blog posts

Meta Açıklama Nedir

Meta Açıklama Nedir? Standartları Yazma

Meta açıklama nedir?

Meta açıklaması  kısa bir açıklamadır, HTML’de bir web sayfasının içeriğini özetleyen bir açıklama etiketidir. Arama motoru sonuç sayfasında (SERP), meta açıklama sayfa başlığının ve URL’nin altında görünür.

Bu, sayfa içi SEO’nun önemli bir bileşenidir , bu nedenle onu optimize etmenin en iyi yollarını bilmeniz gerekir.

 

Meta açıklaması , başlık etiketinin ve URL’nin altında görünür .

Arama motorları, aranan terim açıklamaya dahil edildiğinde arama sonuçları listesinde meta açıklamaları daha sık gösterir.Örneğin yukarıdaki örnek fotoğrafta “hediye” kelimesinin kalın harflerle yazıldığını görebilirsiniz. Bunun nedeni ise Google aramalarında “hediye” aranmış olmasıdır.

 

Meta açıklamaları ve sosyal medya

Meta açıklama pasajı, bir içerik sosyal medyada paylaşıldığında da gösterilir.

Bu, kullanıcıları gönderinizi tıklamaya ikna etmek için ek bir fırsattır.

 

Meta açıklama parçası sosyal ağlarda sayfa başlığının altında görünür.

 

Meta açıklaması ne işe yarar?

Bir sayfanın meta açıklamasının temel amacı, SERP’lerden ve sosyal medyadan gelen ziyaretçilerin sayfanızın bağlantısını tıklamasını sağlamaktır. Temel olarak kullanıcıları çeker ve sayfanıza trafik oluşturur!

Bu anlamda sayfanız için bir “mini reklam” olarak yazıp sayfa içeriğinin ön izlemesini sağlamayı düşünebilirsiniz. Pek çok sonuç Google aramasından toplandığından, meta açıklamalar sayfanın neler sunabileceğini kısaca açıklayan küçük (ama değerli!) bir alandır; başka bir deyişle, doğru yapılırsa listelemenizin öne çıkmasını sağlar.

 

Meta açıklamalar neden önemlidir?

Meta açıklamaları, eğer iyi yazılırsa, SERP arama motoru sonuçları sayfasından sitenize gelen tıklama oranını (TO) artırmaya yardımcı olur.

Google, meta açıklamaların doğrudan PageRank avantajı sağlamadığını, ancak iyi  yazılmış meta açıklamaların TO’yu arttırması nedeniyle dolaylı bir fayda sağladığını ve Google’ın, PageRank konumunu belirlemek için kullanıcı tarafından kontrol edilen bu ölçümü  kullanabileceğini  söylüyor  . 

Kullanıcılar kendilerine hitap eden içeriğe tıklayacak ve isteklerine yanıt verecektir, bu nedenle meta açıklamanızı kullanıcıyı göz önünde bulundurarak yazdığınızdan emin olun. Arayanlar iyi içeriği takdir edeceklerdir; yalnızca onları önce o içeriğe ulaşmaya teşvik etmeniz gerekir.

 

Açıklama etiketi yapısı

Meta açıklama etiketini nereye eklersiniz?

HTML kodunda bir meta açıklama etiketi şuna benzer:

<meta name=”description” content=” Bir sayfanın açıklaması, bir veya iki cümle .”/>

Ancak meta açıklamalar eklemek için web yöneticisi veya profesyonel SEO danışmanı olmanıza gerek yok !

WordPress veya HubSpot gibi bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız HTML kodlama konusunda uzman olmanıza gerek yoktur çünkü bu platformlar meta açıklamaları, başlık etiketlerini ve daha fazlasını genel ayarlar aracılığıyla değiştirmenize olanak tanır.

Web sayfanıza meta açıklamalar eklemeyi kolaylaştırmak için Yoast gibi eklentiler de mevcuttur.

WordPress ve HubSpot, meta açıklamalarını doğrudan sayfa ayarlarında yazmanıza olanak tanır.

 

Sayfa başına meta açıklama karakter sınırları

Google , meta açıklamaların uzunluğunu piksel bazında belirler , dolayısıyla meta açıklamalarınızı SERP’lerde görüntülemek için bu spesifikasyona dikkat etmeniz gerekir. Masaüstünde sınır 920 piksel yani yaklaşık 158 karakter, mobilde ise 680 piksel yani yaklaşık 120 karakterdir.

Elbette her karakterin piksel genişliği farklıdır, dolayısıyla kullanılan karakter sayısı mutlak değildir ancak 158 karakter civarında standarttır.

Yukarıdaki örnekte gösterilen meta açıklama piksel sınırından (142 karakter) daha azdır, bu nedenle meta açıklamanın sonuna (anlamı … sonunda) o korkutucu ve profesyonellikten uzak (…) eklendiğini görmezsiniz. Meta açıklamanın 158 karakterden uzun olduğu ve geri kalanının Google tarafından gösterilmediği anlamına gelir.)

Meta açıklamalar okuyucunun sayfada ne bulacağını açıklamak için yazılmalı, aynı zamanda arama yapanları tıklamaya teşvik etmelidir. Pazarlamacılar, sayfa başlıklarına ek olarak görünürlüğü ve TO’yu artırmak için sayfa başlıklarını ve meta açıklamalarını test etmeye de zaman ayırmalıdır.

 

Standart bir açıklama nasıl yazılır?

Artık meta açıklamanın ne olduğunu ve siteniz ve içeriğiniz için neden önemli olduğunu bildiğinize göre, nasıl bir meta açıklama yazacağınıza geçelim. İyi bir meta açıklaması kullanıcı deneyimine öncelik verir ve aşağıdaki üç özelliğe sahiptir:

  1. Kullanıcının şu sorularına yanıt verir: ” Sayfa neyle ilgili?”  ve “ Sayfam neden arama için en iyi seçim? 
  2. Sayfanın sıralamaya çalıştığı ana anahtar kelimeyi içerir. Hedef anahtar kelimenizi buraya dahil etmek, sayfa içi optimizasyon fırsatıdır.
  3. İlgi odaklı içerik kullanır. Okuyucuya listenize tıkladığında ne elde edeceğini söyleyin.

İyi bir meta açıklaması yazmak ve organik TO arama tıklama oranını artırmak için aşağıdakiler önerilir:

Rakiplerinizi araştırın

Sektörünüz ne olursa olsun, rakiplerinizin hangi meta açıklamalarının arama sonuçlarında başarılı bir şekilde göründüğünü ve hangilerinin Google tarafından yeniden yazıldığını araştırmak, bunu yapmanın doğru yolunu daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.

SERP araştırmasını etkili bir şekilde yürütmek için şu 3 adımı izleyin:

  • Adım 1: Hedeflenen anahtar kelimeniz için SERP’leri araştırın.

Bunu söylemenin yapmaktan daha kolay olduğunu biliyorum. Her arama sonucunu manuel olarak elemek ve rakibinizin kriptonitinin tam olarak ne olduğunu belirlemek zaman alıcı olabilir.

Yarışa bakmamızın nedeni genellikle şu anda işe yarayan koşu tekniklerini içermesidir.

  • Adım 2: Rakiplerinizin SERP’lerini ve ne yaptıklarını araştırın.

Burada rakiplerinize göz atacak ve markaları için tam olarak ne yaptıklarını öğreneceksiniz.

  • Adım 3: Bunları bir e-tabloda bir araya getirin ve takip edin.

Bu, rekabetinizi takip etmenize ve büyük aylık ücretler olmadan her ay kolay ve verimli bir şekilde takip etmenize olanak tanır.

En önemli bilgiyi ilk sıraya koyun

Her meta açıklamanın, sayfanızın konusunu ve faydasını hızlı bir şekilde iletmesi gerekir. Web sayfası belirli bir ürün, marka veya konu içinse bu cümleleri ve anahtar kelimeleri ilk sıraya koyun.

Meta açıklamalarınızı konuşkan hale getirin

Arama motorları veya algoritmalar için değil, insanlar için yazın. Doğal dil daha iyi iletişim kurar.

Meta açıklaması tüm içeriğin kullanıcıya faydaları açısından

Arama deneyimini optimize etmek için arama motoru optimizasyonu kavramını göz önünde bulundurun . Sayfanızın içeriğiyle eşleşen en iyi meta açıklamaları yazmak için son kullanıcıya odaklanın.  

Meta açıklamayı iki veya üç kez düzenleyin

İkinci ve hatta üçüncü geçişte, sağlanan alana daha fazla fayda, ayrıntı ve değer sığdırmanın daha iyi yollarını göreceksiniz.

(Geriye dönüp meta açıklamayı güncellemekten de korkmayın!) Ancak güncellenen meta açıklamanın sonuçlar sayfasında hemen değişmediğini unutmayın; değişikliği alabilmek için botların sayfanızı yeniden taraması gerekir.

 

Meta açıklamaları yazarken en iyi uygulamalar

  1. Daha önce de söylediğimiz gibi meta açıklamanın masaüstü için 158 karakter, mobil için ise 120 karakter olması gerekiyor.
  2. Pragmatik bir dil kullanın. Tıklanacak!
  3. Meta açıklamanızı spesifik ve alakalı yapın, anahtar kelimenizi ekleyin ve mükerrer meta açıklamalar oluşturmayın!
  4. Kullanıcıları kandırmayın Kullanıcının sayfada bulduklarını dahil edin, kullanıcıların güvenini kaybetmek istemezsiniz!
  5. Tek kelimeyle bir çözüm veya fayda sunun ve değer yaratın!

Blog yazınıza, ürününüze veya web sayfanıza tıklamak yalnızca bir eylemdir; eğer bunu bu şekilde yazarsanız, meta açıklamanız sayfanız için önemli bir sıralama faktöründen daha fazlası haline gelir.

 

Meta açıklamaları yazarken nelerden kaçınılmalıdır?

  1. Çok fazla anahtar kelime kullanmayın. Anahtar kelimeyi 9 kez tekrarlamak ceza almanızla sonuçlanacaktır.
  2. Bir sayfadan veya gönderiden büyük bir içerik bloğunu meta açıklama olarak kopyalayıp yapıştırmayın. Kullanıcıya ve arama motorlarına, mini reklamınız olarak görev yapacak sayfanın açıklamasını vermek için benzersiz bir kopya yazmaya zaman ayırın.
  3. Aynı açıklamayı birden fazla sayfada veya gönderide kullanmayın. bu da arama motoru botlarının kafasını karıştırır ve etkisini azaltır. Aynı şey başlık etiketleriniz ve genel sayfa içeriğiniz için de geçerlidir; yinelenen içeriği kontrol etmek için bir site denetimi çalıştırabilirsiniz.

 

İyi meta açıklama örnekleri

Bu bölümde iyi meta açıklamaların bazı örneklerini ve bunların SEO için neden iyi olduğunu inceledim  . (Elbette eğitim için çok iyi kaynak olan YouTube gibi bazı yabancı siteler de var.)

 

1.YouTube

Bu meta açıklamalar son kullanıcı için yazılmıştır. Bilgilendiricidir ve kısa olmakla birlikte eğlence ve sosyallik fikrini aktarır.

 

2.Airbnb

Marka adını hemen “unutulmaz” ile karşılaştırıyor. Aynı zamanda tıklamaları çeken pragmatik fiilleri de içerir.

3. Lego

Eylem fiilleri ve anahtar kelimelerle çok iyi yazılmış bir mini reklam.

4.Über

 

Önceliklendirmenin harika bir örneği, doğrudan konuya girmek ve bir soruna çözüm sunmaktır.

5. Milyon Dolarlık Ana Sayfa

 

Bu meta açıklama örneklerinin tümü önerilen 160 karakter sınırı dahilindedir ; bu sitenin sayfa içeriğini doğru bir şekilde temsil edersiniz. Ayrıca bu site, kullanıcıları çekmek için dikkat çekici bir kişiyi kullanıyor. Unutmayın: arayanları kandırmayın .

6. Kare

Bir işe başlamak zordur; ancak bu meta açıklama bana, bunu yapmak zorunda olanlar için şirketin buna değer olduğunu söylüyor. Ayrıca, sonunda bir harekete geçirici mesajın TO’yu artırması muhtemeldir.

7.Instagram

Bu bağlantıya tıklarsam ne yapabileceğimi hemen biliyorum: bir hesap oluşturun veya oturum açın. Platformda kendi web sitelerinden paylaşım yapamayacağımı ve meta açıklamasında beni kandırmadıklarını fark ettim (yapabileceğiniz konusunda yalan söylemiyorlar). Çok basit; arama yapanlara sayfanızda neler bulabileceklerini söylemek için dürüstlüğü kullanın.

 

Çözüm

Meta açıklamaları SEO’nun küçük ama güçlü bir yönüdür; rekabeti yenme şansınızdır. Birçok işletme meta açıklamaları göz ardı eder ve dolayısıyla TO’yu artırmaya yönelik kritik bir fırsatı kaçırır.

Web siteniz için son kullanıcıları rakipleriniz arasından sizi seçmeye ikna edecek ilgi çekici bir meta açıklama oluşturduğunuzdan emin olun.

Sonuçta SEO,  bir algoritmayı takip etmek değil , arama yapan kişi için en olumlu arama deneyimini yaratmakla ilgilidir .