blog posts

SEO Nedir? Gelen Pazarlama SEO Ile Aynı Mıdır?

Çalışma süresi: 12 dakikaSEO nedir? SEO ve dönüşüm hakkında bir şey duydunuz mu? SEO ve dönüşüm pazarlamanın ayrı parçalarıdır ancak birbiriyle ilişkilidir. İyi bir SEO’nuz varsa, daha fazla trafik çekebilir ve birçok potansiyel müşteriyi gerçek müşterilere dönüştürebilirsiniz. Yüksek dönüşüm oranı için optimize edilmiş bir web sitesi aynı zamanda sayfada geçirilen süre ve hemen çıkma oranı gibi daha iyi metriklere de sahiptir; bu, Google’ın size daha yüksek bir sıralama vereceği anlamına gelir.

Tartışmanın en başında SEO’yu tanımlamak ve SEO’nun ne olduğunu ve inbound pazarlamadan nasıl farklılaştığını söylemek gerekir. Bu konuyu neden gündeme getiriyoruz? Çünkü bu iki kavram arasında bazı kişilerin bunları ayırt etmekte zorlanmasına neden olacak benzerlikler bulunmaktadır. Daha sonra, her ikisinde de başarılı olmak için web sitenizi SEO ve dönüşüm için nasıl optimize edeceğinizi öğretecek bazı ipuçları ve stratejiler sağlıyoruz. O halde bizimle kalın.

 

SEO nedir?

 

Tartışmanın başında ünlü SEOMoz sitesinden SEO’nun kısa bir tanımını vermek fena olmaz:

SEO, arama motorlarından gelen site trafiğini artırmak için bir web sitesini iç ve dış yönleri iyileştirerek optimize etmenin tekrarlanan uygulamasıdır.

Genel olarak SEO, sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirmek için yaptığınız her şeydir. Ürün anahtar kelimenizi daha iyi sıralama amacıyla paragraflarınıza yazarsanız site büyük olasılıkla optimize edilecektir. Ancak SEO yalnızca bir veya iki şey değildir; web sitenizi geliştirmek için hep birlikte çalışan bir dizi taktiktir.

İdeal bir web sitesine sahip olmak için birkaç şeye ihtiyacınız var. Hedef anahtar kelimeleriniz doğru sayıda kullanılmalı, sayfa başlığı optimize edilmeli, site gezintileri ve URL’ler temiz ve anlaşılır olmalı, kaliteli bağlantılara sahip olmalısınız vb. SEO sürekli değişiyor ve gelişiyor, bu nedenle eski yöntemlerden kurtulmanız gerekiyor.

 

Gelen pazarlama ile SEO arasındaki fark nedir?

Gelen pazarlama, trafiği potansiyel müşterilere veya müşterilere dönüştürmek için doğru içeriği veya deneyimi sağlamaya odaklanırken SEO, web sitesi sıralamalarını iyileştirerek daha fazla trafik çekmeye odaklanır. Ancak her iki yöntemde de ortak olan insan unsurudur.

SEO yalnızca web sitenizin sıralamasını iyileştirmekle ilgili değildir; web sitenizi hedef kitleniz için daha görünür hale getirmek, potansiyel müşterileri çekmek ve daha fazla kişinin aradığını bulmasına yardımcı olmakla ilgilidir. Gelen pazarlama da aynı şekilde ziyaretçilere aradıkları şeyi verir ve onlara yol gösterir ve sorunlarını çözmelerine yardımcı olur.

Cazibe pazarlaması ve SEO, satış sürecinin farklı aşamalarına odaklanır. SEO daha çok izleyiciyi çekmekle ilgilidir ve cazibe pazarlaması daha çok izleyiciyi ikna etmekle ilgilidir. Bu ikisi birlikte etkili ve tutarlı bir satış stratejisi oluşturur.

Web siteniz için hangisi daha iyi?

Cazibe pazarlaması ve SEO söz konusu olduğunda, web sitenizin yalnızca biri için değil her ikisi için de bir stratejisi olmalıdır. Her ikisi de yalnızca ilgili trafiği çekmek açısından değil, aynı zamanda ziyaretçileri müşteriye dönüştürmek açısından da önemlidir.

SEO olmadan ihtiyacınız olan doğru trafiği elde etmeniz pek mümkün değildir. SEO, web sitenizin görünürlüğünü artırır ve işletmenizle alakalı anahtar kelimelerde sıralamada yer almanızı sağlar. SEO olmadan, muhtemelen yalnızca kulaktan kulağa, bağlantılara veya ücretli reklamlara güvenmek zorunda kalacaksınız.

Cazibe pazarlaması olmadan SEO çabalarınız boşuna olacaktır. Müşteriler size güvenmek ve diğer seçenekler yerine işletmenizi tercih etmek için bir neden ister. Onlara içerik ve bilgi vererek veya e-posta pazarlaması ve sosyal medya aracılığıyla onlarla etkileşim kurarak rekabette önde kalabilirsiniz.

SEO olmadan gelen pazarlamanın hiçbir anlamı yoktur çünkü bu, harika içeriğinizin hızlı bir şekilde bulunamayacağı veya web sitenizin sıralamasında bir fark yaratmayacağı anlamına gelir. Gelen pazarlama olmadan SEO da etkisizdir çünkü web sitenizin sıralaması ne olursa olsun, müşteriler ihtiyaçları karşılanmadan web sitenizden ayrılacaktır.

Altın formül

Şimdi altın formüle geliyoruz:

SEO + ilgi çekici pazarlama = görünürlük (arama motorları ve tabii ki müşteriler tarafından)

Aslında, çekici pazarlama kampanyalarının kullanımını çeşitli SEO tekniklerinin kullanımıyla birleştirerek web sitemizin ve işletmemizin İnternet’teki görünürlüğü konusunda iyimser olabiliriz.

 

Neden SEO yapmalıyız?

Web sitesi optimizasyonu için 5 neden

Web sitesi optimizasyonuna zaman ayırmanız gerekip gerekmediğinden emin değilseniz, bunun birkaç nedeni var:

Öncelikle SEO ve dönüşümün birlikte web sitesini nasıl zengin ve üretken hale getirdiğini bilmelisiniz. Aşağıda web sitesi optimizasyonunun nedenlerini tartışıyoruz.

Web sitesini hedef kitleniz için kullanışlı ve pratik hale getirin

Bazen pazarlamacılar Google’ın kendilerine yabancı olduğunu düşünür, arama motorları iyi içeriklerini sıralamaz veya Google’ın algoritmalarını güncelledikten sonra web sitesi trafiğinde keskin bir düşüş görürler.

Ancak aslında sizin ve Google’ın hedefleri aynıdır:

  • Hedef kitleye mümkün olan en iyi içeriği sunmak
  • Olumlu bir web sitesi kullanıcı deneyimi yaratın
  • Özel değer sunan içeriğe öncelik vermek

Siz hedef kitlenizin davranışlarını analiz ederken Google da milyonlarca web sitesini analiz ediyor.

Google, arama sonuçlarının ilk sayfasında hangi içerik parçalarının görüntüleneceğine karar vermek için 200’den fazla sıralama sinyali kullanır. Algoritmalar, belirli bir web sayfasının izleyicinin aradığı bilgiyi sağladığı ipuçlarına dikkat eder.

SEO’ya odaklandığınızda hedef kitlenizin aramasıyla alakalı anahtar kelimeleri seçersiniz. Hedef kitlenin okumaktan hoşlanacağı içerik yazarsınız ve Google’ın metninizi daha iyi anlamasına yardımcı olacak bazı meta bilgiler sağlarsınız.

Web sitenizi dönüşüm için optimize ederseniz, aslında hedef kitlenizi ister e-posta adresini vermek ister ürünlerinizden birini satın almak olsun belirli bir hedefe doğru yönlendirirsiniz. Google gibi siz de hedef kitlenizi tam olarak istedikleri şeye yönlendirmek istiyorsunuz.

Web sitenizi SEO ve dönüşüm için nasıl optimize edeceğinizi bilmek, her iki hedefe de ulaşmanıza ve siteniz ile arama motorları arasında daha iyi bir bağlantı oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Web sitenizin organik trafiğini artırın

İşletmeler ortalama olarak toplam gelirlerinin yaklaşık yüzde birini reklama harcıyor. Bu oran küçük gibi görünse de zamanla artıyor. Perakende gibi bazı endüstriler reklama daha da fazla harcama yapıyor.

Ancak SEO yoluyla organik trafik çekmek ücretsizdir. İçerik geliştirme ve tanıtım için ödeme yapmanız gerekir ancak tıklama reklamları kadar maliyetli değildir.

Web sitenize organik arama ile gelen arama yapanların sayısı ile anahtar kelime reklamları ile gelenlerin oranları karşılaştırıldığında bu fark ortaya çıkar. Tıklama reklamlarında %2’den az organik arama oranına karşılık %15 organik arama oranı.

Bu nedenle zamanınızı ve gerekiyorsa paranızı web sitenizin organik trafiğini artırmak için harcayın. Daha uzun sürebilir ancak sonuç daha kalıcıdır ve daha fazla dönüşüme yol açar.

 

Mevcut trafiğe yatırım yapmak

Birisi web sitenize girdiğinde onun çıkmasını veya başka bir web sitesine gitmesini istemezsiniz. Tam tersine sitenize giren kişinin kalmasını, ayrılanları da geri gelmeye teşvik etmesini istersiniz.

Web sitenizi dönüşüm için nasıl optimize edebileceğiniz, kullanıcı deneyiminin anlaşılmasını gerektirir. Ziyaretçilerin web sitenizi nasıl bulduklarını, sayfayı kaydırıp kaydırmadıklarını ve harekete geçirici mesaj düğmelerine ne sıklıkta tıkladıklarını görün.

Birisi kaydolur ve size e-postasını verirse, daha sonra ona indirim, teşvik vb. içeren bir e-posta gönderin. Ziyaretçilerinizi sosyal medyada sizi takip etmeye, ürün sayfalarınızı görüntülemeye ve blog yazılarınızı okumaya da teşvik edebilirsiniz.

Mevcut trafikten yararlanmak dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır çünküOrganik trafiğinizin yüksek bir yüzdesi dönüşüm sağlayacak. Hedef kitlenize hangi özel teklifi sunabileceğinizi ve teklifinizi uygun bir şekilde nasıl sunacağınızı kendiniz daha iyi bilirsiniz.

 

Web sitesini çok çalışmaya zorlar

Herkes bir web sitesi oluşturabilir, hatta çok güzel bir web sitesi bile oluşturabilir, ancak çok azı dönüşüm yaratabilir. Genel olarak, tüm sektörlerdeki ortalama dönüşüm oranı yüzde 2,5’in altında.

Hedef kitlenizin daha yüksek oranda dönüşüm gerçekleştirmesini istiyorsunuz. bu iş içinHedef kitlenizi iyi tanımalı ve onlara ihtiyaç duydukları ve bekledikleri her şeyi vermelisiniz.

Bu araştırmayı yapıp sonuçları web sitenize uygularsanız dönüşüm oranlarınızda büyük bir artış görmeyi bekleyebilirsiniz. Web sitenizi ziyaret edenler istediklerini hızlı bir şekilde bulacak ve bu özellikleri nedeniyle markanızdan memnun kalacaklardır. Sonuç marka bağlılığıdır.

Trafik olmadan herhangi bir dönüşüm elde edemezsiniz. Değerli ve ilgi çekici içeriğe sahip olan ve ziyaretçilerin dönüşüm gerçekleştirmesi için fırsatlar sunan bir site oluşturun.

 

İzleyiciye ihtiyaç duyduğu ve beklediği her şeyi verir

Bu senaryoyu düşünün:

Ayakkabı satışı yaptığınız bir mağaza siteniz var. Müşteriniz yeni bir çift yürüyüş ayakkabısı istiyor ve en iyi yürüyüş ayakkabısını bulmak için Google’da arama yapıyor. Blogunuzda yürüyüş ayakkabısı seçimi konusunda, marka önerileriniz ve farklı ayakkabı türleri hakkında bilgiler içeren uzun ve bilgilendirici bir yazı yazdınız.

Ziyaretçiler makalenizi okur. Son olarak, yürüyenler için ayakkabı numarası tablosu sağlayan bir kurşun mıknatısınız var. Bu beden tablosunu kullanabilmek için tüm ziyaretçilerin web sitenize kayıt olmaları ve e-posta adreslerini vermeleri gerekmektedir.

Sonra hızla onlara kurşun mıknatısınızı gönderirsiniz. Birkaç gün sonra, indirim kodunu ayakkabıların görseliyle birlikte çevrimiçi mağazanızın hedef kitlesine gönderirsiniz. Hedef kitleniz ihtiyaç duydukları şeye sahip olduğunuzu bilecek. İndirim kodunuz aynı zamanda alışverişini hemen yapmasını isteyecektir.

Gördüğünüz gibi SEO ve dönüşüm oranı optimizasyonu el ele gider. Hedef kitlenizin ne istediğini bilir ve bunu başarmalarına yardımcı olursanız müşteri tabanınızı artırırsınız.

 

Artık SEO’nun önemini bildiğinize göre, sitemizin SEO’sunu nasıl yapabileceğimizi görelim mi?

8 basit adımda web sitenizi SEO için optimize edin

SEO ve dönüşümü bir arada yürütmek istiyorsanız daha fazla trafik almak için SEO ile başlamak daha iyidir.

Aşağıda SEO konusunda başarılı olmanıza yardımcı olacak adımları tanıtacağız. Yeni içeriği güncellerken ve yayınlarken de dönüşüme odaklanabilirsiniz.

Tüm web sitenizin verilerini analiz edin

Eksik veriler size herhangi bir bilgi vermez, ancak çok fazla veri toplarsanız ondan belirli bir model çıkartabilirsiniz.

Az sayıda kişi web sitenizi ziyaret ediyor ve harekete geçirici mesaja tıklamıyorsa muhtemelen sizde bir sorun yoktur. Ancak ziyaretçilerin büyük bir yüzdesi CTA’nızı görmezden geliyorsa muhtemelen bazı ayarlamalar yapmanız gerekir.

Google Search Console’un kullanıcı davranışı raporu ve trafik verileri, kapsamlı ve spesifik bir tablo elde etmenize yardımcı olur. Örneğin, kullanıcı davranışı raporu, insanların sitenize girdiklerinde nasıl davrandıklarını gösterir. Google arama konsolu ziyaret sayısı, tekil ziyaret sayısı, hemen çıkma oranı vb. gibi bir dizi önemli veriyi takip ederken.

Belirli bir model bulmak için verileri analiz edin. Yönlendirme kaynakları hedef kitleniz hakkında birçok bilgi verebilir. İnsanlar web sitenizi nasıl buluyor? Diğer sayfalara göre daha fazla trafik ve daha fazla dönüşüm alan sayfaları bulun. Tersine mühendislik yapın ve bu sayfanın başarısını diğer sayfalara da kopyalayın.

Anahtar kelime araştırmasına göre hareket edin

Google ve diğer web sitelerinde bulunan araçlarla işletmenizle ilgili ana ve ilgili anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.Hedef kitlenizin sizi nasıl arayacağını ve belirli bir anahtar kelimeyi aradıklarında web sitenizde ne görmeyi beklediklerini düşünün.Google’daki anahtar kelime planlayıcı ve kw bulucu gibi bazı araçlar size yardımcı olabilir.

Okuyun: SEO’yu geliştirmek için ne yapılmalı? Bağlantı kısaltıcıların SEO’daki rolü

Değerli ve uzun biçimli içerik üretin

Bir blog yazısı için ideal boyut 1.600 kelimedir. Bu yüzden uzun bir makale yazmaya hazır olun.

İçerik yazmaya başlamadan önce konuyu Google’da arayın ve Google aramanın ilk 10 sonucunu görün. Bazıları 1600 kelimeden uzun mu? Yani aynı miktarı da yazmalısınız.

Makale boyutu başarının garantisi değildir ancak Google’a sunacak çok fazla bilgiye sahip olduğunuzu gösterir.Çok sayıda insan makalenizi baştan sona okumak için uzun zaman harcıyorsa, sıralamada üst sıralarda yer alma olasılığınız daha yüksektir.

Sayfa içi SEO için optimize edin

Sayfa İçi SEO, belirli sayfalar oluşturduğunuzda web sitenizi nasıl optimize edeceğinizi anlatır. Başlıklar, alt başlıklar, url, meta etiketler gibi faktörler bu kategoriye dahildir.

Anahtar kelimenizi başlıkta, tercihen başlığın başında kullanın. Ayrıca anahtar kelimenin URL adresinde ve en az bir alt başlıkta belirtilmesi gerekir. Anahtar kelimenin makale metninde %0,5 ile %2,5 arasında tekrarlanması gerekmektedir. Çok fazla tekrarlamamaya çalışın.

Anahtar kelimeyi ve onunla ilgili kelimeleri görsellerin metninde, alt başlıklarında ve alternatif metninde kullanın.

Sayfa dışı SEO için optimize edin

Site dışı SEO olarak da bilinen Off-page SEO, harici araçların kullanıldığı site optimizasyon yöntemlerini ifade eder. Bloglar, sosyal medya etkinlikleri, etkileyici pazarlamanın tümü bir sitenin SEO’sunu iyileştirebilir.

Geri bağlantılardan daha sonra bahsedeceğiz ancak genel olarak bağlantıların SEO üzerinde önemli bir etkisi olabilir. Bağlantılarınızın otoritesi düşük küçük sitelerden olmasını kesinlikle istemezsiniz çünkü bunların size hiçbir faydası olmaz. Ancak hedef kitlenin web sitenize gireceği iyi web sitelerini hedeflemelisiniz.

 

Web sitenizi mobil cihazlar için optimize edin

Giderek daha fazla insan web sitelerine erişmek için mobil cihazı kullandığından, siz de bu fırsatı kaçırmamalısınız.Web sitenizin mobil uyumluluğuna dikkat ederseniz Google’da daha iyi bir sıralama elde edersiniz.

Responsive tasarım daha basit bir çözüm sunar. Yerleşik duyarlı tasarımlara sahip ücretsiz WordPress temalarını indirebilirsiniz, böylece fazladan kod ekleme konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.

Sayfa hızını artırın

Sayfa hızı hem SEO hem de dönüşüm için önemlidir. Eğer yükleme hızı çok yavaş olan bir siteye girerseniz hızlı bir şekilde geri butonuna basacak ve başka bir site arayacaksınız. Ayrıca, hızın yavaşlaması nedeniyle gönderilmeyi reddeden bir form dolduruyorsanız, bu formu tamamen atlayacaksınız.

Google’daki sayfa hızı faktörü, sitenizin her türlü cihazda ne kadar hızlı yüklendiğinin ve sitenizin hızını artırmak için hangi belirli öğelerin düzeltilmesi gerektiğinin bir göstergesidir.

Kaliteli geri bağlantılar alın

Geri bağlantılar, sitenizin sıralamasını iyileştirmede birincil faktördür.

Yüksek kaliteli web siteleri size bağlantı verdiğinde, Google bu bağlantıyı web sitenizin güvenilirliğinin bir işareti olarak değerlendirir. Ne kadar saf geri bağlantılarınız varsa, web siteniz o kadar yüksek sıralanır.

Kaliteli geri bağlantı almak çok çaba gerektirir ancak sonuçlar dikkat çekicidir. İşletmenizle ilgili blogları ve etkileyicileri belirleyin, makalenizi onlarla paylaşın ve içeriklerinin bir kısmını paylaşın.

 

SEO web sitesi dönüşümlerini artırabilir mi?

Artık SEO’nun temellerini bildiğimize ve SEO’yu iyileştirdiğimize göre dönüşüme ne olacak?

Şu anda sonuçları göremezsiniz. Sıralamanın iyileştirilmesi, özellikle çevrimiçi içerik miktarı göz önüne alındığında zaman alır. Bu yüzdenKaliteli içerik oluşturmak, geri bağlantılar çekmek ve Google’da güvenilirlik oluşturmak için çok çalışmalısınız.

Ancak yakınsama için hazır olmalısınız. Web sitenizi nasıl optimize edeceğinizi biliyorsanız, trafiğiniz düşük olsa bile büyük dönüşümler görebilirsiniz.

Dönüşümde SEO’nun önemi, SEO’nun içeriğinizi doğrudan arama sonuçlarında görüntüleyerek dönüşümü arttırmasıdır. Sayfanızın amacı açıksa Google, onu müşterinin arama amacına göre sıralayabilir.

Ayrıca uzun ve kaliteli içerikler de ziyaretçilerin müşteriye dönüşme şansını artırıyor. Onlara sağladığınız içerikten değer alırlar ve satın almaya motive olurlar. Onlara ne kadar cazip teklifler sunarsanız, dönüşüm şansı da o kadar yüksek olur.

 

dönüşüm için web sitesi optimizasyonu; Kullanıcı deneyimini iyileştirin

Kullanıcı deneyimi, insanların web sitenize nasıl ulaştıkları ve istediklerini nasıl bulduklarıdır. İyi bir kullanıcı deneyimi ziyaretçiyi mutlu eder.

Daha iyi dönüşüm için daha küçük ayrıntılara odaklanın.Örneğin, ana sayfayı kontrol edin ve logodan sayfanın üst kısmındaki arama çubuğuna ve kenar çubuğundaki widget’lara kadar tüm öğeleri tanımlayın. Bu öğelerden birini kaldırırsanız kullanıcı deneyimi olumsuz etkilenir mi?

Eğer öyleyse, kaldırın. İnsanların gitmesini istediğiniz yoldan trafik çekmeye odaklanın.

 

Neyin iyileştirilmesi gerektiğini görmek için kullanıcı davranışı analizi araçlarını kullanın

Kullanıcı deneyimi hakkında tahminlerde bulunamazsınız. Sayfada bir öğenin gerekli olduğunu düşünebilirsiniz ancak kullanıcı davranışı raporu aksini gösteriyor.

Kullanıcı davranışı raporlama araçlarını kullanmak, insanların web sitenizi ziyaret ettiklerinde ne yaptıklarına dair size benzersiz bilgiler sağlar.. Örneğin, Isı Haritaları size hedef kitlenizin en çok neyi tıkladığını gösterir, böylece daha önemli öğelerinizi sayfada konumlandırabilirsiniz.

 

son söz

Pazarlamaya başlamadan önce cazibe pazarlaması ile SEO arasındaki ilişkiyi anladığınızdan emin olmanızı öneririz. SEO nedir? SEO çok karmaşık olabilir ancak temel bilgilerle başlamak en iyisidir.

Başlamak için toplayabildiğiniz kadar veri toplayın ve bunları analiz araçlarına aktarın. Hedef kitleniz için özel olarak içerik yazın, ancak aynı zamanda rakiplerinizden daha iyi olduğundan da emin olun.

Sayfa içi SEO ve sayfa dışı SEO için ayrı kampanyalar oluşturun. Web sitenizin hem masaüstü hem de mobil cihazlarda hızlı yüklendiğinden ve çekici geri bağlantılara sahip olduğunuzdan emin olun.

Ardından, iyi trafiğinizi kaybetmemek için web sitenizi dönüşüm için nasıl optimize edebileceğinizi görün.

Kullanıcı deneyimine ve kullanıcı davranışı raporlama araçlarıyla elde ettiğiniz kalıplara odaklanın. Zamanla, sıkı çalışmanıza bağlı olarak trafiğin ve dönüşümlerin arttığını göreceksiniz.

Eski içerik bile size yardımcı olabilir. Çabalarınızı yalnızca bu ana odaklamayın.