blog posts

Startup nedir

Startup nedir? (Bir startup nasıl başlatılır?)

Son yıllarda iş dünyasının, hatta oluşumunun bile dönüşüme uğradığına hep şahit olduk. Bu gelişmelerden biri de startup adı verilen bir kavramın ortaya çıkmasıdır. Bu yazımızda size startup’ın ne olduğunu anlatacağız. Startup’ın diğer işletmelerden farkı nedir ve startup kurmanın ilk adımları nelerdir?
Bu makalenin listesi (herhangi bir başlığa tıkladığınızda o bölüme aktarılacaksınız) 
Başlangıç ​​şirketi nedir?
Bir startupın amacı nedir?
Startup ve business arasındaki fark nedir?
Startup türleri nelerdir?
Bir startup nasıl başlatılır?
Startup’lar kendilerini nasıl finanse ediyor?
Başlangıç ​​büyüme aşamaları
İranlı ve yabancı girişimlerden bazı örnekler

Başlangıç ​​şirketi nedir?

Startup’ın anlamına ilişkin en basit tanımlardan biri, startup’ın aslında genç ve yeni kurulmuş, genellikle bir veya daha fazla girişimci tarafından benzersiz ürünler üretmek veya hizmetler sunmak amacıyla kurulan ve piyasada onun yerini alacak hiçbir şeyin bulunmadığı bir şirket olduğudur. .

Öncelikle şunu söylemek gerekir ki startup sıradan bir şirket değildir. Ancak startuplar da diğer şirketler gibi başlangıçta bir kurucu tarafından kurulur ve yavaş yavaş yeni yatırımcılar ve çalışanlar gibi grubun diğer üyeleri de ona katılır.

Ancak bir startupın iş modelinin normal şirketlerden biraz farklı olması ve bu koleksiyonlarda sunulanların ürün veya hizmetlerden ziyade saf ve taze fikirler olması nedeniyle bir startupa tam anlamıyla normal bir şirket denemez. Iranhost’un ( Google Ads hesap ücretlendirme hizmetlerinin sağlayıcısı ) hazırladığı bu makalede, bir startup kurma hakkında daha fazla konuşacağız.

 

Bir startupın amacı nedir?

Cevap, bir startup kurmanın amacının inovasyonu ve yeni bir fikrin hızlı bir şekilde hayata geçirilmesini sağlamaktır. Tanıdığımız startupların çoğu teknoloji alanında faaliyet gösteriyor. Ancak bu, startup adının yalnızca bu tür fikirlere atıfta bulunduğu anlamına gelmiyor. Startup terimi, herhangi bir endüstri veya alanda faaliyet gösterebilecek bir iş döngüsünün başlangıç ​​ve hayati aşamasıdır.

İran’da gördüğümüz startup’ların çoğu cep telefonuna ya da masaüstüne kurulabilen ve bizim için çözülmemiş yaygın bir sorunu çözebilen yazılımlar. Elbette bazen girişimler bir sorunu çözmek amacıyla değil, insanların daha önce hiç düşünmediği yeni bir ihtiyaç yaratma vizyonuyla yaratılıyor.

Çoğu girişim bir fikirle başlar. Daha sonra yeterli pazar araştırması yaptıktan ve sunmak istedikleri ürün veya hizmetin toplum insanının ihtiyaçları kapsamında olduğunu veya bu alana yerleşebileceğini tespit ettikten sonra ürün veya platformunu piyasaya sürerler. Piyasada öyle yapıyorlar.

Ancak bir startupın fikrini pazara sunabilmesi ve paraya dönüştürebilmesi için önce kendi kendini finanse edebilmesi gerekiyor. İnternetten para kazanma yazısını okumanız tavsiye edilir .

Startup ve business arasındaki fark nedir?

Startup ile işletme arasında pek çok fark vardır. Ancak en önemlisi, bir işletmenin ürün veya hizmetinin yenilikçiliği ve benzersizliği konusunda herhangi bir iddiada bulunmamasıdır. Ancak bu tam olarak bir startup’ın ısrar ettiği iddiadır ve bu yüzden başlatılmıştır.

 

Ancak bunların dışında startup ile işletme arasında kısaca aşağıdakileri içeren başka farklılıklar da vardır:

  • Startup’a kıyasla düşük iş riski

Ancak yeni bir işe başladığınızda başarısız olma ihtimaliniz hala var. Ancak gerçek şu ki, yeni bir iş kurmanın riski, yeni bir girişim kurmaya göre çok daha düşüktür. Çünkü iş spesifiktir ve sıklıkla yaşanır. Henüz başlangıç ​​konusunda hiçbir şey net değil.

  • İşletme büyümesine ilişkin kısıtlamalar

Temel olarak işletmeler, faaliyete geçtikten sonra kendileri için belirli bir büyüme ve gelişme aralığını düşünürler. Örneğin kurucu, sonunda Orta Doğu’nun en büyük elmas tüccarı olmak ve belirli sayıda insana elmas satmak istiyor. Bu, bir startup’ın mevcut ve gelecekteki müşteri yelpazesine herhangi bir sınır koymamasına ve sürekli büyüyüp müşteri ağını genişletmesine rağmen.

  • İş dünyasında büyüme oranı sınırlıdır

İşletmeler ciddi ve ikna edici bir kâr elde ettikten sonra büyüme hızı açısından biraz yavaşlayarak güvenli bir yolda ilerlemeyi tercih ederler ve zamanla fazla büyüyemeyebilirler. Bu arada bir girişimin yüksek hızda büyümesi gerekiyor, aksi takdirde her zaman sahnede olan rakiplerine karşı zemin kaybedecektir.

  • İşletmeler hızlı kâra odaklanıyor

İşletmeler kurulduktan sonra hızla kar elde etmeyi düşünürler ki bu normal bir durumdur. Ancak belki de bir startup piyasaya sürülüp pazara sunulduktan birkaç yıl sonra bile hala kâr edemiyor ve personel finansmanını her zaman kâr dışında bir kaynaktan sağlamak zorunda kalıyor.

  • Bir işe başlamak için özel bir bilgi veya teknoloji gerekmez

Başlangıç ​​sermayesi ve belki biraz deneyim, kredi, okuryazarlık veya çalışma alanı ile kendiniz için bir iş kurabilirsiniz. Ancak startuplarda durum böyle değil. Teknoloji genellikle bir startupın karşılanması gereken ilk ihtiyacıdır.

Elbette yukarıdaki maddeler startup ile işletme arasındaki temel farkların yalnızca bir kısmıdır. Bunların küçük işletmeler ile startuplar arasındaki farklar olduğunu belirtmek gerekir. Çünkü aslında çok büyük işletmelerle startuplar arasında pek çok fark var.

Startup türleri nelerdir?

– Teknoloji ve BT

Çevrimiçi planlama platformları, yazılımla ilgili hizmetler ve hatta yapay zeka bu alana dahildir.

– Gıda ürünleri alanı

Organik ürünler, şeker hastalarına ve özel hastalıklara uygun ürünler ve diğer gıda ürünleri gibi yeni gıda ürünlerinin üretimi bu kategoriye girmektedir.

– sağlık

Amacı yaşam kalitesini artırmak ve sağlığın korunmasına ilişkin hizmetler olan çevrimiçi sağlık takibinden çeşitli farmasötik hizmetlere kadar sağlıkla ilgili her türlü ürünün üretimi bu kategoriye dahildir.

– kültürel

Müzik, film, kitap okumak vb. gibi kültürel kalitenin artırılmasına yönelik hizmetler bu kategoriye dahil olup, amacı seviyeyi artırmak olan kültürel tartışmalara ilişkin animasyonların yapımı da bu kategoriye dahil edilecektir. Çocuklardan yetişkinlere kültür aktarımı.

Bir startup nasıl başlatılır?

Aklınızda saf bir fikir varsa ve şimdi sorunuz bir startup kurmanın adımları nelerdir? Öncelikle önünde çok inişli çıkışlı bir yol olduğunu bilmelisiniz.

Ancak genel olarak bir startup kurmak için şu adımları uygulamanız gerekir:

Başlangıç ​​başlangıç ​​adımları
  • Pazar araştırması

Başarı olasılığının yüksek olduğu bir girişimde ilk adım, pazarın yeni ürün veya hizmetinize ihtiyacı olup olmadığını bilmektir. Bu araştırma geniş bir şekilde yapılmalı ki fikrin değeri baştan belirlensin, böylece yol biraz daha net ve umutlu olsun.

  • Fikir kaydı

Fikrinizi startup’a dönüştüreceğinizden emin olduğunuzda en kısa sürede ilgili makamlara tescil ettirmelisiniz.

  • markalaşma

Bu, girişiminiz için bir isim seçmekten daha fazlasıdır. Bu bakımdan girişiminiz başarılı olursa sonuna kadar yanınızda olacak bir marka seçme fikri olan bir koleksiyon veya şirketle görüşmeniz daha doğru olacaktır.

  • İş modelini belirleyin

Girişiminizin iş modelini veya iş modelini belirleyin ki, bu fikrin nasıl paraya dönüşeceğini daha baştan bilin.

 

  • Yatırımcı seçimi

İş modelini belirleyerek finansal yatırımcı seçme aşamasına geçebilirsiniz. Yatırımcılar, ancak yolun açık olması ve fikrin sonunda paraya dönüşmesi durumunda girişiminize yatırım yapmaya istekli olan akıllı insanlardır.

  • Çalışmak için bir yer seçmek

İran’daki start-up’ların çoğu işe başlamak için ortak çalışma alanlarını seçiyor ki bu çok iyi bir fikir.

  • Bir akıl hocası veya rehber seçmek

İyi bir fikir iyi giderse, sonunda bir akıl hocasına veya rehbere ihtiyaç duyacaktır. Bu yolu bir kez kat etmiş ve artık iyi ve pratik öneriler sunarak startup ekibinize iyi bir şekilde rehberlik edebilen bir kişi veya ekip.

  • Hızlandırıcıdan yardım alma

Daha fazla kaynak ve uzmanlık elde etmek için hızlandırıcıları kullanmalısınız. Hızlandırıcı, girişimlere yönelik, pratik rehberlik ve hatta bazen küçük bir yatırım sağlayarak girişimlerin hızla büyümesine yardımcı olan bir programdır. Hızlandırıcılar, startupların daha büyük ağlarda görülmesine ve kendilerini daha etkili insanlara tanıtmalarına yardımcı olur. Elbette hızlandırıcıların yardımını kullanmak, onlara girişimin hisselerinin bir kısmını ödeyeceğiniz anlamına gelir.

  • Sermaye artışı

Elbette bu aşamaya startup kurmanın ana aşamalarından biri denemez. Ancak bir start-up büyüdükçe gelişmesi için sermaye artırımına ihtiyaç duyulabilir.

Startup’lar kendilerini nasıl finanse ediyor?

Fikrin yeniliği ve hedef pazarda benzer örneklerin bulunmaması nedeniyle nihai sonucun belirsizliği, startuplara yatırım yapmayı oldukça riskli bir iş haline getiriyor. Ancak bir fikrin uygulama veya ürün haline gelmek üzere şekillenme ve uygulama aşamalarını geçmesi için bir startup’ın ilk finansmana ihtiyacı var.

Startup’lar farklı kaynaklardan finansman alabilirler. Kredi almak veya yeni fikirleri seven risk alan yatırımcıları haklı çıkarmak gibi. İran’da çok zor ama mümkün olan bir iş olan başlangıç ​​finansmanını sağladıktan sonra startup çalışmalarına başlayabilir.

 

Başlangıç ​​büyüme aşamaları

1) Keşif 

Bu aşama bir girişimin başlangıcı olarak kabul edilir. Bu aşamada organizasyonun kilit kişileri belirlenir. Bu aşamada ürünün değer teklifi gözden geçirilir ve potansiyel müşterilerle diyalog başlatılır. İş planı bu aşamada yazılır.

2) doğrulama 

Bu aşamada ilk ürün değiştirilir ve müşterilerin ilk ilgisini çeker. Başlangıç ​​sermayesi alınır ve müşteri sayısı artar. Bu aşamada ürüne ve müşterinin ihtiyaçlarına göre önerilen değer tanımlanır.

3) Genişleme

Bu aşamada önerilen değer ve iş planı geçmiş ayların verilerine göre düzeltilir. Bu aşamada startup, müşterilerini artırmaya çalışmalı ve aynı zamanda onları korumaya çalışmalıdır.

4) Ölçek 

Bu aşamada şirket yeterince büyüdü ve işletme hizmetlerini genişletmeye ve daha fazla yol açmaya çalışıyor.

İranlı ve yabancı girişimlerden bazı örnekler

Muhtemelen başarılı bir İran girişimine örnek vermek istediğinizde Snap’ten bahsedeceksiniz. Ancak bunun dışında başarılı ve az bilinen İranlı girişimler arasında şu örnekleri sayabiliriz:

  • Inobus: Inobus kamuya özel hizmet rezervasyon sistemi
  • Jopin: Akıllı dijital pazarlama servis sağlayıcısı
  • Bilgisayar Beyni: Yerinde Bilgisayar Hizmetleri Sağlama
  • Arapirap: çevrimiçi kuaför randevusu
  • Yüksek sayı: toptan ürünler
  • Bimisco: Ülkedeki her türlü sigortanın online sipariş sistemi ve online satın alınması

Başarılı yabancı girişimler arasında en çok bilinenler arasında şunlar yer alıyor:

  • ThousandEyes: Dünya çapında sınırsız veri depolama alanı sağlayan bir bulut sistemi
  • Handy: Proje yönetimi için tasarlanmış bir bulut yazılımı
  • AdRoll: Tüketici davranışlarını izleyen dünya çapındaki en parlak pazarlama projelerinden biri.
  • Lyft: Dünyada daha iyi hizmet sunan ilk çevrimiçi taksi talep sistemi olarak Uber’in ana rakibi
  • The Honest Company: Çevre dostu kozmetik ve sağlık ürünleri sunan bir şirket

Bu makalede okuduğunuz şey startup kavramına genel bir giriş niteliğindeydi. Startup’ın anlamı nedir? Bir startupın işi nedir? Bir startup nasıl kurulur ve startuplar ile işletmeler arasındaki temel farklar nelerdir?