blog posts

Organik SEO

Organik SEO anahtar kelimesi nasıl araştırılır?

Organik SEO anahtar kelime araştırması, organik anahtar kelimelere erişim sağlar. Organik anahtar kelimeler, hedef kitlelerin reklamlara tıklamadan web sitelerini bulmasını ve bunlardan faydalanmasını mümkün kılar.

Dijital pazarlamacılar tarafından satın alınan ücretli anahtar kelimelerin aksine organik anahtar kelimeler satın alınmaz. anahtar kelimeler, sosyal medya için anahtar kelime araştırmasında da kullanılır. “Organik SEO anahtar kelimeleri nasıl araştırılır?” başlıklı bu makale size öğretildi sevgili varlıklar.

 

Organik SEO kavramı nedir?

SEO kavramı nedir? Web sitesine yapılan kullanıcı ziyaretleri, Google’ın sitenize kredi verdiği en önemli dayanaktır. İşletme siteniz olduğunda bu konunun önemi daha da artıyor. Çünkü bu durumda müşterileriniz ziyaretçilerinizdir.

Organik SEO uygulamak markanızın tanınmış bir marka olacağını garanti edemez. Ancak web sitenizin arama motoru sonuç sayfasında daha iyi bir konuma gelmesini istiyorsanız Organik SEO kesinlikle web sitenizin trafiğini artıracak ve daha fazla satışa yol açacaktır.

Eğer aradığınız sonuç buysa, organik SEO kavramının ne olduğuna birlikte göz atmak için bu makalenin sonuna kadar bizimle kalın. Peki bunu yapmanın adımları nelerdir?

Bildiğiniz gibi SEO, söz konusu sitenin optimize edilerek Google’da üst sıralara çıkarılması işlemidir. Bu, dijital pazarlamaya yardımcı olmanın yeni yollarından biridir.

Organik SEO, SEO’yu doğal ve gerçek bir şekilde geliştirmek amacıyla gerçekleştirilen tüm faaliyetleri kapsayan beyaz şapka SEO ile aynıdır. Bu yöntem İnternet işletmelerini genişletmenin ana yöntemlerinden biridir.

 

Organik SEO’nun önemi

SEO çeşitli teknikleri içerir. Bu süreci gerçekleştirmek için gerçek ve kendini işine adamış bir profesyonelin seçilmesi çok önemlidir. Bu alandaki bazı aktivistler, Google’ın algoritmalarını aşarak teknikler kullanarak sitenizin sıralamasını kısa süreliğine yükseltebilirler. Uzun vadede tam tersi sonuç doğurur ve sitenizin Google tarafından cezalandırılmasına neden olur.

Bu nedenle SEO sürecinde temel bir strateji seçmek önemli ve gereklidir.  SEO kavramı, sitenin nasıl optimize edileceğini ve gerçek ziyaretçinin nasıl alınacağını gösteren süreçtir.

 

Organik SEO’nun avantajı

Organik SEO’nun birçok avantajı vardır. Kısaca değinmek istersek, organik SEO’nun en önemli avantajı sitenin Google’da ilk sayfadaki ilk bağlantılardaki konumunu iyileştirme olasılığını arttırmasıdır. Buna ek olarak organik SEO, iyi Google sonuçlarının uzun ömürlü olmasını sağlar.

 

Organik anahtar kelimeler ve SEO

Dijital pazarlama alanında organik SEO anahtar kelime araştırması bir tür dijital pazarlama kanalıdır. Web siteleri, içeriklerine ve sayfalarına odaklanmayı artırmak için organik anahtar kelimeler (ana ve alakalı) kullanır.

Öte yandan Google’ın hedef kitlesinin web sitesinin içeriğini anlaması kolaylaşıyor. Organik anahtar kelimeleri optimize ederek organik web sitesi trafiği artacaktır. Organik SEO anahtar kelime araştırması, hedef kitlenin web sitesinden, sahiplikten ve sayfanın işlevselliğinden beklentilerini belirlemeyi mümkün kılmıştır.

Google arama motoru hedef kitleyi doğru sayfayla eşleştirir. Doğru sayfalar her zaman üst sıralarda yer alır ve hedef kitlenin arama sonuçlarının en üstünde görüntülenir. Bu nedenle anahtar kelime araştırma süreci önemlidir. Bir sonraki adım, kullanıcıların ihtiyaç duydukları bilgi ve ürünleri kolayca arayabilmeleri için metin içerik üretiminde anahtar kelimeler kullanmaktır.

 

Organik anahtar kelime araştırmasına en iyi yaklaşım

Bazı kişiler Google Anahtar Kelime Planlayıcı’dan yüksek hacimli anahtar kelimeler seçmenin yeterli olduğunu düşünüyor! Hayır, yeterli değil! Organik anahtar kelime araştırması için en iyi yaklaşım, anahtar kelime araştırma araçlarını kullanmaktır. Anahtar kelime araştırma sürecinin ilk adımı Google Analytics’e başvurmaktır.

Bu programın nasıl kullanılacağı kolaydır. Öncelikle, “Sağlanmadı” ve “Ayarlanmadı” altındaki anahtar kelime sütununun kilidini açmanız gerekir. Anahtar Kelime Kahramanını kullanarak bu anahtar kelimelerin kilidini açtığınızda, “Sağlanmadı” ifadesini alırsınız. Bu durumda, en iyi organik anahtar kelimeler size gösterilecektir.

Organik anahtar kelime araştırmasına en iyi yaklaşım, kullanıcıların reklamlara tıklamak zorunda kalmadan kullanılacak anahtar kelimeleri seçmesine olanak tanır. Anahtar kelime araştırması ve içerik yerelleştirmesi önemlidir.

 

En iyi organik anahtar kelimelere sahip sayfaları optimize etme

Organik SEO anahtar kelime araştırmasının sonucu, içerik oluşturmada organik anahtar kelimelerin kullanılmasıdır. En iyi organik anahtar kelimeleri içeren sayfaları optimize ettikten sonra web sitesi trafiği ve dönüşümler artacaktır. Anahtar kelime dönüşümü zamanla gerçekleşir.

En iyi organik anahtar kelimelere sahip sayfaları optimize etmek, organik arama trafiğini çekmek amacıyla yapılır. Öte yandan metin içeriğinde alakalı ve ikincil anahtar kelimelerin kullanılması önemlidir. Arama motorları yeni ve farklı, faydalı içeriğe sahip içerikleri tercih etmektedir.

Bu arada yatırım getirisi yüksek anahtar kelimeler kullanmak önemlidir . Yazılı içeriğin performansını artırmak için internet adresi (URL), başlık, H2 etiketleri, ilk paragraf, Alt görseller, meta açıklama ve iç ve dış bağlantılar organik anahtar kelimelerle donatılmalıdır.

 

Bir web sayfasını organik anahtar kelimelerle optimize etmenin dört kolay yolu

İlk yol

Odaklanmış bir anahtar kelime seçin ve yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra hızlı ve ücretli anahtar kelimeleri belirlemek için Google Analytics’i kullanabilirsiniz. Kullanıcı, içerik oluşturmak için anahtar kelimeleri odaklanmış anahtar kelimelerle birlikte dönüştürebilir

kullanmak. Google Analytics’i kullanarak dönüşüm sağlamayan anahtar kelimeleri keşfedebilirsiniz. Böylece web sitesinin sıralamasını iyileştirmenin ve tıklama oranını iyileştirmenin temeli sağlanır.

İkinci yol

Bir web sitesi sayfasını organik anahtar kelimelerle optimize etmek için metinlerin içeriğini kontrol etmelisiniz. Metin içeriğinde küçük değişiklikler yapılması dönüşüm oranının olumsuz etkilenmesini önleyecektir. Organik anahtar kelimelerin hedef kitle üzerinde olumsuz bir etki yaratmaması için metin içerisinde okunaklı bir şekilde yer alması gerekmektedir. Metindeki anahtar kelimelerin sırasını korumanın önemli olmadığını söylemeye gerek yok.

Üçüncü yol

Google’ın algoritmasının önemli göstergelerinden biri metin içeriğinin düzenli ve sürekli güncellenmesidir. Google dahil arama motorları güncellenen metin içeriğine öncelik verir. Bir web sitesi sayfasını organik anahtar kelimelerle optimize etmenin yollarından biri düzenli ve sürekli güncellemedir. Bu nedenle yazılı içeriğin üç ayda bir denetlenmesini aklınızda tutmalı ve gerekiyorsa güncellemelisiniz.

Dördüncü yol

Meta verileri en iyi organik anahtar kelimelerle güncelleyin. Web sitesinin her sayfasında meta verilerin eklendiği etiketlerin arasında boşluk bulunur. Arama motorları bu bilgileri site sayfanız hakkındaki ek bilgileri anlamak için kullanır. Ayrıca bu bilgiler web sitesini sıralamak için kullanılır. Bu nedenle meta verileri gözden geçirmek ve yeni ve alakalı organik anahtar kelimelerle güncellemek önemlidir.

 

Organik anahtar kelime optimizasyonu kontrol listesi

  1. Anahtar kelime düzenlemesi: Her metin içeriği, 2 veya 3 uzun kuyruklu anahtar kelimenin yanı sıra en iyi organik anahtar kelimelerden oluşmalıdır. Bu durumda tartışma konusu anahtar kelime yoğunluğu değil!
  2. Aramanın amacı: Her metin içeriğinin amacı spesifik ve açıktır. Yazılı içerik Google arama özellikleriyle donatılmalıdır.
  3. Yinelenen içerik: Web sitesi sayfalarının içeriği, açılış sayfalarının içeriğiyle aynı olmamalıdır. Sayfalarda yinelenen içerik yayınlamaktan kaçının.
  4. İçerik başlığı: Her metin içeriği, odaklanılan anahtar kelimeyi içeren bir H1 etiketi ile donatılmalıdır.
  5. Alt Başlıklar: Alt başlıklar H2, H3 ve H4 etiketleri ile ayrılır. Arada, odak anahtar sözcüğü en az bir kez kullanılır.
  6. Okunabilirlik ve akıcılık: İçeriğin metni akıcı ve okunaklı olmalıdır. Başka bir deyişle metin basit cümlelerden oluşmalıdır. Özel terimlerin ve kısaltmaların kullanılması yasaktır.
  7. Alternatif görseller: Görsellerin alternatif açıklamalarından en az biri odaklanmış bir anahtar kelime içermelidir.
  8. İç ve dış bağlantılar: İç ve dış bağlantılar, web sitesi alan adının güvenilirliğini artırır. İçerikler birbiriyle bağlantılıdır.
  9. Başlık etiketleri: Başlık etiketleri için maksimum kelime sayısı 60’tır ve bu, odaklanılan anahtar kelimeyi içermelidir. Başlık etiketleri bir marka anahtar kelimesiyle biter.
  10. Meta açıklaması: Meta açıklaması maksimum 160 kelimeden oluşmalı ve benzersiz (tekrarsız) olmalıdır.
  11. URL’ler: URL’lerde kısa çizgiler, küçük harfler ve odaklanmış anahtar kelimeler kullanılır.