En İyi SEO Araçlarını Tanıtıyoruz!
En İyi SEO Araçlarını Tanıtıyoruz!
Çeşitli Hizmet İşleri Yapan İnsanları Hiç Yakından Gördünüz mü? Web Dünyasında SEO Konusu Ayrıca Web Siteleri İle İlgili En Önemli Konulardan Biri Daha Başarılı Olmak İçin En İyi Araçların Kullanılmasını Gerektirir.
Aşağıda en iyi SEO araçlarını birlikte inceleyeceğiz.
Örneğin, bir elektrikçi gördünüz ve nasıl çalıştığını fark ettiniz mi? Muhtemelen kablolarını ve faz ölçerini fark etmişsinizdir ve bu cihazlar olmadan hiçbir şey yapamayacağını biliyorsunuzdur. Ya da araba, sürücünün iş aletidir; Aracı olmayan ama taksi şoförü olduğunu iddia eden bir insan düşünün!
Muhtemelen aklınıza gelen ilk şey, kafatasının bir şeye çarpmasıdır. Artık arabası olmayan bir taksi şoförü ne kadar garipse, SEO araçları olmayan bir SEO da şaşırtıcı.
SEO araçlarının görevleri nelerdir?
İnsan dünyasındaki diğer tüm araçlar gibi, SEO araçları da işleri kolaylaştırır; Yani SEO araçları, SEO’nun zorluğuna aşina kişiler tarafından bu uzun yolda kendilerine ve başkalarına eşlik edebilmeleri için oluşturulmuştur.
Google için çeşitli temel faktörleri göz önünde bulunduran bu araçlar, bu rekabeti kazanmanıza yardımcı olmaya çalışır.
Genellikle en iyi SEO şirketleri, SERP’teki işletmeleri büyütmek için profesyonel araçlar kullanırlar. Google’ı kullanırlar. SEO araçları hakkında yeterli bilgiye sahipseniz, çalışmalarınızı çok daha erişilebilir hale getirebilirler ve benzersiz yetenekleri ile siteniz arama motoru için en uygun konumda olacaktır.
SEO araçlarına aşinalık
Bu bölümde sizlere SEO araçlarını tanıtacağız ve bunu tabi ki üç kısımda yapacağız; İlk bölüm resmi Google araçları, ikinci bölüm ünlü SEO araçları ve son bölümde hakkında daha az şey duyduğunuz bazı araçları tanıtacağız.
SEO için Google Araçları
Google faktörleri olmadan SEO’nun pek bir anlamı olmadığı söylenebilir. Bu nedenle SEO’lar için vazgeçilmez araçlar her zaman Google’ın SEO’lar ve site sahipleri için hazırladığı araçlar arasında yer almıştır.
Arama Konsolu
Neredeyse tüm SEO profesyonellerine ilk çalıştıkları SEO aracını sorarsanız, hepsinin cevabı iki kelimedir: Search Console. Bu araca eskiden Google Web Yöneticisi Araçları (Google Web Yöneticisi Araçları) adı verilirdi. En yaygın kullanılan SEO aracı olarak bilinir. Sitenizin giriş ve görünürlüğünün günlük istatistiklerini göstermenin yanı sıra, anahtar kelimeler, kullanıcı aramaları ve site sayfalarının indekslenme durumu hakkında da değerli bilgiler sunar.
Ayrıca arama konsolunun SEO’lar için en cazip bölümlerinden biri de özellikle mobilde size sitenin sorunları hakkında detaylı bilgi gösteren site sorunları bölümüdür. Ancak, bu bölüm girmeden önce SEO’lar için çekicidir.
Çünkü girdikten sonra o kadar çok çözülemez hata göreceksiniz ki SEO uzmanları genellikle sorun yok derler; şu an yapacak daha önemli işlerimiz var…!
Google Analytics
Google’ın SEO’lar için bir başka çekici aracı da Google Analytics’tir; Bu güzel aracın tüm yeteneklerini ifade etmek istiyorsak, onları görmek için muhtemelen sayfayı birkaç saat aşağı kaydırmamız yeterli olacaktır. Bu araç, o anda sitede bulunan kullanıcı sayısından kullanıcıların izlediği yollara kadar söz konusu sitedeki tüm kullanıcı etkinliklerini gösterir.
Kullanıcıların giriş kanallarından kullanıcının siteden ayrıldığı sayfalara kadar. Genel olarak, kullanıcının alana girdiği andan ayrıldığı ana kadar yaptığı her şey Google Analytics’te izlenebilir ve görüntülenebilir. Analitiğin en güzel yanlarından biri, çeşitli SEO kampanyaları oluşturmaktır. Bu kampanyalarda hedef belirleyerek kampanyanızın amaçlarına nasıl ulaşıp ulaşamayacağınızı kontrol edebilirsiniz.
Genel olarak SEO, Google Analytics’in tüm bölümlerini kullanırsa, her kelimede ilk sıraya ulaşmak için yalnızca bir doğru analizin gerekli olduğu kesin olarak söylenebilir.
Google Etiket Yöneticisi
SEO’lar için bir başka benzersiz Google aracı da, yardımıyla sitenize etiket ekleyebileceğiniz Google Etiket Yöneticisi aracıdır ve bu araç, yerleştirdiğiniz etiketlere göre kullanıcıların davranışlarını belirler. Google Analytics‘te kullanıcının sitede ne yaptığı takip edilebilse de, Etiket Yöneticisi ile belirli bir kullanıcı davranışını hassas bir şekilde özelleştirebilir ve buna yönelik hedefler belirleyebilirsiniz. Başka bir deyişle, kullanıcı analizini Google Etiket Yöneticisi’nde özelleştirebilirsiniz. Elbette, bir etiket yöneticisi ile çalışmanın bir arama konsolu veya analitik ile çalışmak kadar basit olmadığını ve onunla çalışmak için eğitime ihtiyacınız olacağını unutmamak gerekir.
Google Veri Stüdyosu
SEO’lar için bir başka Google aracı da Google Data Studio’dur. Bu sayede birçok kaynaktan aldığınız tüm bilgileri sezgisel ve görsel olarak görebilir, analiz etmeyi istediğinizden daha kolay hale getirebilirsiniz. Google Data Studio’nun en çekici özelliklerinden biri, kampanyalarınızın başarı oranlarını hızlı bir şekilde karşılaştırmanıza ve en iyi seçimi yapmanıza yardımcı olan bilgileri grafik üzerinde getirmesidir. Birkaç sayıdan birlikte analiz alın.
Google Reklamları
Bu bölümün istenmeyen misafiri Google Ads olarak adlandırılabilir; Çünkü Google Reklamları doğrudan SEO ile alakalı değildir ve çoğu durumda SEO’ların düşmanı olarak da kabul edilir:D
Belki de Google Reklamlarının kendisi SEO’lara yardımcı olmuyor. Google Reklamları, Google’ın reklamcılık aracıdır ve birisi elini şanslı cebine daldırıp ödeme yaparsa, diğer SEO’lar Google dağına tırmanmak için uğraşırken o, helikopterle hızla zirveye oturabilir. Yine de profesyonel bir SEO, rakiplerin reklamını yaptığı sayfaları analiz edebilir ve sitenin gelişimi için kullanılmaya değer mükemmel analizler elde etmek için kullandıkları kelime türlerini kontrol edebilir.
Popüler SEO araçları
Google’ın yanı sıra birçok şirket de oldukça başarılı SEO araçları üretti. Bu bölüm onları tanıtacak ve sizi bu güzel araçlarla tanıştıracak.
MOZ aracı
Google ürünleri dışında kuşkusuz en bilinen SEO aracı MOZ aracıdır. Ancak bize göre bu aracın en önemli etkinliği rakiplerin incelemesinde kendini gösteriyor.
Bu araçta, tüm rakip sitelerinizin aldığı geri bağlantıları kontrol edebilir ve gerekirse kullanabilirsiniz. Elbette, bu aracın ücretsiz ve ücretli iki sürümü olduğunu ve ücretsiz sürümde yalnızca sınırlı sayıda özelliğini kullanabileceğinizi unutmamalısınız.
Ayrıca bu araç, DA ve PAhave adlarına göre her sitenin her domain gücü ve sayfası için bir standart oluşturmuştur; bugün hemen hemen tüm SEO’lar bu standardı kabul etmiş ve her yer DADaha iyi ise, SEO ilkelerini daha iyi takip etmiştir. Ancak bu standart Google için olmazsa olmaz değildir ve yalnızca SEO performansı için bir puan olarak kabul edilir.
ahrefs aracı
Bir başka viral araç da ahrefs aracıdır. Bu araçta, MOZ gibi, anahtar kelimeleri kontrol edebilir, rakiplerin performansını görebilir ve sitenizi izleyebilirsiniz. etki alanı gücü ve URL gücü avantajları için sırasıyla iki standarda sahiptir; DR ve UR, Google’ın harmanlama konusunda da hakkını verdiği bilinmektedir. Bu rakamlar gibi MOZÖnemli değil; bu ahrefs sıralaması da onu önemsiz sayıyor. Ahrefs’in olumlu yanı MOZ’a göre Bu, ahrefs’in erişilebilir sürümüdür. MOZ’un erişilebilir sürümünden çok daha fazla bilgiye erişebilirsiniz.
SEMRush aracı
En popüler SEO araçlarından biri olan SEMRush aracı, kullanıcılara anahtar kelimelerin zorluğunu kontrol etme, dahili SEO’yu kontrol etme ve sitenizin içeriğine göre bağlantı oluşturma için bir liste sağlama gibi çeşitli özellikler sağlar. Bu çekici aracın heyecan verici kullanımlarından biri, rakiplerinizin reklamını yapmak için hangi kelimeleri seçtiğini görebileceğiniz ve hatta bu kelimelere tam olarak hangi reklamları uyguladıklarını görebileceğiniz, rakiplerin eksiksiz Google Ads incelemesidir.
Çığlık atan Kurbağa aracı
Eşsiz SEO araçlarından biri olan Screaming Frog aracı, kullanıcılara çeşitli cazip özellikler sunar. Bu aracın en çekici özelliği, sitenizdeki her şeyi kontrol eden örümcek özelliğidir. Bu konuda abartmıyoruz! Sitede bu aracın tespit edip engelleyemediği hiçbir şey yoktur. Sadece web sitenizin bağlantısını girin ve başlat düğmesine basın.
Kullanabileceğiniz bilgi miktarına şaşıracaksınız. Bu araç aynı zamanda sitenizin sorunlarını ve hatta asıl sorunlar kadar önemli olmayan uyarıları da tespit eder ve bunları kontrol ederek sitenizi iyi duruma getirebilirsiniz.
Daha az bilinen SEO araçları
Bu bölümde sizlere daha az bilinen SEO araçlarını tanıtacağız; belki onlardan iyi bilgiler alabilirsin.
Bağlantı RedirectTrace aracı
Yönlendirilen bağlantıları kontrol etmek için en iyi araçlardan biri Link Redirect™ İzleme aracıdır. Çok bilinmese de yönlendirilen tüm linklerinizi kısa sürede kontrol altına alabilirsiniz.
Bağlantı RecoverTool aracı
SEO’lar için sorunlardan biri, şu anda başı belada olan eski bağlantıları kontrol etmektir. Bu araç, 404 sayfaya yönlendiren bağlantıları bulabilir ve tüm sorunlu bağlantıları içerir.
PowerTrust aracı
Bir sayfanın bağlantı oluşturmaya değer olup olmadığını kontrol etmede başarılı araçlardan biri, sizi bu konuda hızlı, eksiksiz ve doğru bir şekilde bilgilendirecek olan bu araçtır.
son söz
Bu yazımızda sizler için SEO araçlarını güzel bir sayıda anlatmaya çalıştık. Bu araçları kullanmak SEO çalışanlarına önemli ölçüde yardımcı olabilir ve bu büyük rekabete daha rahat bir hayal gücü ile katılabilirsiniz.