Link Farming Nedir ve SEO’yu Nasıl Etkiler?
Tıpkı her turun fındık olmadığı gibi; Diğer web sitelerinden alacağınız herhangi bir geri bağlantı, mutlaka iyi ve etkili bir geri bağlantı olmayacaktır. Aslında bir backlinkin SEO’nuz üzerinde olumlu bir etki yaratması için yüksek kalitede olması gerekir. Bu durum iki soruyu gündeme getiriyor:
• Bir bağlantıyı yüksek kaliteli, diğerini ise düşük kaliteli yapan nedir?
Düşük kaliteli bağlantılar SEO için neden kötüdür?
Bu sorulara cevap vermek için SEO dünyasının karanlık kısımlarına adım atacağız ve aynı zamanda bu alanda Google cezalarından da bahsedeceğiz. Sonunda, “link çiftçiliği” olarak bilinen düşük kaliteli bağlantılar üretme yöntemlerinden birini tanıtacağız ve bunun inceliklerini tanıyacağız.
“İyi” veya “kötü” bağlantı kalitesinin faktörü nedir?
Bağlantıların kalitesini belirleyen faktörü tespit etmek ve anlamak için arama motorlarının ustasına gidip bu konuda fikrini sormak fena olmaz. Google’ın bağlantı kalitesi yönergelerinin bağlantı kurma püf noktaları bölümünün ilk paragrafında şunu okuyoruz: “
Bir web sitesinin arama sonuçlarındaki sıralamasını değiştirmek amacıyla oluşturulan herhangi bir bağlantı, bağlantı kurma hilesinin bir parçası ve Google’ın web yöneticileri için yönergeler. Bu durum, siteye gelen bağlantıların yanı sıra siteden çıkan bağlantıların manipülasyonunu da içeren tüm davranışları içermektedir.”
Bu paragrafı okuyarak, arama sonuçlarındaki sıralamanızı yükseltmeyi amaçlayan herhangi bir bağlantı oluşturarak Google’ın yönergelerini ihlal etmişsiniz gibi görünebilir; Ama daha ilk cümlede bu paragrafı yorumlayışımızı önemli ölçüde etkileyen bir anahtar cümle var ve o cümle “belki”den başka bir şey değil.
Google bunun “bağlantı hilesinin bir parçası ve Google’ın web yöneticilerine yönelik yönergelerinin ihlali olarak kabul edildiğini” söylemiyor, bunun yerine “bunun bir bağlantı hilesinin parçası ve Google’ın web yöneticilerine yönelik yönergelerinin ihlali olarak değerlendirilebileceğini” söylüyor . “Mümkün” kelimesi elinizi bir dereceye kadar açık bırakıyor, ancak bağlantı kalitesi konusu tartışmalı olan, hareket özgürlüğünüzün olduğu bu alanda.
Google web sitesindeki söz konusu makalenin son paragrafında şunu okuyoruz:
“Diğer web sitelerinin size bağlantı vermesini sağlamanın en iyi yolu, İnternet topluluğu arasında doğal olarak popülerlik kazanabilecek benzersiz ve alakalı içerik oluşturmaktır. İyi içerik oluşturmak karşılığını verir: Alınan bağlantılar genellikle sitenize zorlama olmadan verilen olumlu editoryal (editoryal) oylardır ve ne kadar faydalı içeriğe sahipseniz, içeriğin başka bir web sitesi sahibi tarafından kendi açısından değerli görülme olasılığı da o kadar artar. Bu bağlantıyı verirseniz, daha fazlası olacaktır.
Editoryal bağlantı nedir?
Düşük kaliteli bağlantıyı tanımlayabilmemiz için öncelikle editoryal bağlantının ne anlama geldiğini anlamamız gerekir.
Editoryal bağlantılar, bir site editörünün, içeriğinin değeri göz önünde bulundurularak, bağlantı sahibinin talebi olmadan web sitesinin içeriğine doğal olarak eklediği bağlantılardır; Başka bir deyişle, bağlantı sağlayıcı, backlink alıcısına bağlantı vermekte özgürdür ve herhangi bir bağlantıyı dahil edip etmeme konusunda tam “kontrol”e sahiptir. Bu bağlantı kategorisini daha iyi tanımlamak ve anlamak için, bir editoryal bağlantının ne “olmadığını” görmek daha iyi olabilir:
“Yayınlama kalitesi, ilginç içerik ve arkanıza yaslanıp birisinin onu bulup sitenize bağlantı vermesini umarak.”
Dünyadaki en iyi içeriğin bile kendisi için bağlantı alamadığını unutmayın; Çok şanslı değilseniz; Bu yüzden onu tanıtmalı ve başkalarından buna bağlantı vermelerini istemelisiniz. Bu konuda çeşitli taktikler kullanılabilir, bunlardan bazıları tam anlamıyla ve kesinlikle editoryal kategoriye girer; içerik üretimi, röportajlar, infografikler ve benzeri şeyler; Ancak tartışmalı olabilecek bazı şeyler var ve bazen bazı noktalara dikkat etmeniz gerekiyor ki Google açısından cezayı hak etmiyor gibi görünsünler;
Örneğin:
• Konuk bloglama: Burada bağlantı veren web sitesi içeriğinizi kabul edip etmemeyi seçme hakkına sahiptir. Ayrıca içeriğe dahil ettiğiniz bağlantılar üzerinde gerekli editoryal kontrole sahip olacaktır.
• İnternet dizinlerine gönderme: Yalnızca istekleri inceleyen ve düşük kaliteli siteleri ve içerikleri kabul etmeyen dizinlerden geri bağlantı istemelisiniz; Başka bir deyişle, editörlük yetkisini kullanan dizinler.
• Basın Bülteni: Basın açıklaması gerçekten haber değeri olan, basının ve medyanın ilgisini çekme olasılığı en yüksek olan konulara yönelik yapılmalıdır. Temel olarak reklamın röportajının internette dağıtılma ve yayınlanma potansiyeline sahip olması gerekir.
• Bloglara yorum yapma: Yalnızca ilgili bloglardan seçilen yüksek kaliteli ve anlamlı yorumların olumlu bir etki yaratma potansiyeli vardır. Bu durumda blog sahibi, mesajları onaylamak veya reddetmek için gerekli editörlük yetkisine sahiptir.
• İnternet forumları, sosyal siteler ve soru-cevap platformlarındaki faaliyetler: Spam içerik bu sitelerin yöneticileri tarafından kaldırılır ve düşük kaliteli içerik kullanıcılardan düşük puan alır; Dolayısıyla burada büyük bir editoryal kontrol var.
Gördüğünüz gibi, yukarıdaki seçeneklerin tümü bir dereceye kadar editoryal kontrole sahiptir. Konuk blog yazma durumunda , Google’ın “İnternet topluluğu arasında doğal olarak popülerlik kazanabilecek benzersiz ve alakalı içerik üretme” gereksinimini bile karşılayabiliriz.
Bunlara rağmen, durumu karmaşıklaştıran ilginç bir noktaya da değinmemiz gerekiyor: “Editoryal olmayan her bağlantı mutlaka kötü bağlantı değildir.” Örneğin sosyal medya profillerinizde sitenize link vermenizin hiçbir sakıncası yoktur; Veya örneğin içeriğin formatını metinden videoya veya slayt gösterisine (bağlantıyla) değiştirmek veya saygın bir sitede yayınlamak.
Kötü Bir Bağlantı Sitenizin Sıralamasını Nasıl Etkileyebilir?
Geçmişte, yüksek kalitede olmayan bağlantılar, bir web sitesinin arama sonuçlarındaki konumu üzerinde olumlu ya da olumsuz pek bir fark yaratmıyordu. Elbette, Google’ın ağır manipülasyonlar için otomatik olmayan bir şekilde ağır cezalar uyguladığı durumlar da vardı, ancak genellikle düşük kaliteli bağlantılara değer vermiyordu. Bu politika mantıksız değildi; Çünkü doğal olarak bir web sitesi sahibi olarak aldığınız bağlantılar üzerinde çok fazla kontrole sahip değilsiniz. Sonuç olarak, web sitemizin SEO’sunu herhangi bir endişe duymadan miktar odaklı bir stratejiye odaklayabildik; Çünkü en kötü durumda, kalitesiz bağlantılarımız göz ardı edilecektir. Ancak günümüzde durum tamamen değişti ve kalitesiz bağlantıların varlığı, Google arama sonuçları sayfalarında sıralamanızın serbestçe düşmesine neden olabiliyor. Kalite odaklı bu durumun nedeni Google’ın “Penguin” isimli algoritmalarından biridir.
Google Penguen Algoritması: Düşük kaliteli bağlantıların yok edicisi
Google, 2012 yılında asıl amacı bağlantı çiftliklerini yok etmek olan “Penguin” adlı yeni algoritmasının ilk versiyonunu hayata geçirdi. O andan itibaren, bir bağlantıyla ilgili hiçbir işlem Google’ın gözünden kaçmadı ve buradan ilgili bağlantı kurma politikalarını kullanan siteler bir gecede kapatıldı.
Ayrıca, Penguin’in algoritması sonraki güncellemelerle olgunlaştıkça, filtrelerinin spam bağlantılarını bulma performansı da arttı. Bu arada, spam tespit ekiplerine daha fazla kaynak tahsis edilmesiyle Google’ın otomatik olmayan cezaları da önemli ölçüde arttı.
Bağlantı Çiftliği Nedir?
Penguin algoritmasının giriş kısmında da bahsettiğimiz gibi Google’ın bu algoritmayı hayata geçirmekteki en önemli hedeflerinden biri link farmlarının değerini yok etmekti; Peki bu sözde “bağlantı çiftliği” nedir?
Bağlantı grubu (veya bağlantı ağı), yalnızca diğer web sitelerine bağlantı sağlamak ve bağlantılı web sitelerinin sayfa sıralamasını etkilemek amacıyla oluşturulan bir web sitesi veya web siteleri grubudur. Örneğin “A”, “B”, “C” ve “D” adında dört web sitemiz olduğunu varsayalım. Link çiftliği yönteminde “A” web sitesi “B”, “C” ve “D” web sitelerine geri bağlantı verir ve karşılığında onlardan geri bağlantı alır. Aslında her site diğerine bağlanır ve sonunda bağlantılı web sitelerinden oluşan bir ağ oluşturulur.
Bağlantı çiftliği neden Google cezalarına tabi?
Google, arama yapan kullanıcıya her zaman en iyi ve en uygun sonuçları göstermeyi amaçlar ve bu nedenle daha kullanışlı olan web sitelerini arama sonuçları sayfalarında daha üst sıralara yerleştirir; Ancak sorun buradan geliyor ki, link çiftliğinin amacı daha kaliteli içerik sağlamak değil, arama sonuçlarını manipüle etmek; Sonuç olarak, eğer Google bir bağlantı çiftliğine değer verecek olsaydı, en kötü web siteleri arama sonuçlarının en üstünde yer alırdı ve bu da kullanıcılar arasında memnuniyetsizliğe neden olurdu.
Bu nedenle Google her zaman en iyi web sitelerini en üst düzeyde hedefleyerek bu tür hileleri tespit etmeye ve bunlarla baş etmeye çalışır. Temel olarak Google, yüksek sıralamaları atamadan önce her zaman Penguin algoritması aracılığıyla bir bağlantı çiftliği olasılığını kontrol eder.
Sonuç olarak, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak istiyorsanız bağlantı grubu kullanmayı aklınızdan bile geçirmeyin. Şu anda bu yöntemi kullanıyorsanız, Google tarafından cezalandırılmadan önce ilgili tüm programları durdurun ve uygun düzeltici eylemi gerçekleştirin.
Bir bağlantı çiftliğini yanlış kullandıysanız ne yapmalısınız?
Kendinize veya işletmenize bir web sitesi açtıysanız ve SEO’yu geliştirmek ve güçlendirmek amacıyla link çiftliğinin karanlık boyutlarını bilmeden bu yöntemi kullandıysanız, Google bunu tespit etmeden aşağıdaki adımları izleyin:
1. Link Farm ile ilgili tüm faaliyet ve programları derhal durdurun.
2. Tüm geri bağlantıları kaldırın.
3. Google arama konsolunun Bağlantılar bölümünü ziyaret ederek ve ardından sayfanın sağ üst köşesindeki DIŞ BAĞLANTILARI DIŞA AKTAR düğmesini tıklayarak ve Daha fazla örnek bağlantı seçeneğini belirleyerek web siteniz için Google tarafından kaydedilen tüm geri bağlantıların listesini indirin.
4. İndirdiğiniz dosyada link farmı yöntemiyle alınan tüm backlinkleri bulun ve bunları txt uzantılı bir metin dosyasına satır satır kaydedin.
5. Bu bağlantılar üzerinde kontrol sahibi olmadığınızı beyan etmek için oluşturulan metin dosyasını Bağlantıları Reddetme Aracı aracına yükleyin. Bu bağlantıların kaldırılmasının birkaç hafta sürebileceğini unutmayın.
6. Yararlı ve bilgilendirici makaleler yayınlayın ve bunlar için güvenilir yöntemlerden geri bağlantı alın.
7. Bu adım Google tarafından ceza almış web siteleri içindir. Bu durumda yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra arama konsolunun hatalar bölümüne başvurmalı ve ilgili hataları bulup düzeltildiğinden emin olduktan sonra (istediğiniz sayfanın adresine tıklayarak) yeniden indekslenmesini talep etmelisiniz. ve ardından URL’yi Denetle seçeneğini kullanarak Google’a göndermek için DİZİNLEME İSTE düğmesine tıklayın.
Rakipleriniz size zarar vermek için negatif SEO ve link çiftçiliği kullanıyorsa ne yapmalısınız?
Google’ın link farming kullanan web sitelerini cezalandırması nedeniyle bazıları bu yöntemi uygulayarak rakip web sitelerinin sıralamasını düşürmeye çalışmaktadır. Bazı durumlarda rakibin web sitesi, göreceli sıralamasını yükseltmek için misillemede bulunacaktır. Bu olumsuz SEO yönteminin saldırısına uğradıysanız yukarıda belirtilen adımları izleyerek Bağlantıları Reddetme Aracını kullanın ve söz konusu bağlantılar üzerinde kontrolünüz olmadığını Google’a bildirin.
Çözüm
Bağlantı çiftliği yöntemi de dahil olmak üzere tüm hile yöntemleri, siyah şapka SEO yöntemleri kategorisine girer; Çünkü bu yöntemi kullanan web sitelerinin içeriği çoğunlukla ilgisizdir, insan yapımı değildir (çoğunlukla belirli programlar veya hizmetler aracılığıyla oluşturulmuş veya diğer web sitelerinden kopyalanmıştır) ve genellikle çok düşük kalitededir. Günümüzde arama motorlarının bağlantı gruplarını kolayca tespit edebildiğini unutmayın; Bu nedenle SEO’yu güçlendirmek amacıyla bu tür yöntemleri kullanmayın, sonuçta kaynak israfından ve pişmanlıktan başka bir sonuç doğurmaz.