Şema İşaretleme Nedir ve SEO İçin Neden Önemlidir?
Muhtemelen Şema biçimlendirmesi hakkında bir şeyler duymuşsunuzdur ve bu konuda daha fazla bilgi edinmek istiyorsunuz, bu nedenle bu yazıda Ded9 ile kalın.
Şema İşaretlemeyi Kullanarak sitenizi yavaş makineler için basitleştirin.
Şema biçimlendirme ve buna benzer talimatlar yıllardır var olmasına rağmen, çok az site onu kullanma zahmetine katlandı ve elbette çok azı şema biçimlendirme kodunun ne olduğunu veya ne için olduğunu bilmiyordu. Ne için kullanıyorlar? Ancak utanmanıza gerek yok, şema hakkındaki her bir sorunuzu yanıtlamak ve şemanın neden SEO stratejinizin ayrılmaz bir parçası olarak kullanılması gerektiğini anlatmak için buradayız.
SEO Açılımı Nedir?
SEO’nun açılımı: Search Engine Optimization. İngilizce kelimelerin kısaltılması olan SEO’nun Türkçe karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu’dur.
SEO Neden Gereklidir? Neden Önemlidir?
SEO’nun amacı web sitelerini Google ya da hedeflenen arama motorunda kelime bazlı üst sıralara çıkarmaktır. Üst sıralarda yer alan web sayfaları daha fazla tıklama alırlar. Fazla ziyaretçi her web girişimcisini mutlu eder ama burada asıl önemli olan nitelikli kullanıcı sayısıdır. Yani Arama Motoru Optimizasyonunu daha fazla ziyaretçi almak için değil daha fazla nitelikli ziyaretçi almak için yapmalısınız.
Bu konuda tecrübe sahibi değilseniz bir SEO uzmanı ile çalışmalara başlayabilirsiniz. Doğru uzmanı bulup bulmadığınız konusunda emin olmanızı öneririm. Çünkü bilinsizce yapılan çalışmalar sitenize ciddi zararlar verebilir. Çoğu uzman genellikle aşağıdaki hizmetleri sunarlar:
- Sitenizin Genel Yapısını İnceleme.
- Sitenizin İçeriklerini İnceleme, Revize ve Yeni İçerik Önerilerinde Bulunma.
- Web Sitenizin Google ve Diğer Arama Motorlarına Göre Geliştirilmesi İçin Önerilerde Bulunma.
- Anahtar Kelime Araştırması.
- Rakip ve Sektör Analizi.
- SEO Eğitimi.
- Site Dışı Stratejilerin Geliştirilmesi ve Uygulanması.
- Profesyonel ve Anlaşılır SEO Raporlarının Hazırlanması.
Arama Motorları Nasıl Çalışır?
SERP’deki sonuçları belirleyen bir çok faktör var, ancak en önemlileri arasında alaka düzeyi, uzmanlık ve güven bulunuyor. Bu sinyalleri anlamanız ve sitenizi bunlara göre optimize etmeniz web sitenize fayda sağlayacaktır. Google ve diğer arama motorları kullanıcılarına yalnızca en alakalı ve yetkin sonuçları sunmak istediği için bu faktörleri dikkate almak şart.
SEO Nedir, Doğal SEO Çalışması Nasıl Yapılır?
SEO kelimesi, “Search Engine Optimization” ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. SEO çalışmasını inceleyecek olursak; isminden de anlaşılacağı üzere, internet projelerinin arama motorlarına belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve bu sayede sitelerin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz. SEO ile web siteleri, Google başta olmak üzere tüm arama motorlarında daha görünür olur ve trafiklerini artırır.
Site içi SEO, bir kalite çalışmasıdır. Google botlarının rahat gezindiği ve kullanıcıların uzun zaman geçirdiği siteler, kalite kavramına örnektir. Arama motorları web sitelerine, bazı kurallar dahilinde, kalite puanları vermektedir. Bu kalite puanlarını etkileyen ana maddeler; sitemizin genelinde kullandığımız metin ve görsel içeriklerimiz, temiz ve hızlı kod yapısı, kullanıcı dostu ara yüz ve belli başlı arama motoru etiketleridir.
Site içi optimizasyonunda temel amacımız, kaliteli ve kullanıcı yararı olduğumuzu arama motorlarına kanıtlamak ve arama motorlarına sitemizi tarayabilmesi konusunda yardımcı olmaktır.
Site içeriğimizde kullandığımız metinlerin özgün ve okuyuculara keyif veren bir akışta olması en önemli konular arasındadır. Bunun yanında, imla hatalarının olmadığı, dil bilgisi kurallarına uyan, noktalama işaretlerine özen gösterilerek yazılan yazılar, kaliteli içeriğin temelini oluşturur. Sitemiz için hazırladığımız yazılar ne kadar kaliteli ve doğal olursa, o kadar kişi içeriklerimizi okuyacak ve sayfamızda zaman geçirecektir.
Sayfalarımızda kullandığımız görsellerimiz de en az metin içeriklerimiz kadar önem teşkil etmektedir. Site genelinde kullandığımız görsellerimizin özgün ve kaliteli olması hem sitemizin kalite puanını yükseltecek hem de ziyaretçilerimizin gözünde özgün bir izlenim bırakacaktır.
Kullanıcı Dostu Web Sitesi
Google’da yükselmenin belki de en önemli yapı taşlarından olan, kullanıcı deneyimini biraz değerlendirmeye alalım. İnternet projelerinde, ziyaretçiyi yanıltan yönlendirmeler, akılda kalmayan ve uzun URL yapıları ve kalitesiz tasarımlar gibi konular, kullanıcı odaklı olmamanın yanında, botların da dikkatini çekerek kalitemizi düşürmektedir.
Kullanıcı dostu bir web sitesine örnek vermek gerekirse, düzen ve erişilebilirlik ana maddelerimiz arasında olmalıdır. Her yaştaki ve seviyedeki insanın rahatlıkla sitemizi kullanabiliyor olması gerekiyor. Yazı fontları, site renkleri ve iç bağlantılara önem veren projeler adım adım başarıya ulaşacaktır diyebiliriz. SEO’nun aslında asıl amacı, kullanıcılara kaliteli ve yararlı bilgiler sunabilmektir. Unutmamak gerekir ki kullanıcı dostu bir web sitesi, aynı zamanda arama motoru dostudur.
Şema nedir?
Şema, belirli ve önceden belirlenmiş bir şekilde siteye yerleştirilen küçük bilgi parçaları kümesidir. Bu işaretleme çalışması yöntemi, site bilgilerinin analizini arama motorları için çok daha kolay ve etkili hale getirir ve arama motorları, kullanıcının aradığı soruyla ilgili sonuçları görüntüleyebilir.
Schema.org nedir?
Schema.org, 2011 yılında Google, Yahoo ve Bing gibi büyük arama motorlarının ticari ortağı olarak faaliyetlerine başlamıştır ve biçimlendirme dilinin standartlaştırılmasından ve entegrasyonundan sorumludur. Bu sitedeki yönergeler çoğu arama motoru için anlaşılır niteliktedir ve sitede pek çok pratik örnek bulunabilir.
İlginçtir ki, Schema biçimlendirme dilini kullanıma sunmanın en önemli amacı, onu geri bağlantılarla değiştirmek ve bağlantı değerini azaltmaktı.
Şema işaretlemesi nasıl kullanılır?
Şema, diğer biçimlendirme kodları gibi sayfanın içeriğine yerleştirilir. Arama motorlarının sayfada ek bilgi dolaşmasını önlemek için şema öğeleri ve ilgili nitelikler doğrudan HTML koduna yerleştirilir.
Örneğin siteniz film tanıtım alanında aktifse Google robotlarını sitenizden daha iyi anlamak için güzel çözümler var. Şema işaretlemesini kullanarak Google’a doğrudan bir filmden bahsettiğinizi söyleyebilirsiniz! Bunun için schema.org sitesinde film ile ilgili spesifik standartları kullanmanız yeterlidir. Bu örnekte ikincil bilgiler arasında filmin adı, filmin türü, film duyurusunun adresi ve hatta Google robotları için yönetmenin adı yer alıyor.
Başka bir örneğe dikkatinizi çekeyim:
Tarih ve saati tanımak, arama motorları için zor bir iştir, tüm bunlar, aranan öğenin geçmiş olaylarla veya gelecek için zamanlamayla ilgili olup olmadığı, tarihlerin biçimindeki farklılıktan kaynaklanmaktadır. Gerçek şu ki, tüm bilgisayarlar gibi arama motorları da bu tür şeyleri tanımakta yavaştır. Bu örnekte Event item type niteliğinin girilmesi, bunun belirli bir zamanda meydana gelen bir olay olduğunu belirtir (görebileceğiniz gibi bu, başlangıç tarihi ve tarih saat öznitelikleri kullanılarak yapılmıştır) ve ilgili sonuçlarda görüntülenmesine neden olur. aranan konu
Etkinlik işaretlemesini kullanmak, bir etkinliği görüntülemek için çok yararlıdır, Google başlangıçta bu yöntemi şarkıcılar için başlattı ve şarkıcıların bir sonraki konserlerinin zamanını veya bir sonraki albümlerinin çıkışını sağlamaktan başka bir amacı yoktu. Aşağıdaki resim, Google sonuçlarında bir etkinliğin gösterilmesine bir örnektir.
Şema işaretleme SEO’yu iyileştirebilir mi?
HTML kodunuz şema meta verileri içerdiğinde, arama motorları içeriğinizin içeriğini daha kolay yorumlayabilir ve dolayısıyla bu sorun, sitenizin görünürlüğünü ve ana anahtar kelimenin Google tarafından tanınmasını artırır.
HTML kodunda şema biçimlendirme kodu veya diğer formatları kullanmanın SEO hackleme anlamına gelmediğini, bunun yerine sitede şema kullanmanın, arama motorlarının sitenizi sayfada görüntülemesine yardımcı olmanın bir yolu olduğunu bilmek gerekir. Google sonuçlarının görüntüsünü öğrenin.
Şema kullanımı arama sonuçlarındaki sıralamayı yükseltir mi?
Hayır, şimdiye kadar durum böyle değil, Google, içeriğinizin Google arama motoru arama sonuçlarındaki zengin snippet’lerini artıracak olmasına rağmen, şema işaretlemeyi kullanmanın sitenizin sıralamasını yükseltmede bir faktör olmadığını iddia etti.
Bu yöntemle sitenizin sonuçlarının görüntülenme şekli diğer rakiplerden farklı olacak ve bu basit değişiklik (örneğin derecelendirme yıldızlarının gösterilmesi) sitenizin tıklanma şansını artıracaktır. Yani Google sonuçlarında 3. sırayı almış olabilirsiniz ama sizin giriş sayınız aynı cümlede 2. olan kişiden daha fazladır.
Site sayfalarına yer işareti koymak, özellikle sitenizde yüzlerce hatta binlerce sayfa varsa zor bir iştir. İşaretleme, sitenin tüm sayfaları için manuel olarak girilmelidir, daha büyük siteler için çok daha fazla iş gerekir. Elbette birçok içerik yönetim sisteminde ve sayfa yapısının doğru planlanması ile bu işaretleme tüm ürün ve sayfalar için tek seferde yapılabilmektedir. Site yaptı.
Ama yeni başlıyorsanız veya küçük bir siteniz varsa hiç zorlanmadan şema işaretleme yapabilirsiniz. İşaretlemeyi yaptıktan sonra, tüm talimatların doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için Google’ın Yapılandırılmış Veri Test Aracını kullanın.
Sitemizdeki tüm bilgileri şema ile optimize etmeli miyiz?
Hayır, ancak şema işaretlemeyi kullanarak ne kadar fazla bilgi optimize ederseniz, sitenizin içeriğinin amacı ve doğası arama motorları için o kadar net olacaktır. Ayrıca, Google’ın sitenizin zengin snippet’ini oluşturmadan önce bu bilgi snippet’ini kullanabilmesi için belirli sayıda özellik için şema işaretlemesi oluşturmanın daha iyi olacağını unutmayın. İşaretlerden hangi bilgilerin çıkarıldığını öğrenmek için Google’ın Yapı Verileri Test Aracını kullanabilirsiniz.
schema.org sitesinde yer alan bu yapıların her birinin belirli bir amaç ve uygulama için tasarlandığını ve uygun olmayan bir yerde kullanılmasının size sonuç getirmeyeceğini unutmayın. Örneğin bir blogun yorum bölümünde ürün ve hizmetler için derecelendirme sistemi kullanmak iyi bir yöntem değildir ve Google sizin puanınızı sonuçlarında göstermeyeceği için çabalarınız sonuç vermeyecektir.
Facebook ve Twitter Kartlarında grafiği aç
Bazı pazarlamacılar, yanlışlıkla, açık grafik etiketini kullanmanın, arama motorlarına ulaşmak için şema biçimlendirme kodu sosyal medya etiketleriyle aynı anda birleştirilebildiği zaman, içeriklerini görmek için gereken tek şey olduğunu düşünürler. Daha detaylı bilgi kullanılmalıdır. Sitenizi optimize etmek ve içeriğinizin görülme şansını artırmak için şema işaretleme kodunu açık grafik etiketleriyle aynı anda kullanın.
açık grafik, site sayfalarınızı Facebook tarafından daha iyi anlaşılması için işaretler, sayfalarınız Facebook’ta paylaşıldığında veya kullanıcı Facebook web arama sistemini kullandığında bu konu çok önemli olacaktır. Ayrıca, Twitter sosyal ağı ve içinde uygun bilgilerin paylaşılması için Twitter Cards sistemi kullanılmaktadır. Bu iki sistem Schema’dan bağımsız olarak ve aynı anda kullanılabilir.
Ne zaman Google Şema projesi. Org, birçok web yöneticisi, diğer formatlarla işaretlenen bilgi türlerinin Şema biçimlendirme koduyla uyumlu olmadığından endişe duyuyordu. Google, web yöneticilerine dikkat etti ve günümüzde şema, RDF formatı ve diğer formatlarla uyumludur. var
Google arama motoru, Microdata, RDF ve Microformat olmak üzere üç biçimlendirme yöntemini de desteklediğini duyurdu, ancak web yöneticileri arasında bütünlüğü ve İnternetteki işaretlemeyi korumak için ilk önerileri Microdata yöntemini kullanmak.
Sitenizde şema biçimlendirme kodu veya başka biçimlendirme biçimleri kullanıyor musunuz? Bu yöntem başarınızda ne kadar etkili oldu? Cevabınızı yorum kısmına bırakabilirsiniz.