blog posts

CMS türlerine aşinalık

CMS türlerine aşinalık

Web sitelerinin ve intranetlerin başarılı olması için her tür CMS gereklidir ve gereklidir. Ne yazık ki, birçok şirket ve kuruluş henüz bu sisteme yeterince aşina değil. Web sitesi içeriğini yönetmek için farklı CMS veya içerik yönetim sistemleri kullanılır. Genel olarak İYS’nin içerik yönetimi uygulaması ve içerik dağıtım uygulaması olmak üzere iki unsurdan oluştuğu söylenebilir. Bu sistem, web alanında uzmanlık ve teknik olanaklara ihtiyaç duymadan web sitesi tasarımında içerik oluşturulmasına, değişiklik yapılmasına ve içeriğin belirli bir kısmının çıkarılmasına olanak tanır.

 

CMS türleri

Basit bir web sitesi oluşturmak ve tasarlamak için CMS türlerini kullanarak, programlama dillerini ve hatta HTML’yi bilmenize gerek kalmayacak. İçerik yönetim sistemi veya CMS, web sitesini oluşturur, yönetir ve optimize eder. Bu sistem sürekli olarak bir siteyi kullanıcıları için çekici ve daha iyi hale getirmeye çalışır. Bu sistemin her bir parçasında pek çok düşünce ve felsefe vardır.

Genel olarak bu sistemin, kullanıcıların sitenin sayfalarında ve gönderilerinde paylaşılan dijital içeriklerin üretimine ve düzenlenmesine katılmasına olanak sağlayan ücretsiz bir yazılım olduğu söylenebilir. Bu sistem ayrıca dijital içerik yazmanıza, yüklemenize ve düzenlemenize yardımcı olur. Bu sistemi kullanarak istediğiniz içeriğe başlık ve görsel ekleyebilir ve SEO gerçekleştirebilirsiniz.

CMS türleri, artık dijital içerik başlatma platformundan eksiksiz bir sisteme dönüşecek şekilde her geçen gün daha fazla gelişmektedir. CMS konusunda uzman olmayan sıradan insanlar, bu sistemin bir site kurmanıza izin verdiğine inanıyor. Ayrıca bu amaçla istediğiniz CMS’yi seçip kurmanızın yeterli olduğunu düşünüyorlar.

Dünya çapındaki web sitelerinin yarısından fazlasının farklı CMS türleri kullanılarak tasarlandığına dikkat edilmelidir. CMS kullanarak çeşitli web sitelerini hızlı bir şekilde başlatma yeteneği, popülaritesinin ana nedenlerinden biridir.

 

 

 

En iyi özel CMS’nin özelliklerini kontrol edin

CMS türlerinin benzersiz yetenekleri ve özellikleri vardır. Bu bölümde bu özellikleri inceleyeceğiz.

 

  • İçerik yönetimi
  • içerik teslimi
  • Elektronik Ticaret
  • kişiselleştirme
  • Analiz, analiz
  • İçerik yayınlama yönetimi
  • Çok dilli çeviri
  • Ölçeklenebilirlik veya genişletilebilirlik
  • Eğitim ve destek
  • Entegrasyon

 

 

CMS türleri

CMS türleri, tek bir kod satırı yazmaya gerek kalmadan bir web sitesi tasarlamanıza olanak tanır. İhtiyaçlarınıza göre, sizin için doğru içerik yönetim sistemini seçebilirsiniz.

 

wordpress

WordPress, blog yazmak için şu anda geliştirilen en popüler CMS türlerinden biridir ve dünyadaki sitelerin %35’inden fazlası WordPress kullanılarak tasarlanmaktadır. Bu içerik yönetim sisteminde yaklaşık 55 bin eklenti bulunmaktadır.

WordPress içerik yönetim sistemini indirebileceği ve kullanıcılara pek çok kolaylık sağlayan site .org’dur. .com aynı zamanda çevrimiçi blogları barındırır ve WordPress tabanlıdır. Bu sitede tüm .org özelliklerinin bulunmaması, site yönetiminde kısıtlamalarla karşılaşmanıza neden olmuştur.

Bu içerik yönetim sisteminde yüklü olan çok sayıda eklenti nedeniyle birçok kaynak kullanır. Barındırma şirketleri, kullanıcıların işini basitleştirmek için WordPress barındırma sunar. Web sitenizi WordPress ile tasarlamak için WordPress barındırmayı da düşünmelisiniz. Yalnızca makaleler içeren kişisel bloglar için de paylaşımlı barındırma yeterlidir.

 

 

Joomla

En popüler CMS türlerinden biri Joomla’dır. Kurulumu kolay ve kullanıcı arayüzüne sahip bu gelişmiş içerik yönetim sisteminin kullanıcı sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu eklentilerin her birinin benzersiz bir uygulaması vardır. Bu sistemde istenilen scriptlerin kurulumu sadece birkaç tıklama ile mümkündür.

Bu içerik yönetim sistemi, büyük çevrimiçi mağazaların tasarımında uzmanlaşmıştır. Bu sistemi kullanarak küçük çevrimiçi mağazalar oluşturmak da mümkündür. Bu içerik yönetim sistemi PHP tabanlı geliştirildiği için buna uygun bir host ihtiyacınız varsa Linux host satın almalısınız.

 

Drupal

Drupal, PHP tabanlı ve MySQL veritabanı kullanılarak yazılmış en güçlü CMS türlerinden biridir. Şu anda birçok web sitesi bu sistemi kullanıyor ve bir milyondan fazla insan sistemi geliştirmek için çok çalıştı.

Bu içerik yönetim sistemi, eğitim siteleri gibi çok sayfalı siteler için uygundur. Drupal’ın en esnek CMS olduğunu unutmayın. Şu anda Oxford gibi üniversiteler bu içerik yönetim sistemini kullanıyor. Bu sistemin bir diğer öne çıkan özelliği ise yüksek güvenliğidir. Kullanmak istiyorsanız, bir Linux ana bilgisayarı seçmelisiniz.

 

 

PhpNuke

PhpNuke, yeterli kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan ve yönetim panelinde birkaç tıklamaya basarak grafik sayfalar oluşturmanıza olanak tanıyan, dünyadaki en güçlü CMS türlerinden biridir. Bu yönetim sistemi Php tabanlıdır ve dinamik sayfalar oluşturmanıza olanak sağlar. Bu CMS’nin kullanıcılarına sağladığı temel özellikler arasında şunlar sayılabilir:

  • Kullanıcı girişi ve çıkışının tam olarak izlenmesi ve gelişmiş kayıt
  • CMS aracılığıyla forum oluşturma yeteneği
  • Site üyelerine bülten sağlamak
  • Gelişmiş istatistik sistemi ile donatılmış
  • Bazı IP’lerin siteye erişimini engeller.
  • Üyeler için dosya indirmek için bir araçla donatılmıştır
  • Gelişmiş sistem güvenlik ayarları

IP nedir?

IP türleri nelerdir? Kullanımı nedir?

 

magento

Magento, Adobe tarafından geliştirilen ve PHP tabanlı başka bir CMS türüdür. Nike, Coca-Cola ve Samsung gibi çoğu büyük şirket bu içerik yönetim sistemini kendileri için kullandı. CMS ile çalışma deneyiminiz varsa, bu sistemle çalışmanız sizin için kolay olacaktır. Aksi takdirde, onunla çalışmak sizin için zor olacaktır. Bu içerik yönetim sistemi her geçen gün gelişmekte ve kullanıcıları sürekli artmaktadır. Linux ve bulut barındırma bu sistem için uygun seçeneklerdir.

 

Açık Sepet

OpenCart, çevrimiçi mağaza sitesi kurmaya uygun diğer CMS türleri arasında sayılabilir. Bu sistem 13 binden fazla eklentiye sahiptir. Bu sistem, yeni bir iş kurmak isteyenler için uygundur. İş geliştirmeye başlıyorsanız, Linux barındırma kullanmak daha iyidir.

 

 

prestashop

Prestashop, PHP tabanlı işlevsellik sağlayan en güçlü açık kaynaklı CMS’lerden biridir. Bu sistemin birçok hayranı var, bu nedenle şu anda 270 binden fazla çevrimiçi mağaza bu sistem kullanılarak tasarlandı. Birçok geliştirici ve şirket, şablonlar ve eklentiler oluşturarak bu sistemi geliştirmek için ellerinden geleni yaptı.

Bu içerik yönetim sisteminin temel özellikleri arasında, çevrimiçi mağazaları ve çevrimiçi pazarlamayı yönetmek için çeşitli araçlar ve SEO için birden çok eklenti bulunmaktadır. Bu sistem, kullanıcılar için rahat ve basit bir kullanıcı arayüzüne sahiptir. Elbette içerik yönetim sistemlerini kullanma deneyimi olmayan kişiler bu sistemi kullanırken sorunlarla karşılaşabilirler.

 

DomatesSepeti

PHP altındaki en önemli CMS türlerinden biri TomatoCart’tır. Bu yönetim sistemi temel ve ilkelere dayalı olarak ve onu kullanarak tasarlanmıştır. Profesyonel bir çevrimiçi mağaza kurabilirsiniz. Bu sistemi kurarak farklı ürünleri sitenizde satışa sunabilirsiniz.

Bu sistemde bulunan araçları ve özellikleri kullanarak kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan sitenizde çok çeşitli özellikler tanımlayabilir ve kullanıcılara gösterebilirsiniz. Bu sistemi kullanarak sitenin ürünlerini sınıflandırabilir ve site yöneticisine sunabilirsiniz.

 

 

TYPO3

Web ve intranette önemli hedeflere ulaşmak için kullanılan bir başka açık kaynaklı CMS türü de TYPO3’tür. Bu sistemin arayüzleri, fonksiyonları ve hazır modülleri kullanıldığı sürece, sistemin esnekliğinden ve genişletilebilirliğinden yararlanırlar. Bu sistemin esnekliği, sağlam ve karmaşık web siteleri oluşturmanıza olanak tanır.

 

İçerik üretim süreci oluşturma adımları

İçerik üretim sürecini üretme ve yaratma beceriniz, işin en önemli ve kritik kısımlarından biridir. Ancak bu beceri ve uzmanlığı en iyi şekilde kullanmak için içerik üretiminde hangi kişileri hedef kitleniz haline getireceğinizi bilmelisiniz. Hedef kitlenize ulaşmak için içerik oluşturma süreci oluşturmalı ve aşağıdaki adımları takip etmelisiniz.

İlk adım: Bir içerik oluşturma süreci oluşturmak için bir hedef belirlemeniz gerekir.

İçerik oluşturmaya başlamadan önce konuyu, içeriğin hangi amaçla üretildiğini ve ne amaçla yapacağınızı anlamalısınız. Bu soruyu cevaplamak için şuna dikkat etmelisiniz ki içeriğinizi okuyan kitlenin ve insanların kişiliğini iyi ve doğru bir şekilde anlamazsanız mükemmel ve ilgi uyandıran içerikler üretemezsiniz. Bir içerik oluşturma süreci oluşturmak için net hedefleriniz olması yardımcı olacaktır. İçerik üretim sürecini tanımlayan planlar, hedef kitleyi işinize kolayca yönlendirebilecektir.

 

İkinci adım: Hedef kitlenizi tanımlamaya çalışın

İçerik üretim sürecini oluştururken hedef kitleniz için içerik ürettiğinize dikkat etmelisiniz ve bu da üretilen tüm içeriğin bu eksen etrafında kurgulanması gerektiğini göstermektedir.

Yeni kişileri çekmek için Alexa sitesi gibi analitik araçları kullanabilirsiniz. Bu web sitesindeki yardımcı araç, izleyicilerin en sevdiği konular ve bunların tüm içerik oluşturma sürecinde nasıl olması gerektiği hakkında size ayrıntılı bilgi sağlayacaktır. Hedef kitlenizi çekmek için aşağıdaki iki adımı kullanabilirsiniz:

 

İlk durum: okuyucular sitenizin içeriğine ne kadar aşinadır?

İçerik oluşturma sürecinde dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de hedef kitlenizle diğer sitelerden farklı bir dilde konuşmaktır. Bu, uzman kişileri sitenize yönlendirecektir.

 

İkinci durum: izleyiciye yanıt vermek

İçerik yazarken kritik noktalardan biri eski bağlantıları korumak ve yenilerini çekmek. Bunlardan biri de seyircilerin sorularına rakiplerden çok daha iyi cevap verebilmek. Bu, rakiplerinizden daha fazla izleyici çekme şansınızı artırabilir.

 

Üçüncü adım: içerik oluşturma sürecinde içerik bileşenlerinin belirlenmesi

İçerik oluşturma sürecinin üçüncü aşaması genel içerik oluşturmadır. Önceki adımlarda içerik yapısından ve nasıl uygulanacağından biraz bahsettik ve bu adımda onun dahili bileşenlerini tartışacağız. Aslında bu bölümde önceden belirlediğimiz hedefe ulaşabilmesi için içeriğin her bölümünün ahlaki ve optimal bir şekilde üretilmesini sağlamalıyız.

İçerik oluşturma sürecinde standart içeriğin bileşenleri aşağıdaki gibidir ve bu bölümlerin her biri belirli amaçlar için üretilebilir:

 

  • Makalenin başlığı
  • içeriğin gövdesi
  • İçeriği parça parça belirleme

 

Dördüncü adım: içerik oluşturma sürecinde sürekli içerik güncellemesi

İçerik oluşturma sürecinde, çevrimiçi içeriğin olmazsa olmaz özelliklerinden biri olan dördüncü aşamaya ulaşıyoruz. Bu durum, çevrimiçi olarak üretilen içeriğin güncellenebileceğini ve değiştirilebileceğini göstermektedir. Örneğin, uzun zaman önce, o zamanki deneyimlerinize göre Instagram’da içerik oluşturmakla ilgili bir makaleniz olduğunu hayal edin. Bu nedenle, eski içeriğin farkında olmalı ve gerekirse güncellemeli veya yeniden yazmalısınız.

 

Beşinci adım: Alakalı kalmak için e-kitapları kullanın

Hedef kitlenizin akıllarında yıllarca kalabileceğiniz içerik üretim sürecinin yöntemlerinden biri de kaliteli e-kitap kullanımıdır. Dikkat etmeniz gereken noktalardan biri de bu tür kitapların yapımında sayfa sayısı okuyucuyu yoracağı için çok önemli olmamasıdır. Bu amaçla 30 ile 50 arasında olan standart sayfa sayısını kullanın. Ayrıca intihali önlemek için site logosunun resmi, site bağlantısı veya adınız gibi gerekli bilgileri kullanabilirsiniz.

 

Altıncı adım: içeriği inceleyin ve değiştirin

İçerik üretim sürecinde üretilen içeriği eksiksiz olarak, yazım ve imla açısından web sitesinde yayınlamadan önce, gözden geçirin ve küçük ve genel tüm kusurları düzeltin. Ürettiğiniz içeriğin türüne bağlı olarak bu inceleme ve düzeltme biraz zaman alacaktır. Ancak bir kez okuyup düzeltmeye değer.

 

Son söz

Bir web sitesi tasarımcısı tutarken, söz konusu kişinin kullanmakta olduğunuz CMS içerik yönetim sistemi hakkında yeterli ve eksiksiz bilgiye sahip olduğunu unutmamalısınız.