Site Haritası Türlerine Giriş Ve XML Site Haritası Eğitimi
Site haritası nedir ve yapısı nedir?
Site haritaları, web yöneticilerinin arama motorlarını sitelerinde taranmaya uygun sayfalar hakkında bilgilendirmesinin kolay bir yoludur. En basit haliyle site haritası, bir sitenin URL’lerini, sitede mevcut olan her bir URL hakkında ek meta verilerle (son güncelleme zamanı, ne sıklıkta değiştiği ve diğer URL’ler için ne kadar önemli olduğu) birlikte listeleyen bir XML dosyasıdır. ) böylece arama motorları siteyi daha akıllıca tarayabilir. Answer Agency , yeni ve aynı zamanda farklı profesyonel SEO hizmetleri sağlama ve web topluluğunun büyümesi ve gelişmesi alanında performans pazarlama ajansı ve deneyimli ve deneyimli bir SEO danışmanı olarak site haritalarını ve optimizasyona katkısını incelemeye çalışmaktadır. Bu yazıda site ödeyecek.
Web tarayıcıları genellikle sayfaları site içindeki ve diğer sitelerdeki bağlantılardan keşfeder. Site haritaları bu verileri tamamlar ve site haritalarını destekleyen tarayıcıların site haritasındaki tüm URL’leri almasına ve ilişkili meta verileri kullanarak bu URL’ler hakkında bilgi edinmesine olanak tanır. protokolünü kullanmak, web sayfalarınızın arama motorlarına dahil edileceğini garanti etmez, ancak web tarayıcılarının sitenizi daha iyi taramalarına yardımcı olacak ipuçları ve püf noktaları içerir.
Site Haritası 0.90, Attribution-ShareAlike Creative Commons lisansı altında sunulmaktadır ve yüksek kabul gücüne sahip olduğundan Google, Yahoo! ve Microsoft’u da desteklemektedir.
Site haritasının farklı türleri vardır; en yaygın olanları şunlardır:
1) Görsel Site Haritası
2) HTML site haritası
3) XML site haritası
4) Arama motoru site haritası
5) Haber Site Haritası
Bu makalede ana odak noktası XML site haritasıdır; bunun avantajlarından biri, web sitelerinin resimler, videolar, PDF’ler vb. gibi html olmayan içeriğinin indekslenmesine yardımcı olmaktır.
Arama motorlarına yardımcı olmak için site haritası standartlarını kullanın
Her web sitesinin amacı site ziyaretlerini ve kullanıcı trafiğini artırmaktır. Site trafiğini artırmanın yollarından biri siteyi arama motorlarına göre optimize etmektir. Diğer bir yöntem ise, arama motoruna hangi sayfaların işleneceğini veya dizine ekleneceğini belirtmenize olanak tanıyan bir site haritası kullanmaktır. Site haritası konsepti ilk olarak Google tarafından geliştirildi ve yakın zamanda Yahoo ve MSN bu standardı kullanmayı kabul etti. Burada site haritası standardını inceliyoruz.
Bir standart kullanmanın gerekliliği
Arama motorları, sayfaları bulmak ve bunları veritabanlarına dizine eklemek amacıyla interneti taramak için örümcekleri kullanır. Bu sürece Kaynak Yoğun denir. Aslında kaynak yoğun, önemli miktarda sistem kaynağı, zaman veya büyük miktarda veriye erişim gerektiren bir süreç, konu veya süreçler veya konular kümesidir. Bazen indekslenmesini istediğiniz sayfalar göz ardı edilir veya gereksiz sayfalar da indekslenir. Buna iyi bir örnek, web’deki değişiklikleri, yeni sayfaları ve dizinleri izleyen ve bunları ne olduklarına göre sıralayan Google’ın bot örümceğidir.
URL’ler site haritasında nasıl gösterilir?
Tüm XML dosyalarında olduğu gibi, herhangi bir veri değerinin (URL’ler dahil) şu karakterler için Varlık Kaçış Kodlarını kullanması gerekir: ve işareti (&), tek tırnak (‘), çift tırnak (“), küçük (<) ve büyük (() >). Ayrıca tüm URL’lerin, URI’ler için RFC-3986 standardına, IRI’ler için RFC-3987 standardına ve XML standardına uygun olduğundan emin olmalısınız. URL’lerinizi oluşturmak için bir komut dosyası kullanıyorsanız genellikle bu komut dosyasının bir parçası olarak URL Escape’ten yararlanabilir ve adreslerinizi şifreleyebilirsiniz. Ayrıca onları kaçan bir varlık haline getirmeli ve varlıklarını da şifrelemelisiniz. Örneğin, aşağıdaki Python komut dosyası varlığı http://www.example.com/view?widget=3&count>2’den çıkar:
$python
Python 2.2.2 (#1, 24 Şubat 2003, 19:13:11)
>>> xml.sax.saxutils’i içe aktar
>>> Xml.sax.saxutils.escape(“http://www.example.com/view?widget=3&count>2”)
Yukarıdaki örnekten elde edilen URL aşağıdaki gibidir:
http://www.example.com/view?widget=3&count>2
Site haritaları hakkında bir not
Site haritaları, web sitelerinin, site içindeki hangi sayfaların dizine eklenmesi gerektiğini ve hangi yeni içeriğin ekleneceğini belirlemesine olanak tanıyarak, esasen arama motoru ile site arasında bir iletişim kanalı oluşturur. Teorik olarak bir site haritası, arama motoru örümceklerinin işlemesi gerekenleri azaltarak kaynak yükünü azaltabilir, ancak şu anda site haritaları tarama işleminin yerini almamaktadır.
Site haritasının daha uzmanlaşmış ve teknik bir şekilde incelenmesi
Şu ana kadar site haritasının, belirli bir sitede dizine eklenmesi gereken site URL’lerinin ve bunlarla ilişkili niteliklerin listesini içeren bir XML dosyası olduğunu bulduk. Site haritası UTF-8 koduna sahip olmalıdır. Site haritası dosyasında aşağıdaki XML öğeleri gereklidir:
- <urlset> – Dosya bu etiketle başlar ve biter ve açılış etiketinin xmlns ad alanı niteliğine sahip olması gerekir.
- <url> – Dosyadaki her sayfa bu varlığın içine alınır.
- <loc> – <url> öğesinin çocuğu olan, dosyada belirtilen sayfanın gerçek adresi.
Aşağıdaki isteğe bağlı öğeler de mevcuttur:
- <lastmod> – Sayfanın en son ne zaman değiştirildiğini belirten <url> öğesinin alt öğesi.
- <changefreq> – sayfanın ne sıklıkta değiştiğini (her zaman, saatlik, günlük, haftalık, aylık, yıllık veya hiçbir zaman) belirten <url> öğesinin alt öğesi.
- <priority> – 0,0 ila 1,0 arasında geçerli değerler ve 0,5 varsayılan değeriyle, sayfanın site içindeki diğer sayfalara göre önemini belirten <url> öğesinin alt öğesi.
Aşağıdaki site haritası örneği, bu öğelerin örnek bir site için nasıl kullanılabileceğini göstermektedir. Bu örnek, sahte bir sitenin ana sayfasını, bu sayfanın kaç kez değiştirildiğini, en son ne zaman değiştirildiğini ve sitedeki önceliğini belirtir.
<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?><?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?><urlsetxmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/ site haritası/0.9″><url><loc>http://www.test.com/</loc><lastmod>2006-11-20</lastmod><changefreq>günlük</changefreq><priority>0,3< /priority></url></urlset>
Site haritası dosyasının konumu size bağlıdır, ancak bu konum eklenebilecek URL kümesini belirler. Örneğin, önceki örnek site haritası dosyası http://www.test.com/sitemap.xml adresinde bulunuyorsa site haritası dosyası http://www.test.com ile başlayan herhangi bir URL içerebilir.
Bu nedenle site haritası dosyalarının sitenizin kök dizinine yerleştirilmesi tavsiye edilir. Site haritası dosyasının boyutu 10 MB’ı geçmemelidir. Bir site haritasının boyutu bu sınırı aşarsa, onu gzip kullanarak sıkıştırabilirsiniz.
Site haritasının inşaatı ve mimarisi
XML site haritasının temeli olduğundan, onu herhangi bir metin düzenleyiciyle kolayca oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz, ancak özel araçlar da mevcuttur. Aşağıdaki listede şu anda mevcut olan araçlara bir örnek verilmektedir:
- Düğüm Haritası : site haritası XML dosyalarını oluşturmak ve doğrulamak için bir araç.
- Gsitemap : .NET Framework ile oluşturulmuş bir site haritası oluşturmaya yönelik bir araç.
- GSiteCrawler : Site haritası dosyaları oluşturmak için Windows tabanlı bir araç.
- PhpSitemapNG : PHP programlama dilinde yazılmış ücretsiz bir site haritası oluşturucu.
- Google Site Haritası Oluşturucu : Site haritası dosyaları oluşturmak için kullanılabilecek bir Python betiği.
Arama motorlarına bildirim
Bir site haritası dosyanız olduğunda, onu bir arama motoruna göndermeniz gerekir. Her arama motorunun site haritası göndermek için kendi arayüzü vardır. Google, Web Yöneticisi Araçları paketinin bir parçası olarak bir site haritası gönderme sayfasına sahiptir. Kullanmadan önce kayıt olarak bir hesap açmalısınız. Yahoo, ücretsiz bir site haritası gönderme sayfası içerir, ancak onu kullanmadan önce bir hesaba kaydolmanız gerekir. Arama motorları Google, Yahoo ve MSN kılavuzlarını kullanarak benzer işlevler sağlar.
Başka bir araç
Arama motorlarının web’i dizine eklemesini sağlayan tarama süreci yavaştır ve kaynak yoğundur. Site haritaları, web sitelerine, içeriklerinin hangi yönlerinin aslında arama için dizine ekleneceğini belirtmeleri için bir yol sağlar. XML biçiminde düz metin dosyaları olarak oluşturulurlar, ancak bunları oluşturmanıza yardımcı olacak birçok araç vardır. Şu anda yalnızca mevcut eğilimi ilerletmek için yardımcı araçlar olarak hizmet ediyorlar.
Resim Site Haritası nedir?
Google Görseller site haritası, Google’a bir web sitesindeki görselleri sağlar. Ziyaretçiler Google’da görsel arama yapabilir. Site haritasında Google Görsel Uzantılarının kullanılması, arama motoruna web sitesindeki görseller hakkında daha fazla bilgi sağlar.
Ayrıca XML site haritasına resim ve video içeriği eklemek, Google’ın resim ve video arama sonuçlarında yer alan potansiyel içeriği daha kolay bulmasına yardımcı olabilir. Bu, Google’ın tarama sırasında bulamayabileceği görselleri keşfetmesine yardımcı olabilir. Örneğin, JavaScript Formları kullanılarak çağrılan resimler.
XML site haritaları, sayfa bilgilerini Google gibi arama motorlarıyla paylaşmanın kullanışlı bir yoludur. Bir site haritası göndermek, bir sayfanın dizine ekleneceğini garanti etmez, ancak sıralamaya zarar vermez. Sonuç olarak, bir XML site haritası göndermek bir arama motoru optimizasyonu uygulaması olarak kabul edilir.
Resim site haritası neyden yapılmıştır?
Tipik bir görsel site haritası, Google, Bing ve diğer arama motorlarının dizine eklemesi gereken belirli görsellerle ilgili URL’leri ve diğer bilgileri içerir. Kısaca site haritaları için kullanılan standart XML etiketleri/etiketleri bir şema olarak tanımlanabilir ve tüm büyük arama motorları tarafından kullanılabilir.
Web sitesi görsel bilgilerini Google’a göndermek için web sitesi yöneticisinin standart site haritasına ilgili ayrıntıları eklemesi gerekir. Bu bilgiler görselin türünü, konusunu, başlığını, başlığını, coğrafi konumunu ve lisansını içerir.
Bu süreç, site sahiplerinin her sayfada hangi görsellerin en önemli olduğunu belirlemesine olanak tanır.
Aşağıda site haritası görsellerinin bir örneğini görebilirsiniz:
<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
<urlset xmlns:image=”http://www.google.com/schemas/sitemap-image/1.1″>
<resim:resim>
<image:loc>https://www.holisticseo.digital/image-1.jpg</image:loc>
<image:caption>Görüntüler hakkında bilmeniz gereken her şey</image:caption>
<image:geo_location>Londra, Birleşik Krallık</image:geo_location>
<image:title>Resim Site Haritası Örneği</image:title>
<image:license>Yaratıcı:HolisticSEO.Digital, Kredi Limiti: HolisticSEO, Telif Hakkı Uyarısı: Kullanımı Ücretsiz</image:licence>
</image:image>
</urlset>
Bu örnekte, görseller site haritamızda resim yazısı, başlık, lisans bilgisi, coğrafi konum ve URL bilgisi içeren yalnızca bir görselimiz var. Görsel trafiği bir web sitesi için önemliyse, görsel site haritası kullanmak daha iyi sıralamalara ve görsel SEO projelerine yardımcı olabilir.
Ayrıca “xmlns:image=”http://www.google.com/schemas/sitemap-image/1.1” bölümü tarayıcıya site haritası yapısını sağlayacak şekilde ayarlanmıştır.
Normal bir site haritasına (Normal Site Haritası) resimler nasıl yerleştirilir?
2010 yılında Google, site haritasıyla ilgili resmi açıklamasını yayınladı. Açıklamaya göre web yöneticileri ve web geliştiricileri, normal site haritalarına görseller ekleyebilecek.
Resimlerin normal bir site haritasında (Normal Site Haritası) görüntülenmesine bir örnek:
<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″
xmlns:image=”http://www.google.com/schemas/sitemap-image/1.1″>
<url>
<loc>https://www.holisticseo.digital/image-sitemap</loc>
<resim:resim>
<image:loc>https://www.holisticseo.digital/image-1.jpg</image:loc>
</image:image>
<resim:resim>
<image:loc>https://www.holisticseo.digital/image-2.jpg</image:loc>
</image:image>
</url>
</urlset>
Burada XML ad alanının (xmlns) iki farklı bölümüyle ilgileniyoruz. Bunlardan biri site haritasındaki URL’nin (URL Context) kod yapısını ve içeriğini gösterirken, diğeri görselin URL’sinin içeriğini ve yapısını gösterir. İçeriğin URL’si holisticseo.digital/image-sitemap’tir ve aynı web sayfasındaki diğer görsellere göre içeriği daha iyi anlatan iki farklı görsele sahiptir. Bunlar, holisticseo.digital/image-1.jpg ve holisticseo.digital/image-2.jpg’de açıklandığı gibi faydalı, değerli ve yeniden kullanılabilir web bileşenleridir.
Site haritanıza resim içeriği eklemek, tarama bütçenizden tasarruf etmenizi sağlar ve Googlebot’un web sayfanızı daha iyi bir bağlamda anlamasına yardımcı olur.
Site haritası görsellerindeki etiketler
Resim site haritaları, resimler hakkında daha fazla ayrıntı sağlamak için kullanılabilecek benzersiz etiketlere sahiptir. Tüm resim etiketlerini aşağıdaki resim site haritasında bulabilirsiniz:
Etiket _ _ | Bu gerekli mi? | Tanım |
<resim:resim> | Evet | Görseller site haritasındaki görseller için gerekli tüm bilgileri içerir. Her <image:image> etiketi 1000 URL içerebilir. |
<resim:loc> | Evet | Bu bölüm tüm resim URL’lerini içerir. Resim URL’si gerçek siteyle aynı sunucuda olmamalıdır. Bu gibi durumlarda görsellerin yer aldığı alan adresinin Google Search Console tarafından doğrulanması gerekmektedir. İçerik Dağıtım Ağı kullanmak görsellerin indirilme süresini hızlandırabilir ancak görsellerin arama motoru tarayıcıları tarafından taranabilirliğini kontrol etmek de önemlidir. Bu nedenle robots.txt dosyanızın, içerik dağıtım ağınızda hiçbir içeriğin taranmasını engellemediğinden emin olun. |
<resim:başlık> | isteğe bağlı | Altyazı görsellerin metin içeriği içindir ve aslında hem görsellere hem de görsel site haritasına eklenebilen görselin mesajıdır. |
<image:geo_location> | isteğe bağlı | Bu bilgi, görsellerin görsel içeriğinin coğrafi konumunu belirtir; örneğin: <image:geo_location>Londra, Birleşik Krallık</image:geo_location> |
<resim:başlık> | isteğe bağlı | Görselin başlığı Alt Tag’e benzer ve görevi görsellerin yazıya veya genel içeriğe katkısını anlatmaktır. |
<resim:lisans> | isteğe bağlı | Buna yaratıcı, kredi limiti ve lisans türü gibi görsel meta verileri dahildir. |
Site haritası ve görsel SEO ile ilgili son yorumlar
1200 piksel genişliğe sahip yüksek kaliteli görseller kullanmak Google Discovery’de görünmenize yardımcı olabilir. Google görsel arama, görsel içerik aramalarının yanı sıra E-ticaret ile ilgili konularda yapılan aramalar nedeniyle her yıl daha fazla trafik ve etkileşim alıyor. Resim site haritalarını kullanmak, resimlerin tarama ve dizine ekleme verimliliğini artırabilir ve Google’ın arama algoritmaları için kapsamlı bir görünüm sağlayabilir. Google veya başka bir arama motoru görsellerinizi indeksleyemezse, indekslenen her web sayfasının indekslenmiş versiyonunda görsel eksikliği nedeniyle web sayfalarınızın kalite puanlarını veya görsel alaka düzeyini kaybetmesine, hatta milyonlarca tıklama almasına ve olası gelirlere neden olabilir. . Görsel arama ve görsel SEO, Bütünsel SEO için önemli terimlerdir.
Görsel SEO bileşenleri ve Google’ın görsel arama terimlerine yönelik yapay zeka geliştirmeleri sayesinde görsel site haritalarının ve normal site haritalarına görsel eklemenin önemi arttı. Ayrıca site haritalarında görsellerin bulunması nedeniyle daha güçlü iletişim kurmak ve daha bağlamsal güven oluşturmak, bunları uzmanlık ve güçle birleştirmek daha kolay hale geldi. Bir URL’nin tüm görsel içeriğinin Google’a daha detaylı ve kısa sürede gönderilmesi, Google’ın gözünde sitenin kalitesini artıracaktır.
Google Arama Konsolu
Söylediğimiz gibi site haritanızın arama motorlarına sunulması gerekmektedir. Bilmeniz gereken bir şey var ki, bir sitenin mükemmel yapısı içeriğinizin bulunmasını kolaylaştırır çünkü sitenin yapısı arama motorları tarafından daha iyi anlaşılır. Yoast SEO Premium, web sitenizin farklı bölümleri için site haritaları oluşturan ve sitenizi oluşturmanıza yardımcı olacak çeşitli özellikler içeren bir eklentidir. Bu eklenti ücretli olmasına rağmen ücretsiz sürümü de mevcuttur ve sitenizi Google arama konsolunda onaylamak için kullanılabilir. Web sitenizin yapısını güçlendirerek SEO’nun faydalarından yararlanacak, ziyaretçileri artıracak ve site haritasının arama motorlarına gönderilmesiyle ilgili genel süreci kolaylaştıracaksınız. Google bizim tercih ettiğimiz arama motorudur. Web sitenizi Google Search Console’a eklemediyseniz lütfen önce şu adımları izleyin:
Web sitenizi Google Arama Konsoluna nasıl eklerim?
Google Search Console, tüm web yöneticilerinin sahip olması gereken bir araçtır çünkü size sitenizin aramada nasıl performans gösterdiğine ilişkin harika bilgiler verir. İlgili tüm bilgileri ve özellikleri almak için web sitenizi Google Search Console’a eklemenizi önemle tavsiye ederiz.
Arama konsolu nedir ve neden kullanmalısınız?
Google Search Console, site yöneticilerine diğer birçok araç sağlayan ücretsiz bir araçtır; böylece sitelerinin nasıl çalıştığını kontrol etmenin yanı sıra, sitelerinin arama sonuçlarında arama yapanlar tarafından nasıl göründüğünü ve görüntülendiğini de öğrenebilirler. Site trafiğini artıran anahtar kelimeler ve arama terimleri (Sorgular) hakkında bilgi alacak, içeriğinizin ne ölçüde verimli sonuçlar elde ettiğini, hatta sitenin cep telefonunuzda nasıl göründüğünü öğreneceksiniz. Google’ın içeriğinize erişimi olup olmadığını kontrol edin. Kısacası kullanın!
Yoast SEO ile sitenizi Google Arama Konsolunda nasıl doğrulayabilirsiniz?
Google Search Console’un iki sürümü vardır: yeni Google Search Console ve eski Google Web Yöneticisi Araçları, ancak Google Web Yöneticisi artık site haritası gönderimlerini kabul etmemektedir. Ancak Google Search Console’a bir web sitesi eklemek basittir ve yalnızca birkaç adım sürer. Öncelikle Google Search Console hesabınızın olması gerekir. Hesabınızı henüz etkinleştirmediyseniz buradan kaydolun . Bunu yaptıktan sonra aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
- Google Arama Konsolu sitesine giriş yapın . “Şimdi Başla” düğmesine tıklayın ve Gmail’iniz aracılığıyla bu konsolun ana sayfasına girin.
- Arama açılır menüsünde “Mülk ekle”yi tıklayın. Arama konsolu hesabınıza 1000’e kadar mülk ekleyebilirsiniz.
- Mülk Türünü seçin, web sitenizin URL’sini girin ve “Devam Et”i tıklayın.
Hangi seçeneği seçeceğiniz size kalmış. “Etki Alanı” seçeneği daha esnektir ancak DNS ile yapılması gerektiğinden doğrulaması daha zordur. Bu örnekte “URL Öneki” seçeneğini kullanıyoruz. Lütfen tam URL’nizi girdiğinizden emin olun. Örneğin, siteniz https://alaniniz.com/ ise tam olarak aynı URL’yi girmelisiniz. URL’nin sonundaki eğik çizgiyi (/) unutmayın. Siteniz WWW veya HTTP kullanıyorsa bunlara da özellikler eklemeniz gerekir. Google, sitenizi doğrulamak için birçok yol sunar ve hatta güvenliği artırmak için daha birçok yol ekler. Sitenizin hangi özelliklere sahip olduğundan emin değilseniz barındırma sağlayıcınızla görüşün.
- Daha fazla seçenek görmek için “HTML etiketi”nin yanındaki oku tıklayın.
Sitenizi doğrulamanın farklı yolları vardır, ancak burada sadece alan adı aktarım güvenlik kodunu (Yetkilendirme kodu) almamız gerekiyor, böylece bunu Yoast SEO’ya yapıştırabiliriz.
- Meta Etiketini kopyalayın.
Şimdi meta etiket kodunun tamamını vurgulayın. Vurgulanan etikete sağ tıklayın ve “Kopyala”ya tıklayın veya kopyalamak için Windows’ta c + ctrl veya Mac’te (MAC) c + cmd kısayol tuşlarını kullanın. Sitenizi Google arama konsoluna eklemek için içerik bölümünde yalnızca uzun bir karakter satırına ihtiyacımız var.
- WordPress web sitenize giriş yapın .
Giriş yaptıktan sonra Kontrol Paneli sayfanızda olacaksınız.
- “SEO” ve ardından “Genel” seçeneğine tıklayın.
Sol tarafta bir menü göreceksiniz. Bu menüde “SEO”ya tıklayın. Bundan sonra, daha fazla seçenek görmek için “Genel” e tıklayın.
- “Web Yöneticisi Araçları” sekmesine tıklayın.
Bu sayfada Baidu, Google, Yandex ve Bing dahil olmak üzere çeşitli web yöneticisi araçlarına yönelik Doğrulama Kodlarını göndermek için gerekli tüm alanlar bulunmaktadır.
- Kodu Google alanına yapıştırın .
Bu kod yalnızca rastgele harf ve rakam aralığından seçilmeli ve belirlenmelidir; Yani harf ve rakamların birleşiminden oluşmalıdır. Alanı istenilen kodla doldurduktan sonra “Değişiklikleri kaydet” butonuna tıklayın.
- Google Search Console’a dönün ve “Doğrula”yı tıklayın.
Tebrikler! Web sitenizi Google Search Console’a bağladınız! Artık sitenizi doğrulayıp bağladığınıza göre site haritanızı gönderebilirsiniz. Arama konsolunun başka harika şeyler de yapabileceğinden bahsetmiyorum bile!
Web sitenizi Google Search Console’a bağlamak kolaydır
Search Console size yalnızca sitenizde nelerin iyi çalıştığını göstermekle kalmaz, daha da önemlisi nelerin yanlış gittiğini de gösterir. Aldığınız öneriler oldukça uygulanabilir ve çoğu şeyi takip etmenizi kolaylaştırıyor.
Doğrulama Etiketinizi arama konsolunda nasıl kontrol edebilirsiniz?
Doğrulamanızın geçerliliğini kontrol etmeniz gerekiyorsa aşağıdaki adımları izleyerek bunu kolayca yapabilirsiniz:
- Sol üste gidin ve alan adınızı seçin.
- Menü çubuğunda Ayarlar’ı seçin . Bundan sonra “Sahiplik Doğrulaması”na tıklayın.
- HTML Etiketine tıklayın ve doğrulama etiketinin eşleşip eşleşmediğine bakın.
Bunu kendi avantajınıza kullanın
Tüm bu adımları uyguladıktan sonra Google Arama Konsolunuz kullanıma hazır olmalıdır! Sitenizi onarmaya ve olası sorunları çözmeye yardımcı olması için Yoast SEO Premium kullanmanız önerilir.
Google arama konsoluna site haritası nasıl gönderilir?
- Google Arama Konsolu sitesine giriş yapın . Şimdi Başla düğmesine tıklayın ve Gmail’iniz aracılığıyla bu konsolun ana sayfasına girin.
- Sol üst köşedeki kenar çubuğundan web sitenizi seçin.
- ‘ Site Haritaları’nı tıklayın . “Site Haritaları” menüsü “Dizin” bölümünde bulunur. “Site Haritaları”nı göremiyorsanız, bölümün içeriğine ilişkin daha ayrıntılı bir görünüm elde etmek için “Dizin”i tıklayın.
- Sitemap.xml gibi eski veya geçersiz site haritalarını (varsa) kaldırın.
- Site haritası URL’sini tamamlamak için “Yeni site haritası ekle” alanına/bölümüne “sitemap_index.xml” yazın.
Not: Etki alanı özelliği (etki alanı ayarları), alanda etki alanını göstermez. Lütfen tam site haritası URL’sini kullanın.
- ” Gönder ” butonuna tıklayın .
Son kelime
Düzgün tasarlandığında XML site haritası, arama motorlarının web sitelerini hızlı bir şekilde bulmasına, taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olur. Arama motorunun avantajlarından en iyi şekilde yararlanmak için XML site haritanızı aşağıdaki gibi doğru şekilde biçimlendirdiğinizden, sıkıştırdığınızdan ve gönderdiğinizden emin olun:
– Artık sayfalarınızın taranması için bağlantı vermenize gerek yok.
Arama motorları yeni veya güncellenmiş siteleri ve sayfaları daha hızlı bulur.
Site haritasındaki meta bilgiler sayesinde botlar sayfaları daha akıllı bir şekilde tarayabilir.
– Arama motorlarının tarayıcıların erişemediği görsel ve videolarla ilgili önemli bilgileri bulmasını sağlayabilirsiniz.