blog posts

pazarlama

AI ve dijital pazarlama

AI ve dijital pazarlama

Google’ın satın aldığı yapay zeka şirketi DeepMind’ın kurucusu Demis Hasabis’e göre AI şu şekilde tanımlanıyor:

yapay zeka, “makineleri akıllı hale getirme bilimi” dir. Reklam dünyasında söz sahibi olmayı planlıyorsanız yapay zeka kullanımı günümüz dünyasının gereksinimlerinden biridir. Reklamcılıkta yapay zeka, farklı reklam kanallarımızın verilerini yönetmemize ve analiz etmemize yardımcı olur.

Ayrıca, büyük miktarda verinin analizine dayalı olarak reklamlarımızın hedef kitlesini belirlememize yardımcı olur.

Bu yazımızda yapay zeka kavramını, yapay zekanın reklamcılıktaki uygulamalarını ve bize yardımcı olabilecek örneklerini tanıyacağız.

 

Yapay zeka nedir?

Yapay zeka, insanın analitik görevlerini yerine getirebilen makinelerdir. Okuma, yazma, metni anlama, nesneleri görme ve tanımlama, dinleme ve dili anlama gibi görevler.

Temel olarak yapay zeka, makinelerin öğrenmesini sağlayan şeydir. Geleneksel teknolojinin aksine yapay zeka, verilerdeki kalıpları tanımlayabilir ve ardından bu kalıplara dayalı tahminler yapmayı öğrenebilir. Daha sonra zaman içinde daha iyi ve daha iyi tahminler yapmak için sonuçlarından öğrenebilir.

İlk başta, bu kavram size karmaşık gelebilir. Ama yapay zekayı gün içinde birçok kez kullandığınızı bilmeniz gerekiyor!

Örneğin Gmail ve Google Dokümanlar, ne yazdığınızı anlamak ve ardından ne yazmak üzere olduğunuzu tahmin etmek için yapay zekayı kullanır.

Bir iPhone kullanıyorsanız, Siri’nin sesli komutları anlamak ve hangi yanıtların en anlamlı olduğunu tahmin etmek için yapay zeka kullandığını bilmeniz gerekir.

 

Reklamcılıkta yapay zeka kullanmak neden gerekli?

Geçmişte reklam sadece grafik tasarım ve metin yazarlığı yardımıyla yapılıyordu. Ancak yavaş yavaş, reklamverenlerin en fazla getiriyi elde etmek için reklam paralarını nasıl harcayacaklarını bilmeleri önemli hale geldi.

Bunun için çok çeşitli verileri analiz edebilmeniz ve hangi reklamların size en fazla getiriyi sağlayabileceğini tahmin edebilmeniz gerekir. Reklamcılıkta yapay zekanın yardımınıza geldiği yer burasıdır!

AI, tüketici tercihlerini ve davranışlarını otomatik olarak belirleyerek hedeflenen pazarlama kampanyalarına olanak tanır. Reklamverenler, müşteri tercihlerini ve davranışlarını anlayarak etkili olma olasılığı daha yüksek olan daha kişiselleştirilmiş reklamlar oluşturabilir.

Mevcut dijital dalgada markalar, reklam hedeflemeyi iyileştirmek için makine öğrenimi tekniklerini kullanıyor. The Times of India’ya göre, “AI’nın dünya çapındaki küresel reklam harcamalarının yüzde 80’ini oluşturması bekleniyor.”

Ayrıca reklamlarınızda yapay zeka, mesajınızı müşteriye özlü ve ikna edici bir şekilde iletmenize yardımcı olacaktır.

 

Reklamcılık sektöründe insan mı daha güçlü yoksa yapay zeka mı?

Yaratıcılık ve strateji oluşturma söz konusu olduğunda, biz insanlar harikayız. Reklamcılığın büyük sloganlar yazmakla sınırlı olduğu bir zamanda, insanlar harika şeyler yapabilirdi.

Ancak günümüz dünyası, veri analizi dünyasıdır. Şu anda elimizdeki tüm verileri, kampanyaları iyileştirmek için harekete geçecek kadar hızlı bir şekilde analiz edemiyoruz. En iyi sonuçları almak için yüzlerce veya binlerce reklam türünü, hedeflemeyi ve bütçeyi yönetemiyoruz.

Yapay zeka tüm bunları ve daha fazlasını yapabilir. Bu nedenle yapay zekaya yeteneğinizi ve hızınızı katlayan güçlü bir araç olarak bakmanızı ve reklamlarınızda yapay zekadan yararlanmanızı ciddi anlamda tavsiye ediyoruz.

 

Yapay zekayı reklamcılıkta nasıl kullanabiliriz?

İleri görüşlü şirketler yapay zekayı şu amaçlarla kullanıyor:

Reklam bütçelerinin mecralarda ve farklı kitleler arasında paylaştırılması
KPI’ları karşılamak için reklam bütçelerini otomatik olarak ayarlayın
Yeni reklam kitleleri ve fırsatları bulma
İzleyici kişiliğinin doğru tanımı
Rakipleri reklam maliyetleri, kreatifleri ve stratejileri açısından analiz etmek
Yaratıcı metin yazarlığı
Tüketiciler için reklam mesajlarının ve görsellerinin kişiselleştirilmesi
Kampanya başlatmadan önce reklamların performansını tahmin etme
Yeniden hedeflemeyi reklamcılıkta kullanma

Bunları da yapabilirsiniz.

Reklamcılıkta yapay zekayı kullanmak için araçlar

Bu yazımızın devamında sizlere reklamcılıkta yapay zekanın vakalarını ve araçlarını tanıtacağız.

 

 

ChatGPT yardımıyla metin içeriği oluşturma

Basit metin içeriğinizi oluşturma görevini yapay zeka araçlarına emanet edebilirsiniz. Şu anda, çeşitli haber ajansları bu teknolojiyi spor müsabakalarının sonuçlarının duyurulması ve finansal piyasalar gibi haber alanında kullanıyor. Bu yöntemin en önemli avantajı içerik üretim maliyetlerinin düşürülmesidir.

İçerik oluşturmaya yönelik en yeni yapay zeka aracı ChatGPT’dir. Doğal bir dil işleme sistemi olan bu yapay zeka hızla büyüyor. Öte yandan bu yapay zeka ne kadar çok kullanılırsa işlem gücü o kadar iyi olacaktır.

Bu yapay zekayı reklamcılıkta kullanmak için openai.com adresine gidin. Ardından alt menüden chatgpt’yi seçin.

Ardından, e-postanızı ve şifrenizi seçin. E-postayı onayladıktan sonra, bir kullanıcı adı seçme zamanı.

Tebrikler! Artık ChatGPT‘ye sorularınızı sorabilir ve ondan makale yazarken yardım isteyebilirsiniz.

Bu yapay zeka size reklam konusunda yardımcı olabilir, ancak birkaç şeyi hatırlamanız gerekir:

Düzgün ve işlevsel içerikler üretmek için üretilen içeriği yeniden yazmak gerekir.

Bu yapay zekadan iyi bir çıktı alabilmek için ona açık ve yerinde sorular sormalısınız.

İstediğiniz makaleyi birkaç detaylı soru şeklinde sorarsanız ve son olarak cevapları birleştirirseniz daha iyi bir sonuç alırsınız.

Bu yapay zekanın yalan haber üretme ihtimalinin olduğunu bilin.

Bu yapay zekayı matematik, fizik, programlama vb. için de kullanabilirsiniz.

 

Albert’in yardımıyla reklamları optimize etme

Yapay zekanın reklamcılıkta kullanımından bahsettiğimizde, yaratıcı reklam üretimi muhtemelen yapay zekanın yakın zamanda yapmayacağı bir adım.

Ancak reklamların yaratıcı optimizasyonu, yapay zekanın bize çok yardımcı olabileceği bir alandır. Yapay zeka, optimum boyut ve yazı tipi, daha iyi renk vb. belirleme açısından iki reklamın geri bildirimlerini karşılaştırmamıza ve reklamlarımızı optimize etmemize yardımcı olur.

Albert bu alanda bize yardımcı olan bir yapay zekadır. Pazarlama ve yayıncı Zoomd’un bir bölümü olan Albert AI’da ürün başkan yardımcısı Nir Huberman, “Albert insanlardan daha metodiktir” diyor. Performansı etkileyen her potansiyel parametreyi analiz eder ve analiz eder ve her birini test eder.

Birkaç farklı reklam afişini test edebileceğinizi ve ardından yalnızca birkaç tıklamayla hangisinin izleyicilerin daha fazla ilgisini çektiğini kontrol edebileceğinizi varsayalım. Albert AI sizin için bunu yapar.

Albert, pazarlamacılara ve ajanslara farklı şekillerde yardımcı olur. Kampanya ve mesajlaşma stratejilerini tanımlamaktan, kitle segmentleri ve platformlarında reklam oluşturmaya ve optimize etmeye kadar. Kampanya performansını sürekli optimize etmek için 7/24 çalışan Albert’in yapay zekası, pazarlamacı ve ajans ekiplerini tamamlayarak onlara daha akıllı, daha verimli ve etkili olmaları için içgörü sağlıyor.

 

 

 

Google yapay zekasını (DSA) kullanan dinamik arama ağı reklamları

Dinamik Arama Ağı Reklamları (DSA), geleneksel arama stratejilerine karşı çalışan arama ağı kampanyalarıdır.

Tipik olarak, anahtar kelime araştırmanızı yapar, anahtar kelimelerinizi gruplandırır ve ardından reklamınızı ve açılış sayfası metninizi reklam grubuyla eşleştirirsiniz.

DSA’larla tek yapmanız gereken, tanıtmak istediğiniz açılış sayfalarını seçmektir ve gerisini Google halleder. Google’ın yapay zekası, açılış sayfalarınızı tarar, sizin için anahtar kelimeleri seçer ve ardından doğru reklam başlıkları oluşturur.

Daha fazla güven için, bu yapay zekayı sitenizin küçük bir bölümünde veya belki de blogunuzda veya kaynaklarınız için deneyerek başlayabilir ve işin çoğunu sizin için nasıl yaptığını görebilirsiniz. Alakasız anahtar kelimeleri ve hatta tanıtımını yapmak istemediğiniz sayfaları kaldırdığınızdan emin olun.

DSA kampanyalarını kullanmak, yeni anahtar kelime fikirleri aramak ve reklam yazmak için zaman kazandırır.

 

Dinamik arama kampanyası nasıl oluşturulur?

  1. Google Ads hesabınızda oturum açın.
  2. Soldaki menüden Kampanyalar’a tıklayın.
  3. Artı düğmesini tıklayın, ardından Yeni Kampanya’yı seçin.
  4. Kampanyanız için bir veya daha fazla hedef seçin. Veya hedef olmadan devam etmek için Hedef olmadan kampanya oluştur’u tıklayın.
  5. İsteğe bağlı olarak, “Bu kampanyadan istediğiniz sonuçları seçin” bölümünde, müşterilerin reklamınızı gördükten sonra gerçekleştirmesini istediğiniz işlemlerin (örneğin, web sitesi ziyaretleri, telefon aramaları veya uygulama indirmeleri) yanındaki kutuyu işaretleyin.
  6. İlgili ayrıntıları girin.
  7. Kampanya türünüz olarak Arama’yı seçin.
  8. Kampanyadan almak istediğiniz sonuçları seçin.
  9. Devam’ı tıklayın.
  10. Kampanyanıza bir ad verin ve hedeflemek istediğiniz yerleri, kullanmak istediğiniz dilleri ve bütçenizi girin.
  11. Google’ın tekliflerinizi optimize etmesini istiyorsanız, “Teklif Verme” bölümünde bir otomatik teklif verme stratejisi seçin. Hedef EBM veya gelişmiş TBM seçenekleri iyi bir seçim olabilir.
  12. Teklif limitinizi (isteğe bağlı) ve bütçenizi girin.
  13. Bir sonraki adıma geçmek için Kaydet ve Devam Et’i tıklayın.
  14. Kampanya ayarlarınızı gözden geçirin ve Kampanyayı Yayınla’ya tıklayın.
  15. Yeni arama kampanyanızı oluşturduktan sonra soldaki sayfa menüsünden Ayarlar’ı tıklayın.
  16. Dinamik arama ağı reklamı ayarlarını seçin.
  17. Web sitenizin etki alanını girin ve web sitenizin dilini seçin.
  18. Kaydet’i tıklayın.

Günümüzde yapay zekanın reklamcılıkta kullanılması bir zorunluluk haline gelmiştir. Rakiplerinizin önünde kalmak istiyorsanız, AI reklamcılığıyla bugün çalışmaya başlamanızı öneririz.