Başlık ve SEO’ya etkileri
Başlık etiketleri h1’den h6’ya kadardır. Bu etiketler aslında metni daha iyi okunabilir hale getirir ve segmentlere ayırarak o başlığın konusunu belirler. HTML’deki başlık etiketi temel bir etikettir, yanındaki sayı ne kadar küçükse o kadar önemlidir.
Elbette tüm SEO profesyonelleri bu etikete aşinadır ve bu etiketin nedenini, doğru kullanımını, siteye ne gibi bir etkisi olduğunu bilirler. Çünkü her türlü içeriğe sahip sayfalar bir DHTML, XHTM, HTM, XML dosyasından başka bir şey değildir ve tarayıcılar aslında sitemizi ve sayfamızı bu formatlarla okurlar.
Dolayısıyla doğru başlık bizi Google’ın gözünde düzenli ve yasalara saygılı bir site yapar. Başlık etiketine metin eklediğinizde bu metnin önemli olduğunu belirtirsiniz ve Google bunu sayfanın içeriğini belirlemek ve kullanıcıların aramalarıyla ilgili sonuçları görüntülemek için kullanır.
Başlıkların doğru kullanımı
Aşağıda size adım adım etiketlerin doğasını ve bunları ne zaman kullanmanın daha iyi olduğunu öğreteceğiz.
saat 1 gün
H1’i bir kitabın adı olarak düşünün. h1 etiketi konunun başlığını belirlemek için kullanılır yani aslında bu etiketi hem Google‘a hem de kullanıcılara içeriğinizin veya makalenizin konusunun ne olduğunu ve onlara ne öğreteceğinizi anlatmak için kullanırsınız. Genellikle h1’ler anahtar kelime odaklıdır, bir sayfanın veya gönderinin “büyük fikrine” odaklanır ve okuyucunun dikkatini çekmek için tasarlanmıştır. H1 etiketleri, tıpkı içerideki metne girmeden önce kitap başlığının ön kapakta olması gibi, her zaman içeriğinizin geri kalanından önce sayfanızın üst kısmında olmalıdır.
h1 ve sayfa başlığı arasındaki fark?
Bu aşamada çoğunuzun aklına gelebilecek soru h1 etiketi ile sayfa başlığı arasındaki fark nedir? İlk fark ve görünümlerinde görebileceğiniz en önemli fark, html sayfasındaki h1 etiketinizin <h1/> olarak yazılması ve sayfanızın içinde görüntülenmesidir.
Sayfa içeriğinizin anlamını görüntülemek için sayfanızın içindeki h1 etiketini kullanırsınız. Ancak başlık sayfanızda görüntülenmez ve sayfanızı diğerlerinden öne çıkarmak için kullanılır. Sayfa başlığı ise html sayfasında meta title adı ile <title/> şeklinde görüntülenir ve bunu görmek için tarayıcı sayfanızda başlığınızın adını veya okunu görebilirsiniz. Sayfanın başlığında yer alan anahtar kelimeleri kullanmanız gerektiğine dikkat etmelisiniz.
h2 etiketi
H2 etiketleri de ana etiketlerin bir parçası olarak kabul edilir ve değeri yüksektir, rahatlıkla söyleyebiliriz ki h2 etiketi olmayan içerikler ne kadar iyi ve kullanıcı dostu yazılırsa yazılsın Google normal içerik olarak görür . . SEO’nun bir zincir gibi olduğunu, tüm unsurlarının birbirine bağlı olduğunu ve bunu yapmazsanız veya yanlış yaparsanız geri kalan sorunlarınıza olumsuz etki yaratabileceğini hatırlıyor musunuz?
Bunlar aslında bireysel paragraflarınızın ve bölümlerinizin ana noktalarını kategorize eden başlıklardır. Okuyucunun okumak istediği bölümleri kolayca bulmasına yardımcı olurken H1’inizde “büyük fikir” ile ilgili anlamsal anahtar kelimeler kullanmayı düşünün.
3. gün
Bu tür etiketler aslında h2 etiketlerinin bir alt kümesidir ve onlarla ilişkilidir. Bu, içeriğinizde h2 etiketi olmadan 3h etiketini kullanamayacağınız anlamına gelir. Her ne kadar yapılamaz denilemezse de SEO kurallarına aykırıdır ve sitemizin kusursuz bir SEO’ya sahip olması için elimizden geleni yapacağız. Bu sayede Google’ın fikrini alabiliyoruz ve bildiğiniz gibi Google, kullanıcıları memnun etmek için elinden geleni yapıyor. Bunlar H2’de vurgulanan noktaları daha ayrıntılı açıklayan alt bölümlerdir. Listeleri veya madde işaretlerini biçimlendirmek için kullanılabilirler.
Etiket 4 saat
Bu tag türünü 1000 kelimelik bir içeriği kapsamak istediğimizde kullanırız, hatta bazı durumlarda içeriğin son kelimeleri gibi olması gereken ama bir o kadar da değerli olan konular için kullanılır. Gerçekte ne çok önemli ne de değersizdir ve bir gün hiç beklemediğiniz bir anda yardımınıza koşabilir.
5. ve 6. saatleri etiketleyin
Ne yazık ki bu iki etiketin hiçbir değeri yoktur ve yalnızca içeriğin güzelleştirilmesi ve içeriğin birleştirilmesi amacıyla kullanılabilir. Elbette, geçmişte değerli etiketlerin bir parçası olmanın ve bunları kullanmanın sizi bir adım öne çıkarabileceğini söylemek gerekirken, artık bunun özel bir değeri olmadığı ve güvenilemeyeceği söylenebilir.
HTML’de başlık etiketleri nasıl eklenir?
HTML’ye başlık etiketleri eklemek oldukça basit bir işlemdir. H1 yazmak istiyorsanız <h1>Konu </h1> yazın ve konuyu ve başlığı bu iki etiketin arasına yerleştirin. Bu yöntem her türlü başlık etiketi için aynıdır.
Google’ın, web tarayıcılarına sayfanızın neyle ilgili olduğunu söylemek için HTML başlık etiketlerini taradığını unutmayın; bu nedenle, HTML başlıklarınızın doğru biçimlendirilip biçimlendirilmediğini görmek için bunları kontrol etmeniz önemlidir.
WordPress ve HubSpot gibi bazı blog platformlarının araç çubuğunda başlık etiketleri oluşturma seçeneği vardır, böylece her eklemek istediğinizde bunu yapmak için kaynak koduna veya HTML’ye girmenize gerek kalmaz.
Okuyun: Görsel SEO’nun Önemi
Bu etiketler Google için neden önemli?
Google kelime anketi unsuruyla siteleri sıralıyor, birincisi içeriğinizin kalitesi, ikincisi sayfaların kalitesi ve sayfa içi, sayfa dışı vb. girdikten sonra diğer konularla ilgileniyor. Başlık etiketleri bu iki konuyu da kapsama özelliğine sahiptir ve içeriğinizin daha iyi okunmasına ve daha iyi görülmesine olumlu etki yapabilir. Ve eğer biraz kodlama bilginiz varsa bu etiketlerin uluslararası etiketler arasında yer aldığını ve bunlara sahip olmanın zorunlu olduğunu bilirsiniz.
Başlıkların kullanımına ilişkin önemli noktalar
Başlık etiketlerinin kullanımına ilişkin kurallar vardır, eğer bunlara uymazsak izleyicinin güzelliğini ve anlayışını etkileyecektir. Başlık yazmanın en önemli kurallarından biri arka arkaya yani içeriğinizin metni bitmedikçe h2 etiketini ve ardından 4h etiketini kullanamazsınız ve son açıklama için 4h etiketini kullanamazsınız ancak, örneğin, bir konuyu öğretiyorsunuz ve ona bağlı konular daha yüksek bir etiket alıyor.
Yukarıdaki kılavuzdan tahmin edebileceğiniz gibi sayı, H1 en önemli, H2 en az önemli olmak üzere her biri arasındaki hiyerarşik ilişkiyi temsil eder.
İçerik üretiminde başlık kullanımında yaygın hatalar
Bazen SEO bilmeyen ve yeterli bilgiye sahip olmayan kişilerin küçük ve gereksiz konular için daha büyük başlıklar kullandığı görülmüştür ki bu da sitenizin SEO’sunda yapılan en büyük hatalardan biridir. Bu da değersiz ve değerli başlıklarınızın birlikte sıralanmasını sağlayacaktır. Üstelik bunu yapmak bile Google açısından bir hatadır ve bununla karşı karşıya kalınması halinde sayfanızın ceza ile karşı karşıya kalması mümkündür.
son söz
Okuduğunuz gibi en küçük faktörler bile sitenizin SEO’sunu etkileyebilir. Başlıkların yanlış kullanımı hem hedef kitle hem de Google botları üzerinde olumsuz etki yaratabilir. Bu nedenle bunların kullanımı konusunda çok dikkatli olun.
Sorular:
Merhaba
2 saat etiketi koyduğumda yazılarım cep telefonumda açılmıyor ama dizüstü bilgisayarımda açılıyor. Yani h etiketi birden fazla sayı olursa yazım mobilde açılmayacaktır. Ne yapmalıyım? Merhaba, DED9 ile ilgili sorununuzu dile getirdiğiniz için teşekkür ederiz.
Cevap
-H etiketini içeriğinizde dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz ancak h1 etiketini her içerik için bir kez kullanabilirsiniz, diğer h2, h3, h4, h5, h6 etiketlerini de dilediğiniz kadar kullanmanıza izin verilmektedir. istek.
+Sorununuz mobil uyumlu olmakla alakalı . Siteniz masaüstü modda herhangi bir sorun yaşamaz ancak mobil modda içerik görüntülemede sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu sorunu çözmek için istenen içerikteki mobil uyumluluk parametrelerini kontrol edin.
-Özetlemek için h2 mi yoksa h3 mü kullanmalıyız?
+Merhaba, iyi eğlenceler. Daha önemli başlıklar için h3 etiketini kullanın ve h2’yi bırakın