SEO’da şema nedir ve önemi nedir?
SEO’da şema nedir? Şema kullanarak sitenizin SEO’sunu nasıl artırabileceğinizi biliyor musunuz? Günümüzde dijital pazarlamanın büyümesi, birçok kişinin geçmişte kullandığı tüm araçları, belki de bir web sitesinden bahsederken kullanmayı düşünmesine neden oldu. Birçok insan buna sahip olmak için pek fazla istek göstermez. Ancak bu günlerde durum her zamankinden farklı.
Dürüstçe ifade ediyoruz ki, bir web siteniz olmadan işlerinizde en ufak bir ilerleme kaydedemezsiniz. İşletmenizdeki rakiplerinize ayak uydurmak istiyorsanız dijital pazarlama hizmetlerinden yararlanmaya başlamalısınız. SEO hizmetlerini kullanmayı düşünüyorsanız bu makaleyi dikkatlice okuyun.
Şema veya Şema İşaretlemesi nedir?
Doğal olarak şimdiye kadar şemaya aşina olmayan kişiler bu kelimenin adını duyunca biraz korkabilirler. Şema kavramını anlamanız için size bir örnek vereceğiz. İçeriği okuduğunuzda, bunlar size kendilerini gösteren ve içeriğin doğasını anlamanızı sağlayan kelimelerdir.
Google ayrıca farklı sitelerin doğasını anlamak için sizin gibi çalışır. Şema veya şema işaretlemesi bir web sitesi işaretleme dilidir. Google bu yazı dillerini kullanarak sitenizin doğasını iyi anlayabilir. Bu kodlar olmadan site Google’da sıralanamaz.
Şema işaretlemesini kullanmanın faydaları
Şema kullanmanın en önemli avantajı SEO durumunu iyileştirmek için kullanılabilmesidir. Elbette şema işaretlemesinin doğru yerde kullanılması gerektiğine dikkat edin. Aksi takdirde hiçbir değeri olmayacaktır. Şema kullanmanın bir diğer avantajı da sitenin Google’ın bilgi grafiğinde yer almasıdır.
Google’ın bilgi grafiğinde yer almak, Google’dan çok sayıda ziyaret almanızı sağlar. SEO’yu artırmak için web sitenizin çok sayıda ziyaretçiye sahip olması gerekir. Şemayı doğru yerde kullanırsanız Google’dan yıldız alabilirsiniz. Bu, kullanıcıların içeriğinizi derecelendirmesini ve sitenin SEO’sunu iyileştirmesini sağlayacaktır.
Şema kodları sitenin hangi bölümlerinde kullanılıyor?
Dikkat etmeniz gereken önemli bir konu da her site sayfasının bir şema kodunun bulunmasıdır. Bu kodlar Google’a farklı bilgiler aktarır. Aklınıza şu soru gelebilir: Sitenin her sayfasındaki bilgilerin anlamı nedir? Web sitesi sayfalarında bir dizi fotoğraf, metin, video vb. bulunur.
Bu bileşenlerin her biri, Google’ın sitenizi okuyarak ve sıralayarak sitenizin doğasını anlayabileceği bir dizi koda sahiptir. Elbette yeni başlayan web sitelerinin de şema kullanması gerektiğini unutmayın.
SEO ve şema arasındaki ilişkinin incelenmesi
SEO nasıl yapılır? SEO’da şema nedir? Bu sorular pek çok kişinin cevap aradığı en önemli sorulardan biri sayılabilir. Bir siteye SEO yapabilmek için çeşitli bileşenlerin kullanılması gerekir. Bu yöntemleri açıklamaya çalışmadan önce şu sorunun cevabını vermemiz gerekiyor: SEO ne anlama geliyor? SEO çalışması yapan ve bu yöntemin tüm püf noktalarına aşina olan kişilere SEO çalışanı denir.
Sayfa içi SEO nedir? Sitenin SEO’sunu geliştirmek için kullanılması gereken ilk yöntem sayfa içidir. Bu yöntemde sürekli içerik üretmeniz gerekiyor. Benzersiz içerik üretmenin önemi göz önüne alındığında, ülkede içerik üretimi için sipariş verebileceğiniz birçok firma bulunmaktadır.
Sayfa dışı SEO kullanılabilecek başka bir yöntemdir. Bu yöntemde bağlantının doğru şekilde yapılması gerekmektedir. Üçüncü yöntem ise teknik SEO’dur. Şema, teknik SEO’nun bir alt kümesidir. Teknik SEO sitenin teknik sorunlarını çözmek için kullanılır.
Şema türlerini tanıma
Şimdiye kadar SEO’da şema ile ilgili makale nedir? Açıklamalar yapıldı. Şemanın da birkaç farklı türü olduğunu bilmek sizin için ilginç olabilir. SEO uzmanları ihtiyaçlarına göre şemaları kullanabilirler. Aşağıda bu şemaları tanıtacağız.
- Organizasyon şeması
- Kişinin şeması
- Yerel işletmelerin şeması
- Ürün şeması ve öneri sistemi
- İçerik haritası şeması
- Makalenin şeması
- Video şeması
- Etkinlik şeması
- Tarif şeması
- İnceleme/Derecelendirme şeması
- Sık sorulan soruların şeması
Bu şemaların her birinin kullanılabilecek bir dizi özelliği vardır. SEO uzmanları bu şemalara oldukça aşinadır ve bunları nasıl kullanacaklarını bilirler.
Son söz
Bu bağlamda SEO’da şemanın ne olduğu tartışılmaya çalışılmıştır. Tam açıklamalar sağlayın. Bu günlerde dolandırıcılık piyasası her zamankinden daha sıcak. Birçok SEO uzmanı siyah şapka SEO yöntemlerini kullanmaya çalışır. Black hat SEO’nun ne olduğunu bilmiyorsanız, yetkisiz SEO yöntemleri kullanarak web sitenizi Google’da üst bağlantılara yerleştirmeye çalıştığını söylemeliyiz.