LinkedIn, Uzmanlaşmış bir iş ağı
LinkedIn, profesyonel iletişim, iş arama, ağ oluşturma ve farklı meslek ve sektörlerle ilgili içerik ve bilgi paylaşımı oluşturmak ve kolaylaştırmak amacıyla profesyoneller, girişimciler, işverenler ve iş arayanlar için oluşturulmuş özel bir sosyal ağdır. birçok özellik ve imkana sahip olduğundan insanların uygun iş fırsatlarını bulmasına ve kariyer pozisyonlarını geliştirmelerine yardımcı olur.
Profesyonel bir profil oluşturursanız ve LinkedIn‘de hesaplanmış ve doğru bir aktiviteye sahipseniz, bu sosyal ağ sizin başlangıç noktanız olabilir ve size benzersiz bir kariyer başarısı getirebilir. Elbette LinkedIn’de markalaşma ve etkinlik sadece bireylere yönelik değildir; işletmeler ve markalar da pazarlama ve markalaşma için profesyonel bir LinkedIn profili oluşturmayı düşünmelidir.
LinkedIn etkinliği neden önemlidir?
Kendinize uygun bir iş bulmak istiyorsanız, alanınızda tanınmak, beceri ve yeteneklerinizi en iyi şekilde ortaya koymak istiyorsanız ya da markanızı pazarlamayı düşünüyorsanız LinkedIn en iyi platformdur. Kuruluşlar genellikle doğru personeli bulmak için iş ilanlarını iş sitelerine kaydederler ancak daha büyük ve daha profesyonel şirketler, istedikleri personeli bulmak için mutlaka LinkedIn’e gider ve orada arama yaparlar. LinkedIn’in dünyanın her yerinden çeşitli alanlarda uzmanlardan oluşan büyük bir nüfusu var, bu nedenle geniş bir profesyonel ağına bağlanacak ve saygın markalar ve uluslararası şirketlerle işbirliği yapma şansınız artacaktır. Aşağıda profesyonel bir LinkedIn profili oluşturmanın avantajlarının neler olduğunu daha detaylı olarak inceleyeceğiz.
Markalaşma ve profesyonel ağ oluşturma
İş alanınızda ne kadar yetenekli ve deneyimli olursanız olun, markalaşmayı ve ağ oluşturmayı ciddiye almazsanız çok başarılı olamazsınız. LinkedIn, becerilerinizi ve etkinliklerinizi sergilemenize ve aynı zamanda sektörünüzdeki veya mesleğinizdeki insanlarla bağlantı kurmanıza olanak tanır. LinkedIn markalaşma ve iş iletişimi için güçlü ve ücretsiz bir araçtır. Bu bağlantılar iş fırsatları elde etmede, işbirliklerinde, öğrenmede ve kariyer gelişiminde etkili olabilir. Aynı zamanda LinkedIn’de yeni insanlarla bağlantı kurabilir, önceki meslektaşlarınız, profesörleriniz ve öğrenci arkadaşlarınızla daha önceki bağlantılarınızı sürdürebilirsiniz.
İş arama ve işverenlerle tanışma
LinkedIn iş fırsatları bulmak için harika bir araçtır. Profesyonel bir LinkedIn profili ile istediğiniz işleri kolaylıkla bulabilir, en iyi organizasyonlarda çalışabilirsiniz. Ayrıca işverenler LinkedIn’de her zaman yeni, yetenekli ve deneyimli çalışanlar arıyor. Bu bakımdan profiliniz profesyonelse ve iş gereksinimlerinize uygunsa büyük olasılıkla uygun bir seçenek olarak değerlendirilecek ve iş teklifleriniz artacaktır. Ayrıca, yabancı ve uluslararası şirketlerle işbirliği yapmak istiyorsanız, yalnızca yerel iş siteleri ve platformlara bağlı kalmak yerine LinkedIn’de aktif olmanın daha iyi olacağını da unutmayın.
Mesleki güvenilirliğin arttırılması
Profesyonel bir LinkedIn profili ve düzenli LinkedIn etkinliği, sektörünüzde ve mesleğinizde tanınırlığınızı ve güvenilirliğinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Elbette dediğimiz gibi düzenli olarak aktif olmalı, güncel içerik ve trendlere dikkat etmelisiniz. Bu amaçla çalışma alanınızla ilgili yazılar yazabilir, yeni haberler paylaşabilir, çeşitli konularda kişisel görüşlerinizi aktarabilir, ayrıca alanınızda öne çıkan kişilerle iletişim kurabilirsiniz. Bu çalışmalar sizi daha çok tanıtır ve daha fazla tanınırlık size itibar kazandırabilir.
LinkedIn’de profesyonel bir profil oluşturmaya yönelik önemli ipuçları
LinkedIn’de hesap oluşturmak hiç de zor değil, her şey açık ve net, profesyonel bir profile sahip olabilmeniz için bir dizi noktaya dikkat etmeniz yeterli. Aşağıda profesyonel bir LinkedIn profili oluşturmanın önemli noktalarını ve adımlarını inceleyeceğiz. Profesyonel LinkedIn eğitimi için bize katılın.
İlk kaydı yapın
LinkedIn sosyal ağına katılmak için öncelikle https://www.linkedin.com/ LinkedIn web sitesine gitmelisiniz . İlk kez bir profil oluşturmak istiyorsanız Şimdi katıl’a tıklayın, istediğiniz e-posta adresinizi ve şifrenizi (erişiminiz olan aktif e-posta adresi) girin ve Kabul Et ve Katıl’a tıklayın. Daha sonra adınızı (Ad) ve soyadınızı (Soyadınız) yazıp Devam butonuna basmalısınız. Bir sonraki sayfada ilk kaydınızı tamamlamak için ikamet ettiğiniz yer, son çalıştığınız yer ve son iş unvanınıza ilişkin bilgileri girmelisiniz. Son olarak kullanıcı hesabının türünü seçin (ücretsiz sürüm veya premium ve ücretli sürüm). LinkedIn’in premium sürümünün yalnızca bir ay boyunca ücretsiz olarak kullanılabileceğini unutmayın.
LinkedIn profilinize uygun bir fotoğraf ekleyin
LinkedIn’de adınıza ve profilinize rastlayan birinin ilk gördüğü ve dikkat ettiği şey fotoğrafınızdır. LinkedIn profilinizi fotoğrafsız bırakmamalı veya uygunsuz bir fotoğraf seçmemelisiniz çünkü bu durumda hedef kitleye profesyonel olmadığı hissini verecektir. Tercihen resmi kıyafetlerle, yüksek kaliteli, yeni, basit bir LinkedIn profil resmi seçin. Profesyonel LinkedIn profiline uygun resimler koyanların görülme ve iş teklifi alma şansı daha yüksektir.
Arka plan fotoğrafı da profil sayfasının üst kısmında yer alır ve bu fotoğrafı çalışma alanınıza ve faaliyetlerinize göre seçmeniz daha doğru olacaktır. Genellikle kişinin fotoğrafını arka plana koymazlar. Arka plan fotoğraflarının yaygın örnekleri arasında logolar, şirket ve çalışma alanı fotoğrafları vb. yer alır.
Başlık ve Hakkında bölümlerini doğru ve yaratıcı bir şekilde yazın
Başlık kısmına kişiler genel olarak iş unvanlarının yanı sıra çalıştıkları yeri de yazarlar. Artık sıfatlar ekleyebilirsiniz. Elbette sorumlu gibi klişe kelime ve sıfatları kullanmayın. Ayrıca çalışma alanınızla ilgili sık kullanılan anahtar kelimeleri başlıkta hashtag şeklinde yazmanız daha iyi olur, böylece arama sonuçlarında bulunma olasılığınız artar.
Şimdi kendinizin ayrıntılı, ilgi çekici ve yaratıcı bir özetini yazmanız gereken Hakkında kısmına geliyoruz. Profesyonel bir LinkedIn profiline sahip olmak ve işverenlerin dikkatini çekmek için birkaç satırda kendinizi en iyi şekilde tanıtmaya çalışın. Bu bölümde de anahtar kelimeler kullanın. Ayrıca, bunların iş geçmişi ve becerilerle sınırlı olmadığından emin olun; başarılarınız, ilgi alanlarınız ve hedeflerinizle birlikte kariyer yolunuzun öyküsünü yazın.
İş geçmişinizi Deneyim bölümüne ekleyin
LinkedIn sayfanızın en önemli kısımlarından biri mevcut işiniz ve iş geçmişinizle ilgili bölümdür. Bu bölümde deneyimlerinizi ve iş geçmişinizi yazmalı ve hangi şirketlerde çalıştığınızı, hangi iş pozisyonlarında, hangi projeleri yürüttüğünüzü vb. göstermelisiniz. Genellikle işveren LinkedIn sayfanıza girdiğinde ilk olarak işe gider. tarih bölümü. Bu nedenle bu bölümü dikkatli, eksiksiz ve dürüst bir şekilde yazın. Profesyonel bir LinkedIn oluşturmada bu bölüm çok önemlidir. Eklenen her iş pozisyonu için iş unvanını, firma adını, çalışılan işin türünü, başlangıç ve bitiş tarihini, ilgili sektörü, becerileri ve iş tanımlarını yazmalısınız. Ayrıca profesyonel ve daha iyi bir LinkedIn profiline sahip olmak için medya bölümünden bağlantı, fotoğraf ve video ekleyebilirsiniz.
Eğitim bölümünü tamamlayın
İş geçmişinizi girdikten sonra sıra eğitiminizi eklemeye geldi. Eğitim bilgileri; okul/üniversite adı, derece, eğitim alanı, başlangıç ve bitiş tarihleri, not ortalaması (GPA), üyesi olduğunuz etkinlikler, dernekler ve gruplar, beceriler ve açıklamaları içerir. Buraya ayrıca bir bağlantı veya fotoğraf, video vb. dosya ekleyebilirsiniz. Üniversitenizin adı sayesinde arkadaşlarınızı ve eski sınıf arkadaşlarınızı bulabilir, bağlantılarınızı genişletebilirsiniz.
Not: Bir eğitim kursunu tamamladıysanız, bir sertifikanız varsa ve bunu profesyonel LinkedIn profil sayfanıza getirmek istiyorsanız bu sertifikalar Lisanslar ve sertifikalar bölümüne yerleştirilecektir. Sayfanın üst kısmına bir profil bölümü ekleyin, Önerilen, Lisanslar ve sertifikalar ekle, sertifikaları ve belgeleri eklemenin yoludur.
Becerileriniz hakkında yazın ve onları derecelendirin
Uzmanlık alanınızda sahip olduğunuz becerileri bu bölüme girin. Genellikle insanlar bu bölüme yaklaşık 10 ila 20 beceri yazıyor, aşırıya kaçmamak ve bundan daha fazlasını yazmak daha iyidir. Ayrıca, hem sosyal becerileri hem de zor becerileri yazın, ancak çok belirgin ve temel beceriler yazmayın. Sizi tanıyan kişiler becerilerinize kefil olabilir, böylece profesyonel LinkedIn profilinizin aramalarda görünme olasılığı artar. Ayrıca LinkedIn’in kendi testleri (Beceri değerlendirmeleri) aracılığıyla becerilerinizin seviyesini değerlendirebilirsiniz.
Önerilerin etkisini küçümsemeyin
LinkedIn’in başarı şansınızı artıran en önemli kısımlarından bir diğeri de öneri bölümüdür. Tavsiyeler aslında başkalarının sizin hakkınızda yazdığı, sizinle daha önce çalışmış ve sizi tanıyan kişilerin sizin hakkınızda birkaç satır yazdığı ve bu şekilde işbirliği için sizi başkalarına tanıttığı/önerdiği şeylerdir. Başkalarından tavsiye mektubu istemek için istediğiniz kişinin sayfasına girmeniz, sayfanın üst kısmındaki Diğer’e tıklamanız, Tavsiye iste’ye tıklamanız, formu doldurmanız ve ondan sizin için bir tavsiye yazmasını istemeniz gerekir. Birisine tavsiye yazmak istiyorsanız Bunu Daha Fazla bölümünden ve Tavsiye Et seçeneğinden yapmalısınız. Gerçekten tanıdığınız ve yeteneğine güvendiğiniz kişileri tavsiye etmenizi öneririz, genellikle onlar da sizi tavsiye eder ve profesyonel bir LinkedIn profili oluşturabilirsiniz.
LinkedIn’de iletişimi ve ağ kurmayı ciddiye alın
LinkedIn’de genellikle sürekli aktif olan ünlü kişileri ve çalışma alanınızda öne çıkan uzmanları tanımalısınız. Sonuçta LinkedIn dünyanın en ünlü ve en büyük profesyonel platformudur ve ilerlemek ve profesyoneller tarafından tanınmak istiyorsanız aktif olmanız ve iletişim kurmanız gerekir. Dediğimiz gibi ne kadar uzman ve yetenekli olursanız olun bir köşeye oturup network yapmazsanız hiçbir yere gidemezsiniz. Siz harekete geçip iletişim kurana kadar başkaları sizi nasıl tanıyacak? Yani LinkedIn’de profilinizi oluşturduğunuzda eski meslektaşlarınızı, mevcut meslektaşlarınızı, profesörlerinizi, işverenlerinizi, ünlü kişileri, çalışma alanınızla ilgili influencerları, kısacası işinizle ilgili olan, mevcut ve işinize yardımcı olabilecek herkesi takip etmelisiniz. gelecek kariyeri. ve onlarla iletişim kurun.
Aktif olun ve ilginç içerik üretin ve yayınlayın
LinkedIn’de yalnızca herhangi bir içerik değil, düzenli olarak içerik üreten kişiler tanınır ve fark edilir! Profesyonel bir LinkedIn profiline sahip olmak istiyorsanız günün haberlerini, eğitim materyallerini, makalelerini, raporlarını, ilginç araştırmalarını okumalı, çalışma alanınıza göre yaratıcı ve ilgi çekici içerikler üretmelisiniz. LinkedIn’de içerik oluşturmak (ister kişisel bir sayfa, ister iş sayfası olsun) markalaşmanız üzerinde çok etkilidir. Yararlı, değerli ve tercihen kısa içerikleri farklı metin, resim, video vb. şekillerde yayınladığınızda, başkaları da bu gönderiyi beğenip yeniden yayınlayacak, size yorum bırakacak ve bu sayede bağlantılarınız genişleyecek, LinkedIn’iniz genişleyecektir. sayfa büyüyecek ve daha fazlası. Tanınacaksınız. Elbette bu tek taraflı olmamalı, eğer bir yazı dikkatinizi çekerse yorum bırakmalı, beğenmeli, bir şekilde iletişim kurmalısınız.
LinkedIn’de içerik üretimi elbette sadece eğitici ve pratik içeriklerle sınırlı değil. LinkedIn’de genellikle deneyimler, anılar ve işyerindeki olaylar hakkında yazmak genel halk için çok çekicidir ve kendilerini daha samimi ve size yakın hissetmelerini sağlar.
Çözüm
Bu yazımızda profesyonel LinkedIn profili oluşturmaya yönelik en önemli ipuçlarını sizlerle paylaştık. Uzaktan zor gibi görünebilir ancak LinkedIn’de faaliyetinize başladığınızda bu alanda büyümenin ve gelişmenin çok zor ve ulaşılamayacak kadar uzak olmadığını, sadece zaman ve sabır harcamanız gerektiğini anlayacaksınız. LinkedIn’de belirli bir aktivite yapmazsanız, sadece bir profil oluşturup bırakın, kesinlikle herhangi bir ilerleme bekleyemezsiniz. Ama vakit ayırırsanız, içerik üretirseniz, iyi bir iletişim kurarsanız mutlaka sonucunu görür ve önemli bir başarı elde edersiniz. Profesyonel bir LinkedIn oluşturmak, profesyonel bir özgeçmiş oluşturmaktır ve LinkedIn ve profesyonellerle bağlantı kurmak, uzmanlığınıza ve becerilerinize dayanarak hak ettiğinizi elde etmenize ve en iyi işletmelerle işbirliği yapmanıza yardımcı olacaktır.