ChatGPT, içerik oluşturma ve SEO için uygun mudur?
ChatGPT, içerik oluşturma ve SEO için uygun mudur?
ChatGPT, çeşitli talimatlar alabilen ve bunlara dayalı olarak içerik oluşturma da dahil olmak üzere birden çok görevi gerçekleştirebilen yapay zeka tabanlı bir sohbet robotudur. ChatGPT tarafından üretilen içeriğin kalitesi harika ve bu yüzden birçok kişi onu içerik oluşturma ve SEO için ideal bir araç olarak öneriyor. Bugünlerde herkes ChatGPT’den bahsediyor, ancak bunu kullanmayı sormadan önce İçerik oluşturmak ve SEO için bu araca karar vermek için birkaç temel noktanın farkında olmalısınız. Bu makalenin devamında, içerik oluşturma ve SEO için ChatGPT’nin faydalarını ve kullanımlarını inceleyeceğiz.
ChatGPT’yi ve nasıl çalıştığını daha iyi anlayalım!
ChatGPT, devasa bir makine öğrenimi modelidir. Büyük öğrenme modelleri, geniş bir veri yelpazesi yardımıyla eğitilen yapay zeka modelleridir. Bu modeller girdi bilgilerini kullanır ve modelleme yaparak tahminlerde bulunabilir. Modeli eğitmek için ne kadar çok veri dikkate alınırsa, çıktı o kadar iyi olur. Bu özelliğe dayanan büyük dil modelleri inanılmaz yeteneklere sahiptir. Örneğin, Stanford Üniversitesi’ndeki araştırmacılar bir makalede, artan eğitim verilerinin GPT-3 modelinin metinleri İngilizce’den Fransızca’ya çevirmesini sağladığını belirttiler. Bu, bu modelin orijinal olarak bu iş için eğitilmemesine rağmen böyledir.
ChatGPT’nin temelini oluşturan GPT-3 ve GPR-3.5 gibi büyük dil modelleri, belirli bir görevi yerine getirmek üzere eğitilmemiştir. Onları çok çeşitli bilgilerle eğiterek farklı alanlarda çalışmaya hazırlayabilirsiniz. JPT sohbetini eğitmek, tıpkı bir insanı eğitmek gibidir. Örneğin bir insana marangozluğun esaslarını öğretirseniz girilen bilgi miktarına göre zamanla masa yapabilir. Bu tablo zamanla geliştirilecek ve daha fazla düzeltici bilgi eklenecektir. İnsanlar bilgi ve deneyimlerini başkalarına da aktarabilirler. GPT-3 aynı zamanda insan beyni gibi çalışır; Çünkü genel bilgi ve bilgileri içerir ve farklı şeyler yapmak için kullanabilir.
Stanford Üniversitesi’nde GPT-3
Stanford Üniversitesi’nin GPT-3 hakkındaki makalesi şunu açıklıyor:
“Belirli bir sorunu çözen satranç oynayan motorların aksine, insanlar çok boyutlu olarak zekidir ve şiir yazmak, vergi beyannamelerini doldurmak veya futbol oynamak gibi karmaşık görevleri yerine getirme yeteneğine sahiptir. Mevcut yapay zeka sistemlerinin çoğundan farklı olarak ChatGPT, Genel zeka”.
ChatGPT, InstructGPT dahil olmak üzere diğer ana dil modelleriyle uyumludur. Bu nedenle, bu aracı, doğrudan insan sorularına uzun yanıtlar verecek şekilde eğitebilirsiniz. İnsan komutlarını takip etme yeteneği, ChatGPT’nin komut üzerine çeşitli konularda makaleler yazmasını sağlamıştır. Bu araç, belirli bir konu ve kelime sayısı gibi kısıtlamalar içeren ve belirli konu noktalarını içeren bir rapor oluşturabilir.
Bu modelin en önemli sınırlaması nedir?
ChatGPT hemen hemen her konuda makaleler yazabilir. Bunun nedeni, bu aracın genel ilgi alanına giren çeşitli konuları içeren metinlerin yardımıyla eğitilmiş olmasıdır. Bununla birlikte, JPT Chat’in içerik oluşturma ve SEO projeleri için bu aracı işe almadan önce bilmeniz gereken sınırlamaları da vardır.
ChatGPT’nin en büyük sınırlamalarından biri, ürettiği bilgilerin güvenilmez olmasıdır. Bunun nedeni, modelin yalnızca önceki sözcüklerden sonra kullanılabilecek sözcükleri tahmin edebilmesidir. Bu nedenle, ChatGPT size bir cümle, bir paragraf veya bir makalenin tamamını sunabilir, ancak içerik biçiminde verilen bilgilerin doğruluğunu anlamaz. Bu, doğru ve kaliteli içeriğe ihtiyaç duyan insanlar için ciddi bir endişe kaynağıdır.
ChatGPT hakkında bilmeniz gereken dört şey!
1. Belirli içerik biçimleri oluşturmaz: Örneğin, ChatGPT, patlayıcı yapma talimatları gibi cinsel, şiddet içeren veya zararlı içeriğe sahip metinler oluşturmayacak şekilde programlanmıştır.
2. Güncellenen içeriğin farkında olmama: ChatGPT, 2021’den sonra üretilen içerikten habersizdir. Bu nedenle, bu süre içinde değiştirilen veya üretilen herhangi bir bilgi ChatGPT çıktısında dikkate alınmaz. Yeni ve güncel içerik arıyorsanız, JPT Chat’in güncel sürümü size yardımcı olamaz.
3. ChatGPT, içerik üretimine odaklanır: ChatGPT, yararlı ve zararsız içerik üretmek için tasarlanmıştır. Bu nedenle, JPT sohbetinin çıktısı asla olumsuz veya tarafsız bir makale olmayacaktır. Örneğin, ChatGPT’den Agatha Christie’nin (suç kurgu yazarı) eserlerine dayalı bir senaryo üretmesini isterseniz, çıktı Agatha Christie’nin eserlerine benzemeyen, cinayet içermeyen bir hikaye olacaktır. Bu modeli daha da eğiterek ideal yönünüze yönlendirebilirsiniz. ChatGPT’nin çıktıyı etkileyebilecek içerik oluşturmaya odaklandığını unutmayın.
4. ChatGPT’nin ayrıntılı talimatlara ihtiyacı var: Kaliteli ve ayrıntılı içerik üretmek için ChatGPT’nin ayrıntılı talimatlara ihtiyacı var. Bu talimatlar ve bilgiler, robotun sizin düşünce tarzınıza göre benzersiz bir ürün üretmesine yardımcı olur. Ne kadar çok talimat olursa, çıktı o kadar benzersiz ve doğru olur. ChatGPT’ye daha az genel yönergeler verirseniz, çıktı daha genel olur ve üretilen makale muhtemelen halihazırda İnternet’te olanla pek çok benzerliğe sahip olacaktır. Tabii ki, JPT sohbeti kelimeleri tamamen rastgele seçtiği için, bu robotun çıktısında telif hakkı veya intihal gibi sorunların olma ihtimalinin çok düşük olduğunu unutmayın. Yine de, çıktı konu, genel görüş, sonuç açısından farklılık gösterebilir ve hatta ortaya çıkan yan konular mevcut diğer makalelere benzer olmalıdır.
ChatGPT tarafından oluşturulan içerik tanımlanabilir mi?
Google ve diğer arama motorlarındaki araştırmacılar, yapay zeka tarafından üretilen içeriği başarılı bir şekilde tanımak için bir algoritma sunmaya çalışıyorlar. Ayrıca bu alanda çok sayıda araştırma makalesi bulunmaktadır. Örneğin Mart 2022’de araştırmacıların yapay zeka tarafından üretilen içeriği bulmak için farklı analitik yöntemleri inceledikleri “Adversarial Robustness of Neural-Statistical Features in Detection of Generative Transformers” başlıklı bir makale yayınlandı. Nihai hedef, kesin bir analitik çözüm bulmak ve bunu bir algoritmada kullanmaktı.
Kelimeleri eşanlamlılarıyla değiştirmek için BERT dahil farklı stratejiler denediler. Metne yazım hataları eklemek gibi yolları da test ettiler. Bu araştırmacıların araştırma sonuçları, yapay zekanın ürettiği içeriklerdeki Gunning-Fog indeksi ve Flesch indeksi gibi bazı istatistiksel özelliklerin teşhis için uygun olabileceğini belirledi. Yardımcı algoritmalar yukarıda belirtilen istatistiksel verileri ortadan kaldırsa bile bu parametreler etkilidir.
Görünmez Filigran:
OpenAI araştırmacılarının heyecan verici eylemlerinden biri, bu şirketin ChatGPT gibi ürünleri tarafından üretilen içeriklerin daha kolay tanınması için filigran kriptografisinin geliştirilmesidir. Bu şirketin araştırmacıları, filigran üretimi gibi etik önlemlerin endüstri standartlarını gölgede bırakabileceğine inanıyor, bu nedenle robotlar tarafından üretilen içerik, endüstride resmi olarak bir etik standart olarak kabul ediliyor.
Bu şirketin araştırmacılarından biri bu konuda şöyle diyor: “Büyük internet şirketlerinin en küçük standartlarda ve özel durumlarda anlaşabildiklerini son 30 yılda çok iyi gördük. Bu korkudan olabilir. Basit bir örnek, web sitelerinin arama motorlarında sıralaması.Web sitenizin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını istemiyorsanız bu özelliği devre dışı bırakın ve çoğu arama motoru tercihinize saygı duyacaktır.Benzer şekilde filigran gibi standartları sektöre kazandırabilir ve seçmenin başarılı olduğunu gösterebilirsek bu tür standartlar çok uygun maliyetli, kullanıcıların metinlerini bulmalarına yardımcı oluyoruz. Orijinali ve yapay zekanın ürettiği metinleri kolayca tanıyın”.
Damgalama, araştırmacılar tarafından kriptografiye dayalı olarak geliştirilmiş bir yöntemdir. Bu aracın yardımıyla insanlar, dijital filigranların varlığına ilişkin farklı içerikleri kontrol edebilir. Dijital filigranlar, kelime seçimi veya metinde noktalama işaretlerinin kullanılma şekli ile tanınabilir.
Filigran nasıl çalışır?
ChatGPT uzun bir metin oluşturduğunda, metnin içinde gizli bir sinyal gizlidir. Bu gizli sinyal, belirli kelimelerin seçimi olabilir. Dolayısıyla, bu sinyalin varlığı, metni ChatGPT’nin oluşturduğu anlamına gelir. Sinyaller gizlenir ve hiç dikkat çekmez. Bu çalışmanın temel amacı, GPT Chat tarafından oluşturulan metinlerin kötüye kullanılmasını önlemektir. Bu nedenle, insanlar kolayca oluşturulmuş bir ChatGPT metnini alıp orijinal insan yapımı bir metin olarak aktaramazlar.
GPT sohbet filigranı, akademik intihali önlemede etkili olabilir. Bu araç aynı zamanda büyük çapta propaganda üretimini engellemek için de kullanılabilir. Şu anda çok çeşitli bloglar, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalini destekleyen makaleler yazmaktadır ve bunların bir kısmı ChatGPT’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu araç aynı zamanda bir kişinin yazı stilinin tahrif edilmesinin mahkemede suç teşkil etmesini de engeller.
Yapay zeka SEO amaçları için kullanılabilir mi?
Birçoğu, Google’ın yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği iyi tanıyamayacağına inanıyor. Bu inanç pek doğru değil. Bir metnin yapay zeka yardımıyla üretilip üretilmediğinin tespiti eski ve neredeyse çözüme kavuşturulmuş bir sorundur. Yapay zekanın ürettiği içerikler, Google gibi güçlü arama motorları tarafından kolayca tanınır. Bu sorun bile, kimlik belirleme karşıtı algoritmalar kullanan içeriklerde kolayca izlenebilir.
ChatGPT’nin içeriği Google’ın kural ve yönergelerini ihlal ediyor mu?
John Mueller, 2022’de yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin Google yönergelerini ihlal ettiğini duyurdu. Daha fazla açıklama yaptı: “Şu anda ChatGPT gibi yapay zeka yardımıyla içerik üretimi ve dağıtımı Google’ın yönergelerini ihlal ediyor. Bu tür içerik yenidir ve kuruluşun genel politikalarına uymamız gerekir. Kullanıcıların şartlarını ve ihtiyaçlarını değiştirmeliyiz, şu anda bu yolun başındayız.
Ayrıca bugüne kadar insanlar yapay zekayı içerik üretiminde çeşitli şekillerde kullanabiliyorlardı. Bir metni değiştirmek için kelimelerle oynayan veya anlamlarını kullanan kişiler ile içerik oluşturmak için makine öğrenimi algoritmalarını kullananlar arasında hiçbir fark olmadığına inanıyoruz. Tüm bu yöntemler, Google ve Webmaster yönergelerine aykırıdır ve spam olarak kabul edilecektir.
Ekim 2022’de Google, spam içeriğiyle ilgili açıklama sayfasına “Otomatik oluşturma” başlıklı bir bölüm ekledi. Özetle:
“Otomatik olarak (veya yapay zeka yardımıyla) oluşturulan içerik, herhangi bir değer üretmeden veya eklemeden programlama yardımıyla oluşturulduğunda spam olarak kabul edilir.”
Bu açıklama, yalnızca ChatGPT veya diğer yapay zeka araçlarının yardımıyla içerik üretmenin onu spam olarak sınıflandırmadığını açıklığa kavuşturur; Aksine, içerik değerinin olmaması onu sorunlu hale getirir.
Yapay zekayı SEO için kullanmanın en iyi yolları
Tamamen yapay zeka tarafından üretilmiş içeriklerin yayınlanmasını önermiyoruz. Bu içeriğin yüksek kalitesi, doğruluğu ve değeri yoktur. SEO ve içerik oluşturmada ChatGPT özelliklerinden yararlanmanın en iyi yolu, bunları ölçekleme, araştırma ve analizde kullanmaktır. GPT sohbeti veya diğer yapay zeka araçları, size kısa sürede bir makale biçiminde yüksek sıralamalı sayfaların bir özetini sağlayabilir. Bu şekilde, heyecan verici konuları veya anahtar kelimeleri araştırmak için fazla zaman harcamanıza gerek kalmaz. ChatGPT, istediğiniz metin içeriğinin bir taslağını sağlayabilir. Meta veri oluşturmak için farklı web sitelerini de bir araya getirebilirsiniz. Bu, Google’ın kuralları ve yönergeleriyle tutarlıdır.