.
Belirtildiği gibi, Önemli Web Verileri’ndeki ölçümler şunlardır:
- Geniş İçerik Kapsamı (LCP), bir web sitesinin yükleme performansını ölçer.
- Etkileşimi ölçen ilk giriş gecikmesi (FID)
- Bir sitenin görsel kararlılığını ölçen kümülatif deformasyon (CLS)
Temel web animasyonlarında nasıl daha üst sıralarda yer alırsınız?
Daha yüksek bir arama motoru sıralaması, web sitenizi yukarıda belirtilen Core Web Vital metrik performans raporlarına göre optimize etmeniz gerektiği anlamına gelir. Bazılarını daha da açalım:
Yüksek İçerikli Renkli (LCP)
Google tarafından sunulan en iyi uygulamalara göre, web siteniz her kullanıcı için web sayfasındaki gerekli içeriği ilk 2,5 saniyede yüklemelidir.
Karşılaştırmalı değerlendirme olarak LCP’den önce gelen First Contentful Paint (FCP), bir web sitesinin kullanıcının görünümünde görünen herhangi bir web sayfasına ilk özelliği yüklemesinin ne kadar sürdüğünü ölçer.
Ancak, gerçek kullanıcı davranışını dikkatli bir şekilde analiz ettikten sonra Google, kullanıcının büyük olasılıkla web sitesi logosu olan “ilk” web sayfası özelliğini umursamadığını bulmuştur. Bunun yerine, odak noktası LCP’ye kaydı çünkü Google, kullanıcı için en alakalı özelliğin aynı zamanda herhangi bir web sayfasındaki en önemli öğe olduğuna karar verdi.
Google, LCP ölçüm sürecini güncellemeye ve iyileştirmeye çalışırken karışıma daha fazla web sayfası öğesi katacaktır.
Her web sayfası için LCP performans puanları, kullanıcının göz atma etkinliğine göre güncellenir. Herhangi bir web sayfasındaki en önemli içerik, yalnızca kaydırma ve kaydırma işleminden sonra görünebilir.
İlk Giriş Gecikmesi (FID)
Bu öğe, yüklendiğinde web sitenizin yanıtını ölçer.
FID yalnızca tıklamalar, dokunmalar ve tuş vuruşları gibi ayrı eylemlerden gelen giriş olaylarına odaklanır. Kaydırma ve yakınlaştırma, web sayfanızın FID puanının ölçülmesinde sayılmaz.
FID yalnızca olay işlemedeki “gecikmeyi” ölçer.
“İlk” giriş neden özellikle gecikiyor? Çünkü bu, bir web sitesi ziyaretçisinin web sitenizle ilgili ilk izlenimidir ve günümüzde gördüğümüz en büyük etkileşim sorunları sayfa yükleme sırasında ortaya çıkar.
Google’a göre ideal gecikme 100 milisaniyeyi geçmez.
Web sitesi ziyaretçileri genellikle bir sayfanın tam olarak yüklenmesi için sabırsızlanır ve indirme işlemi tamamlanmadan önce web sitenizdeki çeşitli özelliklere tıklamaya başlar.
Kümülatif Planı (CLS) Değiştirin veya Taşıyın
Web sitenizin düzeni statik mi yoksa web sayfası yüklendiğinde değişiyor mu?
Başlangıçta görülen görünüm yüklemeden sonra sıçrama yapıyorsa ve resmin çerçevesi hareket ediyorsa yani diğer parçaları sallayıp hareket ettiriyorsa bu kullanıcı için kötü bir deneyime neden olacak aynı CLS’dir.
CLS, bir sayfanın ömrü boyunca meydana gelen her beklenmedik değişiklik için düzen kaydırma puanlarının toplamını ölçer.
Bir görüntü veya çağrı düğmesi gibi görsel bir öğe, işlenmiş bir kareden diğerine konum değiştirdiğinde bir düzen değişikliği gerçekleşir.
CLS neden önemlidir?
Düzenli ziyaretçiler, web sitenizde gezinirken ve web sitenizle etkileşim kurarken standart olacaktır. Web sayfalarındaki öğeler sayfa yüklenirken hareket ederse, hayal kırıklığına ve muhtemelen istenmeyen sonuçlara yol açan kötü bir deneyim olur.
Sayfa tamamen yüklendiğinde, kullanıcıların bağlantıların, resimlerin ve alanların yerleşimini yeniden öğrenmeleri gerekmez. Veya yanlışlıkla bir şeye tıklayın.
Bir alışveriş sitesinde “ödeme yap” düğmesinin yanındaki bir bağlantıya tıklamak üzere olduğunuzu ve düğmenin aniden başka bir bölüme geçmesi nedeniyle yanlışlıkla bir satın alma işlemi yaptığınızı hayal edin.
Google’ın CLS puanlama kriterlerine göre web sitenizin genel CLS puanı 0,1’i geçmemelidir.
Yeni standartlarla Web ve SEO temelleri
Google, mümkün olan en iyi arama sonuçlarını sıralarken ve dizine eklerken son kullanıcının Önemli Web Verileri ve Sayfa Deneyimi gibi gereksinimlerine öncelik verir.
Bu, web reklam ajanslarını ve web sitesi tasarım şirketlerini proje teslimini yeniden düşünmeye ve web sitesi sahiplerini kullanıcıların ilgi odağı haline getirmeye zorlar.
Her siteyi sıralarken Google tarafından yüzlerce sıralama faktörü dikkate alınsa da. Yukarıda belirtilen Core Web Vital sinyalleri, web sitenizin Mayıs 2021 itibarıyla %45 daha yüksek sıralamasına yardımcı olacaktır.
Kötü kullanıcı deneyimi faktörlerinden dolayı cezalandırılmaktan kaçınmak için, web sitenizin temel web temellerini erkenden geliştirmeye başlamalısınız.