Anahtar Kelime Araştırması Için En Kolay Yöntem + Google Anahtar Kelime Planlayıcı Eğitimini Tamamlayın
Bu yazımızda anahtar kelime araştırmasının en kolay yönteminden bahsedeceğiz . Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı aracı yıllardır güçlü anahtar kelime listeleri oluşturmak ve PPC kampanyalarının başlatılmasına yardımcı olmak için yararlı bir kaynak olmuştur. Anahtar kelime fikirleri ve fiyat tahmini oluşturma özellikleri, pazarlama stratejinizi planlamanıza yardımcı olabilecek, Google Ads’te kullanabileceğiniz ücretsiz bir araçtır. Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı aracıyla , anahtar kelime ve reklam grubu fikirlerini arayabilir, en çok aranan ve aranan anahtar kelimeleri listeleyebilir ve hatta yenilerini oluşturmak için anahtar kelime listelerini birleştirebilirsiniz. Uygulama aynı zamanda kampanyalarınızda kullanacağınız rekabetçi teklifleri ve bütçeleri seçmenize de yardımcı olabilir.
Örneğin ülke çapında akçaağaç şurubu sattığınızı varsayalım. Google’ın anahtar kelime araştırma aracı, işletmenizle alakalı ve potansiyel müşterilerinizin aradığı terimleri ve kelimeleri, daha önce aklınıza gelmemiş olabilecek kelimeleri ve kelime öbeklerini belirlemenize yardımcı olabilir! Google’ın anahtar kelime araştırma aracını kullanmanın temellerini anladığınızda, satış kampanyanızı bir sonraki aşamaya taşımak için elinizde çeşitli stratejiler olacaktır. Anahtar kelime araştırması göz korkutucu görünebilir. Hangi anahtar kelimelerin işletmenizle en alakalı olduğunu ve kullanıcılar tarafından arandığını söyleyecek bir araç mı arıyorsunuz? Rakip anahtar kelimeleri, sorgu anahtar kelimelerini, ilgili anahtar kelimeleri ve daha fazlasını nasıl bulabilirsiniz? Anahtar kelime araştırmasının en kolay yöntemi ve Google Anahtar Kelime Planlayıcı eğitiminin tamamı hakkında daha fazla bilgi edinmek için bizi bu makalenin sonuna kadar takip edin.
Anahtar kelime araştırması nedir ?
insanların bir konu hakkında bilgi aramak için kullandıkları terimleri bulma ve bu anahtar kelimelerin Google ve Bing gibi arama motorlarında ne sıklıkla kullanıldığına ilişkin istatistikler elde etme sürecidir. Anahtar kelime araştırması, ücretli ve organik arama pazarlama kampanyalarınızı genişletmek için yeni ve alakalı anahtar kelimeler bulmanın en iyi yoludur.
Aşağıda daha detaylı olarak bahsedeceğimiz çeşitli araçlar aracılığıyla anahtar kelime araştırması yapılabilir; Ancak asıl amaç, içeriğiniz ve iş tekliflerinizle uyumlu doğru arama terimlerini bulmak, PPC’nizi (tıklama başına maliyet) optimize etmek ve web sitenize ve reklam kampanyalarınıza doğru arama trafiğini yönlendirmektir.
Anahtar kelime araştırması neden önemlidir?
Anahtar kelimeler yalnızca çevrimiçi varlığınızın değil aynı zamanda işletmenizin büyümesinin de yapı taşlarıdır. Çevrimiçi pazarda kullanıcılar tarafından görülmeyen işletmeler başarılı olamayacak! Google her gün çok sayıda anahtar kelime içeren 5,5 milyardan fazla arama sorgusu işliyor! Ancak tüm anahtar kelimeleri hedefleyemezsiniz. Size geniş bir kitle getirecek en karlı anahtar kelimeleri bulup kullanmanız gerekiyor; ama nasıl? En kolay yöntem anahtar kelime araştırmasıdır.
Anahtar kelime arama hacminiz çok düşükse potansiyel müşteriler reklamlarınızı veya organik listelerinizi keşfedemez, kullanıcılar ve potansiyel alıcılar web sitenizi ziyaret edip ödeme yapan müşterilere dönüşmez; Ancak doğru ve popüler anahtar kelimeleri hedeflerseniz Google sıralamasında daha üst sıralara çıkar ve daha fazla satış yaşarsınız. Doğru denge ve kaliteli anahtar kelimelerin kullanımı olmadan, arama pazarlama kampanyalarınız (ücretli ve organik), kullanıcıların ve alıcıların gözünden tamamen kaybolacaktır.
Alternatif metin: Anahtar kelime araştırması için en kolay araç
Anahtar kelime araştırmasına ne zaman ihtiyacınız var?
Dijital pazarlamacılar için anahtar kelime araştırmasının aşağıdaki üç alanı çok önemlidir:
SEO için anahtar kelime araştırması!
Anahtar kelime araştırmasına ihtiyaç duymamızın ilk ve en bariz nedeni, organik arama için optimizasyon yapmaktır. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Google botlarının, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) organik sıralama için web sitelerimizi taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olur.
Arama motorlarının neyin sıralanacağına karar vermesinin ana yollarından biri , kullanıcının arama sorgusu ile web sitenizin içeriği arasındaki bağlantıyı gösteren anahtar kelimeleri taramaktır . Google algoritmalarını sık sık değiştirse de anahtar kelimeler muhtemelen hiçbir zaman önemini kaybetmeyecektir.
İçerik stratejinizi güçlendirmek için
Hepimiz SEO ve içeriğin el ele gittiğini biliyoruz. Doğru içerik olmadan güçlü SEO tek başına çözüm olmayacaktır. Etkili içerik stratejileri anahtar kelime araştırmasıyla başlar. Modern anahtar kelime araştırması, pazarlamacılara hedef kitlenin ne istediği ve neye ihtiyaç duyduğu konusunda önemli bilgiler sağlar.
İster 300 kelimelik bir blog yazısı, ister 5.000 kelimelik bir rehber olsun, sitenizdeki her içerik SEO göz önünde bulundurularak yazılmalıdır. Başka bir deyişle, anahtar kelimeye odaklanın ve yüksek arama hacmi ile rekabet arasında uygun bir denge kurun.
Pazarlama kampanyaları için
Elbette tüm ücretli kampanyalarınız da anahtar kelimelere odaklanmalıdır. Ücretli arama reklamları, görüntülü reklamlar, yeniden pazarlama veya sosyal medya kampanyaları, tüm bu stratejiler anahtar kelimelere odaklanmalıdır.
Anahtar kelimeler reklam gruplarınızı oluşturur ve bu reklam grupları kampanyalarınızı şekillendirir. Bu anahtar kelimelerin arama hacmi düşükse, reklamlarınız çok az ilgi görür veya hiç ilgi görmez.
Ayrıca anahtar kelimeleriniz hedef kitlenizle alakalı değilse reklamlarınızı yanlış kişiler tıklayacaktır. Genel olarak, potansiyel müşterilerinizin hedeflerini gerçekten anlama yeteneği, anahtar kelime araştırması ve pazarlamada başarı için kritik öneme sahiptir.
Anahtar kelime araştırması nasıl yapılır?
Artık anahtar kelime araştırmasının önemini anladığınıza göre, anahtar kelime araştırmasının en kolay yöntemini de öğrenebilirsiniz. Nereden başlayalım? Anahtar kelime araştırmasının en kolay yöntemi aşağıdaki iki kolay adımdan oluşur:
1. Adım: İşletmenizle alakalı geniş konuların kapsamlı bir listesini sağlayın
Anahtar kelime araştırması yapmanın en kolay yolu, işletmenizle ilgili farklı kategorileri ve konuları düşünerek başlamaktır. Örneğin, bir fırınınız varsa konularınızı kek, kiş, kruvasan, kurabiye, brownie, kurabiye, süslü ekmek vb. gibi sattığınız ürün türlerine göre bölümlere ayırabilirsiniz. Google Dokümanlar veya Excel’i kullanmak size yardımcı olabilir. Bu ana konuların her biri için sekmeler oluşturun.
2. Adım: Her konudaki belirli anahtar kelimeleri bulmak için anahtar kelime araştırma araçlarını kullanın
İşte asıl işimiz burada başlıyor! Anahtar kelime araştırması için en kolay yöntem nedir? Kendinizi gerçekten müşterilerinizin yerine koymanız ve onların yerinde olsaydınız Google’dan ihtiyaç duyduğunuz ürün ve hizmetleri nasıl bulacağınızı düşünmeniz gerekir.
Alternatif metin: Google anahtar kelime araştırması yapmanın en kolay yolu
Basit bir beyin fırtınasıyla başlayabilirsiniz. Bunun için “kek” kategorisine odaklanarak fırıncılık örneğimize geri dönelim. Özel günler için pasta yapacağınız için “düğün pastası”, “uygun fiyatlı düğün pastası”, “şık düğün pastası”, “yaz düğün pastası” vb. anahtar kelimeler işinize yarayabilir.
Daha sonra sattığınız diğer şeylere odaklanabilirsiniz. Doğum günü veya yıldönümü gibi pastalar. O halde insanların sıklıkla “kırmızı kadife” ve “mermer” gibi belirli tatları aradığını bilmelisiniz, dolayısıyla bu anahtar kelimeleri de eklemelisiniz. Konum da çok önemli! “Yakınımdaki uygun fiyatlı düğün pastaları” gibi yerel sonuçlarda görünmenize yardımcı olmak için bu aramaların sonuna “yakınımdaki” anahtar kelimesini eklemelisiniz.
Anahtar kelime araştırmasının en kolay yöntemi; Anahtar kelime araştırması için 7 mükemmel ve yaygın olarak kullanılan araç
Evet, doğru anladın! İşletmenizle uyumlu, en alakalı ve aranan anahtar kelimeleri bulmanıza ve tanımlamanıza yardımcı olacak araçlar vardır. Bunu yapmak için çeşitli çevrimiçi ve çevrimdışı araçlar vardır.
Anahtar kelime araştırmasının en kolay yöntemi doğrultusunda popüler ve yaygın olarak kullanılan 7 araç şunlardır:
- WordStream’in Ücretsiz Anahtar Kelime Aracı
- Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı
- Moz’un Anahtar Kelime Gezgini
- SEMrush
- Google Arama Konsolu
- Ahrefler
- AnswerThePublic
Bu araçların her birinin kendi filtreleri ve eklentileri vardır ve her biri işletmenizle ilgili kullanıcılar tarafından en çok aranan anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Anahtar kelime araştırması için en kolay yöntemlerden biri, popüler araç olan Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanmaktır .
Aşağıda, anahtar kelime araştırması için en kolay yöntem olarak Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısını nasıl kullanacağınıza dair eksiksiz bir eğitimle sizlerle olacağız.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı nasıl kullanılır?
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, kullanıcılar tarafından en çok kullanılan anahtar kelimeleri, içeriğimizle ve işimizle son derece uyumlu anahtar kelimeleri belirlemek için Google tarafından sağlanan en popüler ve yaygın olarak kullanılan ücretsiz araçlardan biridir. Anahtar kelime araştırması yapmanın en kolay yolu, ücretsiz Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanmaktır.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmak için aşağıdaki basit adımları izleyin:
1. Adım: Öncelikle bir Google Ads hesabı oluşturmanız gerekir
Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmaya başlamadan önce bir Google hesabınızın olması gerekir. Bir Google hesabı oluşturmak yalnızca birkaç dakikanızı alacaktır (Google Anahtar Kelime Planlayıcı’nın anahtar kelime araştırması için en kolay yöntem olmasının nedenlerinden biri). Hesap oluşturduktan sonra Google Ads ana sayfasına gidin ve Şimdi Başlayın’ı tıklayın. Şimdi oturum açmak için Google hesabınızı seçin.
Oturum açtıktan sonra Google Ads, hesabınızın ve ilk reklamınızın kurulumunda size yol gösterecektir. Kredi kartı bilgilerinizi eklemelisiniz. Kurulum sırasında oluşturduğunuz bir reklamın yayınlanmasını istemiyorsanız, kredi kartı bilgilerinizi ekleyip reklam ayarlarına girdikten hemen sonra reklamı durdurabilirsiniz.
Alternatif metin: Anahtar kelime araştırması için en kolay yöntem nedir?
Reklam yayınlamayı düşünmüyorsanız derhal durdurun, aksi takdirde birinin reklamı tıklaması durumunda maliyetlere maruz kalacağınızı unutmayın. Google ayrıca kartınızda 50 ABD doları değerindeki geçici lisansı da etkinleştirecektir.
2. Adım: Google Anahtar Kelime Planlayıcı’ya erişin
Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı açmak için sağ üst köşedeki Araçlar ve Ayarlar’ı tıklayın. Daha sonra açılır menüden Planlama seçeneğinin altında listelenen Anahtar Kelime Planlayıcı’yı seçin.
Bunu yaptıktan sonra iki seçenek göreceksiniz:
- Yeni anahtar kelimeleri keşfedin: Bu seçenek, web sitenizin trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz anahtar kelimeler için size yeni fikirler sunar.
- Arama hacmini ve tahminleri alın: Bir anahtar kelime listesi için aramaların geçmiş eğilimini, arama hacmini ve gelecek tahminini bulmak için bu seçeneği kullanabilirsiniz.
Bu makalede, anahtar kelime araştırmasının en kolay yöntemi olduğundan, her iki seçeneği de ve eğitimimizde bunların nasıl kullanılacağını tartışacağız. Yeni anahtar kelimeler keşfederek başlayalım.
- Yeni Anahtar Kelimeleri Keşfet seçeneği
Yeni anahtar kelimeler bulmayı seçtikten sonra iki sekme göreceksiniz: Anahtar kelimelerle başlayın ve Bir web sitesiyle başlayın. Anahtar kelimelerle başlayın bölümünde, anahtar kelimeleri bulmak için kelimeler (örnek: Google Analytics) veya kelime öbekleri (örnek: Google Analytics nasıl kullanılır) girebilirsiniz. En fazla 10 anahtar kelime/ifade girin ve isteğe bağlı olarak filtre olarak kullanılacak bir alan adı girin. Arama terimlerini girdikten sonra Sonuçları Al’a tıklayın.
Bir web sitesiyle başla seçeneğini kullanırsanız anahtar kelime fikirleri bulmak için web sitesi adresini girebilirsiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcı, girdiğiniz web sitesini kaynak olarak kullanır ve arama terimlerini sizin için görüntüler. Bu seçenek, web sitesinin tamamında veya belirli bir sayfada arama yapmanızı bile sağlar. Google Anahtar Kelime Planlayıcı kesinlikle anahtar kelime araştırması için en kolay yöntemdir!
URL’yi girdikten sonra Sonuçları Al’a tıklayın. Bu seçenek, rakiplerinizin ne yaptığına bakmak ve anahtar kelimeleri için fikir edinmek açısından harikadır. Sadece rakibinizin web sitesinin URL’sini girin ve hangi anahtar kelimeler üzerinde çalıştıklarını görün. Sonuçları Al düğmesini tıkladığınızda, Google Anahtar Kelime Planlayıcı, girdiğiniz URL’yi veya anahtar kelimeleri kullanarak sonuçları görüntüler ve birçok yeni anahtar kelime fikri önerir.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı tarafından görüntülenen her anahtar kelime için dört kriter göreceksiniz:
- Ortalama aylık aramalar: Bu ölçüm, terimin ayda kaç arama aldığını gösterir; böylece hangi anahtar kelimelerin en fazla trafiği aldığını bilirsiniz.
- Rekabet: Bu ölçü, reklam yerleştirmenin ne kadar zor olduğunu gösterir; Ancak bunu aynı zamanda organik anahtar kelime rekabetini görmek için temel bir ölçüm olarak da kullanırsınız.
- Sayfanın üstü teklifi düşük aralığı (Sayfanın üstü teklifi düşük aralığı): Bu ölçüm, reklamverenlerin sayfanın üstü teklifi için ödeyeceği en düşük fiyatı gösterir.
- Sayfanın üst kısmına ilişkin teklif yüksek aralığı: Bu sayı, reklamverenlerin sayfanın üst kısmına ilişkin teklif için ödeyeceği en yüksek fiyatı gösterir.
Anahtar kelime araştırmasının en kolay yoluyla devam edersek, konuma, dile, arama ağına ve döneme göre yeni anahtar kelimeler bulmak için ek filtreler kullanabilirsiniz. Arama teriminizin yanındaki üst çubuktaki öğelere tıklamanız yeterlidir.
- Arama Hacimlerini ve Tahminleri Alın seçeneği
Arama hacmini ve tahminleri alın’ı tıklayın, ardından anahtar kelimelerinizi veya kelime öbeklerinizi virgülle ayırarak kutuya girin. Son olarak Başlat’a tıklayın. Şimdi sol kenar çubuğundaki Tahmin bağlantısını tıklayın.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, girdiğiniz anahtar kelimeler için toplam dönüşüm sayısını, tıklamaları, gösterimleri (reklamınızın kaç kez gösterildiğini), toplam maliyeti, tıklama oranını (TO) ve maliyeti tahmin eder. Ayrıca her bir anahtar kelime tahminini ayrı tıklamalara, gösterimlere, maliyete, tıklama oranına (TO) ve ortalama TBM’ye ayırır.
Bu raporda yalnızca girdiğiniz belirli anahtar kelimelere ilişkin bilgilerin görüntülenmesi gerektiğinden anahtar kelime fikri yoktur. Google Anahtar Kelime Planlayıcı reklamverenlere yöneliktir; Ancak SEO değeri çok fazla. Anahtar kelime araştırması yapmanın en kolay yolu olan bu araç %100 ücretsizdir ve işletmeniz için anahtar kelimeler bulmak için iyi bir başlangıç noktasıdır.
3. Adım: Sonuçları filtreleyin ve sıralayın
Anahtar kelime araştırması yapmanın en kolay yoluna geçin, şimdi anahtar kelime listenizi sizin için en uygun olan daha küçük bir terim listesine göre filtrelemenin zamanı geldi. Sayfanın üst kısmında dört hedefleme seçeneği göreceksiniz: Yerler, Dil, Arama Ağları ve Tarih Aralığı.
- Konumlar: Bu, pazarlama yaptığınız ülkeye (veya ülkelere) yönelik bir filtredir.
- Dil: Bu filtre, hakkında bilgi görmek istediğiniz anahtar kelimelerin dilidir.
- “Konumlar” ve “Dil”, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki İngilizce konuşanları hedef alacak şekilde otomatik olarak ayarlanır.
- Arama ağları: Bu filtre şu şekilde çalışır: Yalnızca Google’da reklam mı vermek istiyorsunuz? Yoksa Facebook, Twitter ve YouTube gibi diğer platformlar da sizin düşüncenizde mi? Bu grubu yalnızca “Google” olarak ayarlamanızı öneririz.
- Tarih aralığı
4. Adım: Anahtar kelime fikirleri bölümünü analiz edin
Artık sonuçları işletmeniz için ideal anahtar kelimelere göre filtrelediğinize göre, kalan terimleri analiz edelim:
Anahtar Kelime (alaka düzeyine göre): Bu seçenek, Google’ın, yazdığınız anahtar kelime veya URL ile en alakalı olduğunu düşündüğü anahtar kelimelerin listesidir.
Ortalama Aylık Aramalar: Bunun bir aralık olduğunu ve arama hacminin kesin bir göstergesi olmadığını unutmayın.
5. Adım ve son: Bir anahtar kelime seçin
Artık Google Anahtar Kelime Planlayıcı’nın tüm araçlarını, özelliklerini ve seçeneklerini nasıl kullanacağınızı bildiğinize göre, son adımın zamanı geldi: sitenizin içeriğini optimize edebileceğiniz harika anahtar kelimeler bulma. Anahtar kelime araştırmasının en kolay yolu, ücretsiz Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanmaktır.
son söz
Bu yazımızda sizlere anahtar kelime araştırmasının en kolay yöntemini tanıttık. Anahtar kelime araştırmasının SEO ve web sitenizin aldığı trafik üzerinde büyük bir etkisi olduğunu bulduk. Anahtar kelime araştırmasının en kolay yolu, işimizi kolaylaştıran ücretsiz araçlar kullanmaktır. Bu makalede, anahtar kelime araştırmasının en kolay yöntemi olarak Google Anahtar Kelime Planlayıcı’nın nasıl kullanılacağına dair size eksiksiz bir eğitim sunduk.