blog posts

Kapsamlı bir şekilde WordPress’te geri bağlantı eğitimi

Kapsamlı bir şekilde WordPress’te geri bağlantı eğitimi

WordPress’te geri bağlantı eğitimi nedir? İster WordPress gibi CMS sitelerinde, ister özel tasarım sitelerde olsun, tüm sitelerde site tasarımının bir sonraki aşaması SEO ve sitenin Google ve arama motorları sıralamasında yükselmesi ile ilgilidir. Bunu nasıl yapacağınızı bir wordpress sitesinde backlink öğrenerek öğreneceksiniz.

Bu süreç ile arama motorlarında üst sıralara ulaşabilirler ve ziyaretçiler nezdinde görünürlük bulabilirler. Bu aşamada en çok kullanılan yöntemlerden biri de backlinklerdir. Geri bağlantılar, bir sitenin içeriğinin bir bölümünde kullanılan ve başka bir siteye yönlendiren tıklanabilir bağlantılardır.

Bu linkler, arama motoru algoritmaları ile izlenen ve sitenizin güvenilirliğini artıran site içeriği için referans niteliğindedir. Bu SEO stratejisinde Google’ın algoritmalarını ve botlarını kandırarak yapay kredi kazanırsınız ve kazanılan yapay kredi ile daha üst sıralara çıkabilirsiniz.

 

 

 

WordPress sitelerinde geri bağlantıların önemi

Genel olarak, bir sitenin içerik SEO’sunda iki tür geri bağlantı vardır: dış ve iç bağlantı. Dahili bağlantı, bir sitenin içeriğinin ağaç yapısı olarak adlandırılır. İçerikteki her bağlantı, aynı sitedeki bir sayfaya bağlıdır.

Arama motoru tarayıcıları bu bağlantıları tanımlar ve içeriği puanlamaya dahil eder. İkinci tür geri bağlantı, sitenin etki alanı dışındaki sayfalara bağlanan giden bağlantılardır. Arama motoru algoritmaları, sitenin güvenilirliğini ve değerini doğrulamak için bu bağlantıları bir referans ve adres olarak tanımlar.

Ancak soru ortaya çıkıyor, tüm dış bağlantılar sitenin SEO’sunda bu kadar etkili bir rol oynuyor mu? Bu sorunun cevabını bulmak için backlinklerde takip ve takip etmeme kavramlarını açıklamamız gerekiyor. Arama motoru algoritmaları, geri bağlantıları tanımlarken bir geri bağlantının kodlarını inceler.

Aşağıdaki linkler yazılarında herhangi bir özellik taşımamaktadır ve sitede normal link olarak görülmektedir. Algoritmalar, takip bağlantılarını bu şekilde tanımlar. Bu bağlantılar değerli ve geçerli kabul edilir ve sitenizin iyileştirilmesinde ve optimize edilmesinde etkili bir rol oynar. Öte yandan, kodunda ve komut dosyasında rel = nofollow kelimesi geçen nofollow bağlantılarımız var.

Bu bağlantılar tarafsız kabul edilir ve site optimizasyon sürecini doğrudan etkilemez. Wikipedia bağlantıları, sosyal ağlar ve blog yorumları rel = nofollow’a sahiptir ve SEO sürecine doğrudan katılmazlar.

Ancak bu arada bir hususa dikkat çekmek gerekiyor: Yukarıdaki cümlelerde “doğrudan” ifadesine özel dikkat gösterilmelidir çünkü arama motoru botları aracılığıyla nofollow geri bağlantıların olmaması durumunda çok sayıda takip geri bağlantısının varlığı doğal olmayan bir hata olarak kabul edilir ve optimizasyon ve SEO sürecini bozar. Bu şekilde, takip edilmeyen geri bağlantılar, optimizasyon sürecine dolaylı olarak katılır; iz bırakmadan.

 

 

WordPress’te geri bağlantılar nasıl oluşturulur?

Genel olarak bir site içeriğinin SEO’sunda iki tür backlink yapılır: bu ikisine harici ve dahili link verme denir. Dahili bağlantı, bir sitenin içeriğinin, içerikte kullanılan her bağlantının aynı sitedeki bir sayfaya bağlandığı ağaç yapısını ifade eder. Arama motoru tarayıcıları bu bağlantıları tanımlar ve içeriği puanlamaya dahil eder.

İkinci tür geri bağlantı, sitenin etki alanı dışındaki sayfalara bağlanan giden bağlantılardır. Arama motoru algoritmaları, sitenin güvenilirliğini ve değerini doğrulamak için bu bağlantıları bir referans ve adres olarak tanımlar. Ancak soru, tüm dış bağlantıların sitenin SEO’sunda bu etkili rolü oynayıp oynamadığıdır.

 

Bu sorunun cevabını bulmak için backlinklerde takip ve takip etmeme kavramlarını açıklamamız gerekiyor. Arama motoru algoritmaları, geri bağlantıları tanımlarken bir geri bağlantının kodlarını inceler. Aşağıdaki linkler yazılarında herhangi bir özellik taşımamaktadır ve sitede normal link olarak görülmektedir. Algoritmalar, takip bağlantılarını bu şekilde tanımlar.

Bu bağlantılar değerli ve geçerli kabul edilir ve sitenizin tanıtılmasında ve optimize edilmesinde etkili bir rol oynar. Öte yandan, kodunda ve komut dosyasında rel = nofollow kelimesi geçen nofollow bağlantılarımız var. Bu bağlantılar tarafsız kabul edilir ve site optimizasyon sürecini doğrudan etkilemez. Wikipedia bağlantıları, sosyal ağlar ve blog yorumları rel = nofollow’a sahiptir ve SEO sürecine doğrudan katılmazlar.

Ancak bu arada bir hususa dikkat edilmelidir: Yukarıdaki cümlelerde “direkt” zarfına özel dikkat gösterilmelidir. Çünkü çok sayıda takip geri bağlantısının varlığı, nofollow geri bağlantıları olmadan, arama motoru botları tarafından doğal olmayan bir hata olarak kabul edilir ve optimizasyon ve SEO sürecini bozar. Bu sayede takip edilmeyen geri bağlantılar iz bırakmadan dolaylı olarak optimizasyon sürecine dahil olurlar.

 

 

 

 

En çok geri bağlantı nasıl alınır?

Aşağıda açıklayacağımız geri bağlantı almanın farklı yolları vardır.

 

Sosyal medya

Sosyal medya, bağlantıların en önemli yayıncısı olabilir. Daha önce de belirtildiği gibi, sosyal medyadan gelen geri bağlantılar SEO’yu doğrudan etkilemez. Ancak doğal olarak linkleri paylaşarak ve genişleterek ziyaretçi sayısını artırabilirler.

 

Sosyal medya geri bağlantıları SEO’yu etkiler mi?

Sözlük ve teknik terimlerle site dışı ortamda bizi siteye veya sözde landing page’e götüren her türlü linke backlink diyoruz. Sosyal ağlar, işlevsel olarak arama motorlarının sürecinin dışındadır. Dolayısıyla, bu yöntemde geri bağlantıların kullanılması, sıralama iyileştirme algoritmalarının performansıyla ilgili değildir. Ancak, güvenilirliği artırarak sıralamayı iyileştirmenin tek yolu SEO ve optimizasyon değildir.

SEO ve site optimizasyonuna yardımcı olabilecek parametrelerden biri, bir kitleyi veya doğal trafiği çekmektir ve sosyal ağlar bu parametrenin elde edilmesine yardımcı olur. Sosyal medya, farklı sayfaları farklı kişilere tanıtmaya dayanmaktadır. Örneğin Instagram’da Explorer adında algoritmalara dayalı olarak zevklerinizi tahmin eden ve sizi beğendiğiniz içeriklerle tanıştıran bir bölüm var.

Bu aynı zamanda Twitter‘ın zaman çizelgesi sayfasında ve YouTube’un ana sayfasında da oluyor. Bu sosyal ağ özelliklerinin yardımıyla farklı insanları sayfanıza çekebilir ve kendinize geniş bir iletişim ve müşteri yelpazesi sağlayabilirsiniz. Dijital pazarlamada doğru stratejiyi kullanarak tüm bu sosyal sermayeyi sitenize akıtın.

daha fazla kitlenin size daha fazla doğal trafik sağladığı yerdir, bu da arama motoru sıralamalarınızı büyütmenize ve iyileştirmenize yardımcı olur. Bu sayede sosyal sayfanın size ait olmaması ancak sanal alanda bir reklamın sizin yerinize bu işi yapması olasıdır. Bu durumda yine trafik çekme süreci yaşanacaktır ancak sosyal platformlarda sanal bir tabana sahip olmanız başarı şansınızı kat kat arttırmaktadır.

 

Ziyaretçi postası

Bazı siteler, kullanıcının içinde bir makale yazmasına izin verir. Bu, sitenizin sıralamasını yükseltmeniz için bir fırsattır.

 

Forumlar

Forumlarda bağlantı kurma ücretsizdir. Bu, sitenizin sıralamasını iyileştirmek için size başka bir fırsat verir.

 

Alan geçerliliği

Birkaç basit arama ile sitenin backlink aldığı alan adının geçerliliğini kontrol edebilirsiniz. Arama motorlarının sonuçlarından hangi sitelerin daha çok güvendiğini öğrenmeli ve aynı sitelerden backlink satın almalısınız. Çünkü alan geçerliliği profesyonellik, profesyonellik ise kalıcı bağlantılar demektir.

Kalıcı bağlantı, popüler olmak demektir ve popüler olmak, Alexa’da üst sıralarda yer almak demektir. Ancak bu yolu izleyerek güçlü bağlantılar ve doğal trafik elde edebilirsiniz. Sonunda, sizi geri bağlantı almanın en etkili ve en iyi yolunu tanıtacağız. Bu yöntem doğru içerikten başka bir şey değildir!

Bu yöntemde doğal backlinkler elde etmek ve bu backlinkin geçerliliğini sürekli kullanmakla birlikte, sitenin sponsorlu içerikler Google sonuçlarındaki sıralamasında da hatasız bir artış elde edersiniz. İçerik kraldır. Bu, dijital pazarlamanın tüm alanlarındaki en önemli stratejinizdir.

Ancak SEO ve backlink alanında eğer güçlü bir içeriğiniz varsa başkaları linklerinizi kullanır ve bu sık kullanım Google’ın sunduğu sıralamalarda yükselmenizi sağlar. Backlink isminden bahsedildiğinde daha doğru bir şekilde kontrol etmek istersek black hat SEO’dan bahsediyoruz.

Siber ihlaller işleyerek ve Google’ın algoritmalarını ve botlarını kandırarak sitemiz için yapay kredi çekiyoruz. Ancak benzersiz ve kopyalanmamış içerik, Google’ın algoritmaları ve botlarının düzenine herhangi bir müdahale olmadan, tamamen yasal ve Google kurallarına paralel olarak doğal geri bağlantılar almamızı sağlar.

Bu yasal işlev bizi olumsuz SEO’dan ve ara sıra spam yapmaktan kurtarır, ancak omuzlarımıza ağır bir sorumluluk bırakır. Çünkü içerik oluşturmak kolay değil ve black hat backlinklerden çok daha fazla çaba sarf etmeniz gerekiyor.

 

 

 

 

Çözüm

WordPress’te geri bağlantılar nasıl oluşturulur? Backlinkler, uygun içerik ve giden linklerin temel kullanımı ile oluşturulabilen site optimizasyonunun en önemli unsurlarından biri olarak kabul edilir. Ancak, geri bağlantıların teknik sorunları ve kaynak kodları da ihmal edilmemelidir çünkü her tür geri bağlantı, sitenizin SEO’sunu doğrudan etkileyemez.