SEO alanında farkındalığı artırmak, Google sonuçlarında daha iyi bir konum elde etmek, daha fazla kitle çekmek ve bu alanda genel olarak başarılı olmak için SEO becerilerinin yanı sıra SEO terimlerine de aşina olmak, ortak ve uzmanlık gerektiren kavramları öğrenmek gerekir. Bu alanın şartları. Bu yazımızda SEO terimlerini açıklayıp, SEO’daki ortak terimleri ve SEO’ya özel terimleri incelemeye çalışıyoruz.SEO terimleriyle ilgilenmeden önce SEO veya arama motorları için site optimizasyonu kavramını incelemek gerekir.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
SEO, arama motoru optimizasyonu veya arama motorları için site optimizasyonu anlamına gelir. SEO, arama motorlarının nasıl performans gösterdiğini ve neye bakılacağını dikkate alır. Bu süreç, arama motoru sonuçları aracılığıyla site ziyaretlerinin miktarını ve kalitesini artırır.
Bir sonraki bölümde SEO terimlerini anlamanın önemini açıklayacağız.
SEO terminolojisini anlamanın önemi
Bir SEO uzmanıyla konuşurken anlamını bilmediğimiz kelime ve terimler kullanılmış olabilir. Bu kelimelerin anlamlarını bilmek, web sitesi optimizasyon sürecinin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olur. Aşağıda en yaygın SEO terimlerini tartışacağız.
SEO’da yaygın terimler
Kullanıcı arayüzünü ve sitenin görünümünü optimize etme ( HEO)
Bu terim, İnsan Deneyimi Optimizasyonu kelimesinin kısaltmasıdır ve kullanıcı arayüzünün optimize edilmesi, basitleştirilmesi ve sitenin görünümünün kullanıcıya göre tasarlanması, diğer bir deyişle sitenin daha kullanıcı dostu hale getirilmesi anlamına gelir. Aslında HEO’ya göre Google’ın robotları siteyi insanın bakış açısından inceliyor.
SEM
Arama Motoru Pazarlaması kelimesinin kısaltılmış hali, sosyal ağların optimizasyonu anlamına gelir. Bu kelime daha çok pazarlama ve reklam sitelerinde kullanılmaktadır. SEM, SEO ve PPC olmak üzere iki bölümden oluşur. SEO’dan daha önce bahsetmiştik ve PPC, internet içeriği ve reklamlara tıklama başına ödeme anlamına gelir.
Kullanıcı arayüzü tasarımı ( UI)
Kullanıcı Arayüzü kelimesinin kısaltılmış hali, sitenin görünümü ve kullanıcıların sitede gördüğü ve etkileşimde bulunduğu her şeyin UI (Kullanıcı Arayüzü Tasarımı) olarak kabul edildiği anlamına gelir. Bu terim en çok kullanılan SEO terimlerinden biridir.
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ( UX)
Kullanıcı deneyimi anlamına gelir ve hedef kitlenin bir ürüne ilişkin tüm duygu ve deneyimlerini içerir. Bu kelime, Kullanıcı Deneyimi anlamına gelir ve SEO’yu etkileyen şeyler arasında sayılır, ayrıca kullanıcıların tepkisi ve davranışlarıyla da ilgilidir. Kullanıcı deneyimi tasarımı SEO terimleri arasında oldukça önemlidir. Bu tasarımda kar amacı, kullanıcının ürünle etkileşimi hedefine ulaşmaktır ve finansal amaçlar kriter değildir.
Anahtar kelime _
Kelimelerin yanı sıra kelime öbekleri de anahtar kelime olarak değerlendirilebilir. Üretilen içerikte anahtar kelimelerin doğru ve ilkeli kullanımı ile site Google’da ilk sayfalara çıkar ve kullanıcılar tarafından görüntülenebilir. Anahtar kelimeler en önemli SEO terimleri arasındadır.
Dahili SEO ( Sayfa İçi SEO)
Dahili SEO, bir web sitesinin iç yapısını arama motorları için optimize eder.Bunu doğru yapmak, sitenin arama motorları tarafından daha iyi yorumlanmasının yanı sıra, kullanıcıların sayfaların içeriğini daha iyi anlamalarına da yardımcı olur.
Sayfa Dışı SEO
Sitenin harici SEO’su, sitenin sıralamasını optimize etmek ve iyileştirmek için site ortamı dışında gerçekleştirilen tüm faaliyetleri ifade eder. Backlink oluşturma, pazarlama, forumlarda faaliyetler vb. faaliyetler yurt dışı SEO’nun faaliyet alanları arasındadır.
Arama Sonuçları Sayfası ( SERP)
Arama Motoru Sonuç Sayfası anlamına gelir. Bir kullanıcı Google’da veya herhangi bir arama motorunda bir terimi aradığında, kısaca SERP olarak adlandırılan bir sonuç listesi görür.
Duyarlı tasarım
Bu madde sitenin mobil ve tablet ile uyumluluğunu inceler ve büyük önemi nedeniyle en önemli SEO terimlerinden biri olarak kabul edilir.
Geri Bağlantı
Bir siteden diğerine verilen bağlantıya backlink denir. Bu konu SEO açısından çok önemlidir ve SEO uzmanları sitenin sıralamasını iyileştirmek için her zaman daha fazla geri bağlantı oluşturmaya çalışmaktadır.
Ceza
Google arama motoru tarafından verilen site cezası, Ceza olarak bilinir ve telafisi pek mümkün değildir. Bu şekilde Google siteyi sonuçlar sayfasından kaldırır.
Yönlendiren Alan Adı
Diğer sitelerden aldığımız her bağlantıya Yönlendiren Alan Adı denir.
OBL
Out Bound bağlantısının kısa biçimi, hacim ve site dışına bağlantılar anlamına gelir. OBL sitenin formatına ve geçmişine uygun olmalıdır.
Dahili Bağlantı
Sitenin diğer sayfalarından atıfta bulunulan site içi bağlantılara Dahili Bağlantı denir.
Dış bağlantı
Dış bağlantılara veya sitenize dışarıdan (diğer sitelerden) giren bağlantılara dış bağlantı denir.
Bahsedilen öğeler yaygın ve kapsamlı SEO terimleridir. Bir sonraki bölümde özel SEO terimleri başlığı altında diğer SEO terimlerini inceleyeceğiz.
SEO’ya özel terimler
301 Yönlendirmesi (301 Yönlendirmesi)
Bu kavram sunucu tarafından kalıcı adres değişikliği anlamına gelmektedir. Bir sayfa silindiğinde veya adresi değiştirildiğinde, kullanıcı bu sayfayı ziyaret ettiğinde sunucu onu otomatik olarak yeni sayfaya aktaracaktır.
Katlamanın Üstü
SEO dünyasında sayfanın üst kısmı kullanıcının kaydırma yapmadan gördüğü ilk kısımdır ve doğal olarak bu kısımdaki bilgiler Google için oldukça önemlidir.
Tam adrese sahip bağlantı ekleyin (Mutlak Bağlantı)
Siteyi tasarlarken tam adresleri ile bağlantılar girebilirsiniz, bu bağlantıların sayfanın alan adı ile alakası yoktur. Bağlı kuruluş bağlantıları olarak da eklenebilirler; bu bağlantıların işlevi alan adresine bağlıdır.
Resim alternatif metni (Alternatif Metin)
Bu, normalde kullanıcılara gösterilmeyen resim içeriğinin metinsel açıklamasıdır. Resim görüntülenmiyorsa, tarayıcı tarafından Alternatif Metin değiştirilir ve kullanıcılar tarafından görülebilir.
Bağlantılı Metin (Bağlantılı Metin)
Bağlantı metni, bir metnin ortasında, tıklanabilen, kullanıcılar tarafından görülebilen bir bağlantının parçasıdır.
BERT algoritması
BERT kelimesi, Transformatörlerden Çift Yönlü Kodlayıcı Gösterimleri anlamına gelir. Bu algoritma, Google robotlarının aranan ifadedeki kelimelerin anlamsal yapısını daha doğru bir şekilde anlamasına yardımcı olur.
Siyah kutu
Gelişmiş bir yazılım sisteminin iç işleyişi hakkında hiçbir bilgi bulunmadığında buna kara kutu denir. Bu sistem girdiyi alır ve ona göre çıktıyı hazırlar ancak çıktıyı hazırlama süreci hakkında bilgi yoktur.
Siyah Şapka SEO
Siyah şapka SEO, sitenizin arama sonuçlarındaki sıralamasını yükseltmenin yanlış yoludur. Kullanıcıların ihtiyaçlarına ve sorunlarına cevap vermek yerine arama motorlarını yanıltmak amacıyla bu yöntem uygulanmaktadır.
Çıkma Oranı
Web sitesine girdikten sonra sayfadan hızla ayrılan kullanıcıların, sayfaya giren toplam kullanıcı sayısına oranına hemen çıkma oranı denir. Bir kullanıcı sitenizdeki bir sayfayı açtığında ve diğer sayfaları görüntülemeden sitenizden ayrıldığında, hemen çıkma söz konusudur.
Markalı Anahtar Kelime
Bu, doğrudan marka adına atıfta bulunan arama terimleri kullanıldığında meydana gelir.
Bazı SEO uzmanları, kullanıcının bir marka adı aramasının sitenin Google gözündeki güvenilirliği üzerinde olumlu bir etki yaratabileceğine inanıyor.
Ekmek kırıntısı
Bir diğer SEO terimi ise “breadcrumbs”dır ve sayfanın üst veya alt kısmında yer alan ve kullanıcının diğer bölümlere girmesine olanak tanıyan hızlı erişim menülerini ifade eder. Bu öğe şu gibi terimlerle belirtilir: ana sayfa/bize ulaşın/ürün tanıtımı vb.
Kırık Bağlantı
Kırık bir bağlantı diğer bağlantılardan farklı görünmese de temel fark kullanıcının yönlendirildiği sayfayla ilgilidir. Bağlantı verilen sayfaya erişilemiyorsa 404, 403, 500 vb. hatalardan biriyle karşı karşıya kalacaktır. Ayrıca sitenizin sayfalarından biri başka sitelerden link almışsa ve o sayfayı sildiyseniz bu linkler bozuk link haline gelecektir.
Önbellek _
Bu hizmet, işlemci ile bilgisayarın RAM belleği arasındaki işlem süresi gecikmesini önlemek için kullanılır. Önbellek genellikle küçük kapasiteye ve yüksek hıza sahiptir. Bu hizmet sayesinde metin, resim vb. içerikler kaydedilerek kullanıcının sonraki ziyaretlerinde hızlı bir şekilde kullanılabilmesi sağlanır.
Eylem çağrısı
Bu hizmet, kullanımı kullanıcıların şirketin ürün ve hizmetleriyle etkileşime geçmesine neden olan çevrimiçi pazarlamada bir yöntemdir. Örneğin “devamını oku”, “tıkla” ve… butonları web alanında en çok kullanılan harekete geçirici mesajlar arasındadır.
Kanonik Etiket
Sitede benzer içeriğe sahip birden fazla sayfa olduğunda, bu etiketi kullanarak Google’a bunlardan hangisinin orijinal sürüm olduğunu ve diğerlerine göre öncelikli olduğunu söyleyebilirsiniz.
Ortak Alıntı
Bir web sayfası ortak bir konudaki iki farklı siteye bağlantı verdiğinde (her ne kadar bu iki sitenin birbiriyle hiçbir zaman bağlantısı olmayabilir), Google Ortak Alıntı’yı kullanarak Google bunların tematik bağlantısını bulacaktır. Bir siteyle ilgili siteleri Google açısından bulmak için, arama yapmadan önce ilgili terimi adresin başına koyun.
İçerik Kraldır
Bu terim genellikle web sitesi içeriğinin önemini ifade etmek için kullanılır ve şunu vurgular: Yeni, kaliteli ve değerli içerik üretmek, SEO’da başarı için en önemli stratejilerden biridir.
Dönüşüm oranı
Dönüşüm oranı, bir ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmenin ölçüsüdür. Birçok SEO uzmanı bir web sitesinin başarısının yüksek dönüşüm oranıyla belirlendiğine inanıyor.
Tarama Bütçesi
Google’ın web sitenizdeki sayfaların indekslenmesi için dikkate aldığı belli bir bütçe miktarıdır. Sitedeki sayfa sayısı bu miktarı aşarsa geç indekslenme ihtimali vardır. Dolayısıyla Tarama Bütçesi, Google robotlarının belirli bir süre boyunca sitede indekslediği sayfa sayısıdır.
tıklama oranı (TO)
Bu terim, SEO terimleri arasında yer alan ve sitenin her sayfasının arama sonuçları sayfasında kullanıcılardan ne kadar ilgi gördüğünü gösteren 3 kelimelik Tıklama Oranı kelimelerinin kısaltmasıdır. TO yüzde olarak ifade edilir ve 0 ile 100 arasında bir sayıdır.
Endeksi kaldır
Google Search Console’da, URL Kaldırma aracını kullanarak site sayfalarını Google’ın dizininden kaldırabilirsiniz. Ayrıca Google, kurallara uyulmaması nedeniyle bir siteye veya sitenin bir sayfasına ceza kesebilir ve arama sonuçlarından çıkarabilir. Her durumda, dizinden kaldırma, sitedeki bir sayfanın Google sonuçlarından geçici veya kalıcı olarak kaldırılması durumunda gerçekleşir.
Dahili sayfalara bağlantı verme (Derin Bağlantı)
Önemli bağlantı kurma stratejilerinden biri sitenin iç sayfalarını güçlendirmektir. Bu sayede dış linkler sitenin ana sayfası yerine kategori veya makale gibi iç sayfalardan birine yönlendirilirse aynı sayfaya ait bağlantılı cümle içerisinde yer kazanabilir.
Alan Kurumu
Alan adının geçerliliğini belirleyen birçok faktör vardır; örneğin: alan adı türü, alan adı ömrü, alınan geri bağlantıların sayısı, giden bağlantılar vb.
Yinelenen İçerik
İnternet alanında birden fazla URL’ye sahip olan içeriklere yinelenen içerik adı verilmektedir. Bu kategorideki içerikler, başka sitelerden kopyalanması ve tekrarlanması nedeniyle kullanıcı açısından ve Google açısından çekici gelmemekte ve bu nedenle değerli görülmemektedir.
Bekleme süresi
Kullanıcının sayfada kalma süresi, arama sonuçlarından birine tıkladığı andan itibaren başlar ve tekrar Google arama sonuçları sayfasına girene kadar devam eder. Google’a göre bir kullanıcının sitede kalma süresi ne kadar uzunsa, bu sayfadan o kadar memnun kalıyor. Bu sürenin 5 saniyeden az olması halinde Google bunu kullanıcının memnun olmadığı ve negatif puan anlamına geldiğini değerlendiriyor.
YEMEK YEMEK
EAT, Google’ın sitelerin içerik kalitesini değerlendirdiği üç kelimeden oluşan Uzmanlık, Yetki, Güven ve diğer SEO terimlerinin kısaltmasıdır.
Evergreen İçerik
Bu, içerik oluşturma dünyasında yaygın bir terimdir . Evergreen içerik, anlamını ve faydasını uzun süre koruyan ve okuyucular için “taze” kalan, optimize edilmiş bir içerik türüdür.
İçerik Güncelliği Algoritması
Bu algoritmanın amacı içeriğin tazeliğini vurgulamaktır çünkü kullanıcılar her zaman en son bilgileri ararlar. Haber ve siyaset gibi alanlarda içeriğin güncelliğinin önemi çok daha fazladır ve bu alanda faaliyet gösteren kişilerin ürettikleri içeriklerin güncelliğine her şeyden çok dikkat etmesi gerekir.
Google’ın özel teklifi (Özellik Snippet’i)
Google sonuçlar sayfasında birinci sıranın üstündeki kullanıcıya gösterilen ve kullanıcının sorusuna doğrudan yanıt içeren bir kutudur. Google akıllıca bir şekilde bu yanıtları sitelerden kaldırır.
Bağlantıyı Takip Et
Takip bağlantıları ve takip edilmeyen bağlantılar diğer SEO terimleridir. Takip bağlantısı, içeriğinizden diğer sitelere yerleştirilen bir bağlantıdır. Başka bir deyişle, diğer sitelerden gelen takip bağlantıları sitenizdeki bir makaleye işaret eder. Sitenize ne kadar çok referans verilirse Google’da o kadar iyi sıralanır. Tabii ki, takip edilmeyen bağlantıların varlığı da dengeyi korumak ve siteye gelen bağlantıların orijinalliğini göstermek açısından çok önemlidir, çünkü gelen tüm bağlantıların takip edilmesi durumunda Google, bağlantı oluşturmanın doğal olmadığını fark edebilir.
Google Bombası
Google bombası, SEO’daki siyah şapka tekniklerinden birini ifade eder. Bu teknikte, belirli bir ifadede kapsamlı bağlantı kurma yöntemini kullanarak bir web sitesinin konum kazanmasını sağlamaya çalışırlar. Bu tekniğin kullanılması sitenin kısa sürede Google’da birinci sıraya çıkmasını sağlasa da Google tarafından bu sırayı kaybetme ve ceza alma ihtimali oldukça yüksektir.
Gri Şapka SEO
SEO konusundaki faaliyetlerimizin 2 ana bölüme ayrıldığını biliyoruz: beyaz şapka (Google’ın önerdiği kural ve standartlara uygun tekniklerin kullanılması) ve siyah şapka (Google’ı kandırmaya yönelik tekniklerin kullanılması). Ancak Google standartlarına aykırı olan ve aynı zamanda Google algoritmasının bunları tanıyamadığı yöntemlere gri şapka teknikleri denir. Gri şapka tekniğinin aşırı kullanımının onu siyah şapkaya dönüştürebileceğini unutmamak gerekir.
Sinek Kuşu Algoritması
Anahtar kelimelerin içerikte aşırı tekrarlanması, Google’ın kullanıcının ihtiyaç duyduğu sonuçları göstermek için anahtar kelimeye odaklanmak yerine onun anlamını ve manasını dikkate almasına neden oldu. Bu algoritmaya Hummingbird isminin seçilmesinin sebebi ise hızı ve doğruluğudur. Bu sayede Hummingbird, kelimeleri dikkatli ve hızlı bir şekilde kontrol ederken aynı zamanda eş anlamlılarını da büyük ölçüde biliyor ve çok fazla anahtar kelime kullanan sayfaları cezalandırıyor. Bu nedenle SEO terimleri arasında hummingbird algoritmasını sunmanın amacı, kullanıcılara daha doğru sonuçlar sunmanın yanı sıra web yöneticilerinin kaliteli ve değerli içerik üretmeye daha fazla önem vermelerini sağlamaktı.
Dizin
Google ve diğer arama motorları, İnternet’teki her sayfayı görüntüledikten sonra, bunun bir kopyasını veritabanlarına kaydeder ve bunu, sorunu incelemek ve web sitesinin arama sonuçlarındaki konumunu belirlemek için kullanır.
Dahili Bağlantılar
Dahili bağlantılar bir sayfadan sitenin diğer sayfalarına yönlendirir ve genellikle ana gezinme sisteminde kullanılır. Dahili bağlantılar aşağıdaki nedenlerden dolayı çok değerlidir ve SEO açısından önemli kabul edilir.
- Kullanıcıların sayfalar arasında kolayca geçiş yapmasına olanak tanır.
- Sayfa hiyerarşilerinin oluşturulmasında rol oynarlar.
- Bir sayfanın kredisinin web sitesinin diğer dahili sayfaları arasında bölünmesine neden olurlar.
Anahtar Kelime Yoğunluğu
Anahtar kelime yoğunluğu, bir sayfanın içeriğindeki toplam kelime sayısına göre bir anahtar kelimenin veya kelime öbeğinin kullanım yüzdesidir. Hesaplaması, anahtar kelimenin tekrarlanma sayısının içerikteki toplam kelime sayısına bölünmesiyle elde edilir.
anahtar kelime doldurma
Anahtar kelime tekrarı, anahtar kelimeleri Google botlarına tanıtmanın eski ve yaygın bir yoludur. Bu yöntemde sayfanın metninde, başlığında, meta açıklamasında vb. belirli bir kelimeyi veya ifadeyi tekrarlayarak konum kazanma şanslarını artırırlar.
Temel Performans Göstergesi (KPI)
Bu endeks, kuruluşların, organizasyon birimlerinin ve bireylerin performansının niceliksel ve niteliksel hedeflere göre başarı oranını gösterir. KPI, organizasyonun ilerlemesini veya gerilemesini kontrol etmenin yanı sıra, yöneticilerin ekiplerinin performansını ölçmesine de olanak tanır. SEO’da projelerin başarısı farklı KPI’lara göre belirlenebilir. Örneğin; anahtar kelimelerdeki sıralamanın iyileştirilmesi, Google’ın siteye yaptığı ziyaretlerin artması, siteden ayrılma oranı vb. web sitesinin Google için optimize edilmesindeki temel göstergeler arasındadır.
Açılış sayfası
Açılış sayfası, sitenin ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmeyi amaçlayan sayfasıdır. Açılış sayfası genellikle kullanıcıya kişisel bilgiler, e-posta vb. bilgiler karşılığında bir ürün veya hizmet sağlayan bir form türüne sahiptir.
Bağlantı Çiftliği
Bağlantı grubu, sitelerinin arama sonuçlarındaki sıralamasını artırmak için grup halinde birbirine bağlantı veren ilgisiz web siteleri grubudur. Geçmişte bu yöntem konum kazanmak ve sitenin güvenilirliğini artırmak için kullanılırken, artık sitenin Google’ın Penguin algoritması tarafından cezalandırılmasının en önemli nedenlerinden biri haline gelmiştir.
Yerel SEO
Bu teknik yerel çevrimiçi pazarlamadan etkilenir. Yerel SEO, yerel müşteriler için işi teşvik eder ve yerel müşterilerin istedikleri mağazayı mümkün olan en kısa sürede kolayca bulmasına olanak tanır.
Yerel SEO başarısında aşağıdaki noktalara uyum etkili olabilir:
- Tüm web sitesi sayfalarına adınızı, adresinizi ve telefonunuzu ekleyin
- Web sitesinin geçerli yerel dizin sitelerinde listelenmesinin sağlanması
- Sitenin her sayfası, ürünü ve detaylarını anlatacak, benzersiz bir içeriğe sahip olmalı ve…
Uzun Kuyruk Anahtar Kelimeler
Genellikle 4 kelimeden fazla olan ifadelere Uzun Kuyruk adı verilmektedir, bu ifadeler tam olarak kullanıcının ihtiyaçlarını ifade etmektedir. Uzun anahtar kelimelerde Google’dan iyi bir sıralama almak, web sitesinin kısa ve kavramsal anlamda iyi bir konum almasını sağlayabilir.
Meta Açıklaması
Etiketler arasında meta açıklama büyük bir öneme sahiptir ve SEO terimleri arasında oldukça fazla kullanım alanına sahiptir. Bu etiket, site içeriğinin ziyaretçilerin gözünden gizlenen bir özetini sağlar ve yalnızca arama motorlarının daha iyi anlaşılması için kullanılır. Şunu unutmamak gerekir: Meta açıklama etiketi, sayfa içeriğinin açıklaması olmalı ve sitenin her sayfası için tamamen benzersiz bir şekilde yazılmalıdır. Bir sayfa için girilen açıklama Google arama motoruna uygun değilse arama sonuçlarında görüntülenmeyecek ve Google robotu sayfa içeriğinin bir kısmını değiştirecektir.
Sitenin mobil versiyonunun önceliğiyle indeksleme (Mobile First Index)
Artık Google’ın siteleri sıralamada birinci önceliği mobil sürümü, ikinci önceliği ise sitenin masaüstü sürümüdür.
Negatif SEO
Site yöneticisi dışında bir kişinin çeşitli teknikler kullanarak sitenin Google arama sonuçlarındaki konumunu düşürmeye çalışması, site ziyaretlerini azaltması ve sitenin Google tarafından para cezasına çarptırılmasına neden olması denir.
Takip Etmeyen Bağlantı
Tüm linkler varsayılan olarak Follow olarak kabul edilir ancak linkin html etiketinde rel özelliği nofollow değeri ile birlikte kullanılıyorsa buna nofollow link diyoruz. Nofollow bağlantısı Google’a şunu söyler: “Bu URL’nin kontrol edilmesine gerek yok”, böylece bağlantılı sayfaya herhangi bir kredi veya değer aktarılmasına neden olmaz. Nofollow’un en önemli kullanım alanları sosyal ağlara, referans sitelerine ve reklamlara bağlantı vermektir.
Sayfa Hızı
Sayfa Hızı, SEO’nun bir başka terimidir ve bir sayfanın içeriğinin bütünüyle görüntülenmesi için gereken süre veya sayfa yükleme süresi anlamına gelir.
Bu süre site optimizasyon standartlarına uygunluk, sayfadaki içeriğin hacmi, kullanıcının internet hızı vb. faktörlerle ilgilidir. Genellikle bir web sayfasına 2 saniyeden kısa sürede erişmek idealdir, 6 saniyeden fazla sürede erişmek ise can sıkıcıdır. Artık Sayfa Hızı, site sonuçlarının sıralamasında Google’ın en önemli faktörlerinden biridir.
Özel Bağlantı Ağı (PBN)
PBN terimi, Özel Blog Ağı teriminin kısa biçimidir ve siyah şapka SEO yöntemlerinden biri olarak kabul edilir. PBN, ana siteyi güçlendirmek ve bağlantılar oluşturmak amacıyla oluşturulmuş bir site ve blog koleksiyonudur. Bu yöntemde site yöneticisi bir dizi blog ve farklı siteler oluşturur ve bunlara sitenin konusuyla ilgili içerikleri yerleştirir. Bu siteler ve bloglar yerini bulduktan sonra ana siteye bağlantı vermek için iyi bir yer olacaklardır. PBN kullanan sitelerin Penguin algoritması tarafından belirlenip cezalandırıldığını da belirtelim.
Panda algoritması
Bu algoritma Google tarafından kısa ve düşük kaliteli içerikle başa çıkmak için oluşturuldu. Bu sayede arama sonuçlarında düşük kaliteli, kısa ve değersiz içeriklerin görüntülenme şansını azaltır ve kaliteli, ilgi çekici, değerli ve benzersiz içeriklere arama sonuçlarında daha iyi bir yer kazandırır.
Penguen algoritması
Penguin algoritması, bağlantı spam’i gibi yasa dışı yöntemlerle yüksek sıralamalar elde etmeye çalışan web siteleriyle başa çıkmanın bir yoludur. Başka bir deyişle, bu Google algoritması, dış bağlantı alanında spam gibi görünen siteleri tespit etmeye ve cezalandırmaya çalışır.
Güvercin Algoritması
Google arama motorunun içerikle ilgilendiğini biliyoruz ancak içerik yalnızca metin, resim, ses ve video değil aynı zamanda içeriğin “konumu”dur. Kullanıcılar için konum aramayı kolaylaştırmak amacıyla Google, 2014 yılından itibaren Pigeon algoritması adı verilen yeni bir algoritma oluşturmuştur. Bu teknik, kullanıcının arama terimini inceler, eğer terim bir lokasyona veya yerel işletmeye atıfta bulunuyorsa, en yakın ve en iyi teklifi sunar.
Sıra Beyin Algoritması
Rankbrain algoritması, diğer SEO terimlerinden biri ve Google’ın daha iyi veri işleme ve en iyi sonuçları görüntüleme ve sıralama için sunduğu en son çözümdür. RankBrain, Makine Öğrenimi (makine öğrenimi algoritmaları) kullanılarak tasarlanmış, yapay zekaya (AI) dayalı yeni bir teknolojidir. Makine öğrenmesi algoritmasının kullanılması ve yapay zeka ile birleştirilmesi, bilgisayarların ve arama motorlarının her geçen gün yeni şeyler öğrenmesini ve daha akıllı olmasını sağlamıştır.
Zengin Snippet
Bir diğer Google hizmeti ise SEO terimleri alanındadır. Bu hizmet ile site içeriği, kullanıcıların arama sonuçlarını görüntülerken özetlenen sayfanın içeriğini iyi anlayabilecekleri şekilde özetlenir. Ayrıca Rich Snippet, web sitesinin bilgilerini ve işaretlenmiş verilerini tanımlamak için kullanılır.
Arama Amacı
Bu kavram, kullanıcıların hedef ve ihtiyaçlarının ön planda tutulması anlamına gelir. Bir kullanıcının ihtiyacını karşılamak, anahtar kelimelerden daha fazlasıdır. Günümüz dünyasında, arama amacı SEO’da kullanıcı deneyiminin temelidir ve Google buna giderek daha fazla önem vermektedir. Artık anahtar kelimeler yerine Arama Amacı çok daha önemli. Yani eğer “içerik kralsa”, kullanıcının ihtiyacına cevap vermek krallığın sarayına girmenin anahtarıdır.
Spam Puanı
SpamScore, site içindeki veya dışındaki bir dizi yüksek riskli davranışı görüntüler ve bir sitenin spam olma yüzdesini bulmaya yardımcı olur. Bir sitenin spam puanını belirlemek için birçok faktör etkilidir:
- Sitedeki sayfa sayısı fazla olmalı, ancak backlink sayısı az olmalıdır.
- Site sayfalarının içeriği düşük veya değersizdir.
- Alan adındaki karakter sayısı çok fazla.
- Sitede yapılan işaretleme gerçek dışı ve…
Başlık Etiketi
Başlık etiketi, her web sayfasının Başlık bölümüne yerleştirilen ve sayfanın başlığını belirten bir HTML öğesidir. Bu etiket, arama sonuçları sayfasında tıklanabilir bir başlık olarak gösterilir ve içeriğin özetini temsil ettiği göz önüne alındığında, daha fazla tıklama almak için doğru ve ilkeli seçimi oldukça önemlidir.
son söz
Bu makalede SEO kavramı açıklanırken, bu alanda uzmanlaşmış bir dizi terim ve ortak terimlerin yer aldığı SEO terimleri incelenmiş ve incelenmiştir.