Ahrefs SEO Aracı Hakkında Her Şey + Özellik Tanıtımı
Dijital pazarlama planınızı şekillendirmeye başladığınızda Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) gibi yöntemleri keşfedeceksiniz. SEO , işletmenizin daha değerli potansiyel müşteriler elde etmesine yardımcı olmanın en iyi yollarından biridir, ancak buna aşina değilseniz, yönetilmesi zor olabilir. Ahrefs, işletmenizin SEO kampanyanızı yürütmesine ve optimize etmesine yardımcı olan bir SEO çözümüdür.
Bu cevap makalesinde SEO temellerini ve SEO kampanyanızı geliştirmek için kullanabileceğiniz beş Ahrefs aracını tartışacağız.
Geri bağlantı nedir?
Ahrefs’ten bahsetmeden önce backlinklerden bahsetmek istiyoruz. Ahrefs, bağlantı denetleyicisi olarak bilinir, bu nedenle öncelikle geri bağlantıları anlamak önemlidir.
Geri bağlantılar, diğer saygın sitelerden sayfanıza veya içeriğinize verilen bağlantılardır. Bu bağlantıları saygın sitelerden almak, web sitenizin güvenilirliğini artırmanıza ve arama motorlarındaki sayfa sıralamanızı artırmanıza yardımcı olacaktır.
Çoğu işletme, içerik oluşturma yoluyla geri bağlantı kazanır. Sektöre özel içerik oluşturduğunuzda bunu diğer sektör yetkilileriyle paylaşabilirsiniz. Gördüklerini beğendikleri takdirde kendi içeriklerinde bundan bahsedebilirler, bu da backlink teşkil eder.
Google saygın sitelerin sayfanıza bağlantı verdiğini görürse sitenizin değerli ve geçerli olduğundan emin olur ve daha fazla potansiyel müşterinin sayfanızı bulmasına yardımcı olmak için sitenizi daha üst sıralara koyar.
Ahref nedir?
Ahrefs öncelikle bağlantı geçerliliği denetleyicisi olarak bilinir, ancak bundan çok daha fazlasıdır. Bu dijital pazarlama aracı, geri bağlantılar ve SEO hakkında değerli bilgiler sağlar. Sıralama izleme ve anahtar kelime araçları gibi SEO özellikleri sunar.
Ahrefs, SEO geri bağlantılarıyla tanınır çünkü en büyük canlı bağlantı veritabanlarından birine sahiptir. Sitenizi bir arama motorunun gördüğü şekilde yeniden yapılandırmak için tarayıcı yazılımı kullanır. Bu, sitenizi daha iyi anlamanıza yardımcı olacak ve böylece sitenizi arama motorları için optimize edebileceksiniz.
Ahrefs’i kullandığınızda tüm verilerinizi takip etmenize yardımcı olan bir kontrol paneline sahip olursunuz. Alan adınızı sağlıklı tutmak için tek yapmanız gereken bir URL eklemek. Bu kontrol paneli size hataları, yeni bağlantıları, URL sıralamasını ve yönlendiren alanları gösterir.
Ahrefs’in farklı bölümlerinin kısa tanıtımı
Ahrefs’e abone olduğunuzda işletmeniz için birçok faydalı araca erişebileceksiniz. İşte işletmenizin SEO planı için en yararlı beş araç.
1. Site gezgini aracı
Ahrefs’in Site Gezgini aracı, sitenizin geri bağlantılarını analiz etmenize yardımcı olur. Kaç backlink kazandığınızı görebilir ve rakiplerinizle karşılaştırabilirsiniz. Bu araç, geri bağlantılar ve trafik açısından rakiplerinizle nasıl rekabet ettiğinize dair size fikir vermek için mükemmeldir.
SEO kampanyanızı ve rakiplerinizi daha iyi anlamak için Site Explorer aracını kullanabilirsiniz. Site Explorer özelliğindeki iki ana araç olan Organik Trafik Araştırma Aracı ve Backlink Denetleyici Aracı bunu yapmanıza yardımcı olabilir.
Organik trafik araştırma aracı
Bu aracı kullanarak rakiplerinizin belirli anahtar kelimeler için nasıl sıralandığına dair fikir edineceksiniz. Siz ve rakipleriniz birçok benzer anahtar kelimeyi paylaşıyorsanız bu yararlı bir araçtır. Ayrıca işletmenizin rakiplerinizle karşılaştırıldığında nasıl sıralandığını da göreceksiniz.
Bu araştırma aracını kullanırsanız işletmeniz için karlı anahtar kelimeler keşfedebilirsiniz. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelerde sıralamada yer aldığını ve kampanyanızın hangilerinde olmadığını göreceksiniz. Bu aracı kullanmak, hedef kitlenizin hangi içeriği aradığını görmenize yardımcı olur, böylece sitenizi buna göre optimize edebilirsiniz.
Backlink kontrol aracı
Backlink kontrol aracı, hangi sitelerin rakiplerinize bağlantı verdiğini görmenize yardımcı olacaktır. Benzer sitelerin sizin içeriğinize ve rakiplerinizin içeriğine bağlantı verdiğini veya rakiplerinizin sizin sahip olmadığınız değerli sitelerden geri bağlantılara sahip olduğunu görebilirsiniz.
Backlink kontrol aracı ile bir sitenin backlink kalitesini ölçerek bunların geçerli ve değerli bir site olup olmadığını görebilirsiniz. Bu bilgilerle onlardan backlink almayı deneyebilir ve rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz.
2. İçerik gezgini aracı
İçerik, potansiyel müşterileri sitenize yönlendirmede ve SEO sıralamanızı iyileştirmede değerli bir rol oynar. İçerik gezgini aracı, ne kadar popüler olduklarını görmek için konuları analiz etmenize yardımcı olur. Bunu kullanarak içerik pazarlama kampanyanızı geliştirmek için çalışabilirsiniz.
İçerik Gezgini aracını kullanarak belirli bir konuyu aradığınızda, araç 2 milyardan fazla makaleden oluşan bir veritabanından popüler makalelerin bir listesini oluşturur. Popülerlikleri sosyal paylaşımlar, organik trafik ve içeriğe bağlantı veren sitelerin sayısı gibi SEO faktörlerine dayanmaktadır.
Belirli içerik türlerini aramak istiyorsanız bunu da yapabilirsiniz. İçerik Gezgini aracı, ihtiyacınız olanı bulmak için farklı içerik türlerini keşfetmenize olanak tanıyan filtrelere sahiptir. Bu, içeriğinizle ilgili belirli anahtar kelimeler için kimin sıralamada olduğunu anlamanıza yardımcı olacak harika bir araçtır.
3. Anahtar kelime bulma aracı
Anahtar kelimeler SEO’nun önemli bir parçasıdır. Ahrefs Anahtar Kelime Araştırma aracı, kampanyanız için alakalı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Bu aracın veritabanında 3 milyardan fazla anahtar kelime vardır, dolayısıyla önerilerin tükenmeyeceğinden emin olabilirsiniz.
Anahtar kelimeleri aradığınızda, Anahtar Kelime Gezgini size söz konusu anahtar kelimenin ne sıklıkta arandığını gösteren trafik tahminleri verir.
İşletmeniz yurtdışında pazarlanıyorsa, Anahtar Kelime Gezgini işletmeniz için faydalıdır. Anahtar Kelime Gezgini’nin benzersiz özelliklerinden biri, 100’den fazla ülke için anahtar kelimeler oluşturmasıdır.
Uluslararası anahtar kelime aramalarının yanı sıra Anahtar Kelime Gezgini aracı, bir anahtar kelime için sıralamanın ne kadar zor olacağını bilmenizi sağlar. Belirli bir anahtar kelime için sıralamanın zor olup olmadığını anlamanıza yardımcı olacak bir zorluk puanı sağlar.
Anahtar Kelime Gezgini’nin en iyi özelliklerinden biri, anahtar kelimelerinize ilişkin tıklama verilerini görebilme yeteneğidir. Bu anahtar kelime tıklama verileri, hangi anahtar kelimelerin hangi sitelerde tıklama oluşturduğunu görmenize yardımcı olur, böylece bu anahtar kelimeleri kampanyanıza entegre etmeye odaklanabilirsiniz.
4. Sıralama izleme aracı
Rank Tracker, masaüstü ve mobil cihazlarda Google sıralamanızı izler. SEO’nun amacı, daha değerli trafik elde etmek için sitenizin sıralamasını iyileştirmektir, bu nedenle sıralamanızı takip etmek ve zaman içinde nasıl değiştiğini görmek önemlidir.
Rank Tracker size günlük, haftalık veya aylık (planınıza bağlı olarak) raporlar gönderecektir. Bu, web sitenizin organik trafikten kaç tıklama aldığını görmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca arama sonuçlarındaki ortalama konumunuzu ve sitenize getirdiğiniz ortalama trafiği de göreceksiniz.
Kurulumu da kolaydır. İşletmeniz için önemli olan anahtar kelimelerin bir listesini girmeniz, izlemek istediğiniz ülkeleri eklemeniz ve rakiplerinizin URL’lerini listelemeniz yeterli. Ahrefs, verileri izlemeye ve size raporlar göndermeye başlar.
Bu, sitenizin sıralamasının zaman içinde nasıl değiştiğini anlamanıza yardımcı olan değerli bir araçtır. Gerekirse SEO kampanyanızı geliştirmenize yardımcı olacaktır.
5. Site denetim aracı
SEO kampanyanızı yürütürken sorunların ortaya çıkma veya hataların ortaya çıkma olasılığı her zaman vardır. Ahrefs’in site denetim aracı sayesinde sitenizin düzgün çalıştığından emin olmak için sürekli kontrol etmenize gerek kalmaz. Bu araç, yaygın SEO sorunlarını aramak için sitenizi analiz edecektir.
Bu harika bir araçtır çünkü SEO kampanyanız hakkında daha az endişelenmenize yardımcı olur. Sorunlar ortaya çıktığında size bildirim gönderilir, böylece bunları hızlı bir şekilde çözebilirsiniz. Site Denetimi ayrıca sitenizin durumunu analiz eden raporlar da oluşturur.
Ahrefs’in Avantajları
- Muhtemelen SEO araçları arasında en yaygın kullanılan web tarayıcısıdır
- Güncel ve geniş anahtar kelime uyarıları günlük olarak e-postanıza gönderilir
- Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ ve Pinterest’ten kapsamlı sosyal paylaşım bilgileri
- Deneyimimizdeki en büyük geri bağlantı veritabanı
- Kullanıcı deneyimi birçok bilgiyi temiz bir tasarımla dengeliyor
- SERP için getiri ve tıklama oranı gibi ilginç ve yeni ölçümler
- Ana konu, tek anahtar kelime araştırmasına ek olarak konu araştırması yapmanıza olanak tanır
- Araçtaki gelişmiş filtre seçenekleri
- SERP özelliklerini içeren eksiksiz SERP analizi
- Ahrefs’te ayrıntılı ve yeni metrikler var
- Sayfalar raporu, bir rakibin veya herhangi bir alanın en çok ziyaret edilen sayfalarını gösterir
- Bilgiler sıklıkla güncellenir ve talep üzerine alınabilir
- Anahtar kelimeler bölümü, daha fazla ayrıntı için tıklama akışı verilerini içerir
Ahrefs’in dezavantajları
- 99$’lık planda çok fazla kısıtlama olması buna değmez
- Google Analytics veya Search Console ile entegrasyon yok
- (Teknik SEO ve sayfa içi optimizasyon “Alan Sağlığı” aracı) artık kullanım dışı
- Aracın bazı bölümlerinde sonuç alamama deneyimi
- Anahtar kelime önerileri alakalı değil. Pek çok alakasız sonuç gösteren hacim gibi şeyleri sıralamanız gerekir.
- Erişilebilirlik aracı yok (adil olmak gerekirse, benzer SEO araçlarının çoğu bu özelliğe sahip değil)
- Web trafiği istatistikleri diğer araçlar kadar sağlam değildir
Domain reit ve domain otoritesi nedir?
Alan Adı Oranı Alan adı oranı (DR), Ahrefs tarafından oluşturulan ve bir web sitesinin backlink profilinin gücünü 1’den 100’e kadar gösteren bir derecelendirme ölçüsüdür. Domain Authority (DA) ise Moz tarafından geliştirilen ve web sitelerinin arama motorlarında ne kadar iyi sıralandığının bir göstergesi olan bir ölçümdür. Etki Alanı Otoritesi puanları 1 ila 100 arasında değişir; daha yüksek puanlar, daha yüksek sıralama yeteneğine karşılık gelir.
Kısacası DR Domain Rank size bir sitenin backlink profilinin gücü hakkında fikir verirken, Domain Authority (DA) ise SERP’lerde hangi sitenin daha üst sıralarda yer alacağına dair fikir verir.
Ahrefs DR’nin ölçülmesindeki ana faktör geri bağlantılardır. Ancak Moz, kök alan adlarını bağlama, gelen ve giden bağlantıların sayısı ve kalitesi, alan adı yaşı ve daha fazlası gibi faktörleri kullanarak DA’yı puanlar.
Çözüm
Bu araç uygun mu?
Ahrefs, backlink analizi, anahtar kelime araştırması ve teknik SEO denetimleri dahil olmak üzere güçlü bir özellik listesine sahip, lider bir SEO yazılım paketidir . Bunu birinci sınıf veriler ve harika bir kullanıcı arayüzü ile birleştirdiğinizde Ahrefs’in SEO yazılım alanında kendisini lider olarak kanıtlaması şaşırtıcı değildir.
Ahrefs’i kişisel olarak her gün kullanıyoruz. Genellikle günde birkaç kez. Rutinimin bir parçası haline geldi. Bir sitenin geri bağlantılarını kontrol etmek, yeni bir anahtar kelime bulmak veya sıralamamı takip etmek istediğimde, ihtiyacım olan bilgiyi almak için Ahrefs’e giderim.