Yapay zeka destekli içerik oluşturma, hepimizin yaratıcı yönlerinden faydalanarak harika blog konuları bulmamıza ve harika içerikler yazmamıza olanak tanıyor. Yaratıcı tarafı eğlenceli olsa da bilimsel tarafı çok daha karmaşıktır. Ayrıca içerik oluşturma, çok fazla zaman, çaba ve girdi gerektiren devasa bir süreçtir. Şimdi, işin eğlenceli kısmından hâlâ keyif alabilmenin ve her gün içerik üretmekten yorulmamanın bir yolu olsaydı harika olmaz mıydı?
Aslında yapay zeka içerik yaratıcıları sayesinde bu mümkün. Yapay zekayı düzenli içerik oluşturma çabalarınızın yanı sıra kullanmak, teslimat kalitenizden ödün vermeden çıktınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Aşağıda yapay zeka ile içerik üretiminin tüm yönlerini inceleyeceğiz.
Yapay zeka ile yaratıcı içerik üretimi nedir?
Temel olarak yapay zeka destekli içerik oluşturma, yazılımın içeriği sizin için oluşturması anlamına gelir. Bir çevrimiçi mağaza veya sosyal medya sitesi için yazılar, e-kitaplar, açılış sayfaları, e-postalar, ürün listeleri vb. yazabilir. Hatta ses ve video içeriği üretmek bile mümkün.
Tartışılan araçlar farklı beceriler sunar. Bazıları bir düğmeye tıklayarak blog gönderilerini toplu olarak üretebilirken diğerleri, açılmalar üzerinde en fazla etkiye sahip olan e-posta konu satırlarını seçme konusunda harikadır.
İçerik üretimi yapay zeka yardımıyla nasıl çalışıyor?
Yapay zeka içerik oluşturma araçları, bir anda içerik üretmez. Bildirimlere ihtiyaç duyarlar ve insan unsuru da burada devreye girer. Yapay zeka aracı içeriği oluşturmadan önce (bu genellikle birkaç saniye içinde gerçekleşir), insanlar açıklamalar, ses tonu fikirleri ve istedikleri tüm temel unsurları girebilirler.
Bu araçlar, gerçek bir kişi tarafından yazılmış gibi görünen versiyonlar oluşturmak için insan dilinin genetik yapısını öğrenen doğal dil işleme (NLP) ve doğal dil oluşturma (NLG) modellerini kullanarak çalışır.
Yapay zekayı kullanırken, birkaç anahtar kelime, işletmenizin kısa bir açıklaması veya aracın çalışacağı konu ve diğer ilgili bilgiler gibi bir sorgu girebilirsiniz. Daha sonra AI, tam olarak istediğiniz içeriği oluşturmak için bu bilgileri ve erişebildiği diğer verileri kullanır.
Bu aracı ne kadar çok kullanırsanız, yapay zeka o kadar fazla bilgi kazanacak ve her seferinde o kadar doğru sonuçlar elde edecektir. Özellikle de yaratımları hakkında ne düşündüğünüzü ve hoşlanmadığınızı ona söylerseniz.
Yapay zeka içerik araçları, sizin için içerik yazmanın yanı sıra, ne hakkında yazacağınız ve nasıl yazacağınız konusunda da size fikir verebilir. Bu, özellikle içerik fikirleri bulmakta zorlanıyorsanız veya bir sonraki adımda ne yazacağınızı bilmiyorsanız faydalıdır.
Yapay zeka araçları konu fikirleri bulduktan sonra, araçlar önerilen düzenleri ve ilgili bilgileri sunabilir, böylece her şeyi eklediğinizden emin olabilirsiniz. Araçlar bunu, bir konuyla ilgili milyarlarca diğer makaleyi tarayıp kapsanan alanları ve eksik olan boşlukları ortaya çıkardıkları NLP stratejileri aracılığıyla yapar.
Bu, sürekli olarak rakiplerinizden daha kapsamlı içerik oluşturmanıza yardımcı olacak ve hedef kitlenizin ihtiyaç duyduğu tüm bilgileri sağladığınızdan, güven ve güvenilirlik oluşturduğunuzdan emin olmanıza yardımcı olacaktır.
Yapay zeka, insan içerik üretimini devralacak mı?
Aklınızı kurcalamış olabilecek bir sorunun kısaca cevabı olumsuzdur. Botların, doğası gereği yaratıcı olan herhangi bir çabada insanların yerini alması pek olası değildir ve içerik oluşturma, özellikle de işin bilimsel, ölçüm odaklı yönünü bir kenara bırakırsanız, yaratıcı bir iştir.
Dolayısıyla yapay zeka araçları daha yaygın hale gelse de, bunlar yalnızca içerik oluşturmayı geliştirmenin ve pazarlamacıların ve markaların mümkün olan en yüksek kalitede içerik yayınlamasını sağlamanın bir yoludur. Yapay zekayla içerik oluşturma konusunda yeni olduğunuzda, içeriğin düzenleme veya biçimlendirme yoluyla insan dokunuşu gerektirme ihtimali yüksektir. Platformunuza bağlı olarak içeriği optimize etmeniz gerekebilir. Yapay zeka aracı isteklerinize ve ihtiyaçlarınıza hakim olsa bile, içeriğin istediğiniz gibi görünmesi için muhtemelen ara sıra ince ayarlar yapmanız gerekecektir.
Yapay zeka teknolojisi ne tür içerik için en iyi şekilde çalışır?
Yapay zekanın ürettiği farklı içerik türleri vardır. Yapay zeka teknolojisi, blog gönderileri, e-kitaplar, ürün listeleri, e-postalar, konular, makale başlıkları ve daha fazlası gibi yazılı içerik oluşturma konusunda daha beceriklidir.
Ancak yapay zeka araçlarının popülaritesinin artmasıyla birlikte video ve ses oluşturmaya ve otomatikleştirmeye yönelik bir hareket yaşandı. Yalnızca bu tür içeriğe odaklanan daha fazla yapay zeka aracının ortaya çıktığını görme ihtimalimiz yüksek. Ancak artık yapay zeka araçlarının oluşturduğu yazılı içerikler oldukça kaliteli.
Yaratıcı içerik oluşturmak için ChatGPT’yi kullanma
ChatGPT , Open AI tarafından geliştirilen bir yapay zeka chatbotudur. Chatbot, geliştiricinin konuşmaya dayalı insan etkileşimi için ayarladığı dil tabanlı bir modele sahiptir. Bu, öncelikle müşteri hizmetleri için tasarlanmış, etkili bir şekilde simüle edilmiş bir sohbet robotudur. Ancak insanlar bunu başka amaçlarla da kullanıyorlar.
ChatGPT, internetten insanlar tarafından yazılan verileri toplayarak ve kullanıcı tarafından girilen soruları ve sorguları yanıtlamak için hesaplamalı tahminleri kullanarak çalışır. Oluşturduğu yanıtlar, sohbet robotunun çeşitli konular ve bunların nasıl tartışılacağı hakkında daha fazla bilgi edinmesini sağlayan metin ve bilgi talepleri tarafından oluşturulur.
Ama bu değişiyor. OpenAI, ChatGPT’nin yükseltileceğini resmi olarak duyurdu. Yapay zeka şirketi, GPT-4 altyapısını yapay zeka botuna yerleştirecek ve metin ve görseller kullanarak ChatGPT ile etkileşime girmenize olanak tanıyacak.
ChatGPT’nin ana özelliği, insanların bir metin kutusunda sağladığı yanıtları oluşturmaktır. Bu nedenle chatbotlar, yapay zeka sistemi görüşmeleri ve sanal asistanlar için uygundur.
Ancak aynı zamanda sorulara konuşma tonunda doğal cevaplar verebilir ve şiirler, hikayeler ve daha fazlasını üretebilir. Ayrıca şunları da yapabilir:
- Kodlama
- Bir makale veya blog yazısı yazın
- Tercüme
- Hata ayıklama
Hikaye ve şiir yazmak
Yapay zekanın bu isteklerden birini yerine getirmesi için komutu chatbot’a yazmanız gerekir.
Yapay zekaya sahip 15 içerik oluşturma aracıyla tanışın
1. Jasper
Yapay zekaya sahip içerik oluşturma araçlarından biri de Jasper’dır. Jasper, hepsi bir arada yapay zeka içerik oluşturma aracıdır. E-posta konu satırları, mülk listeleri, ürün açıklamaları, başlıklar ve uzun blog gönderilerinden video komut dosyalarına ve kişiselleştirilmiş biyografilere kadar her şeyi oluşturmanıza yardımcı olabilecek bir şablon koleksiyonuyla hızlı bir şekilde yüksek kaliteli içerik üretebilirsiniz. Ayrıca Jasper’ın yapay zeka sanat oluşturucusuyla özel görüntüler de oluşturabilirsiniz. Bu yapay zekanın Boss Mode özelliği 5 kat daha hızlı içerik oluşturmanıza yardımcı oluyor.
2.HubSpot’u
HubSpot’un içerik stratejisi aracı, hedef kitleniz arasında ve SERP’lerde iyi performans göstermesi muhtemel orijinal içerik fikirlerini ve konularını keşfetmek için yapay zeka ve derin öğrenme teknolojisini kullanır. Bunu, sıralamanıza ve rekabette öne çıkmanıza yardımcı olacak konu kümelerini önermeden önce benzer konulardaki milyonlarca gönderiyi tarayarak yapar. Herhangi bir şey önermeden önce, önerdiği konuların değerli olduğundan emin olmak için rekabetçi bir araştırma yapar ve olası tahminlerinizi ve şüphelerinizi giderir.
3. İfadeler
Bir içerik konusu veya anahtar kelime bulduğunuzda nereden başlayacağınızı bilmek zor olabilir. İçerik oluşturucular için boş bir sayfaya bakmak asla eğlenceli değildir. Phrase, web’deki benzer içeriğe dayalı genel özetler oluşturmak için makine öğrenimini kullanarak çalışır. Arama yapanların sorduğu gerçek soruları kullanarak bir taslak derlemenin yanı sıra, içeriğinizin iyi bir şekilde sıralanmasını sağlamak için içeriğiniz boyunca kullanabileceğiniz anahtar kelimeler ve alt başlıklar önerir.
4. Dilbilgisi açısından
Yapay zeka ile içeriğin düzenlenmesi ve düzeltilmesine yönelik araçlardan biri de İngilizce metinler için sıklıkla kullanılan Grammarly’dir . Yazmak genellikle içerik oluşturmanın özüdür ancak içeriğinizin okunabilir ve ilgi çekici olması gerekir. Grammarly, daha iyi ifadeler önermek, dilbilginizi kontrol etmek ve temel olarak içeriğinizin ilgi çekici olduğundan ve doğru kişiler tarafından erişilebilir olduğundan emin olmak için AI teknolojisini kullanır.
5. Sentez
Çoğu içerik yapay zeka aracı metin içeriğine odaklanırken Synthesia yalnızca video içeriği oluşturmaya odaklanan ilk araçlardan biridir. Video oluşturmanın zaman alıcı olabileceği yaygın bir bilgidir, ancak en ilgi çekici içerik biçimlerinden biri olduğundan on kat daha fazla kazanç sağlayabilir. Synthesia, daha önce yazdığınız bir senaryoyla eşleşecek avatar tabanlı bir video veya ses oluşturmak için yapay zekayı kullanarak çalışır.
Bu araçla videolarınızı müzik, resimler ve metin katmanlarıyla zenginleştirerek daha çekici hale getirebilirsiniz.
6. MarketMuse
İçerik oluşturmanın en zor kısımlarından biri doğru fikirleri bulmaktır. İçerik pazarlaması birçok hareketli parça içerir ve başarılı olmak için doğru içeriği doğru zamanda oluşturmanız gerekir. MarketMuse, hedeflenecek arama terimlerini ve odaklanılacak konu kategorilerini ortaya çıkarmak için yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojisini kullanır.
Bu size kapsamlı ve alakalı içerik oluşturmak için kullanabileceğiniz SEO odaklı harika bir başlangıç noktası sağlar.
7. Derin Rüya
Kullanıcı girdilerine dayalı benzersiz, soyut görüntüler oluşturmak için derin bir öğrenme algoritması kullanır.
8.Adobe Sensei
Nesne algılama, sahne analizi ve otomatik arka plan kaldırma dahil, resim ve video oluşturmaya ve düzenlemeye yönelik çok çeşitli özellikler içerir.
9. Çakıl Taşlı
Yapay zeka ile içerik üretmenin yollarından biri de bu araçtır. Bu araç, ürün görsellerini birden fazla pazarlama varlığına dönüştürmek için yapay zekayı kullanır. Bu, ürün fotoğrafçılığına yatırım yapma engelini aşmanın harika bir yoludur ve ürün görsellerinizi kolay dağıtım için farklı sosyal kanallara uyarlamanıza yardımcı olur.
10. Lümen5
Bu araç, belirli bir metni analiz etmek ve beraberindeki görseller ve müzikle ilgili bir video oluşturmak için yapay zekayı kullanabilir.
11. DALL-E
En popüler görüntü oluşturma araçlarından biri, metin girişine dayalı görüntüler oluşturmak için yapay zekayı kullanan DALL-E’dir.
12.Canva
Araç, pazarlamanız için benzersiz bir görsel elde etmek amacıyla bir metin dizisi girmenize olanak tanıyan bir entegrasyon içerir.
13. Dil Çevirisi
Çeviriye yardımcı olabilecek yapay zeka araçlarının bazı örnekleri arasında, metinleri bir dilden diğerine doğru bir şekilde çevirmek için makine çevirisini kullanan DeepL ve metni ve konuşmayı farklı dillere çevirebilen Google Translate yer alıyor.
14. Sesli açıklama
Yapay zeka ile içerik üretmenin bir diğer yolu da bu araçtır. Yapay zeka, görme engelli veya az gören kişiler için video ve resim gibi görsel içeriklerin sesli açıklamalarını oluşturmak için kullanılabilir. VEED, görsel içeriğin sesli açıklamalarını otomatik olarak oluşturmak için yapay zekayı kullanır.
15. Altyazı ekleme
Bu araçla, yapay zekayı kullanarak ses ve video içerikleri için otomatik olarak altyazılar oluşturarak bunları sağır veya işitme güçlüğü çeken kişiler için daha erişilebilir hale getirebilirsiniz. Yapay zeka aracı Otomatik Senkronizasyon Teknolojileri (AST), ses ve video içeriği için otomatik olarak altyazı oluşturmak amacıyla makine öğrenimini kullanır.
Yapay zeka ile içerik oluşturmanın avantajları nelerdir?
Yapay zeka tarzı içerik oluşturmanın birçok nedeni var. Örneğin içerik oluşturma sürecinizde harika bir yol arkadaşı olabilir. Bu, çabalarınızı en üst düzeye çıkarmanın ve hedef kitlenizde yankı uyandıran ve arama motorlarında iyi sıralanan içerik oluşturmanızı sağlamanın en iyi yoludur.
Mevcut çeşitli araçlar, fikir oluşturma aşamasından anahtar kelime seçimine ve sıfırdan içerik yazmaya kadar içerik oluşturmanın çeşitli yönlerinde size yardımcı olur. Elbette yine de bir insan unsuruna ihtiyaç var ve her parçayı kendiniz düzenleyip değiştirmeniz gerekiyor. Ancak sürecinizi önemli ölçüde artırabilir ve hızlandırabilir.