ded9 tr

Bounce Rate Oranı Nedir ve Good Oran Nedir?

Bounce Rate oranı, Google sıralama sistemindeki en önemli ve en yanlış anlaşılan kriterlerden biri olarak kabul edilebilir. Bir sitenin hemen çıkma oranının ne olması gerektiği birçok yöneticinin yanıt aradığı bir sorudur. Bu yazımızda bu soruya uygun bir cevap vermeye ve hemen çıkma oranını artıracak çözümler sunmaya çalışıyoruz.

Bu makalede tartışılan konular şunlardır:

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Google’ın hemen çıkma oranı tanımı şu şekildedir: “Ziyaret sırasında bir sayfada geçirilen sürenin yüzdesi”. Bu tanım biraz belirsizdir. Daha kesin olarak tanımlamak istersek hemen çıkma oranı, kullanıcının sayfayla etkileşime girmeden hemen çıktığı ziyaretlerin yüzdesidir.

Başka bir deyişle “hemen çıkma”, ziyaretçilerin diğer sayfalara tıklamadan web sitenizden ayrılması anlamına gelir. Dolayısıyla hemen çıkma oranı, bunu yapan kişilerin yüzdesidir.

 

Google Analytics’te Hemen Çıkma Oranı nasıl kontrol edilir?

Hedef Kitle > Genel Bakış bölümünü ziyaret ederek web sitenizin hemen çıkma oranını görebilirsiniz.

 

 

Bu, web sitenizin genel hemen çıkma oranıdır. Ancak web sitenizin aslında birden fazla hemen çıkma oranı var. Her sayfanın hemen çıkma oranı, o sayfaya giren ve oradan “hemen çıkan” ziyaretçilerin performansını gösterir. Ayrıca her cihazın hemen çıkma oranı, cep telefonu, tablet veya bilgisayar kullanarak sayfadan atlayan kişilerin yüzdesini gösterir. Bu hemen çıkma oranlarının her birine daha sonra bakacağız ancak şimdilik genel hemen çıkma oranından bahsetmek istiyoruz.

 

Bir web sitesinin hemen çıkma oranını etkileyen temel faktörler

Web sitenizin hemen çıkma oranı çeşitli faktörlere bağlıdır; bu temel faktörler aşağıdakileri içerir:

– Çektiğiniz trafiğin türü

Web sitenizin ziyaretçileri özellikle şirketinizi mi arıyorlar yoksa sadece bilgi mi arıyorlar? Web sitenize aşina olan kişilerin, yalnızca bilgi arayan kişilere göre hemen çıkma olasılığı daha düşüktür. Çevrimiçi bir mağazanız varsa, insanlar sizden mi satın alacak yoksa sadece bir sonraki satın alma işlemleri için mi araştırma yapıyorlar?

 

– Web sitenizin trafiğinin kaynağı

Google arama sonuçları aracılığıyla web sitenize yönlendirilen ziyaretçilerin hemen çıkma oranı, örneğin Facebook‘tan gelen ziyaretçilere göre çok daha düşüktür.

 

 

_Ziyaretçilerinizin geldiği Sayfalar

Örneğin, ilgisiz blog sayfalarının hemen çıkma oranları, ürün veya hizmet sayfalarına göre daha yüksektir. İnsanlar doğrudan ana sayfanıza ulaşırsa muhtemelen hemen atlamamalıdırlar. Ancak web sitenizdeki diğer sayfalarla hiçbir ilgisi olmayan eski bir blog sayfasına yönlendirilirlerse hemen çıkma oranı kesinlikle yüksek olacaktır.

– Web sitenizin tasarımı ve düzeni

Gezinmesi zor, kafa karıştırıcı veya sıradan görünen sitelerin hemen çıkma oranları, gezinmesi kolay ve mobil uyumlu yeni sitelere göre daha yüksektir. Siteniz insanların aradığı şey mi? Aksi takdirde insanlar sitenizi kesinlikle terk edecektir.

– Aktardığınız mesajın netliği

İnsanlar meşguldür ve istediklerini hızlı bir şekilde bulamazlarsa, onu bulmak için daha fazla çaba harcamazlar ve sitenizi terk ederler. Çoğu zaman hafife alınan hemen çıkma oranının yüksek olmasının önemli nedenlerinden biri de budur.

– Web sitesinin hızı ve kullanılabilirliği

Yavaş yükleme hızlarına sahip web sitelerinin hemen çıkma oranları yüksek ve dönüşüm oranları düşüktür.

 

 

Web sitemin hemen çıkma oranı ne olmalı?

Genel kural, hemen çıkma oranının %40’ın altında olması gerektiğidir. Genellikle %40 ila %55 arası da iyidir, ancak %55-65’in üzerindeki hemen çıkma oranı, optimizasyon yapmanız gerektiği anlamına gelir. Hemen çıkma oranınız %90’ın üzerinde veya %20’nin altındaysa muhtemelen izleme veya kodlamanızda bir sorun vardır.

Bu genel ve kapsamlı bir kuraldır ve bunlardan daha yüksek bir hemen çıkma oranına sahip olmanın bile tamamen makul göründüğü durumlar olabilir.

Web sitemin Hemen Çıkma Oranı neden bu kadar yüksek?

Hemen çıkma oranının yüksek olmasının ilk nedeni: ücretli trafik mi yoksa sosyal ağlar tarafından yönlendirilen trafik mi?

Trafiğinizin büyük bir yüzdesi sosyal medyadan veya ücretli reklamlardan geliyorsa, bu ziyaretçilerin hemen çıkma oranı genellikle yüksek olduğundan web sitenizin ortalama hemen çıkma oranı etkilenebilir. Aşağıdaki örnekte, ücretli aramadan (4. satır, %88) ve sosyal ağlardan (5. satır, %70,98) hemen çıkma oranlarının, normal aramadan (%44,79), doğrudan trafikten (%39,76) ve sosyal ağlardan (satır 5, %70,98) çok daha yüksek olduğunu görebilirsiniz. yönlendirme trafiği (%37,83).

 

 

Ücretli aramadan kaynaklanan trafik hemen çıkma oranının normal aramaya göre daha yüksek olması oldukça normaldir ancak bu örnekte hemen çıkma oranı, doğal aramanın hemen çıkma oranının tam iki katıdır. Bu konuyla ilgili çeşitli olasılıklar var, ilk olasılık bu reklamların uygunsuz trafik çekmesidir, örneğin söz konusu reklamın bu işle ilgisi olmayan cümleler içermesi. Bu konu için dikkate alınabilecek ikinci olasılık ise bu sitenin ana sayfasının trafiği reklamlardan müşterilere dönüştürme konusunda iyi çalışmıyor olmasıdır.

Aşağıdaki örnekte ortalama hemen çıkma oranı %75,33 olan bir web sitesi görüyorsunuz. İlk bakışta bu rakam felaket gibi görünüyor. Sitenin trafik kaynağının ayrıntılarına bakarsanız, bu web sitesinin trafiğinin büyük bir kısmının sosyal ağlardan geldiğini ve ortalama hemen çıkma oranının da bu nedenle yüksek olduğunu fark edeceksiniz. Aslında sosyal medya girişlerinden hemen çıkma oranını da hesaba katarsak, normal aramalardan hemen çıkma oranı %38’dir. Bu, istenen miktardan (%30-34) biraz daha fazladır ve bu hiç de felaket değildir.

 

 

Bu web sitesinin bu konuda yapabileceği şeyler şunlardır:

Sosyal ağlardan gelen bu trafiği daha uzun süre nasıl koruyacağınızı öğrenin (bu sorunun nedeninin sitenin mobil yanıt verme sorunları olması mümkündür).
Daha fazla organik trafik çekmeye çalışın çünkü bu tür trafik şu anda düşük ancak en yüksek sayıda gerçek ziyaretçi ve dönüşüme sahip.

Hemen çıkma oranının yüksek olmasının ikinci nedeni: trafiği yönlendiren blog içeriğidir

Bildiğiniz gibi blogunuz için ilginç içerik yazmak çok fazla trafik çekebilir. Ancak bu trafik genellikle yalnızca bilgi arayan ve yüksek iş hedefleri olmayan kişiler içindir. Dolayısıyla blog içeriğine gelen trafiğin hemen çıkma oranı, web sitenizin ana sayfasına gelen trafiğe göre daha yüksek olacaktır.

Aşağıda harika bir blog bölümüne sahip bir muhasebe web sitesi örneği verilmiştir. Bu sayfa, bir web sitesinin sayfalarıyla (beyaz çubuklar) ilişkili hemen çıkma oranını, blog içeriğiyle (kırmızı çubuklar) karşılaştırarak gösterir. Blog sayfalarının web sitesi ana sayfalarına göre hemen çıkma oranının (%93) nasıl daha yüksek olduğunu görebilirsiniz. Bunun blog içeriğinin kalitesinin yeterince yüksek olmadığı anlamına geldiğini düşünebilirsiniz ancak “sayfada geçirilen ortalama süre” kısmına baktığınızda insanların ortalama olarak bloglardaki içeriği okumak için neredeyse altı dakika harcadığını göreceksiniz. İçeriğinin uygun kalitesini gösteren geçerler.

 

 

Bu web sitesinin blog içeriğinde yalnızca çekici bir harekete geçirici mesaj anahtarına ihtiyacı var.

Burada ortaya çıkan soru blog trafiğinin daha uzun süre sitede kalması için ne yapılması gerektiğidir.

Bunu yapmanın bir yolu, okuyucunun kendisini ilgilendiren içeriği daha derinlemesine inceleyebilmesi için diğer blog içeriğine yönelik ilgili dahili bağlantıları kullanmaktır. Bu ziyaretçileri elde tutmanın bir başka yolu da tüm blog içeriğinin sonunda okuyucuların ilgisini çeken bir harekete geçirici mesaj ( Harekete Geçirici Mesaj ) kullanmaktır . Blog ziyaretçilerinin genellikle çok az ticari amacı olduğunu (yani araştırma aşamasında olduklarını ve henüz satın almayı düşünmediklerini) unutmayın; dolayısıyla sunduğunuz ürün ve hizmetleri tanıtmak her zaman yapılacak doğru şey olmayacaktır. Bunun yerine blog içeriğini daha da tanımlayan, e-posta adresini ve adını gerektiren kısa bir kurs sunmak daha doğru bir karar olabilir. Abone olabilecekleri bir e-posta bülteniniz var mı? Onlara sunabileceğiniz ücretsiz danışmanlığınız var mı?

Yüksek hemen çıkma oranlarının üçüncü nedeni: yüksek mobil trafiktir

Mobil ziyaretçilerin hemen çıkma oranı daha yüksektir, dolayısıyla web sitenizde çok sayıda mobil ziyaretçi varsa, ortalama hemen çıkma oranının daha yüksek olmasını beklemelisiniz.

 

 

Bu sitenin trafiğinin yaklaşık %65’ini cep telefonları ve tabletlerden aldığını unutmayın. Ayrıca mobil trafiğin %53’lük bir hemen çıkma oranına sahip olduğunu da görebilirsiniz, bu da bu web sitesinin ortalama hemen çıkma oranının %44 olduğunu gösterir. Elbette bu mobil hemen çıkma oranı o kadar da kötü değil, özellikle de bu siteye yüksek miktarda trafik sosyal ağlardan geldiği için. Bu nedenle site yöneticisinin mobil trafiği daha uzun süre tutmaya çalışması gerekse de gerçek şu ki şu anda çok iyi performans gösteriyor. Bu web sitesinin %30’luk hemen çıkma oranı çok iyi ve sitenin kullanıcı dostu olduğunu gösteriyor.

Aramaları için mobil cihazları kullanan mobil kullanıcıların artmasıyla birlikte Google bir süredir bu bilgileri web sitelerini dizine eklemek için kullanıyor. Bu, web sitenizi mobil cihazlara duyarlı hale getirmenin her zamankinden daha önemli olduğu anlamına gelir. Kullanıcılara en iyi mobil deneyimi sunarak web sitenizin mobil cihazlarda hemen çıkma oranını azaltabilirsiniz.

 

Gerçekçi olmayan yüksek veya düşük hemen çıkma oranlarının nedenleri

Yukarıda bahsettiğimiz nedenlerden herhangi biri nedeniyle web sitenizin hemen çıkma oranı yüksekse, bunu nasıl azaltabileceğinizi ve daha fazla trafik alabileceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin. Yazının bu bölümünde hemen çıkma oranını gerçekçi olmayan bir şekilde artıran veya azaltan sağlıksız nedenleri kısaca inceleyeceğiz.

İlk sebep: yönlendirmeler veya spam botlar

Robotlar web sitenizi sıklıkla ziyaret edecektir. Bu robotlardan bazıları iyi ve zararsızdır (örneğin, Google robotu web sitenize girip içeriği okur ve web sitenize puan verir), bazıları ise sinir bozucu ve kötüdür (içeriği çalıp sitenize koymaya çalışan robotlar gibi). spam siteleridir). Bazen bu robotlar Google Analytics aracılığıyla tespit edilip istatistiksel hesaba girilir ve istatistiksel rakamlarınızı büyük ölçüde değiştirir çünkü robotların trafiği bazen %0 veya %100 hemen çıkma oranına sahip olabilir.

Aşağıdaki örnekte ticari bir web sitesinin ortalama hemen çıkma oranının %27 olduğunu görebilirsiniz. %64’lük yönlendirme trafiği rakamları biraz yüksek görünüyor. Yönlendirme trafiği, başka bir web sitesinden web sitenize giden bir bağlantıyı tıklayan ziyaretçileri içerir.

 

 

Yönlendirme trafiğine tıklayıp daha yakından bakarsak, bu yönlendirme trafiğinin çoğunun iki bottan geldiğini fark edeceğiz. Gördüğünüz gibi bu trafiğin hemen çıkma oranı çok yüksek ve bunun nedeni de ziyaretçilerinin gerçek olmaması. Bu durum, yönlendirilen trafiğin ortalama hemen çıkma oranının değişmesine ve sapmasına neden olduğu gibi, aynı şekilde tüm web sitesinin ortalama hemen çıkma oranının da sapmasına neden olmuştur.

 

 

İkinci Sebep: Yanlış ayarlar

Analytics’teki yanlış ayarlar web sitesi sahiplerine geçici mutluluk getirebilir; web sitesinin hemen çıkma oranının %0 olduğunu gören herkes elbette çok mutlu olacaktır. Ancak bu kişiler tam mutluluklarının doruğundayken, muhtemelen kurulumlarının iyi yapılmadığını ve web sitelerinde ciddi bir sorun olduğunu fark edeceklerdir.

Aşağıda açıkça yanlış sonuçlara sahip olan bir web sitesi örneği verilmiştir. Bu web sitesinin hemen çıkma oranının her zaman %100 veya %0 olduğunu görebilirsiniz.

 

 

 

Bu tür garip sonuçların görüntülenmesinin yaygın nedenleri arasında aynı sayfada birden fazla Analytics örneğinin yüklü olması, kodların çakışması veya izleme kodunun yanlış yere yerleştirilmesi yer alır.

Analytics’te garip sayılar görüyorsanız Chrome için Google Tag Assistant uzantısını hızla indirin ve sorunu bulun.

 

Web sitemizin Hemen Çıkma Oranı Nasıl Optimize Edilir?

Artık hangi hemen çıkma oranına sahip olmamız gerektiğini ve yüksek hemen çıkma oranının en yaygın nedenlerini bildiğimize göre, hemen çıkma oranını azaltmak ve web sitesiyle müşteri etkileşimini artırmak için kullanılabilecek yollara göz atmak kötü bir fikir değil.

Ziyaretçilerin web sitenizi bulması ne kadar kolay olursa, web sitenizi atlama olasılıkları da o kadar az olur. Web sitesinin kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi hiç bitmeyen bir süreç olarak düşünmelisiniz ve bu nedenle her zaman test etme, izleme ve müşterilerle konuşma süreçlerine dahil olmalısınız. Ancak hızlı bir şekilde kullanılabilecek bir şeye sahip olmak için hemen çıkma oranlarını azaltacak birkaç püf noktasını incelemek kötü bir fikir değildir:

İlk Hemen Çıkma Oranı Düşürücü: Gezinmeyi Temizle

Net gezinme, insanların istedikleri yere gitmesini kolay ve hızlı hale getirir. Bathstore.com’un alışveriş yapanlara ürün seçiminde alışveriş yollarını kısaltmak için nasıl çeşitli yollar sunduğunu görün. Menüleri sanki bir satış görevlisinin müşterilere ne tür banyo malzemelerine ihtiyaçları olduğunu sorması gibidir. tipi yok mu? Peki hangi banyo tasarımına sahip olduğunuzu bilmek ister misiniz? HAYIR? Banyo için sahip olduğumuz farklı tasarımların hepsini görmek ister misiniz? HAYIR? Peki, istediğiniz banyoyu seçmek için satın alma kılavuzunu görmek ister misiniz? Seçilen her seçenekle birlikte bu site gezinme kılavuzları, kafası karışmış ve kafası karışmış müşterilerin sorunsuz ve kolay bir satın alma işlemi gerçekleştirmesine yardımcı olur.

 

 

Alfred Sung’un internet sitesinde bunun tam tersini görüyoruz. Aşağıdaki ekran görüntüsü gözlük satın alma web sitesinden alınmıştır. Bu, bu web sitesinin tüm sayfasıdır ve içinde menü gibi bir bölüm veya en azından birkaç gönderi yoktur. Alıcılar menüsünü bulmak için sayfanın sol alt kısmına kaydırmanız gerekir. Elbette menünün kendisi de daha alakasız sayfalara bağlantı veriyor. Bu, “tasarımın önce geldiği ve pazarlamanın hiçbir şey yapmadığı” ve sonuç olarak çok çok yüksek bir hemen çıkma oranına sahip olacağı bir web sitesinin açık bir örneğidir.

 

İkinci Hemen Çıkma Oranı Düşürücü: Müşterileri hazırlamak ve geçiş yapmak için ana sayfayı kullanma

Web sitesinin ana sayfasını bir otelin lobisi olarak düşünün. Lobi görevlisinin görevleri şunlardır:

Rezervasyon bulmak ve kendinizi rahat hissetmenizi sağlamak. (Olmak istediğim yer burası)
Sana nereye gideceğini, odanın nerede olduğunu, kafenin nerede olduğunu ve restoranın nerede olduğunu söyle (gitmem gereken yer burası).
Web sitenizin ana sayfası bir lobi gibi davranır. İnsanlara neden burada olduklarını ve nereye gitmeleri gerektiğini anlatmalıdır. Bir başlık kadar açık olmalı. İşinizi açıklayın ve bunu kimin için yaptığınızı söyleyin. Ana sayfanızın bu mesajı ne kadar etkili bir şekilde ilettiğinin, nasıl tasarlandığı veya maliyetinin ne kadar olduğu ile hiçbir ilgisi yoktur. E-ticaret siteleri, müşterilerini ihtiyaç duydukları kategoriye yönlendirmek için ana sayfadaki kategorileri kullanmalıdır.

Üçüncü Hemen Çıkma Oranı Düşürücü: Tüm Sayfalara Harekete Geçirici Mesaj Düğmeleri Yerleştirme

Tüm ziyaretçilerin web sitenizin ana sayfasına gelmediğini, bazen de diğer yan sayfalara yönlendirildiklerini unutmayın. Davis Associates web sitesindeki her sayfanın nasıl ücretsiz danışmanlık ve “Bize Ulaşın” eylem çağrısını içerecek şekilde tasarlandığını görün. Bu, süreyi kısaltacak ve müşterinin sıkıntısını ortadan kaldıracak ve aynı zamanda hemen çıkma oranınızı da artıracaktır.

 

 

4. Hemen Çıkma Oranı Düşürücü: Web sitenizi hızlandırın

Kissmetrics’e göre insanların %47’si bir web sayfasının 2 saniye içinde yüklenmesini bekliyor ve insanların %40’ı yüklenmesi 3 saniyeden uzun süren bir sayfadan ayrılıyor. SOASTA tarafından yürütülen bu araştırma, yalnızca bir saniyelik ekstra sayfa yükleme süresinin hemen çıkma oranlarını %56 artırabildiğini ortaya çıkardı.

Bu nedenle Shortpixel ile görsellerin boyutunu küçültüp Java ve CSS scriptlerinizi kısaltıp sıkıştırmanız ve sunucularınızın sağlıklı ve hızlı olduğundan emin olmanız daha doğru olacaktır.

Beşinci hemen çıkma oranı düşürücü: Doğru pop-up’lar ve sohbetler hemen çıkma oranlarını azaltabilir.

Bir web sitesinde açılır pencereleri kullanmanın doğru ve yanlış yolu vardır. Aşağıdaki resimde size yanlış kullanım örneğini verdik:

 

 

Bu açılır pencere çok basittir ve hiçbir faydası yoktur ve e-posta listesine “promosyon e-posta listesi” demek, ona “spam e-posta listesi” demek gibidir!

Pop-up’ları kullanmanın doğru yolu, bunları tam da kişi web sitesinden ayrılmak istediğinde göstermektir. Tıpkı pencereyi kapatmak için fareyi hareket ettirdikleri gibi, iyi zamanlanmış bir açılır pencere ikinci bir şans olabilir, sayfada geçirilen süreyi artırabilir ve sayfada daha uzun süre kalmalarını sağlayabilir. Aşağıda uygun bir açılır pencere örneği verilmiştir:

 

 

Tıpkı bir mağaza sahibinin, kalmak ve satın almak için pazarlık yaptıktan sonra mağazadan ayrılan potansiyel müşterilere daha fazla indirim sunması gibi, müşterilere web sitesinde kalmalarını teşvik etmek için indirim sunan bir çıkış açılır penceresi. Ödeme açılır pencereleri ayrıca daha fazla indirim, satın alma sırasında ücretsiz hediyeler, ücretsiz teslimat veya anlaşmayı tatlandırabilecek ücretsiz herhangi bir şeyi de içerebilir.

Bu tür pop-up’lar mağazanızın hedeflerine ve konumuna uymuyorsa veya işletmeniz çevrimiçi bir işletme değilse, pop-up’larınızda indirim dışında bir şey sunabilirsiniz. Sosyal medya üyelik anahtarınızı buraya koyabilir ve web sitenizden ayrılan kişileri sizi Facebook’ta takip etmeye teşvik edebilir veya onları pazarınız hakkında bilgilendirici bir rehber indirmeye davet edebilirsiniz veya blogunuzda Yararlı içerik sağlayın veya davet edin Onları bir haftalık çevrimiçi bir atölyeye davet edin ve o atölyede çözmek için web sitenize geldikleri sorunu çözün.

Yukarıdakileri takip ederek web sitenizin hemen çıkma oranını kabul edilebilir bir seviyeye düşürebileceksiniz. Ancak, dijital pazarlama dünyasındaki diğer konular gibi , hemen çıkma oranı da çok geniştir ve birçok faktör hemen çıkma oranını artırabilir ve hemen çıkma oranını azaltmanın birçok yolu vardır. Sizin de bu alanda deneyiminiz veya özel görüşünüz varsa bizimle paylaşabilirsiniz.

 

Exit mobile version