Arama motorlarının yapay zeka ile üretilen içeriklere bakışı nasıl?
Arama motorlarının yapay zeka ile üretilen içeriklere bakışı nasıl?
Arama motorları yapay zekanın ürettiği içeriğe farklı bir bakış açısına sahiptir. Genel olarak yapay zeka teknolojisinin gelişmesiyle birlikte içeriğin insanlar tarafından mı yoksa yapay zeka tarafından mı üretildiğini ayırt etmek kolay olmuyor. Günümüzde yapay zeka dijital pazarlamada yaygın olarak kullanılmaktadır. Yapay zeka SEO’nun ne olduğunu iyi biliyor ve SEO algoritmalarına önem veriyor. Yapay zeka ile içerik üretimi farklı teknolojiler üzerinden yapılmaktadır. Yapay zeka içeriği üreten algoritmalar programlanmıştır.
Yapay zeka nedir?
Yapay zeka, birçok kişinin içerik oluşturmayı yapay zekaya emanet ettiği yeni teknolojilerden biri olarak biliniyor. Yapay zeka kullanılarak çeşitli türde içerikler üretiliyor. Metin, resim, video vb. içeriklerin üretimi yapay zeka aracılığıyla en iyi şekilde gerçekleştirilecek. Google’ın yapay zeka tarafından üretilen içeriklere kolay kolay ceza vermeyeceğini bilmelisiniz. Google kalitesiz içerikleri cezalandırıyor. Yapay zekanın belirlediği kriterlerin karşılanmaması durumunda Google içeriğe ceza uygulayacaktır.
Yapay zekanın ürettiği içerikleri neden tanımlamalıyız?
Yapay zekanın ürettiği içeriklere arama motorlarının ne gözle baktığını bilmek oldukça önemli. Yapay zeka teknolojisinin ürettiği içerikler karmaşık olup, insanların ürettiği içeriklerden ayırt edilmesi biraz zor olacaktır. Yapay zeka teknolojisinin ürettiği içerikleri bilmek oldukça önemli. Yapay zeka ile üretilen içerikler web sitelerinin hedeflerine oldukça olumsuz etki yapabilmektedir. Yapay zekanın yanlış bilgi ve reklam yayması bu teknolojinin en önemli yıkıcı hedeflerinden biridir.
Derin sahtekarlıklar, spam ve diğer istenmeyen içerik türlerini oluşturmak, yapay zeka teknolojisinin diğer kötü niyetli amaçlarıdır. Deepfakes, manipüle edilen ses ve video türleridir. Farklı kişilerin itibarına zarar vermek için derin sahtekarlıklar kullanılabilir. Yapay zeka ile oluşturulan içerik, spam e-postalar, çeşitli içerik biçimleri, sosyal medya gönderileri vb. oluşturmak için kullanılır.
Arama motorlarının yapay zeka ile üretilen içeriklere ilişkin görüşlerini tespit etme yöntemleri
Yapay zeka ile üretilen içeriklere arama motorlarının bakış açısını bilmek istiyorsak bu içeriği tanımlama yöntemlerini bilmeliyiz. Yapay zeka ile üretilen içerik türlerini tespit etmek mümkün. Yapay zeka ile üretilen içeriklerin tanınmasına yardımcı olan en önemli yöntemlerden bazıları şunlardır:
1. Doğal olmayan ve tekrarlayan bir dil arayın
Yapay zeka içeriğini tanımanın en önemli adımlarından biri doğal olmayan ve tekrarlayan dili aramaktır. Yapay zeka tarafından üretilen içerikler genellikle tekrarlayan ve doğal olmayan bir dile sahip olacaktır. Bunun nedeni yapay zeka teknolojisinin çok büyük setlerde çalışmasıdır. Yapay zeka, doğal olmayan ve doğal dil arasında net bir ayrım yapamayabilir. Metnin tekrarlayan ve doğal olmayan dilini fark etmek için metnin tamamını okumalısınız.
2. Gerçek hataların tanınması
Yapay zeka içeriğini kontrol etmenin başka bir yolu da gerçek hataları tanımaktır. Yapay zeka tarafından üretilen içeriklerde genellikle gerçek hatalar bulunur. Her zaman gerçek bilgiyi işleyemeyen birçok yapay zeka modeli vardır. Yapay zeka teknolojisi gerçek dünyaya erişemiyor. Bu yüzden bu konuyu bilmeli ve gerçek hataları bilmelisiniz. Gerçek hataları fark ederek içeriğin insan yapımı mı yoksa yapay zeka tarafından mı tasarlandığını anlayacaksınız.
3. İçeriğin tonundaki tutarsızlıkları arayın
Arama motorlarının yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği nasıl görüntülediğini anlamanın bir başka yolu da içeriğin tonundaki tutarsızlıkları aramaktır. Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin genellikle ton ve stil açısından birçok tutarsızlığı vardır. Her türlü yapay zeka sistemi üslubu ve tonu sabit bir şekilde koruyamamaktadır. Bu nedenle siteye insan eliyle üretilmiş içeriklerin yerleştirildiğini anlamak için stil ve üslup arasındaki uyumu kontrol etmelisiniz. Yapay zekanın stil ve tonu koordine edecek uygun bir planı yok.
4. Çeşitli araçların kullanımı
Yapay zekanın içeriğini bilmenize yardımcı olacak bir diğer yöntem ise çeşitli araçların kullanılmasıdır. Yapay zeka teknolojisiyle oluşturulan içeriği tanımlamanıza yardımcı olacak birçok araç bulunmaktadır. Bu araçların her birinin farklı teknikleri vardır. Yapay zekanın ürettiği içerikleri tespit etme tekniklerini bilmelisiniz. Yinelenen dilleri aramak, gerçek hataları kontrol etmek vb. bu araçların sağladığı teknikler arasındadır. Yapay zeka içerik tanıma araçlarına baktığınızda performansları ve nasıl arama yaptıkları hakkında daha fazla bilgi edinmelisiniz. Bu durumda web sitelerinin tüm içeriklerini nasıl üretildiği açısından değerlendirebilirsiniz.
Arama motorlarının yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğe bakışının tehlikeleri
Arama motorlarının yapay zeka tarafından üretilen içeriklere bakışının olası tehlikelerinin farkında olmanız çok önemlidir. Bu alanda gerekli bilgiyi edinirseniz kendinizi bu teknolojiye karşı koruyabilirsiniz. Yapay zeka teknolojisinin ürettiği içerik türlerini tanıyabilme yeteneği ile yanlış bilgilerin yayılmasını önleyebilirsiniz. Aslında yapay zekanın ürettiği içerikleri bilirseniz gizliliğinizi korumuş olursunuz. Kendinizi yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin tehlikelerinden nasıl koruyacağınızı bilmek önemlidir.
Arama motorlarının yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği nasıl görüntülediğine ilişkin ipuçları
Yapay zeka içeriklerinden korunmak için birçok ipucu var. En önemli noktalardan biri yapay zeka içeriklerinin olası tehlikelerini öğrenmektir. Yapay zeka ile oluşturulan içeriklerin raporlanması da dikkat etmeniz gereken bir diğer noktadır. Çok iyi içerikten şüpheleniyorsanız bu size yardımcı olabilir. Benzersiz bir içerik gördüğünüzde içeriğin tamamını farklı açılardan hızlı bir şekilde değerlendirmelisiniz.
İçeriğin kaynağını kontrol etmek yapay zeka içeriklerinden korunmak için dikkat etmeniz gereken bir diğer noktadır. Bu ipuçlarını takip ederek yapay zeka kullanarak içerik oluşturmanın getirdiği risklerden kolayca kaçınabilirsiniz. Google, sitelerin içeriklerinin yapay zeka ile yazıldığını fark ederse bunların yayınlanmasını engelleyecektir. Bu nedenle sitenizin sıralamasını yükseltmek için sitenizin güvenliği için en iyi içerik oluşturma yöntemlerini kullanmalısınız. Arama motorları, yapay zeka teknolojisiyle üretilen içerikleri yasal olarak kabul etmiyor.
Yapay zeka tarafından üretilen içeriğin avantajları
1. Yüksek üretim hızı
Yapay zeka, konu ne kadar basit veya karmaşık olursa olsun, hızlı içerik oluşturma için neredeyse anında sonuçlar sağlar. Ancak en deneyimli yazarların bile kaliteli blog yazıları veya pazarlama içeriği üretmesi saatler alabilir. Öte yandan yapay zeka aracınız benzer bir makaleyi bir dakikadan daha kısa sürede üretebilir.
Sevdiğimiz şey: Seçtiğiniz veya ödediğiniz yazılıma bağlı olarak, bir günde talep edebileceğiniz içerik miktarında herhangi bir sınırlama yoktur. Bu, pazarlamacıların gelişmiş bir içerik pazarlama programı veya sosyal medya içerik takvimi için arka arkaya içerik oluşturmasına yardımcı olabilir.
2. Uygun fiyatlı
Yapay zeka, tam zamanlı bir yazarın veya serbest çalışanın maliyetinin çok altında bir maliyetle içerik üretebilir. Yazarlar uzmanlık gerektiren yazılar için yüksek ücretler alıyorlar. Yapay zeka kullanımı yıllık abonelik için genellikle 100 dolardan azdır.
Neyi seviyoruz: Bir kişinin çalışması, kaliteli içerik arayanlar için iyi bir yatırımdır. Ancak küçük bir işletme veya yeni kurulan bir şirket için yapay zeka tarafından oluşturulan içerik, nispeten düşük bir abonelik ücretiyle harika bir düşük maliyetli başlangıçtır.
3. Daha İyi SEO
Yapay zeka tarafından üretilen içeriğin SEO ile ilgili yetenekleri bu yazılımın en önemli satış noktalarından biridir. AI, konunuza hitap etmek için zaten popüler olan, SEO için optimize edilmiş içeriği kullanır. Bu, özellikle belirli anahtar kelimeler hakkında nasıl yazacağınızı veya sayfanızı nasıl optimize edeceğinizi bilmiyorsanız, büyük bir katma değerdir.
Profesyonel İpucu: Yapay zeka, blogunuzu başlatmanıza ve SEO hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olacak doğru yönde atılmış bir adım olabilir. Arama terimlerinizi yazarak, görülmenize yardımcı olabilecek optimize edilmiş anahtar kelime örneklerini görebilirsiniz.
4. Yazar kısıtlaması yok
Yeni fikirler geliştirme konusunda çok fazla baskı var ve son teslim tarihi geldiğinde bu daha da stresli hale geliyor. Yapay zeka tarafından oluşturulan içerik sayesinde yazarların tükenmesi veya programın gerisinde kalması konusunda endişelenmenize gerek yok çünkü yapay zeka sizin için birçok fikir üretebilir.
Sevdiğimiz şey: İçerik fikirlerini aramak için yapay zekayı kullanıyor ve makalenin tamamını yazmıyor olsanız bile, zaten savaşın yarısını kazanmışsınızdır. Birçok yazar için en büyük engel başlamaktır ve eğer yapay zeka bu adımı aşmanıza yardımcı olabilirse geri kalan kısım çok daha kolay idare edilebilir olacaktır.
Yapay zeka tarafından üretilen içeriğin dezavantajları
1. İntihal endişeleri
Yapay zeka, kullanıcıların aradığı içeriği oluşturmak için birden fazla kaynak kullanır, ancak hiçbir zaman alıntı yapmadığı için bunu bilemezsiniz. Yasal risk, bir yazarın veya sanatçının, çok yakın akraba olması durumunda, orijinal eserinden bariz intihal nedeniyle dava açılabilmesidir.
Profesyonel ipucu: ayrıca geriye doğru arama yapın ve yapay zekanız tarafından oluşturulan içeriğe göz atın. Aldığınız tüm bilgilere güvenemezsiniz çünkü bunlar güvenilmez bir kaynaktan gelebilir.
2. Potansiyel değerin Google tarafından azaltılması
Google artık faydalı içerik güncellemesinde EEAT kavramını tanıtıyor ; bu kavram şu anlama geliyor:
- Deneyim
- Uzmanlık
- Yetki
- Geçerlilik
Yapay zeka içerik oluşturma araçlarının ortaya çıkışıyla birlikte arama motoru, içeriği anlaşılırlık ve “güven” merceğinden değerlendiriyor. Yalnızca yapay zeka tarafından üretilen içerikler bu kriterleri karşılamayabilir.
Profesyonel ipucu: İçerik oluşturma sürecinde yapay zekayı tamamen göz ardı etmenize gerek yok. Bunun yerine yaratıcılığınızı beslemek için bunu akıllıca kullanın. Örneğin yapay zeka dilbilgisini kontrol etmek, içerik fikirleri üretmek veya kısa içerik oluşturmak için iyidir.
3. Uygunsuz kalite
Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği kullanmaya başlayanlar, her seferinde farklı bir kalite düzeyi elde edebilir. Konularla ilgili mevcut bilgi miktarı, her konuyla ilgili içeriğin miktarına göre değişir.
Bu, en sevdiğiniz konuların tümü hakkında düzenli bir bilgilendirici içerik akışına sahip olamayacağınız anlamına gelir.
Profesyonel ipucu: Yapay zeka içerik filtreleriniz ne kadar spesifik olursa bu sorunla karşılaşma olasılığınız o kadar azalır. Aramanızda, hangi konuyla ilgili ve ne için (makale, meta açıklama, iş tanımı vb.) tam olarak hangi içeriği istediğinizi belirtin.
4. İnsan incelemesi ve incelemesi gerektirir
Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği, önce düzeltmeden veya düzenlemeden yüklemeniz sizin yararınıza değildir. İnsanlar, yapay zeka teknolojisinin farkındalık eksikliği nedeniyle tanıyamadığı bozuk, hatalı veya rahatsız edici içerikleri tespit edebilir.
Profesyonel ipucu: Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğe güveniyorsanız, bunu nihai ürün yerine fikir oluşturmanın temeli olarak kullanın. Aldığınız sonuçları, Google’ın aradığı insani tarafa özgü bir şeye uyarlamak için kullanın.