blog posts

AMP Amp'i Tanıma

AMP Amp’i Tanıma; Sitenizin Hızını Artıracak Bir Araç + Avantajlar

Sizlere AMP’yi tanıtmak istiyoruz; Günümüz dünyasına uygun bir araç. Biliyorsunuz dünya giderek dijitalleşti ve online hale geldi, bu her şeyin hızını artırdı ve bununla birlikte insanların sabrı da azaldı. Dijital dünyada, çoğu işletme için, insanların istedikleri şeye daha hızlı ve daha kolay ulaşabilmesi için bir web sitesi kurulmuştur, ancak sabırsızlıkları, sitenin yüklenmesi için kısa bir süre beklemelerine ve bir sitenin yavaş olması durumunda , açılmadan kapanacaktır.

AMP ile tanışın

 

Google, insanların sabrının zamanla azaldığını fark etti ve bir sitenin en iyi içeriğe sahip olsa bile kısa sürede yüklenememesi durumunda kullanıcılar tarafından görülme, faydalı ve kullanışlı olma şansını kaybettiğini fark etti; Böylece sitenin yüklenme hızını artıracak bir araç geliştirdi ve Amp doğdu. AMP, Hızlandırılmış Mobil Sayfalar anlamına  gelir .

Amp tamamen yenilikçi ve yeni bir ürün değildi, ancak Facebook ve Apple News’in hızlı makaleleriyle rekabet etmek, site sahiplerinin sayfalarının yükleme hızını artırmalarına yardımcı olmak için oluşturuldu ve site optimizasyonu için kullanıldı.

AMP’nin SEO için Avantajları

Amfiyi tanıdıktan sonra avantajlarını bilmek daha iyidir. Sitenin hızını artırarak sayfalarınıza gelen ziyaret sayısının artacağını ve web sitenizin SEO durumunun iyileşeceğini, diğer yandan sitenin sayfalarının yüklenme hızının yüksek olmasının bu olasılığı azaltacağını biliyorsunuz. Kullanıcının siteyi kapatması ve sitenin daha fazla sayfasını kontrol etmesini sağlaması, özellikle iyi ve ilgi çekici içerik sunmanız durumunda teşvik eder. Amplifikatörün avantajları sadece bunlarla sınırlı değil, size birçok avantajını anlatmak için bizimle kalın:

Site yükleme hızını artırın

İstisnasız tüm insanlar bir siteye girdiklerinde o sitenin hızlı yüklenmesini sever, sayfa yüklenme hızı çok düşük olan bir siteye girdiklerinde ise içeriği harika olsa bile sitenin açılmasını beklemezler. Genellikle başka bir siteye girip ihtiyaç duydukları bilgiyi bulmayı tercih ederler.

Sitenin yavaş hızı işletmenizin dönüşüm oranını da etkiler çünkü kullanıcılar muhtemelen hızın düşük olması nedeniyle siteye göz atmayı bırakacaktır.

Amp, sitenin mobil ve tabletteki yükleme hızını büyük ölçüde artırır.

Kullanıcılara sitenizi açmanın yüksek hızını gösterin

Google, Amp ile optimize edilmiş sayfaları, daha yüksek yükleme hızına sahip olacak şekilde arama sonuçları bölümünde, URL’sinin yanında bir kıvılcım sembolü aracılığıyla gösterecektir. Bu nedenle kullanıcılar siteye girmeden önce yüksek yükleme hızının farkındadır ve siteye tıklama olasılıkları daha yüksektir. Sonuç olarak amfi kullanmak tıklama oranının artmasında da etkilidir.

Sitenizin sıralamasını iyileştirin

Google’ın siteleri sıralamaya yönelik parametrelerinden biri de mobil cihazlarda yüklenme hızıdır, dolayısıyla sonuçlar bölümünde daha iyi bir sıralamaya sahip olmak ve daha üst bir konumda görünmek istiyorsanız; Google sıralamasını etkileyen parametrelere uymaya çalışın.

İlk linkteki sitelerin açılma ihtimalinin diğer sitelere göre daha yüksek olduğunu biliyorsunuz. Yani sıralamanız ne kadar iyi olursa, sitenize o kadar çok kullanıcı girecek ve dönüşüm oranınız da o kadar iyi olacaktır; Bu, ürünü satın alma ve istediğiniz isteğinizi yerine getirme olasılığınızın arttığı anlamına gelir.

Reklamcılıkta daha esnek olun

Reklamcılığın amacı çoğu sitenin kullandığı gelir elde etmektir. Eskiden reklamların aynı anda gösterilmesi sitenin yüklenme hızını düşürmesinin yanı sıra izleyicide hoş olmayan bir his oluşturuyordu, hatta sinir bozucu bile olabiliyordu, dolayısıyla sayfadan ayrılma olasılığı artıyordu. Mobil web taraması için durum daha kötüydü çünkü masaüstü bilgisayarlardan daha küçük bir ekrana sahipti. Amp sitenin esnekliğini artırarak bu alanda size yardımcı olacaktır.

AMP’yi kullanarak reklamları yönetebilir ve hepsini birden kullanıcıya gösteremezsiniz, ancak doğru yönetimle her reklamı kullanıcıya göre veya zaman içinde gösterebilirsiniz. Amp, reklamları daha etkili hale getirmenin yanı sıra sayfaları optimize ederek site hızını artırır.

Site kullanıcılarını izleyin

Sitenin responsive olması ve farklı ekranlara uygun görüntülenmesi önemlidir ancak tek başına yeterli değildir. Davranışlarını analiz etmek için site kullanıcılarınızı izlemelisiniz; Yani kullanıcının siteye nasıl girdiğini düşünün, ziyaretlerini inceleyin, sitede geçirdiği süreye dikkat edin böylece daha iyi ve etkili içerikler üretebilirsiniz. Amp, tıklama oranını, oyuncu sayısını, dönüşüm oranını vb. analiz etmenizi sağlar.

SEO için AMP’nin dezavantajları

Birçok pratik araç gibi Amp’in de bilmeniz gereken bir takım dezavantajları ve sınırlamaları vardır.

Site analizi istatistiklerinde sorun olabilir

Google, arama yoluyla sitenize giren bir kullanıcı ile bir Amp bağlantısı aracılığıyla sitenize giren bir kullanıcı arasında fark yaratır çünkü Amp sayfaları Google’ın sunucusunda depolanır, dolayısıyla kullanıcı Amp sayfasına girdiğinde bu sayfa artık sizin sitenizde olmaz. Erişim ortamına sayılmazlar, bu da sayfanızın güvenilirliğini artırmak için yaptığınız bağlantıların ve diğer şeylerin Google hesabına yazıldığı ve sitenize kredi eklemediği anlamına gelir.

Öte yandan kullanıcı AMP sayfalarından giriş yaptığında bilgilerini takip etmeniz mümkün değildir. Google Amp’i Google Analytics ile birleştirerek bu sorunu çözmeye ve izleme yeteneğini geliştirmeye çalıştı ancak bu sorun hala mevcut.

HTML kodlarının kullanımını sınırlama

Amp, HTML kodlarının kullanımında kısıtlamalar oluşturarak sitenin hızını artırır ancak bazen bu sınırlamalar sitenin programcıları ve kodlayıcıları için sorunlara neden olur.

Gösterişli öğeler yerine basit sayfalar oluşturmak

Amp, site yükleme hızını artırmak için CSS kodlarını kısıtlar. Çünkü bu kodlar sitenin güzelleştirilmesinden ve muhteşem unsurların yaratılmasından sorumludur. Sonuç olarak siteniz basit, pürüzsüz ve güzellikten yoksun olacaktır.

Mobil sayfalarda değişiklik yapmada gecikme

Google, AMP sayfalarını CDN önbelleğinde saklar. Önbelleğin görevi, yükleme süresini azaltmak için sunucuya yeniden başvurmadan bilgileri depolamaktır; bu, site yeniden kontrol edilene kadar yeni değişikliklerin görüntülenmemesine neden olur. Önbellekler genellikle yeni değişiklikleri yansıtacak şekilde bir süre sonra yenilenir. Bu nedenle Amp mobil sayfaları gecikmeli olarak güncellenmektedir.

AMP uygulamaları

 

İnternette arama yapan mobil kullanıcı sayısının artması ve masaüstü kullanıcı sayısının azalmasıyla birlikte, sitenin yüklenme hızını artırmak ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmak için sitenizi bir amplifikatörle donatmak daha iyidir. Mobil kullanıcılar yüksek hızlı internete erişime sahip oldukları için web sitesi sayfalarının hızlı açılmasını isterler; Öte yandan Google, yükleme hızı daha yüksek olan sayfalara daha fazla kredi veriyor. Yani Amp herhangi bir sitede kullanılabilir çünkü herkes Google’daki sıralamasını yükseltmek ister ve Amp bunu yapar.

Genel olarak amplifikatör aşağıdaki 4 durumda kullanılır:

Web siteleri veya web sayfaları (Google AMP)

En basit uygulama ve kullanım şeklidir. Bu yöntemde sitenin HTML’sinin bir kopyası alınarak mobil cihazlara mümkün olan en hızlı şekilde yüklenmesi sağlanır. Sonuç sayfasında kıvılcım simgesiyle gösteriliyor ve açıldıktan sonra normal bir sayfadan farkını fark edemiyorsunuz.

Hikayeler (Google AMP Hikayeleri)

Görsel anlatımlarınızı paylaşmak için Google Amp Stories’i kullanabilirsiniz. Sosyal ağlarda meydana gelen olaya benzer. BBC ve diğer haber kaynakları da Google Amp’i kullanıyor.

Amp Stories, kaliteli gazeteciliğimizi birden fazla görsel öğeyle anında ve hızlı bir şekilde sergilememize yardımcı oluyor,” diyor The Washington Post’un tasarım direktörü.

Amp’in açık kaynak yapısı, kendi şablonunuzu ve yapınızı oluşturmanıza ve bunu tüm internet ve hatta sosyal ağlarda paylaşmanıza olanak tanır.

Haber sitelerinde AMP kullanımına örnek

Biliyorsunuz farklı türde siteler var ve hepsinde yükleme hızı beklentisi aynı değil. Örneğin bir haber sitesi basit bir görünüme sahip olduğu ve görselleri çok az olduğu için mümkün olduğu kadar hızlı yüklenmelidir, ancak bir resim galerisi sitesi, görselin yüklenme hızında etkili olması nedeniyle daha düşük bir yükleme hızına sahiptir.

Amp, yavaşlamak için farklı yöntemler kullandığından tüm sitelerde yüklemeyi yavaşlatabilir.

Site yapısının yüklenmesi ve kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesi için öncelikle ana kodların yüklenmesini sağlar. Hızı artırmak için bazı kodları kaldırır ve yüklenmelerine öncelik verir.

Görüntüleri görüntülemek için tembel yükleme yöntemini kullanır. Bu yöntemde görseller, kullanıcı sayfadaki görsellerin o kısmına ulaştığında yüklenir. Bu çalışma kullanıcının indirme hacmini azaltır ve internet kullanımından tasarruf sağlar; Öte yandan, tüm görüntülerin en başta yüklenmesine gerek olmadığından işlem hacmi azaltılır ve yükleme hızı artar.

AMP Reklamları

Amp, yükleme hızını artırır, reklam dosyalarını yönetir ve onun yardımıyla reklamınızı çekici bir formatta ve uygun platformda paylaşabilirsiniz.

AMP e-postası

Geçmişte e-posta pazarlamanın yeterli dinamiği yoktu ve kullanıcıyla etkileşim olasılığı çok düşüktü ancak Amp, ilgi çekici içeriğe sahip, etkileşimi yüksek e-postalar üretmeyi mümkün kılıyordu. Kullanıcılarla etkileşim kurmak için çekici, zengin ve basit bir alan yaratan Pinterest e-postalarında kullanımını görebilirsiniz.

WordPress’te AMP’yi etkinleştirin

Sitenizin hızını artırmak ve site sayfalarının yüklenme süresini azaltmak için Amp kullanmak istiyorsanız. Bu yardımcı programı WordPress’e eklentisini yükleyerek kullanabilirsiniz. Başlamak için WordPress sitesine girmeli ve eklentiler bölümüne gitmelisiniz. Ardından, istediğiniz eklentinin adını (AMP) aramanız gereken bir kutu gösterilecektir. Sonuçlar bölümünde istediğiniz eklentiye tıklayın, indirin ve yükleyin.

Artık eklentiyi başarıyla yüklediğinize göre, kullanabilmek için etkinleştirmeniz gerekiyor. Etkinleştirmeden sonra sonucu Görünüm bölümünde görebilirsiniz. Temayı, başlık görselini ve rengini zevkinize göre değiştirmeniz, sonunda değişiklikleri kaydetmeniz de mümkün.

Bir sonraki adım, sitenizdeki her sayfanın sonuna amp son ekini eklemektir.

AMP sayfalarını doğrulayın ve doğrulayın

Sayfalarınızın Google sonuçlarında görünmesi için, çalışma sürecini doğru yaptığınızdan emin olmak amacıyla bunları doğrulamanız gerekir.

Doğrulama için aşağıdaki iki yöntemden birini kullanabilirsiniz:

Tarayıcı uzantısı kullanma: Tarayıcı uzantınızı indirip yükleyin. Kurulumdan sonra tarayıcının sağında ve üstünde AMP’ye benzer bir işaret gösterilecektir. Uzantının işlevi girdiğiniz sitenin sayfalarının otomatik olarak doğrulanmasıdır ve durumu belirtmek için üç rengi vardır; Geçersiz sayfalar için kırmızı, geçerli sayfalar için yeşil ve AMP olmayan sayfalar için mavi ancak uzantıya kod ekleyerek geçerli bir AMP sayfası oluşturabilirsiniz.

Web arayüzünü kullanma: Uzantı yerine web arayüzü adresini girebilirsiniz . Bu site size satır içi hataları ve bunları düzeltmeniz için ilgili HTML kodunu gösterecektir. Her değişiklikte site sayfayı yeniden kontrol edecektir.

son söz

İnsanların günlük işlerini yapmak ve dijital dünyaya daha fazla bağlanmak için cep telefonu kullanımındaki dramatik artışla birlikte Google, Amp’i hızı artıracak ve site sahiplerinin kullanması için daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratacak bir araç olarak geliştirdi. Bu yazımızda sizlere Amp’i tanıttık, kullanım alanlarını, avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte anlattık, böylece bu aracı daha kolay kullanabilir ve Google’daki sıralamanızı yükseltebilirsiniz.