blog posts

Web Semineri

Web Semineri Pazarlaması Nedir?

Web semineri pazarlamasına aşina olmak için öncelikle bir web semineri tanımlayacağız. “Webinar” kelimesi, “web” ve “seminer” kelimelerinin birleşiminden oluşuyor ve bu da ne anlama geldiğini gösteriyor! Çevrimiçi ve canlı (gerçek zamanlı) bir seminer, ders veya sunuma “web semineri” adı verilebilir. Web seminerleri, eğitim (çevrimiçi kurslar, çevrimiçi sınıflar, eğitim oturumları, atölye çalışmaları, ustalık sınıfları vb.), şirket içi eğitim (çalışanlarınız için) ve ürün tanıtımları (ürününüzü veya hizmetinizi gösteren) gibi çok çeşitli içerikler sağlayabilir. .

Pazarlama web semineri

Bu makalede, genellikle eğitim içeriği, sektör öngörüsü veya ürün veya yazılım pazarlaması içeren pazarlama web seminerlerini inceleyeceğiz. Soru sorarak yazının ana konusunu inceleyeceğiz.

Web seminerleri neden pazarlama stratejinizin önemli bir parçası?

Web seminerleri, özellikle B2B pazarlamacılar için bir iletişim zinciri oluşturmak için mükemmel bir araç olabilir. Günümüzde web seminerleri yüz yüze toplantıların, etkinliklerin ve ticari fuarların yerini alarak pazarlama stratejilerinin çok etkili ve önemli bir parçası haline geldi. Biraz değişiklik yaparak aynı pazarlama ve satış hedeflerine web seminerleri aracılığıyla ulaşabilirsiniz. Örneğin, web seminerlerini aşağıdaki amaçlarla kullanabilirsiniz:

  • Mevcut müşterilerle, potansiyel müşterilerle ve sektördeki benzerleriyle ilişkiler kurun.
  • Sektör uzmanlığınızı paylaşarak entelektüel gündeminizi oluşturun.
  • Webinar katılımcılarının iletişim bilgilerini alarak bir iletişim zinciri oluşturun.
  • Gelir, bir iletişim zinciri oluşturmanın nihai amacının bunları gelire dönüştürmek olduğunu söylemeye gerek yok.

Bir web semineri pazarlama stratejisi oluşturmaya başlamak için başka bir temel soruyu ele almamız gerekiyor.

 

 

 

Web semineri hunisi nedir?

Etkinlikleri ve ticari fuarları planlarken pazarlama ve satış hunisini düşündüğünüz gibi, web seminerlerinizi planlarken de web semineri hunisini dikkate almalısınız. Potansiyel web semineri katılımcıları web semineri dönüşüm huninizi oluşturur. Burada “potansiyeli” vurguluyoruz.

Çünkü web seminerinize kaydolan ancak katılmayan katılımcılar hala web semineri dönüşüm huninizin önemli bir parçasıdır. Nihai hedefiniz, potansiyel web semineri katılımcılarınızı dönüşüm hunisinin tamamında aşağı taşımak ve onları müşterilere dönüştürmek olmalıdır. Huniyi üç ana bölüme ayırabiliriz:

1- Huninin üst kısmı

Bu bölüm webinar tarihinden önce bir webinar pazarlama stratejisi oluşturularak güçlendirilir. Web seminerinizi ilgili tüm kanallarda ve kaynaklarda tanıttığınız zaman.

2- Huninin ortası

Web semineri sırasında markanızın değer katabileceğini kanıtlayarak, web semineri katılımcılarınızı dönüşüm hunisinin ortasına çekme şansınız artacaktır. Web seminerinin niteliğine ve web semineri pazarlama stratejinize bağlı olarak bu, yumuşak bir baskı (yalnızca sektör uzmanlığını paylaşarak) veya sert bir baskı (ürününüzü, hizmetinizi veya yazılımınızı sergileyerek) olabilir.

Ancak web semineri dönüşüm huninizin, web seminerine kaydolan ancak herhangi bir nedenle katılamayan potansiyel katılımcıları da içerdiğini unutmayın. Etkinlikten sonra web semineri kaydını ve hatta bir dizi tanıtım e-postası göndererek bu potansiyel katılımcıları web semineri huninizden aşağıya çekebilirsiniz.

3- Huninin alt kısmı

Diyelim ki takip eden bilgilendirici ve eğitici e-postalarınıza olumlu yanıtlar aldınız. Bu durumda, web semineri katılımcılarınızı dönüşüm hunisine sokma ve onları müşterilere dönüştürme konusunda gerçek bir şansınız var!
İşte bu noktada satış stratejiniz devreye giriyor. Yukarıdaki soruyu yanıtladıktan sonra şu sorunun yanıtını vermek istiyoruz: “Başarılı bir web semineri nasıl yürütülür?” Başarılı bir web semineri oluşturmanıza yardımcı olacak bazı kritik adımlar ve web semineri pazarlaması için en iyi uygulamaları burada bulabilirsiniz.

 

 

Web Semineri Pazarlamasında En İyi Uygulamalar

Web semineriniz için stratejik bir plan tasarlayın!

önce net hedeflere ve kişilere sahip olmak, hazırlamak için doğru içerik türünü belirlemenize ve pazarlama planınıza ince ayar yapmanıza yardımcı olacaktır. Potansiyel müşterilerinizin ve müşterilerinizin bugün karşılaştığı sorunları öğrenmek için satış, destek ve satış sonrası ekiplerinize ulaşın.

Bu sorunlara çözüm üretmek stratejik planınızın odak noktası olmalıdır. Bu adımı göz ardı ederseniz, harika içerikler üretip bunu yanlış kitleye pazarladığınız için çabalarınız boşa gidebilir! Ayrıca şirketinizin stratejik hedeflerine uygun olmayan bir hedef kitlenin ilgisini çeken içerikler de oluşturuyor olabilirsiniz. Bu nedenle, web semineri pazarlama stratejinizin başlangıcından itibaren işletmenizin kârlılığını net tutun. Bu adımın bir parçası olarak, beklenen katılımcıları da belirlemeli ve iş ihtiyaçlarınıza en uygun web semineri yazılımını veya platformunu belirlemelisiniz.

Tarihinizi ve sürenizi seçin.

Web seminerini hazırlamak ve hedef kitleye değer katan kaliteli içerik sağladığınızdan emin olmak için pazarlama web seminerinden önce kendinize en az bir ay süre verin. Web Seminerlerinin Durumu raporunun son iki yıldaki en önemli bulgularından biri, Salı gününün bir web seminerine ev sahipliği yapmak için en iyi gün olduğudur. Elbette çoğu ölçümde olduğu gibi denemeler yapmalı ve sizin için neyin işe yaradığını görmelisiniz.

Hedef kitleniz ve bölgeniz için neyin en iyi sonucu verdiğini görmek için haftanın farklı günleri ve günün saatleri için testler yapın. Web seminerlerinizin ideal süresi için de testler yapmanızın faydası olacaktır. Geçtiğimiz yıllarda webinarların ortalama süresinin 84 dakika olduğu belirtiliyor. Hedef kitleniz daha çok zengin ve uzun içeriklerden ziyade daha kısa, hedef kitlenin ihtiyaçlarına cevap veren uzun içerikleri tercih edebilir.

İçeriğiniz stratejik planınızda belirlediğiniz hedef kitleyle eşleşmelidir. Aynı zamanda günümüzün zamanına ve sektör trendlerine de uygun olmalıdır. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını anlamak için hızlı bir aramayı veya Google Trendler’i kullanabilirsiniz. İçeriğiniz size ve markanıza özel olmalıdır. Yüzbinlerce web seminerinin işletmenizle alakalı olduğunu, dolayısıyla sizinkinin öne çıkması gerektiğini unutmayın. Doldurabileceğiniz bilgi boşluklarını belirlemek için hızlı bir rekabet analizi yapın.

Bir giriş sayfası oluşturun.

Daha önce de belirtildiği gibi potansiyel müşteri yaratmak, bir pazarlama web seminerine ev sahipliği yapmanın en önemli faydalarından biridir. Bunu elde etmek için kullanımı kolay, anlaşılır ve kapsamlı bir açılış sayfanıza sahip olmanız gerekir. Veritabanınıza zincir eklemek için ihtiyacınız olan alanları girin (örn. isim, şirket, e-posta, telefon numarası, sektör vb.).

Sayfanın görsel olarak çekici olmasını sağlamak için tasarım ekibinizle birlikte çalışın; Kötü tasarlanmış sayfaların zayıf iletişime yol açtığı kanıtlanmıştır! Bu sayfada ayrıca web seminerleriyle ilgili tüm önemli bilgileri açık ve öz bir şekilde ekleyin. Tarihi, saati ve konuşmacıları özellikle vurgulayın. Bu, potansiyel müşterilerinizin arayacağı kritik bilgilerdir.

 

 

 

Web semineriniz için bir pazarlama planı düşünün.

Web semineri tarihini seçtikten sonra, web seminerinizi hazırlamak ve tanıtmak için ne kadar zamanınız olacağını belirleyecektir. Unutmayın, harika içeriğe sahip harika bir web seminerinin, eğer izleyiciniz yoksa hiçbir anlamı yoktur! Web seminerinizi tanıtmak, hazırlanmak kadar önemlidir. Web seminerinizi duyurmak için çok kanallı bir pazarlama planı oluşturun.

Şu kanalları göz önünde bulundurun: sosyal medya pazarlaması, reklamcılık, etkileyici pazarlama, e-posta pazarlaması ve ücretli ortaklıklar. Ağınızın burada önemli bir pazarlama kanalı olduğunu unutmayın. LinkedIn‘deki bağlantılarınız , Twitter’daki takipçileriniz, Facebook marka sayfanızın hayranları vb. muhtemelen ne söylediğinizi duymak isteyecektir. Sonuçta sizi bu noktaya kadar bir sebepten dolayı takip ettiler!

Profesyonel bir ipucu: Etkileyici bir kişi, iş ortağı veya sektörünüzdeki bir uzmanla bir pazarlama web semineri düzenlerseniz, bunları kullanarak potansiyel hedef kitlenizi otomatik olarak artıracaksınız.

 

Sunum içeriğini görsel görsellerle hazırlayın.

Kendinizi ve şirketinizi tanıtarak programa başlayın; Bu bölümde çok fazla satış yapabileceğinizi unutmayın, o yüzden en iyi tanıtımı düşünün! Hedef kitlenize kendiniz hakkında konuşmak veya ürününüzü tanıtmak için burada olduğunuz izlenimini vererek en başından onları kaybetmek istemezsiniz.

Sunmayı düşündüğünüz değere ve hizmete odaklanın ve kararı ve tercihi katılımcılarınıza bırakın! Ayrıca sınavlar ve soruların cevaplanması karşılığında webinar sonunda açıklanacak bir ödül vaad ederek onları sonuna kadar kalmaya teşvik edebilirsiniz.

Çoğu zaman sunumların içeriğine ince ayar yapmak için o kadar çok zaman harcıyoruz ki aynı derecede önemli bir adımı atlıyoruz: içeriği görsel olarak çekici bir şekilde sunmak! Katılımcıların web semineri içeriğinde harcadığı ortalama süre 53 dakikadır. Bu nedenle görsel olarak çekici içerik burada büyük bir değer olabilir.

 

 

İzleyicilerin ilgisini çekin

Evet, görsel olarak çekici içerik, hedef kitlenin dikkatinin canlı tutulmasına yardımcı olabilir. Ancak aynı zamanda izleyicilerinizle aktif bir şekilde etkileşime geçmeniz de gerekiyor! Bunun için standart araçlar, web semineri boyunca sorulan etkileşimli anketler, sorular ve yanıtlardır. Bu yalnızca hedef kitlenizin ilgisini canlı tutmanın harika bir yolu değil, aynı zamanda anında heyecan verici bilgiler oluşturmanın da harika bir yoludur.

Katılımcıların birbirleriyle yazılı sohbet yoluyla konuşmasına olanak tanıyan web semineri platformları da izleyici katılımına yardımcı olur. Son olarak ödül veya hediye vermek de etkileşimin başka bir yoludur. Hedef kitlenize ücretsiz bir teklif sunabiliyorsanız bunu yapın! Örneğin, ücretli içeriği katılımcılar için erişilebilir hale getirebilir veya onlara ürün veya hizmetinizin ücretsiz bir demosunu sunabilirsiniz. Bunu yapmak ağızlarında güzel ve tatlı bir tat bırakır!

Test sürüşü

Gürültü seviyelerini kontrol edebileceğiniz bir yer bulun. Bu oldukça zorlu olabilir; Kurulumunuzun minimum kesintiyle mümkün olduğunca sorunsuz ilerlemesini sağlamak için elinizden gelenin en iyisini yapın. Web seminerinizi test edin. Bir meslektaşınız veya arkadaşınızla pratik yapın ve etkinlikten önce test yapın. Web semineri için ayrılan süreyi aşmadığından emin olmak için sahte bir sunum yapın ve soru ve yanıtlara yer bırakın. Bir web seminerine ev sahipliği yapıyorsanız, tutarlı bir akış oluşturmak için ortak sunucularınızla pratik yapmalısınız.

Web seminerini başlamadan önce notlarla başlatın.

Web semineriniz için seçtiğiniz formatı hedef kitlenize net bir şekilde açıklayın. Örneğin web seminerinde soruların nasıl sorulması gerektiğini açıklayın. Bu soru web seminerinin sonunda el kaldırma yoluyla mı, yazılı olarak mı yoksa sesli sohbetle mi sorulacak? Her mücadeleden sonra veya panel formatında ise sonunda soru-cevap var mı?

Etkileşimli özellikleri (anketler vb.) seçerseniz, web seminerini talimatlarla bölmek yerine, başlangıçta nasıl çalıştığını açıklamalısınız. Hedef kitlenizin web semineriniz hakkında belirli bir hashtag kullanarak tweet atmasını istiyorsanız bunu başlangıçta belirtin!

Web seminerinden sonra katılımcılarınızı unutmayın.

Huni ve web semineri bölümümüz, potansiyel web semineri katılımcılarını eğitim ve farkındalık yoluyla huninin sonuna kadar yönlendirmenin öneminden bahsetti. Web seminerinden sonra pazarlama web seminerinizin kaydını paylaşın. Bu sizi hedef kitlenizin aklında tutacak ve gelecekte size başvurabilirler. Aynı e-posta veya e-posta serisinde, markanız, ürününüz ve hizmetiniz hakkında ve bunların onlara nasıl fayda sağlayabileceği hakkında daha fazla bilgi paylaşarak web semineri katılımcılarınızı büyütmeye ve eğitmeye başlayın.

Bunu ne kadar kişiselleştirirseniz (kişiliğe veya sektöre göre), olumlu yanıt alma şansınız o kadar artar. Ayrıca web seminerinize katılan katılımcılar ve kaydolan ancak katılmayan potansiyel katılımcılar için ayrı e-posta akışları oluşturmanız da yardımcı olacaktır.

Amacınız mümkün olduğu kadar çok sayıda potansiyel müşteriyi beslemek ve büyütmek olmalıdır, böylece satış ekibiniz sonunda onları müşteriye dönüştürür. Bu adım web seminerinden sonra gerçekleşse de, herhangi bir gecikme olmadığından emin olmak için bunu web semineri planlamanız sırasında önceden hazırlamalısınız. Katılımcı listesinin web seminerinden sonra yüklenmesi için otomatik e-posta gönderimini ayarlayın.

 

 

Artık web semineri pazarlamasının tüm yönlerini ele aldığımıza göre, muhtemelen bir sonraki web semineriniz için hangi çevrimiçi sınıf özellikli aracı veya web semineri platformunu kullanacağınızı merak ediyorsunuzdur? Her birinin avantajları ve sınırlamaları olan birçok farklı web semineri platformu vardır. İçinde