blog posts

çevrimiçi mağaza tasarlama

WooCommerce ile en kolay şekilde çevrimiçi mağaza tasarlama

WooCommerce ile çevrimiçi mağaza tasarımı

Çevrimiçi mağazalar kurmak, zamanımızda para kazanmanın en popüler yollarından biri haline geldi. Şu anda internet alanı, küçük mağazalardan çevrimiçi mağaza tasarlama (Instagram ve Telegram mağazalarından) büyük mağazalara (Digi-Kala) kadar faaliyet gösteren büyük bir pazardır. Çevrimiçi mağazalar büyüdükçe artık Instagram veya Telegram’da faaliyet gösteremezler ve bir açılış sayfasına (web sitesine) ihtiyaç duyarlar. WooCommerce ve WordPress birlikte çevrimiçi mağaza tasarımını çok basit bir görev haline getiriyor. WooCommerce ile piyasadaki başarılı örneklere benzer özelliklere sahip ücretsiz bir çevrimiçi mağazanın tasarımını tadabilirsiniz. Bu yazımızda sizlere WooCommerce kurulumunu ve online mağaza tasarımını tanıtacağız .

WooCommerce nedir?

WooCommerce, WordPress sitenizi çevrimiçi bir mağazaya dönüştüren ücretsiz bir WordPress eklentisidir. WooCommerce ücretsiz, açık kaynak ve kullanımı kolay olmasıyla bilinir. Şu anda bu eklenti dünyanın en popüler WordPress eklentisi olarak biliniyor.WooCommerce’in bir diğer olumlu özelliği de yüksek uyumluluğudur. Yani WordPress’inize yüklemeden önce değişiklik yaptıysanız WooCommerce bunlara sorunsuzca uyum sağlayacaktır.

WooCommerce’in kullanım alanları nelerdir?

Satış portalı internet işletmelerinin temel direklerinden biridir. Küçük ölçekte, bazen işletme sahipleri sorunlarını doğrudan satın alma siparişleri alarak (Instagram direct veya Telegram’daki mesajlar aracılığıyla) çözerler. Ancak işletme büyümek istiyorsa mutlaka bir web sitesine ve resmi bir satış portalına ihtiyacı olacaktır. WooCommerce ile her türlü ürünü satabilirsiniz:

  • Dijital ürünler (yazılım, elektronik kitaplar vb.)
  • Fiziksel ürünler
  • Danışmanlık zamanı veya buna benzer bir şey
  • Hizmetler
  • Abonelik
  • Başkalarının ürünleri (müşteri ile satıcı arasında aracı)
  • Kişiselleştirilmiş ürünler

Aslında WooCommerce her türlü çevrimiçi satış merkezini tasarlamanıza olanak tanır. Bu eklentiyi kullanarak minimum programlama bilgisiyle Divar, Digikala, Filmo vb. sitelere benzer farklı satış sayfaları tasarlayabilirsiniz. Bu sadelik ve genişlik, WooCommerce’i WordPress eklentileri arasında en yüksek konuma getirdi. Yalnızca WordPress’in ve ardından WooCommerce’in temellerini öğrenerek İnternet’teki farklı mağazaları tasarlayıp yönetebileceksiniz. WooCommerce ile çevrimiçi mağaza tasarlamaya ilişkin makalede , WooCommerce’i kurmak ve onunla çalışmak için gerekli tüm şeyleri öğrenmeniz için bu temel bilgilere odaklanıyoruz.

WooCommerce ile çevrimiçi mağaza tasarımına ilişkin adım adım eğitim

İlk adım: alan adı ve barındırma satın alma

Bir site tasarlamak ve başlatmak için önce bir alan adı satın almanız gerekir. İnsanların tarayıcılarına girerek sitenize girecekleri MyAddress.Com veya MyShop.Ir’a benzer bir alan adı. Domain satın alındıktan sonra hosting satın almanız gerekmektedir. Host, sitenizin çalışması için gerekli dosyaların (sayfalardaki fotoğraflar, sayfanın görünümüyle ilgili dosyalar vb.) buraya yüklendiği bir bulut alanıdır.

Adım 2: WordPress’i yükleyin

WordPress’i yüklemek zor değildir ancak bu makalenin kapsamı dışındadır. Bunu öğrenmek için evde okul çevrimiçi mağazası oluşturma eğitim kursunu kullanabilirsiniz .

3. Adım: WooCommerce eklentisini yükleyin

Alan adınızda WordPress kurulumu yaptıktan sonra (örneğin MyShop.IR), WordPress yönetici paneline MyShop.ir/wp-admin üzerinden erişebilirsiniz. Bu panelde Kontrol Paneli bölümünden Eklentiler’e ve ardından Yeni Ekle’ye gidin. Bu bölümde WooCommerce için mevcut tüm eklentiler mevcuttur. Arama alanına (sağ üst sayfa) woocommerce adını yazmanız yeterli. Bu eklenti mağazada ücretsiz olarak mevcuttur ve Şimdi Kur’a tıkladığınızda sizin için kurulacaktır.

4. Adım: WooCommerce eklentisini etkinleştirin

 

WooCommerce mağazasının tasarımında ilk adıma ulaştık. Eklentinin indirilmesi tamamlandığında Etkinleştir düğmesinin yerini Şimdi Yükle düğmesi alacaktır. Bu butona tıkladığınızda aktivasyon işlemi başlayacaktır. Aktivasyon sayfasında ilk olarak bir hoş geldiniz mesajı görüntülenir. Bu mesajın açıklamasında sitenizde WooCommerce başlangıç ​​ayarları için sonraki adımların atılacağı yazıyor. İşte, Hadi Gidelim! Tıkladığınızda sonraki adımlara gireceksiniz.

Sayfa ayarı

İlk adım gerekli sayfa sayısıdır. Çevrimiçi mağazalar genellikle aşağıdaki sayfaları içerir:

  • Mağaza: Ürünlerin sergilendiği yer.
  • Sepet: Müşterilerin son ödemeden önce siparişlerini kontrol ettikleri yer.
  • Ödeme/Teslimat Türü Seçimi (Ödeme): Müşterilerin, siparişi onayladıktan sonra, fatura türünü (öncelikli posta, özel posta veya diğer türler) ve ödeme türünü (yerinde, kartla veya diğer yöntemlerle) seçmek için girdiği yerdir.
  • Kullanıcı paneli (Hesabım): İnternet mağazaları genel olarak kullanıcıların üyeliksiz alışveriş yapmasına izin vermemektedir. Kullanıcı panelinde kullanıcının bilgileri ve yaptığı satın almaların geçmişi kendisine görüntülenir.

Bu sayfalar sizin için varsayılan olarak WooCommerce’te sağlanır. Daha fazla sayfaya ihtiyacınız yoksa bu aşamada Devam’a tıklamanız yeterlidir.

Mağaza Yerel Ayarı

Bu bölümde mağazanızın hangi ülkede bulunduğunu belirtmeniz istenecektir. Daha sonra sitenizin kullandığı para birimi ve malların ağırlık birimi gibi birimleri girip devam et butonuna tıklıyorsunuz.

Nakliye ve Vergi

Bu aşamada öncelikle müşterilerinize fiziki ürün gönderip göndermediğiniz sorulacaktır. Bu seçeneği işaretlediğiniz takdirde mal gönderimi ile ilgili tüm ayarlar sizin adınıza yapılacaktır. Daha sonra sizden vergi bilgileri istenecektir. Vergi seçeneğini işaretlerseniz, önceki bölümde girdiğiniz ülkeye göre gelir vergisi oranı hesaplanacaktır. Gelecekte malların fiyatını vergi olmadan girebilir ve katma değer vergisinin hesaplanmasını WooCommerce’in kendisine bırakabilirsiniz.

Ödeme

WooCommerce ile çevrimiçi mağaza tasarımının bu bölümünde müşteriler için istenen ödeme yöntemini siz belirlersiniz. Bu ödeme internet portalı üzerinden veya çevrimdışı (teslimat anında) yapılabilir. Aynı anda birden fazla ödeme yöntemini işaretleyebilirsiniz.

Ödeme adımını reddettikten sonra çevrimiçi mağazanız yayına hazırdır. Artık sitenizin trafiğini artırmak için ürünleri içe aktarıp pazarlamaya başlamanız yeterli. Daha sonra ürünlere ait bir sayfa oluşturup müşterinin karşısına koyacağız.

Beşinci adım: Ürün için bir sayfa oluşturun

Ücretsiz çevrimiçi mağazanızı kurmayı tamamladıktan sonra, onu başlatmanın zamanı geldi. Bir mağaza, içinde ürünler mevcut olduğunda çalışmaya başlar. Bunun için kullanıcı panelinizin ilk sayfasına gidip sağdaki çubuktan (İngilizce ise solda) WooCommerce’i bulmanız yeterlidir. Bu bölümün altında Ürünler’e ve ardından Ürün Ekle’ye tıklayın.

Daha sonra ürün ekleyebileceğiniz bir sayfa açılacaktır. Bu sayfanın farklı bölümlerini aşağıdaki şekilde görebilirsiniz.

  1. Ürün adı
  2. Ürün açıklaması: Bu bölüm dijital ürünler gibi açıklamalarla dolu olabilir veya yalnızca tek satırlık bir açıklamaya sahip olabilir.
  3. Ürün bilgileri: Bu bölümde ürün tipi (fiziksel veya dijital), fiyatı, ilgili ürünler, ağırlığı, ürün özellikleri (örneğin kıyafet satıyorsanız, kıyafetlerin farklı renkleri) gibi çeşitli bilgiler ve ürün özelleştirme seçenekleri belirlenebilir. .
  4. Kısa açıklama: Ana sayfada ürün adının altında görüntülenen ürün açıklamasının özeti.
  5. Ürün kategorisi: Bu ürün ürünlerinizin hangi kategorisine giriyor? Örneğin, çevrimiçi bir giyim mağazasında şuna benzer kategoriler bulunur: tişörtler, pantolonlar, ayakkabılar, kadın elbiseleri vb.
  6. Ürün Etiketleri: Etiketler daha iyi ürün gruplamasına yardımcı olur. Aynı elbise örneğinde kadın balo elbisesi kategorisinde uzun balo elbisesi veya etek etiketli balo elbisesi kullanıcıların tam olarak aradığını bulmasına yardımcı olabilir.
  7. Ürün fotoğrafı: Mağazanın ilk sayfasında ve ürün sayfasının üst kısmında görülebilecek ürünün ana fotoğrafı.
  8. Fotoğraf Galerisi: Bazı ürünler (cep telefonları gibi) farklı açılardan fotoğraflara ihtiyaç duyar. Bu bölümde ürünün dilediğiniz kadar fotoğrafını yükleyebilirsiniz.

WooCommerce ile çevrimiçi mağaza tasarımını iyileştirme

WooCommerce’i eklemek ve etkinleştirmek, mağazanıza sahip olmanıza yardımcı olacaktır. Ancak başarılı bir mağazaya sahip olmak ve çok sayıda kullanıcıyı çekmek için tek bir mağazaya sahip olmak yeterli değildir. Dijital pazarlamada en önemli şeylerden biri çekici görünmek ve kullanıcıya hoş bir deneyim yaşatmaktır. Bu bölümde, WooCommerce şablonu gibi şeylerle WooCommerce yükledikten sonra mağazayı nasıl geliştireceğinizi göstermek istiyoruz.

Web sitesinin görünümünü iyileştirin

Yani WooCommerce kurulmadan önce WordPress’inize bir şablon yüklenmişse WooCommerce bu şablona uyum sağlayacaktır. Ancak özel WooCommerce şablonlarının kullanılması tavsiye edilir. Bu şablonlar ücretsizdir ve sizin için kolayca etkinleştirilebilir. WooCommerce temasının kendisi (varsayılan) mağaza sahiplerinin birçok ihtiyacını çözer. Ancak özel olmak istiyorsanız özel görünmeniz gerekir.

Not: Mağaza web siteniz için şablonu etkinleştirdiyseniz ancak henüz bir ürün sayfası oluşturmadıysanız test edemezsiniz. Öncelikle siteye birkaç ürün girin ve şablonu uyguladıktan sonra satın alma sürecini ve diğer tüm bölümleri kontrol edin.

Kullanıcı deneyimini iyileştirin

Hiçbir şey kullanıcınızı hoş bir kullanıcı deneyiminden daha iyi bir müşteriye dönüştüremez. WooCommerce ile bir mağaza tasarladığınızda elleriniz arka uç programlama konusunda yetersizdir. Ancak yine de siteyi geliştirmek için bir dizi ayrıntıyı değiştirme olanağına sahip olacaksınız:

  • Site Haritası: Çevrimiçi mağazaların basit bir site haritası olmalıdır. Dikkat edin, kullanıcı siteyi kullanırken kafası karışırsa hızla sayfayı kapatacak ve internetteki sayısız başka seçeneğe yönelecektir. Bu nedenle her zaman site haritanızı kontrol edin ve müşterinin en az tıklamayla ürünü sipariş edeceğinden emin olun.
  • Vitrin: Siteyi en çok kimin ziyaret ettiğini ve ilk sayfada hangi içeriğin dikkatini çekeceğini bilmek çok önemlidir. Bu sayede basit bir ziyaretçiyi alıcıya dönüştürebilirsiniz.
  • Farklı platformlara destek: Günümüzde internet kullanıcılarının çoğunun bu alana akıllı telefonlar aracılığıyla girdiğini herkes biliyor. Aslında cep telefonunda kullanımı zor olan bir sitenin pazar devleriyle rekabet etme şansı çok az olacaktır.
  • İlgili Ürünler: Siteniz WooCommerce tarafından tasarlandığında, programcıları olan şirketlerle birçok yönden rekabet edemeyeceğiniz anlamına gelir. Öte yandan müşterinizin kişiliğinin ve ihtiyaçlarının ne olduğunu anlamak için pazar araştırmasına yatırım yapabilirsiniz. Bu tanıma, müşterinin bir ürüne tıkladığında ihtiyaç duyduğu benzer ürünleri göstermenize yardımcı olur. Hatta bunu yaparak gizli talebi (dizüstü bilgisayar ekran temizleyicisi gibi müşterinin bilmediği veya düşünmediği bir ihtiyacı) ortaya çıkarabilirsiniz.

WooCommerce ile çevrimiçi mağaza tasarlama hakkında son söz

Bu yazıda WooCommerce ile çevrimiçi mağazanın nasıl tasarlanacağını öğrendik. Bu ücretsiz WordPress eklentisi, programlamayı öğrenmek için uzmanlığı, zamanı veya sermayesi olmayanlar için uygundur. Bu araçla tasarlanmış bir mağazadan dijital ürünler veya duvarlarla aynı işlevselliği beklememelisiniz. Bu düzeyde işlevsellik için kesinlikle profesyonel bir programcıya ihtiyacınız var. Ancak WooCommerce ile piyasada yer alması için gereken minimum özelliklere sahip bir mağaza tasarlayabilirsiniz.