blog posts

İçerikle

İçerikle ilgili her şey

İçerik nedir?

İçerik nedir? İçerik, “içerik” kelimesinin İngilizce karşılığıdır. Giyim mağazasını düşünün! Mağaza, kıyafetlerin satıldığı fiziksel bir yerdir. Giysiler içeriğin otoritesine sahiptir ve giyim mağazası dijital pazarlama alanı gibidir. Farklı sitelere girdiğinizde kesinlikle siteyi boş görmüyorsunuz. Web sitesinde çeşitli içerik türleri bulunmaktadır: Metin, video ve ses içeriğinin tümü içerik türüdür. Mutlaka metin içeriği göreceksiniz ve metin içeriğinin yanı sıra resim ve video içeriği de yer alıyor. Ses, podcast ve müzik biçimindeki ses içeriği web sitesine yüklenir. İçerik farklı şekillerde hazırlanır ve düzenlenir.

İçeriği olmayan bir web sitesi, kıyafetsiz bir mağazaya benzer. Ayrıca sosyal medya ve sosyal ağlarda da içerikler bulunmaktadır. Telegram, YouTube, Instagram, WhatsApp ve Twitter’da her türlü içeriği görüyoruz. Web siteleri alanında SEO optimizasyona yol açar ve web siteleri için içerik hazırlanırken SEO’ya dikkat edilmelidir. Sanal alandaki ve sosyal medyadaki algoritmalara uyulması gerekiyor. Örneğin Instagram için hazırlanan içeriklerin Instagram’ın algoritmasına uygun olması gerekmektedir. İçerik hazırlamanın temel amacı hedef kitleyi çekmek, hedef kitlenin fikrini almak, hizmet ve ürünleri tanıtmak, işi canlandırmak, satışları artırmak ve daha çok görünür olmaktır.

İçerikler farklı formatlarda hazırlanır. Metinsel içeriği yazar, görsel içeriği grafik sanatçısı, ses içeriğini ise konuşmacı hazırlar. İçerik izleyicinin sorularına yanıt verirken aynı zamanda izleyiciye bir mesaj da yayınlıyor. İçerik oluşturma süreci hakkında daha fazla bilgi edinmek için makalenin geri kalanında bizimle kalın.

 

İçeriğin Google için öneminin incelenmesi

Google’ın günlük arama sayıları dikkate alındığında içeriğin ve içerik yazımının Google için önemi açıktır. Kullanıcılar her türlü bilgiyi elde etmek için Google’a başvurmaktadır, dolayısıyla Google arama motorları her türlü içerikle donatılmıştır. Google arama motorları size içeriği mevcut sıralamaya göre ve SEO sorunlarını kontrol ederek gösterecektir. Google, mevcut araçlarla hedef kitleye en kaliteli ve kapsamlı içeriği gösterir. İçeriğin Google için önemi bir ölçüde belirlendi. Ürettiğiniz ve sitede yayınladığınız içeriklerin SEO ilkelerine uygun olması gerekmektedir.

Günlük Google arama sayısına göre içeriğin önemi açıktır. Google’da her gün 5 milyar arama yapılıyor; bu da dünya çapında kullanıcıların yanıtlar için Google’a başvurduğu anlamına geliyor. Evet! Siz de hedef kitlenizi müşteriye dönüştürebilir ve değerli içerikler üreterek işletmenizi büyütebilirsiniz. Google’ın işletme sahiplerinin faydalanabilmesi için reklamlara alan sağladığını söylemeye gerek yok.

 

Kullanıcılar için içeriğin önemini kontrol etme

İçerik yalnızca Google için değil aynı zamanda kullanıcılar ve hedef kitleler için de önemlidir. İçerik kullanıcılar için önemlidir çünkü izleyiciler en eksiksiz ve kapsamlı içeriği aramaktadır. Web sitesinin sıralamasına göre eksiksiz, kapsamlı ve benzersiz içerik, web sitesinin en üst sıralarında yer alır. Kural olarak izleyici ilk olarak ilk sitelere tıklar ve ilk sitelerde ihtiyaçlarına cevap bulur. İçeriğin önemi kullanıcıların sorularını yanıtlamakta yatmaktadır. İçeriğin kalitesi ne kadar yüksek olursa işletme sahiplerinin hedeflerine o kadar iyi ulaşacağını unutmayın. Günümüzün dijital dünyasında işletmelerin başarısı içeriğin kalitesine bağlıdır.

 

 

 

Web sitesinde içerik bulunması şart mı?

Kesinlikle evet! İçeriksiz bir web sitesinin kıyafetsiz bir mağazaya benzediğinden daha önce bahsetmiştik. İzleyiciler web sitelerinde metin, görsel ve işitsel içerik arıyor. Her türlü içerik formatı; dosyalar, yazılar, araştırmalar, sözlükler, şiirler, şarkılar, filmler, kitaplar, yazılımlar, resimler, ansiklopediler ve sesleri içerir. Web sitelerinde kullanıcının anahtar kelimesi altında yer alan her türlü bilgi kullanıcıya gösterilir. Aslında web sitelerinde yer alan her türlü içeriğin kullanıcılara görüntülendiği söylenebilir. Web sitelerinde içeriklerin bulunması, hedef kitleye gösterilebilmesi ve onların ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için gereklidir.

Web sitelerinde içeriğin bulunması gereklidir ancak içeriğin türü kullanıcının ihtiyaçlarına bağlıdır. Örneğin kozmetik ürünleri satan bir web sitesi ağırlıklı olarak görsel içeriklerden oluşmaktadır. Web sitesinde kozmetik ürünlerin resimleri ve açıklamaları (metin içeriği) yer almaktadır. Başka bir örnek eğitim web siteleridir. Kural olarak, eğitim web siteleri çeşitli videolarla donatılmıştır. İçeriğin formatı sitenin ihtiyaçlarına göre belirlenir.

 

Sosyal medyada içerik bulundurmak şart mı?

Elbette! Bir kullanıcı sosyal medyaya adım attığında çeşitli içeriklerle karşılaşmaktadır. Instagram dünyanın en popüler aktif sosyal ağıdır ve geniş bir kitleye sahiptir. Her türlü işi başlatabilecek bir alan sağladı. Instagram içerikleri ağırlıklı olarak çeşitli ürün ve hizmetleri tanıtmak amacıyla yayınlanan görsel ve videoları içermektedir.

 

İçerik yayınlamak neden siber uzaydaki en önemli konu olarak görülüyor?

İçerik siber uzayda en temel ve en önemli konudur ve bunun nedeni de izleyiciye ve kullanıcılara aktardığı bilgilerdir. Geçmişte insanlar bilgi edinmek için kitap okur ve saatlerce kapsamlı okumaya vakit ayırırlardı. Neyse ki günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle birlikte değişiklikler görüyoruz. Günümüzde insanlar bir tıkla bilim dünyasına bağlanıyor ve istedikleri her bilgiye ulaşabiliyorlar. Bu bilgiler görselleri, haberleri, videoları, formülleri ve makaleleri içerir.

Kapsamlı içerik her türlü içeriği içerir. Eksiksiz olmasının yanı sıra kapsamlı içeriği de oldukça kalitelidir. Siber uzayın tüm ilke ve kurallarına uyarsanız ücretsiz reklamcılığın keyfini çıkarabileceğinizi söylemeye gerek yok. Örneğin içerik siparişi verirken SEO ve web sitesi optimizasyonu ilkelerine uyarsanız Google arama motorları web sitenizi sıralama sonrasında hedef kitleye önerecektir. Ücretsiz Google ve Instagram reklamlarından yararlanmanız tavsiye edilir !

 

 

İçerik üretimi nedir?

İçerik üretimi, belirli bir konu hakkında mevcut bilgilerin toplandığı, düzenlendiği ve daha sonra yayınlandığı süreçtir. İçerik (içerik türüne bağlı olarak) yazar, grafik tasarımcı (grafik tasarımcı) ve spiker tarafından hazırlanır. İçerik yazımının belirli ilkelere uyması ve belirlenen adımlara dayanması gerekir.

İçerik yazma adımları aşağıdaki adımları içerir:

  1. İçerik üretimi için fikir üretimi
  2. Kaynakların belirlenmesi
  3. İçeriğin ilk versiyonunun yazılması
  4. Temel içerik düzenleme
  5. Medya ekle
  6. Anahtar kelimelere dayalı SEO ve optimizasyon
  7. Son içerik düzenlemesi
  8. İçerik başlıklarının ve alt başlıklarının seçimi
  9. İçerik yayınlama

 

İçerik oluşturma nedir?

İçerik oluşturma, internet kullanıcılarının bir veya daha fazla kaygısına yanıt vermek amacıyla bilgi toplama ve bunu amaçlı olarak hazırlama sürecidir.

İçerik oluşturmayı popüler bir yemek yapma süreci olarak düşünebilirsiniz. Bu süreçte öncelikle ham maddeye (içerik konusuyla ilgili araştırma ve inceleme) sahip olmanız, ardından stratejilerinizi ve fikirlerinizi eklemeniz gerekir. İçerik oluşturma amacınız içerikte iyi çözünmüş bir baharat gibi olmalıdır. Daha sonra nihai ürünü hedef kitlenin istenilen yöne göndermesi için online olarak ulaşılabilir hale getiriyoruz.

Yani içerik üretimi yoluyla yeteneklerinizi ve uzmanlığınızı kanıtlayabilirsiniz. Ürettiğiniz içerik, insanların ve çevrimiçi topluluğun işletmeniz, markanız ve ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olur. İçerik, insanların ilgisini çekmenize, onlarda bir kaygı yaratmanıza ve yaratılan kaygıya çözüm sunarak onları markanıza çekmenize yardımcı olur. Ziyaretçileri web sitenize ve sayfanıza yönlendiren içeriktir ve size para kazandıran da içeriktir.

İçerik üretmek için alıcılarımızın ihtiyaç ve endişeleriyle eşleşen fikirlere ve konulara ihtiyacımız var. Bir sonraki adımda bu fikirleri veya konuları daha iyi anlayabilmek için görsel ve metinsel efektleri ekliyoruz.

Bir şeyi unutmayın: içerik oluşturma sadece metinsel içerik yazmaktan ibaret değildir, farklı içerik türlerini de içerir. Sonraki bölümlerde onlar hakkında daha fazla konuşacağız.

 

İçerik oluşturmak neden önemlidir?

Dijital pazarlamada içerik oluşturmak olmazsa olmazdır. İçerik oluşturduğunuzda hedef kitlenize faydalı ve ücretsiz bilgi sağlar, potansiyel müşterileri web sitenize çeker ve en önemlisi kaliteli ve ilkeli içerik üreterek eski müşterilerinizi elinizde tutarsınız.

 

İstatistikler, içerik yazmanın şirketinizin veya markanızın değerini büyük ölçüde artırabileceğini göstermiştir. Elde edilen bilgilere göre pazarlamacıların yaklaşık %40’ı içerik pazarlamanın pazarlamanın temel direklerinden biri olduğuna inanıyor. Bu pazarlamacıların %80’i, markalarının içeriği bir iş ve ticari strateji olarak gördüğünü kabul etti. Öte yandan B2B pazarlamacıların elinde içeriğin hedef kitleyi sayfanıza yönlendirecek bir kanal oluşturabileceğini gösteren veriler var ve şu ana kadar %60’ı bu alanda başarılı oldu. Ayrıca sürdürülebilir ve zamanında içerik oluşturulması, gelir yaratmaya yönelik kanalların oluşturulmasında %51’e kadar fayda sağlayabiliyor. Öte yandan içerik oluşturma, hedef kitle (abone) topluluğu oluşturmada %47’ye kadar etkilidir.

Pazarlamacıların yaklaşık %10’u içerik üretiminin karlı ve oldukça karlı bir yatırım olabileceğine inanıyor. Bu nedenle içerik bir işletmenin büyümesine eşit kabul edilebilir.