SEMrush ve moz’un karşılaştırılması

Size SEMrush ve moz arasındaki farkı tanıtmak istemeden önce, bu araçların her birinin özelliklerine ve olanaklarına aşina olmanız daha iyi olacaktır. SEMrush ve moz’u karşılaştırarak bizimle kalın .

Semruş nedir?

 

Semrush, işletmelerin SEO, anahtar kelime analizi, rekabetçi araştırma, içerik pazarlama, analiz ve kampanya yönetimi yoluyla çevrimiçi görünürlüklerini artırmalarına yardımcı olan hepsi bir arada bir platformdur. Kullanıcılara web sitesi optimizasyonu ve pazarlama konusunda rehberlik edecek değerli bilgiler oluşturmak için Google ve Bing motorlarından arama verilerini toplar.

Bu aracı sağlamanın temel amacı, arama motorları ve sosyal medyadaki farklı pazarlama kanallarını izlemek ve analiz etmektir. Sonuç olarak rakiplerinizin önünde kalmak için stratejilerinizi buna göre ayarlayabilirsiniz. Bu araç beş farklı işleve ayrılabilir: rekabet istihbaratı, sosyal ağ takibi, içerik optimizasyonu, ücretli reklamcılık bilgileri ve SEO araştırması.

Rekabetçi İstihbarat’ta organik anahtar kelimeler, sıralama konumları, SEO taktikleri, sosyal medya katılım stratejileri ve bunların trafik sayıları hakkında bilgi edineceksiniz. Öte yandan sosyal medya takibi, Facebook, Twitter ve Google+’daki pazarlama çalışmalarınızdan haberdar olmanıza yardımcı olur. Bu araç, alakalı anahtar kelimelerle birlikte trend konuların araştırılmasına yönelik araçlar sağlar. Ayrıca web sitenizin hangi anahtar kelimeleri hedeflemesi gerektiğini ve bazı rakiplerinizle karşılaştırıldığında nasıl sıralandığınızı belirlemenize de yardımcı olabilir.

Moz nedir?

 

Moz, işletmelerin çevrimiçi sıralamalarını yükseltmelerine yardımcı olan bir arama motoru optimizasyonu ve veri yönetimi platformudur. Zengin anahtar kelime izleme işlevine sahiptir ve ayrıca web sitenizin rakiplerle karşılaştırıldığında nasıl performans gösterdiğini de kontrol edebilirsiniz. Web sitenizin trafiğini artırmak ve arama sonuçlarındaki görünürlüğünü artırmak için de kullanabilirsiniz. Bu aracın popüler özelliklerinden biri web sitesi denetimi, backlink analizi, anahtar kelime arama aracı ve sıralama takibidir.

Aslında bir araç olarak değil, bir SEO danışmanlık şirketi ve konuyla ilgili fikirlerini ve araştırmalarını paylaşan SEO uzmanlarından oluşan çevrimiçi bir topluluk olarak başladı ve artık çeşitli özelliklere sahip.Sitenin SEO’sunu optimize etmek için farklı yöntemler sunuyor. Ayrıca ücretsiz bir Moz hesabına kaydolduktan sonra kullanılabilen bazı ücretsiz SEO araçları da sunar. Bu aracın diğer bazı özellikleri şunlardır:

  • Bu, Google Analytics’e ek olarak kullanılabilecek harika bir araçtır.
  • Moz Pro, işletmelerin SEO ile ilgili çok çeşitli hususları yönetmelerine yardımcı olan kapsamlı bir SEO aracıdır.
  • Moz Local, kuruluşunuzun yerel çevrimiçi varlığını güncellemeye ve optimize etmeye odaklanan başka bir Moz yazılımıdır.

En iyi dijital pazarlama araçları; Dijital pazarlamanın ve pazarlamacıların 12 önemli ve ortak aracı

Bu aracın bazı özellikleri şunlardır:

  • Sıralama Takibi: Bu SEO aracının en temel özelliklerinden biri web sitesi sıralama takibidir. Sıralamanızı takip etmek, web sitenizin nerede sıralandığı ve anahtar kelimelerinizin, geri bağlantılarınızın, güncellenen içeriğinizin, sayfa içi optimizasyonların ve daha fazlasının bu sıralamayı nasıl etkilediğine ilişkin bilgiler sağlar.
  • Sayfa İçi Denetim: SEO aracınız, web sitenizin önemli alanlarının sıralamalar, dönüşümler, sitede geçirilen süre ve daha fazlası açısından daha iyi performans göstermesini sağlamak için size eyleme dönüştürülebilir bilgiler verebilecek yerleşik bir denetçi görevi görür.
  • Anahtar Kelime Araştırması: Organik arama motoru trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz hedef anahtar kelimeleri bulmak, bu SEO aracının önemli bir bileşenidir.
  • Backlink Analizi: SEO aracınızın bir diğer önemli özelliği de sitenizin geri bağlantılarıdır. Aslında; Geri bağlantılar, arama motorlarına web sayfanızın kullanıcı aramalarıyla alakalı olup olmadığını ve daha yüksek sıralamaya değer olup olmadığını söyleyen bir göstergedir. Bu araç aynı zamanda rakiplerinizin geri bağlantılarının nasıl performans gösterdiğini analiz etmenize de yardımcı olur.

SEMrush ve moz arasındaki farklar

Şu ana kadar sizi her Maze ve Samrash aracının özelliklerini ve olanaklarını tanıttık. Şimdi yazının devamında Maz ile Samrash’ı karşılaştıracağız. Umarım bu eğitimin sonuna kadar bize eşlik edersiniz.

Devamını oku: Ahrefs ve MOZ arasındaki fark; Maze mi yoksa Echerfz mi daha iyi?

– Anahtar kelime araştırmasında SEMrush ve moz arasındaki fark

SEMrush, arama hacmi, TBM, her bir anahtar kelime için sonuç sayısı ve daha fazlasıyla birlikte işletmeniz için en iyi performansı sağlayan güçlü bir anahtar kelime araştırma aracına sahiptir. İlgili anahtar kelimeleri bularak rekabeti daha az olan anahtar kelimeleri de bulabilirsiniz. Ayrıca, istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesini almak için kontrol panelinin parametrelerini ve filtrelerini değiştirebilirsiniz.

Moz, aylık arama hacmi, anahtar kelime zorluğu, organik tıklama oranı ve daha fazlası gibi ölçümlerin yanı sıra, bir tohum anahtar kelimeden anahtar kelime önerileri üreten kapsamlı bir anahtar kelime araştırma aracı ve anahtar kelime bulucu sunar. Araç ayrıca anahtar kelimeleri SERP’lerden elde edilen analizlere göre önceliklendirir. Söz konusu anahtar kelime için, farklı filtreler arasından web siteniz için doğru anahtar kelimeleri seçebilirsiniz.

– Backlink analizinde SEMrush ve moz araçlarının karşılaştırılması

SEMrush aracı size alan adınızın tüm geri bağlantılarını ve bunların bağlantı metinlerini gösterebilir. Ayrıca bu araçta Backlink Gap adında sitenizin rakiplerinin hangi bağlantılara sahip olduğunu görmenizi sağlayan bir araç bulunmaktadır. Bu tekniği kullanarak bu bilgiye dayalı stratejiler seçebilirsiniz. Ayrıca bu SEMrush marka izleme aracı, markalarınızı web üzerinde izlemenize ve analiz etmenize yardımcı olur.

karşılığında; Moz aracının Bağlantılar bölümü, “Gelen Bağlantılar” altında sitenize gelen geri bağlantıları, bunların zaman içinde nasıl değiştiğini ve rakiplerinizle nasıl karşılaştırıldıklarını gösterir. Bu araç ayrıca markanızı çevrimiçi olarak tanımlamanıza ve size bağlantı verip vermediklerini kontrol etmenize yardımcı olur; böylece belirli bir web sitesi sahibinden, markanızdan bahsetmesi durumunda size bağlantı vermesini isteyebilirsiniz.

Devamını oku: Bootstrap ile WordPress şablon tasarımı eğitimi 

– Rütbe Takibi/Pozisyon Takibi

SEMrush aracı, konum izleme aracı aracılığıyla web sitenizin konumunu ve belirli bir anahtar kelime için sıraladığı sayfayı izlemenize ve o sayfanın Google arama sonuçlarında nasıl sıralandığını görmenize olanak tanır.

Diğer taraftan; Moz aracı, sitenizin sıralamasını ve her bir anahtar kelime için sıralanan sayfaları izlemenize yardımcı olur. Her iki araçta da sıra izleme/konum izleme işlevselliğinin neredeyse aynı olduğu söylenebilir.

– Site taraması

SEMrush, site denetimi özelliğinde birçok bilgi sağlar. Size tüm tarama hatalarını, site sorunlarını, eksik alt etiketleri olan görselleri vb. gösterir ve ayrıca sitenin genel sağlık yüzdesini de kolayca görebilirsiniz. Bu araçtaki alan adı analizi size alan adınızın, organik varlığının, geri bağlantılarının, trafik analizinin ve daha fazlasının kapsamlı bir raporunu sunar.

Öte yandan Moz aracının gelişmiş özelliklerinden biri de size bir sitenin genel unsurları hakkında rapor verebilen ve size öneriler sunabilen Moz’un sitesidir. Moz’un site tarayıcısı ayrıca tüm web sitenizi hatalara, yinelenen içeriğe, eksik sayfa başlıklarına, spam içerikli bağlantılara, tarama hatalarına ve daha fazlasına karşı taramanıza olanak tanır.

– SEMrush ve moz aracının rakip analizi

SEMrush size birçok rakip analizi ve içgörü sağlar. Bu, rakiplerinizin en iyi performans gösteren anahtar kelimelerini, geri bağlantılarını ve ücretli arama reklamcılığı çabalarını belirlemenize olanak tanır.

Diğer taraftan; Moz rakip analizi SEMrush’a kıyasla daha basittir ve o kadar ayrıntılı değildir. Bu araç, geri bağlantılarınızı, anahtar kelimelerinizi, etki alanı otoritenizi ve sayfa otoritenizi rakiplerinizle karşılaştırır.

WordPress sitesi ile PHP arasındaki fark nedir? hangisi daha iyi?

– Yerel SEO

SEMrush’un sağladığı araçlar yerel SEO için çok faydalı olabilir. SEMrush, işletmeniz için yerel SEO konusunda size yardımcı olacak belirli özellikler ve kaynaklar sunar. Listeleme yönetimi aracı, işletmelerin dizinlerden, Google ve Google Haritalar’dan, Yahoo vb.’den gelen geri bağlantılar gibi yerel SEO’yu analiz etmesine yardımcı olur.

Moz, SEMrush’a kıyasla konum tabanlı SEO konusunda işletmelere yardımcı olabilecek daha iyi yerel SEO araçları sunuyor. Bu araç, sitenizin yerel arama sonuçlarındaki performansını gösterir ve yerel SEO mükemmelliği için öneriler sunar.

– Ücretli aramada SEMrush ve moz arasındaki fark

SEMrush ayrıca ücretli arama çalışmalarınızı organik arama çalışmalarınızla desteklemenize yardımcı olacak araçlara da sahiptir. Ayrıca anahtar kelime önerileri, anahtar kelime rekabeti, TBM optimizasyonu ve reklam metni önerileri gibi ücretli arama bilgileri de sağlar.

Diğer taraftan; Moz’da herhangi bir özel ücretli arama aracı bulamazsınız.

– Kontrol paneli özellikleri

SEMrush, size aşağıdakiler de dahil olmak üzere tüm önemli bilgileri gösteren gelişmiş bir kontrol paneli arayüzüne sahiptir: organik arama, ücretli arama, geri bağlantılar ve daha fazlası için trafik verileri. Moz aracı ayrıca SEMrush aracına çok benzeyen harika performans gösterge tablolarına sahiptir.

– İçerik araştırması ve optimizasyonunda SEMrush ve moz’un karşılaştırılması

SEMrush araçları, içerik araştırması ve optimizasyonu açısından size çok iyi bir avantaj sunar. Bu araç, Anahtar Kelime Sihri Aracı ve Konu Araştırma Aracından gelen anahtar kelime araştırma verilerine dayanarak mükemmel SEO’yu planlamanıza yardımcı olan SEO İçerik Şablonu adı verilen bir bölüme sahiptir.

Diğer taraftan, başka bir açıdan; Anahtar Kelime Gezgini gibi Moz araçları, doğru anahtar kelime türünü bulmanıza, sayfa içeriğinizi denetlemenize ve içeriğinizi optimize etmek için ilgili önerilerde bulunmanıza yardımcı olabilir.

Sıkça Sorulan Sorular

SEMrush veya MOZ daha mı iyi?

Her iki araç da site SEO’sunu geliştirmek için güçlü özellikler ve olanaklar sunar. Popülerlik açısından SEMrush aracının MOZ aracından daha popüler olduğu düşünülebilir.

SEMrush’un kullanım alanları nelerdir?

Bu aracın kullanımlarından bazıları şunlardır: anahtar kelime araştırması, geri bağlantı analizi, sıralama takibi/konum takibi vb.

Çözüm

Maze ve Samrash, farklı özellikler sunan site performansını artırmak için en iyi SEO araçlarından ikisidir. Sitenizin SEO’sunu da genişletmeyi planlıyorsanız bu iki araç sizin için çok yararlı olabilir. Bu amaçla bu yazımızda sizlere SEMrush ile moz arasındaki farkı tanıttık. Umarız bu eğitim siz değerli varlıklar için tatmin edici olmuştur.